«Φρένο» στις πορείες και προσωπικό ασφαλείας στις απεργίες - Τι προβλέπει νέο νομοσχέδιο

«Φρένο» στις πορείες και προσωπικό ασφαλείας στις απεργίες - Τι προβλέπει νέο νομοσχέδιο Facebook Twitter
9

Nα ασκείται το δικαίωμα του συνέρχεσθαι με τρόπο ώστε οι μαζικές συγκεντρώσεις και πορείες των πολιτών να μην «παραλύουν» την πόλη είναι από τα θέματα που θα συζητηθούν στο σημερινό υπουργικό συμβούλιο

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης έχει ήδη προαναγγείλει την κατάθεση νομοθετικής πρωτοβουλίας που θα ρυθμίζει το θέμα των απεργιών στα μέσα μεταφοράς, αλλά και των διαδηλώσεων στην Αθήνα, ώστε, όπως χαρακτηριστικά λέει, «οι λίγοι να μην ταλαιπωρούν τους πολλούς». 

Σύμφωνα με την Καθημερινή, οι βασικοί άξονες της πρωτοβουλίας περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων τον ορισμό υπευθύνου συνάθροισης, ο οποίος θα έχει αστικές και ποινικές ευθύνες, αλλά και τη δυνατότητα διάλυσης της συγκέντρωσης με δικαστική παρέμβαση, ενώ ταυτόχρονα εξετάζεται ρύθμιση για «προσωπικό ασφαλείας» για τις απεργίες στα μέσα μεταφοράς.

Συγκεντρώσεις: Υπεύθυνος συνάθροισης, εντεταλμένος της Αστυνομίας και δικαστική παρέμβαση για διάλυση

Ειδικότερα, το νομοσχέδιο, το οποίο αναμένεται να τεθεί σε διαβούλευση μέσα στις γιορτές και το μεγαλύτερο μέρος του οποίου έχει ήδη προετοιμαστεί από το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, προβλέπει την προαναγγελία μιας συγκέντρωσης τουλάχιστον 48 ώρες πριν από την πραγματοποίησή της.

Στο νομοσχέδιο, σύμφωνα με πηγές του Υπουργείου, επιδιώκεται να συγκεραστεί το δικαίωμα του συνέρχεσθαι σε δημόσιο και υπαίθριο χώρο, χωρίς να αναστέλλεται και μάλιστα επί μακρόν η ζωή της Αθήνας ως διοικητικού κέντρου της χώρας και ως κέντρου εμπορικής δραστηριότητας «προκειμένου οι υπαίθριες συναθροίσεις στο κέντρο της πόλης να κατακτήσουν και πάλι τη θέση που άλλοτε είχαν στη συνείδηση των Αθηναίων ως κορυφαία εκδήλωση της εγρήγορσης πολιτών και όχι ως συνώνυμο της ερήμωσης, της βίας και της καταστροφής».

Στην κυβερνητική πρόταση, που θα τεθεί άμεσα σε διαβούλευση και αναμένεται να είναι το πρώτο νομοσχέδιο που θα ψηφιστεί το 2020, προβλέπει ακόμα τον ορισμό «υπευθύνου συνάθροισης», αλλά και ειδικού εντεταλμένου της Αστυνομίας στον οποίο θα απευθύνεται.

Επίσης περιλαμβάνει πρόβλεψη για «αναλογική κατάληψη δημοσίου χώρου», ώστε αυτή να μην είναι δυσανάλογη ούτε με το μέγεθος της διαδήλωσης, ούτε, όμως, με τα σημεία από τα οποία θα περάσει, αλλά και τις συνθήκες τη συγκεκριμένη μέρα (όπως για παράδειγμα, μέρα κατά την οποία βρίσκεται κάποιος επίσημος στην πρωτεύουσα, γεγονός το οποίο ήδη δυσκολεύει το κυκλοφοριακό και την καθημερινότητα του πολίτη). 

Επιπλέον προβλέπεται η δυνατότητα διάλυσης της συγκέντρωσης με δικαστική παρέμβαση, αλλά και η ενημέρωση του κοινού πριν και κατά τη διάρκεια της συγκέντρωσης. Το τελευταίο αφορά μια εφαρμογή τύπου «112» που θα ενημερώνει για την κίνηση στους δρόμους και θα δίνει οδηγίες στους πολίτες ποια σημεία να αποφεύγουν. Τέλος, προβλέπονται αστικές και ποινικές ευθύνες για τον υπεύθυνο της συνάθροισης.

Προσωπικό ασφαλείας για τις απεργίες στα ΜΜΜ

Στο ίδιο νομοσχέδιο αναμένεται να προστεθεί ρύθμιση η οποία, όπως προανήγγειλε ο πρωθυπουργός, θα αφορά τις απεργίες στα μέσα μεταφοράς. Η ρύθμιση θα προβλέπει τη διατήρηση προσωπικού ασφαλείας στα μέσα μεταφοράς κατά τις ώρες αιχμής σε οποιασδήποτε μορφής διακοπή της λειτουργίας, στα πρότυπα αντίστοιχης διάταξης που προβλέπεται στον ΟΣΕ.

Ελλάδα
9

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

σχόλια

6 σχόλια
Ακόμα ένα πλήγμα σε συνταγματικά κατοχυρωμένα δικαιώματα που κατακτήθηκαν με αίμα. Όλα στον βωμό κατασκευών όπως η 'αναπτυξη' και η 'νομιμότητα'. Εμπρός μικροί Άιχμαν, συνεχίστε να αξιωνετε τέτοια νομοσχέδια, αφού για εσάς μπροστά στην ελευθερία προέχει το δικαίωμα στην εργασια. Φιλελεύθεροι κατ'επιφαση... Όσο για την ανάληψη συλλογικής ευθύνης, οι πολιτικοί και οι τραπεζίτες που δεν υπέστησαν οποιαδήποτε κύρωση για την κρίση, όντες σε θέσεις αντίστοιχες των 'υπευθύνων συνάθροισης', φαντάζομαι επιχειρούν στο άκουσμα τέτοιων ειδήσεων μια και το νεοφιλελεύθερο αφήγημα νομιμοποιεί την ύπαρξη τέτοιων μικρών παρεκτροπών.Αλλά οκ, τουλάχιστον δεν θα ταλαιπωρουμαστε στις μεταφορές μας από και προς τη δουλειά μας... Happy commuters ενωθείτε!
Δεν θα ξεχάσω ποτέ, προ κρίσης, που είχα κάνει 45 λεπτά, αναγκαστικά με το αυτοκίνητο λόγω πρωινής στάσης του μετρό, από Ακαδημία για Σύνταγμα. Μετά έμαθα και είδα ότι είχαν κλείσει το δρόμο στο σύνταγμα 4 ΠΑΜΕίτες. Ξαναλέω, τέσσερις. Για τη ΓΕΝΟΠ. Ναι, για τη ΓΕΝΟΠ, ίσως το πιο προνομιούχο (και, ίσως, διεφθαρμένο) συνδικαλιστικό όργανο εκπροσώπησης των πλέον προνομιούχων εργαζόμενων τότε και τώρα. Good riddance! (ΥΓ οι πορείες, με το τρόπο που γίνονται, απαξιώνουν αυτές που γίνονται για τους σωστούς λόγους. Απλα, στην Ελλάδα, αυτοί που έχουν λόγους να κάνουν πορεία, δουλεύουν.)