Η Loren Gray είναι είναι μια 17χρονη τραγουδίστρια και beauty influencer. Το κανάλι της στο YouTube έχει 3,6 εκατομμύρια συνδρομητές. Στo TikTok και τo Instagram, έχει ακόμα περισσότερους οπαδούς.

 

Oι φανς της, ακολουθούν κάθε κίνησή της, τα βίντεο, τα stories του Instagram, με εμμονή στις λεπτομέρειες. Τι φοράει; Πόσο κοστίζει; Που το βρίσκω; Για να βρουν τις απαντήσεις, δεν περιμένουν για τα περιοδικά της επόμενης εβδομάδας ή εκπομπές και δεν ψάχνουν στα τυφλά στο διαδίκτυο, αλλά στρέφονται στους λογαριασμούς που είναι γνωστοί ως «closet accounts».

 

Υπάρχουν χιλιάδες λογαριασμοί στο Instagram αφιερωμένοι στο branding, στις τιμές και την αγορά των προϊόντων που επέλεξαν διάσημοι ή influencers. Πολλοί από αυτούς τους λογαριασμούς διαχειρίζονται από κορίτσια στην εφηβεία.

 

 

 

Η Giselle Pacheco, 17 ετών, διαχειρίζεται ένα λογαριασμό αυτού του είδους, αφιερωμένο στην 19χρονη influencer Emma Chamberlain. Oι 231.000 followers αντιμετωπίζουν το @closetofemmachambie ως μια κορυφαία πηγή ειδήσεων και χάρτη για shopping. «Αν η Emma βάλει μια φωτογραφία στο Instagram, τότε αυτό το σύνολό της είναι που θα προσπαθώ να βρω αμέσως. Aυτό μου ζητάνε», λέει η Giselle.  Ξοδεύει περίπου μία ώρα κάθε μέρα με ψάχνοντας στο διαδίκτυο τη μάρκα ενός σακακιού ή της φούστας της Chamberlain. Η πρώτη της επιτυχία ήταν όταν αναγνώρισε ένα πολύ περιζήτητο κίτρινο σακάκι που φορούσε η YouTuber και ήταν από τα Forever 21. Κατά τη διάρκεια σημαντικών περιόδων, όπως η εβδομάδα μόδας, ο χρόνος που αφιερώνει η Giselle στην έρευνα, μπορεί να φτάσει σε πέντε ώρες την ημέρα.

 

Η Nina, 13 ετών, που τρέχει ένα «λογαριασμό ντουλάπας» για τις Kardashian / Jenner που ονομάζεται @kandjoutfitss, ξοδεύει επίσης πολλές ώρες την ημέρα για να κυνηγάει τα αντικείμενα που φοριούνται από τις κυρίες της διάσημης τηλεοπτικής οικογένειας. Για να εξασφαλίσει ότι δεν θα χάσει ούτε μία ενδυμασία, ακολουθεί μια σειρά από λογαριασμούς που δημοσιεύουν φωτογραφίες παπαράτσι και ειδήσεις για τις συγκεκριμένες διασημότητες. Η Nina εκτιμά ότι έχει εντοπίσει χιλιάδες αντικείμενα από τότε που ξεκίνησε τον τελευταίο της λογαριασμό τον Ιούνιο.

 

 

 

Επειδή νέοι λογαριασμοί εμφανίζονται καθημερινά και τα νέα ρούχα ακόμα πιο συχνά, ο κόσμος των «λογαριασμών ντουλάπας» μπορεί να να φέρει και κόντρα στις σχέσεις. Η Νίna έφτασε σε κόντρα με μια στενή φίλη που ξεκίνησε το δικό της λογαριασμό για τις Kardashian.«Mε κατηγορούσε πως κλέβω τα πράγματα της αν έγραφα πως βρήκα κάτι μετά από αυτή».

 

Η Ella, 14 ετών, που διαχειρίζεται ένα λογαριασμό για την YouTuber Hannah Meloche, δήλωσε ότι ο ανταγωνισμός είναι μεγάλος, ειδικά όταν ένας μικρότερος λογαριασμός βρίσκει ρούχα πριν από τους μεγάλους σε αριθμό ακολούθων. «Είναι μια τέχνη και χρειάζεται πολύ χρόνο», δήλωσε η Brianna Randle, 18 ετών, της οποίας ο λογαριασμός περιστρέφεται γύρω από το cast του Riverdale. «Όταν βρείτε κάτι, το αίσθημα είναι απερίγραπτο. Είναι μια αίσθηση ολοκλήρωσης», τόνισε.

 

 

Μετά από λίγο διάστημα, οι διαχειριστές λογαριασμών ντουλαπιών εξοικειώνονται με τις μάρκες που φορούν οι διασημότερες προσωπικότητες και μπορούν να εντοπίσουν τα εμπορικά σήματα με μια ματιά. Για εξωφρενικές επιλογές και δύσκολες περιπτώσεις βασίζονται στη Google, στο Pinterest και σε σάιτ όπως το ShopStyle.

 

Ο Andrew Gelwicks, στυλίστας διασημοτήτων με πελάτες όπως οι Lisa Rinna, Dascha Polanco και KJ Apa, δήλωσε ότι ξαφνιάζεται με την ταχύτητα με την οποία οι λογαριασμοί ντουλάπας προσδιορίζουν τις ετικέτες των ενδυμάτων. Θυμάται πως είχε ντύσει μια πελάτισσα με ένα σπάνιο vintage φόρεμα Dior και σε λιγότερο από 30 λεπτά μετά την εμφάνιση των φωτογραφιών στο Internet, ένας λογαριασμός στο το είχε εντοπίσει.

 

 

 

Επίσης όμως, οι διαχειριστές λογαριασμών και κάποια σελέμπριτι έχουν κάνει πολύ αποτελεσματικές ομάδες μάρκετινγκ και συνεργασίες και κάποιοι λογαριασμοί λειτουργούν για πώληση και δημιουργία τρεντς. Παρόλο που το Instagram έχει κάνει μεγάλη άνοιγμα στην αγορά κατά το παρελθόν έτος, οι λογαριασμοί ντουλάπας δεν προσφέρουν λειτουργία αγορών μέσα στην εφαρμογή, όπως κάνουν μερικά εμπορικά σήματα. Επίσης, οι περισσότεροι λογαριασμοί δεν κερδίζουν χρήματα, εκτός από μερικούς που κάνουν κάποιες διαφημίσεις.

 

Αλλά, οι λογαριασμοί έχουν διαμορφώσει σίγουρα τον τρόπο με τον οποίο μερικοί άνθρωποι ψωνίζουν και διευκολύνουν όσους θέλουν να ντυθούν όπως οι αγαπημένοι τους σταρ. Είναι πιο γρήγοροι και σου δίνουν άμεσα την απάντηση για να κάνεις online αγορές. Υπάρχουν αρκετοί λογαριασμοί ντουλάπας που παρακολουθούν την Μέγκαν Μαρκλ, αλλά ως επί το πλείστον οι λογαριασμοί επικεντρώνονται σε διασημότητες που δεν είναι μια γενιά μεγαλύτερες από τους διαχειριστές τους. Η Sydney Ray, 22 ετών, διαχειρίζεται ένα λογαριασμό αφιερωμένο στην Normani λέει πως μια σημαντική εξαίρεση είναι και η Beyoncé. Επίσης, οι διαχειριστές παραδέχονται πως υπάρχουν πολλοί ενήλικες που ακολουθούν τους λογαριασμούς και πως ανάμεσά τους είναι στιλίστες, σχεδιαστές ή και γνωστές προσωπικότητες.

 

Με πληροφορίες από New York Times