Η LIFO αρνείται να δημοσιεύει τα αποτελέσματα των δημοσκοπήσεων

Η LIFO αρνείται να δημοσιεύει τα αποτελέσματα των δημοσκοπήσεων Facebook Twitter
Eικονογράφηση: Dreyk the Pirate/ LIFO
14

 

Όπως ίσως παρατηρήσατε, η LIFO έχει πάψει προ ημερών να αναδημοσιεύει τα αποτελέσματα από τις δεκάδες δημοσκοπήσεις που πραγματοποιούνται. Ο λόγος είναι ευνόητος: πιστέυουμε ότι οι δημοσκοπήσεις αυτές είναι χαλκευμένες. Και ότι ευνοούν, πάντα, τον πελάτη που τις παρήγγειλε.

 

Το φιάσκο των exit polls της περασμένης εβδομάδας, αλλά κυρίως οι προεκλογικές δημοσκοπήσεις που τεχνηέντως δημοσιεύονται για να επηρεάσουν και προκαταλάβουν το δημόσιο αίσθημα είναι μέρος ενός γενικότερου προβλήματος: το σύστημα των μετρήσεων νοσεί σοβαρά στην Ελλάδα. Ιδιώτες τζογάρουν και κερδοφορούν, χωρίς κανείς να ελέγχει την επιστημονική μέθοδο που ακολουθούν -καθιστώντας πρακτικά αδύνατη κάθε προσπάθεια πιστοποίησης από την μεριά των ενδιαφερομένων ή του κράτους.

 

Αυτή η πανθομολογούμενη αναξιοπιστία των ιδιωτικών εταιρειών που μετρούν το δημόσιο αίσθημα, έχει εκφραστεί στο παρελθόν με πολλές ρήξεις: εναντίον της AGB και της Bari Focus κυρίως (δεν είναι τυχαίο, ότι ο μεγαλύτερος εκδοτικός οργανισμός της χώρας δεν συμμετέχει πλέον στις μετρήσεις της τελευταίας, απαξιωτικά). Αλλά τίποτε δεν έχει γίνει και από το κράτος για να ορισθεί ένα πλαίσιο ακρίβειας, εγκυρότητας και κοινής αποδοχής, που θα είναι σεβαστό από όλους, κρυφά και φανερά. Γιατί και το κράτος επωφελείται από αυτήν την τριτοκοσμική ασυδοσία.

 

Μέχρι να συμβεί αυτό, η LIFO αισθάνεται την ευθύνη να μή δημοσιεύει αποτελέσματα δημοσκοπήσεων, σε περιόδους προεκλογικές ή όταν οι μετρήσεις αφορούν σε σοβαρά εθνικά θέματα. Δεν νομίζουμε ότι στερεί κάτι άξιο λόγου από το κοινό της. Αντιθέτως, τo απαλάσσει από μία ακόμη παρωπίδα.

 

Ευελπιστούμε ότι η πιο δημοκρατική και ανοιχτή κοινωνία του διαδικτύου θα βρεί νέους τρόπους, εγκυρότερους και επιστημονικότερους, για να μετρά τι σκέφτονται και θέλουν, κάθε στιγμή, οι πολίτες ή το αγοραστικό κοινό.

 

Τhe LIFO TEAM

14

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

σχόλια

9 σχόλια
Καλημέρα,Εργάζομαι σε πολυεθνική εταιρία ερευνών στο Ντουμπαι. Μακάρι το θέμα να ήταν τόσο απλό. Οι δυσκολίες για να οριστείς σωστά το δείγμα σου σε μια έρευνα ειναι μεγάλες, ειδικά σε πολιτική έρευνα. Πιστεύω ότι καμμιά σοβαρή εταιρία δεν θα ήθελε να διακινδυνεύσει τη φήμη της με κατευθυνόμενες έρευνες. Το πιο πιθανό ειναι αν τα αποτελέσματα της έρευνας δεν ικανοποιούν τον πελάτη (κόμμα, υποψήφιο, μέσο επικοινωνίας) να μη δημοσιευτεί η έρευνα. Συμφώνω ότι το πολιτικό μας σύστημα ειναι πολυ χαμηλού επιπέδου, αλλα δεν θα τα εβαζα με τις εταιρίες δημοσκοπήσεων. Και μια προσωπική εμπειρία: χρόνια πριν, δούλευα στην Ελλάδα για μια πολυεθνική εταιρία ερευνών, απο αυτές που δεν μπαίνουν στο παιχνίδι των γκάλοπ. Όμως ανέλαβα μια έρευνα για ένα υποψήφιο στην Κέρκυρα, μέσω εταιρίας πολιτικής επικοινωνίας που τον είχαν πελάτη. Εκτός απο τις βασικές ερωτήσεις για τον ποιο υποψήφιο θα ψηφίσετε, είχαμε και μια σειρά ερωτήσεων για τα προβλήματα των κατοίκων του νησιού. Μια μέρα με παίρνει τηλέφωνο ο σύμβουλος και μου λέει ότι θέλει τα αποτελέσματα άμεσα. Του απαντώ ότι δεν ειναι όλη η παρουσίαση έτοιμη, δεν είχαμε αναλύσει ακόμα τα προβλήματα... Και μου απαντά ο σύμβουλος: "στα...τέτοια μου τι λένε οι κάτοικοι για τα προβλήματα τους! θα βγει ό δικός μου ή οχι;"Αυτά...
"...καμμιά σοβαρή εταιρία δεν θα ήθελε να διακινδυνεύσει τη φήμη της με κατευθυνόμενες έρευνες "Υπάρχουν ωστόσο και εταιρίες που ξεφυτρώνουν σαν τα μανιτάρια. Επιπλέον οι εταιρείες δεν αξιολογούνται με βάση τις επιδόσεις τους - όπως θα έπρεπε δηλαδή - και συνήθως όλοι έχουμε πολύ κοντή μνήμη. "Το πιο πιθανό ειναι αν τα αποτελέσματα της έρευνας δεν ικανοποιούν τον πελάτη (κόμμα, υποψήφιο, μέσο επικοινωνίας) να μη δημοσιευτεί η έρευνα. Π"Αυτό που γράφεις φαντάζομαι πως συνειδητοποιείς πως είναι ισοδύναμο της στημένης δημοσκόπησης. Είναι σαν να ρίχνεις τα ζάρια για εμένα που παίζω τάβλι και σου ζητήσω να πεις αυτό που έφερες μόνο αν προκύψουν εξάρες ή ντόρτια. "...αλλα δεν θα τα εβαζα με τις εταιρίες δημοσκοπήσεων"Το ότι στις δημοσκοπήσεις υπάρχουν πολλοί παράγοντες σφάλματος (άλλοι ελέγξιμοι και άλλοι όχι) δεν σημαίνει πως όλα τα σφάλματα ανεξαρτήτως μεγέθους δικαιολογούνται. Και εν πάσει περιπτώσει όποιος δεν μπορεί να εξασφαλιστεί πως τα αποτελέσματα θα πέσουν στη συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων μέσα σε ένα συγκεκριμένο διάστημα εμπιστοσύνης καλό θα ήταν να μη κάνει δημοσκοπήσεις αυτό που προσφέρει στον κόσμο δεν είναι μόνο το ότι είναι χαμηλής ποιότητας αλλά μπορεί επιπρόσθετα να αλλοιώσει και το αποτέλεσμα
"η πιο δημοκρατική και ανοιχτή κοινωνία του διαδικτύου θα βρεί νέους τρόπους, εγκυρότερους και επιστημονικότερους..."Ναι σίγουρα.Εταιρίες δημοσκοπήσεων => άρπακολα *10Ίντερνετς => άρπακόλα * 10^8
Ειμαι ,ισως,ο τελευταιος επισκεπτης του forum αυτου ο οποιος θα εδικαιουτο να συγχαρει την Lifo για την αποφαση της να μην δημοσιευει δημοσκοπησεις.Και τουτο διοτι θα ηταν σαν να "ευλογω τα γενια μου".Εχω χασει τον λογαριασμο του ποσες φορες εγραψα οτι θεωρω τις δημοσκοπηεις παντελως αναξιοπιστες ,παραθετοντας και καποιους απο τους λογους.Οχι ολους.Η Lifo σημερα παραθετει και καποιους αλλους ,εξ ισου σοβαρους,η και ακομη σοβαροτερους .Η εκχωρηση του υψιστου δημοκρατικου προνομιου της εκφρασεως της λαικης βουλησεως μεσω της μυστικης ψηφου στις "δημοσκοπικες εταιρειες" καποτε επρεπε να σταματησει.Οι ψηφοφοροι φροντισαν να τις γελοιοποιησουν ,καθιστωντας τις παραγομενες εκτιμησεις τους αναξιοπιστες.Καποια ΜΜΕ αποδεχθηκαν το προφανες και τις απεβαλαν απο την "υλη"τους.Ειναι μια πολυ καλη αρχη.
Ιδανικό θα ήταν να μη δημοσιεύετε δημοσκοπήσεις ποτέ. Ασφαλώς και δεν είναι αξιόπιστες πριν τις εκλογές. Αλλά ούτε σε άσχετα χρονικά διαστήματα είναι αξιόπιστες. Άμα θέλουμε να φάμε κουτόχορτο, έχουμε πολλές άλλες επιλογές. Εδώ ας κάνουμε λίγη δίαιτα. Δεν θα μας βλάψει.
Κακώς, είναι πολύ ψυχαγωγικές. Χθες είδα μία που έδινε πρώτο το ΣΥΡΙΖΑ (και γύρω στο 16% αναποφάσιστους προερχόμενους από ΝΔ-ΠΑΣΟΚ). Ό,τι και να γίνει αυτός έπεσε μέσα από τώρα.Γιατί στερείτε τέτοια διαμάντια απ' τους αναγνώστες σας;
Πραγματικά συγχαρητήρια, είστε οι μόνοι που το έχετε πιάσει και δικαιώνετε ίσως το λόγο που καθημερινά σας διαβάζω! Ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα του πολιτεύματός μας -το οποίο οι καθεστωτικές κυβερνήσεις και ΜΜΕ δεν αναφέρουν καν- είναι το χρήμα που ελέγχει πολιτικούς και κόμματα και το πως αυτό διοχετεύεται με διάφορους τρόπους στα ΜΜΕ (η αυτονόμηση των οποίων ως ανεξέλεγκτη 4η εξουσία των επιχειρηματιών είναι πλέον απόλυτα σαφής με την περίπτωση του Ποταμιού). Οι αποφάσεις της παρούσας κυβέρνησης αφενός να επιλεχθούν οι ευρωβουλευτές με σταυρό, καθώς και το να επιτρέπεται η δημοσιοποίηση δημοσκοπήσεων μέχρι και την τελευταία στιγμή, ήταν πραγματικά πισωγυρίσματα της δημοκρατίας, προφανή δωράκια στα ΜΜΕ. Μαζί με τις καταγέλαστες αποφάσεις περί του (χαμηλότατου) πλαφόν των εκλογικών δαπανών που είχε πάρει η κυβέρνηση ΓΑΠ σε συμφωνία με τη ΝΔ προ τριών ετών (που διασφάλισε ότι οι πραγματικά τεράστιες δαπάνες αυτές θα είναι κυρίως μαύρες: μέσω χορηγιών, διαφημίσεων "διασυνδεδεμένων" επιχειρήσεων και τραπεζών αλλά και "καλοπροαίρετων" ΜΚΟ, πολλές φορές "προπληρωμένων" μέσω μεγάλου μήκους διαφημίσεων ακόμα και μήνες πριν τις εκλογές, και σωρό άλλων κόλπων του πως να περάσεις χρήμα από εδώ εκεί χωρίς να φαίνεσαι...). Κάποια στιγμή θα άξιζε το να κάνει η Lifo ένα σχετικό ψάξιμο, είναι λίγοι αυτοί που το αναδεικνύουν, είναι λίγα τα όσα κατά καιρούς έχουν αποκαλυφθεί και γραφτεί. Και -παραδόξως- βρίσκονται ... ακριβώς απέναντι από εκείνους που θεωρούν μείζον θέμα τη μείωση της κρατικής χρηματοδότησης στα κόμματα (πάλι λέγε με Ποτάμι...). Πάλι συγχαρητήρια για την επιλογή σας.
Δηλαδη, εστω και ετεροχρονισμενα, αποδεχομαστε οτι ειχε δικιο ο Καραμανλης ο μικρος οταν απαγορευε τις δημοσκοπησεις σχεδον εναν μηνα πριν τις εκλογες? Και πως θα ζησουν τωρα εκεινοι εκ των σχολιογραφων της Lifo που εργολαβικα σχολιαζαν αρνητικα καθε αποτελεσμα δημοσκοπησης που δημοσιευοταν?
Η απαγόρευση ίσχυε και πριν τον Καραμανλή, ενδεχομένως όχι για τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα. Τα μέσα ενημέρωσης όμως πάντα ούρλιαζαν κατά της απαγόρευσης δήθεν για την πληροφόρηση των πολιτών, και ουσιαστικά για να επηρρεάζουν τον κόσμο με κατά παραγγελία δημοσκοπήσεις.