Στον επαναχαρακτηρισμό και τη νέα αρίθμηση συνολικά 20 αυτοκινητόδρομων της χώρας προχώρησε πριν από λίγες ημέρες το υπουργείο Υποδομών, θεωρώντας την αλλαγή αυτή απαραίτητη για πολλούς λόγους. Μεταξύ αυτών είναι η «ενημέρωση» του διευρωπαϊκού οδικού δικτύου για τα νέα έργα, και η αντιμετώπιση πρακτικών ζητημάτων, όπως την καταγραφή τροχαίων.

 

Σύμφωνα με την Καθημερινή, για να χαρακτηριστεί ένας δρόμος «αυτοκινητόδρομος» πρέπει να πληροί μια σειρά από προϋποθέσεις που σχετίζονται με τα χαρακτηριστικά και την ασφάλειά του, λ.χ. τα δύο ρεύματα κυκλοφορίας να διαχωρίζονται με στηθαίο. Στη χώρα μας κομμάτια του εθνικού οδικού δικτύου είχαν στο παρελθόν χαρακτηριστεί αυτοκινητόδρομοι, ωστόσο ο χαρακτηρισμός ήταν τμηματικός. Αυτό δημιουργούσε προβλήματα στην επικοινωνία ανάμεσα στις υπηρεσίες του κράτους αλλά και  διάφορες επιπλοκές στις περιπτώσεις καταγραφής τροχαίων ατυχημάτων, καθώς οι παθόντες έπρεπε να αναζητήσουν τις αποφάσεις χαρακτηρισμού των συγκεκριμένων τμημάτων, ώστε λ.χ. να διαπιστωθεί ποιο ήταν το όριο ταχύτητας.

 

Πλέον, το νέο «Ελληνικό Δίκτυο Αυτοκινητόδρομων» έχει ως εξής:

 

• Α1. Αθήνα - Θεσσαλονίκη - Εύζωνοι

• Α11. Σχηματάρι - Χαλκίδα

• Α12. Βελεστίνο - Βόλος

• Α13. Θήβα - Ελευσίνα

• Α2. Εγνατία Οδός

• Α24. Θεσσαλονίκη - Νέα Μουδανιά

• Α242. Ραιδεστός - Αεροδρόμιο «Μακεδονία»

• Α25. Θεσσαλονίκη - Σέρρες - Προμαχώνας

• Α27. Κοζάνη - Πτολεμαΐδα - Νίκη

• Α29. Σάτιστα - Καστοριά - Ιεροπηγή - Κρυσταλλοπηγή

• Α3. Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας (ο γνωστός ως Ε65, από Λαμία έως Εγνατία Οδό).

• Α5. Ιονία Οδός (σ.σ. δεν αφορά μόνο το Αντίρριο - Ιωάννινα, αλλά και το Πάτρα - Πύργος - Τσακώνα)

• Α6. Αττική Οδός

• Α62. Υμηττός (περιφερειακή) - Ραφήνα.

• Α621. Δυτική σύνδεση Περιφερειακής Υμηττού - Αττική Οδός (από κόμβο Αγίας Παρασκευής έως κόμβο Δουκ. Πλακεντίας)

• Α64. Κορωπί - αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος»

• Α7. Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Πελοποννήσου (Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα)

• Α71. Λεύκτρο - Σπάρτη

• Α8. Αθήνα (Ελευσίνα)- Πάτρα

• Α90. Βόρειος Οδικός Αξονας Κρήτης (ΒΟΑΚ)