Καθυστερήσεις από e-shops και couriers - «Βροχή» καταγγελιών

Καθυστερήσεις από e-shops και couriers - «Βροχή» καταγγελιών Facebook Twitter
iStock
0

Πληθαίνουν οι καταγγελίες για καθυστερήσεις στον χρόνο παράδοσης δεμάτων από εταιρείες ταχυμεταφορών.

Το αρνητικό κλίμα καταγράφεται ήδη από την εποχή του πρώτου lockdown

Το 2020 ο Συνήγορος του Καταναλωτή δέχθηκε, σε σχέση με το 2019, 133% περισσότερες αναφορές για τον κλάδο των ταχυδρομικών υπηρεσιών, με το 45% (από 27% το 2019) αυτών να αφορά καθυστερήσεις στην επίδοση ταχυδρομικών αντικειμένων, σύμφωνα τα στοιχεία της Αρχής, που αφορούν το διάστημα μέχρι τις 21 Δεκεμβρίου του περασμένου έτους.

Ο αριθμός των καταγγελιών που κατατέθηκαν πέρυσι στον Συνήγορο του Καταναλωτή, και διαμορφώνεται σε 280 έναντι 120 και 92 τα έτη 2019 και 2018, αντίστοιχα, μοιάζει μικρός αλλά θα πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι οι αναφορές στην εν λόγω Αρχή απαιτείται να είναι τεκμηριωμένες και επώνυμες και να συνοδεύονται –ακόμη και σε περίπτωση υποβολής μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου– από αντίγραφο της αστυνομικής ταυτότητας του καταγγέλλοντος.

Οσον αφορά την έκβαση των υποθέσεων, σε ποσοστό 74% ήταν υπέρ του καταναλωτή, ενώ οι προμηθευτές δικαιώθηκαν στο 25,4% των αναφορών, σύμφωνα με ρεπορτάζ της εφημερίδας «Καθημερινή». 

Αντίστοιχα, η Γενική Διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή παρέλαβε, από τις 7 Νοεμβρίου έως τις 21 Δεκεμβρίου 2020, 115 καταγγελίες αναφορικά με καθυστερήσεις στις ταχυμεταφορές, αυξημένες κατά περίπου 300% σε σχέση με το προηγούμενο πεντάμηνο (πριν από τις 7/11).

Τόσο οι καταγγελίες προς τη Γενική Διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή όσο και αυτές προς τον Συνήγορο του Καταναλωτή διαβιβάστηκαν στην Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ) που αποτελεί την καθ' ύλην αρμόδια αρχή για την άσκηση εποπτείας της ταχυδρομικής αγοράς και των δραστηριοποιούμενων σε αυτήν επιχειρήσεων.

Η εκτόξευση της ζήτησης για ηλεκτρονικές παραγγελίες, που είχαν ξεπεράσει τις 800.000 κατά τις πρώτες εβδομάδες του δεύτερου lockdown, «λύγισε» τις εταιρείες κούριερ

Δεδομένου ότι οι ταχυμεταφορές και το ηλεκτρονικό εμπόριο αποτελούν συγκοινωνούντα δοχεία, οι αναφορές στις αρμόδιες αρχές και υπηρεσίες εκτοξεύθηκαν και για τα ψηφιακά καταστήματα. Το 2020 (μέχρι τις 21 Δεκεμβρίου) ο Συνήγορος του Καταναλωτή παρέλαβε κατά 113,5% περισσότερες αναφορές σε σχέση με το 2019, δηλαδή 2.981 έναντι 1.396 καταγγελιών

Ελλάδα
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ