Ηλεκτροκίνηση: Η Tesla, οι Έλληνες ανταγωνιστές και τα σημεία φόρτισης

Ηλεκτροκίνηση: Η Tesla, οι Έλληνες ανταγωνιστές και τα σημεία φόρτισης Facebook Twitter
Ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα: Η Tesla, οι Έλληνες ανταγωνιστές και τα σημεία φόρτισης
0

Εντός των επόμενων ημερών αναμένεται να κατατεθεί το νομοσχέδιο για την ηλεκτροκίνηση και τα κίνητρα για την αγορά ηλεκτροκινούμενων οχημάτων στη χώρα.

Πλέον το κέντρο της συζήτησης μετατίθεται στα σημεία φόρτισης των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων, ειδικά μετά το ενδιαφέρον της αμερικανικής Tesla να εγκαταστήσει φορτιστές στο ελληνικό δίκτυο εθνικών οδών.

Μέσα στα επόμενα πέντε με επτά χρόνια υπολογίζεται ότι θα εγκατασταθούν στην Ελλάδα περίπου 10.000 φορτιστές.

«Πράγματι η Tesla θέλει να εγκαταστήσει 3-5 φορτιστές, που όμως θα είναι αποκλειστικά για αυτοκίνητα Tesla, στο πλαίσιο κάλυψης μιας διαδρομής που ξεκινά από την Πορτογαλία και φτάνει στην Τουρκία» λένε στελέχη που παρακολουθούν την υπόθεση.

Ωστόσο, στους Σταθμούς Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ) της Ιόνιας Οδού υπάρχον ήδη σημεία φόρτισης.

Η Νέα Οδός, του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, που διαχειρίζεται τον οδικό άξονα επωφελήθηκε από το γεγονός πως δημιουργήθηκαν νέοι ΣΕΑ και έβαλε στις συμβάσεις με τους πρατηριούχους καυσίμων πρόβλεψη για εγκατάσταση φορτιστών.

Πρόκειται για τον πρώτο οδικό άξονα με πλήρη κάλυψη στους οδηγούς ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Σημείο φόρτισης λειτουργεί και στην Αταλάντη, επί του αυτοκινητόδρομου ΠΑΘΕ, ενώ η Νέα Οδός, που διαχειρίζεται και το τμήμα Μεταμόρφωση-Σκάρφεια, προωθεί την εγκατάσταση φορτιστών και σε Βαρυμπόμπη, Καπανδρίτι, καθώς και στο ΣΕΑ Σείριου.


Από την πλευρά της η Ολυμπία Οδός διεκδικεί την πρωτιά καθώς υποστηρίζει πως «ήταν ο πρώτος αυτοκινητόδρομος στην Ελλάδα που εγκατέστησε ταχυφορτιστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων τον Ιανουάριο του 2018 στους ΣΕΑ Ψαθόπυργου.

Με τους ταχυφορτιστές 50kW και ανάλογα με το μέγεθος της μπαταρίας και των δυνατοτήτων φόρτισης κάθε αυτοκινήτου, μπορούμε να πετύχουμε αυτονομία από 170 km/ ώρα φόρτισης μέχρι 290 km/ώρα φόρτισης ή αλλιώς 10%-80% φόρτιση από 40 έως 80 λεπτά.

Στα σχέδιά μας είναι η εγκατάσταση φορτιστών και στους υπόλοιπους ΣΕΑ, με επόμενους τους ΣΕΑ Βέλου (103 χλμ. από την Αθήνα ή 114 χλμ. από την Πάτρα)».

Ήδη ανάλογα σημεία φόρτισης έχουν εγκατασταθεί στην κατεύθυνση προς Αθήνα και αναμένεται στο αμέσως προσεχές διάστημα να εγκατασταθεί και στην κατεύθυνση προς Πάτρα.

Μέσα στο έτος προγραμματίζεται η εγκατάσταση φορτιστών και στους ΣΕΑ Ακράτας και Αιγίου.

Στο επίκεντρο το αστικό τοπίο

Ωστόσο, το αστικό τοπίο είναι αυτό που κερδίζει το ενδιαφέρον για τις εταιρείες. Η Ήρων σε συνεργασία με τη γαλλική Engie, η αμερικανική Blink Charging, που ανακοίνωσε την ανάπτυξη πανευρωπαϊκού δικτύου σημείων φόρτισης σε συνεργασία με τη Eunice Energy Group (EEG), είναι επίσης μεταξύ των διεκδικητών στην συγκεκριμένη αγορά.

O Γιώργος Πεχλιβάνογλου, γενικός διευθυντής τεχνολογίας της EEG, υποστηρίζει πως ήδη στο δίκτυο της Blink Europe έχουν ενταχθεί περίπου 60 σημεία σε ολόκληρη την Ελλάδα, στα οποία εγκαθίστανται φορτιστές που παράγονται στη χώρα μας.

Τα κίνητρα

Η τιμή ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου προβλέπεται να μειωθεί κατά 25%, κατά μέσο όρο, σύμφωνα με τα οικονομικά κίνητρα που ανακοίνωσε η κυβέρνηση για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης.

Το νομοσχέδιο με τη δέσμη των μέτρων για την ενίσχυση της αγοράς των ηλεκτρικών οχημάτων προβλέπεται να ψηφιστεί τον Ιούλιο.

Ο συνολικός προϋπολογισμός είναι 100 εκατ. ευρώ, ποσό με το οποίο θα επιδοτηθεί η αγορά 1.700 ΙΧ, 3.000 δίκυκλων- από τα οποία τα 1.500 ποδήλατα, 1.000 ταξί, 6.000 εταιρικών οχημάτων και η εγκατάσταση 1.000 οικιακών σημείων φόρτισης.

Με πληροφορίες από το ethnos

Ελλάδα
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ