Αττική οδός: Πυρά από το υπουργείο Μεταφορών για τις αυξήσεις στα διόδια

Αττική οδός: Πυρά από το υπουργείο Μεταφορών για τις αυξήσεις στα διόδια Facebook Twitter
EUROKINISSI
0

Την έντονη αντίδραση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών προκάλεσε η σημερινή (σ.σ. Παρασκευή) ανακοίνωση της Αττικής Οδού Α.Ε. για τις επερχόμενες αυξήσεις στις τιμές των διοδίων.

«Κάποια συμφέροντα δεν μπορούν να κρατηθούν ενόψει των εκλογών στις 7 Ιουλίου. Έτσι, ανακοίνωσαν μονομερώς αύξηση των διοδίων της Αττικής Οδού την 1η Ιουλίου και μεγαλύτερες αυξήσεις στη συνέχεια, παρότι βρίσκεται σε εξέλιξη Εισαγγελική Έρευνα, η οποία έχει επικεντρωθεί στο θέμα των υπέρογκων εξόδων λειτουργίας και συντήρησης της Αττικής Οδού, καθώς και στο χρόνο απόσβεσης του έργου, που σημαίνει ότι η Αττική Οδός πρέπει να επιστρέψει άμεσα στο Δημόσιο, πιθανά εντός του 2019» αναφέρεται χαρακτηριστικά, στη σχετική ανακοίνωση.

Καλούνται δε, «όλα τα κόμματα, οι πολιτικές δυνάμεις και η αυτοδιοίκηση να πάρουν ξεκάθαρη θέση ενάντια σ' αυτή τη μονομερή και απαράδεκτη ενέργεια αύξησης των διοδίων της Αττικής Οδού».

Υπενθυμίζεται ότι το μεσημέρι της Παρασκευής, η «Αττική Οδός Α.Ε.» ανακοίνωσε την υλοποίηση δύο γύρων αυξήσεων στα διόδια —ένας πρώτος (σ.σ. γύρος) την 1η Ιουλίου του 2019 και ένας δεύτερος την 1η Ιανουαρίου του 2020.

Η εταιρεία υπενθύμισε ότι οι τιμές είχαν διατηρηθεί σταθερές κατά τελευταία 13 χρόνια, καθώς η τελευταία αύξηση είχε επέλθει το 2006, λόγω των διαδοχικών αναπροσαρμογών του ΦΠΑ.

Ο νέος τιμοκατάλογος

Κατηγορία Οχήματος Ισχύουσα Τιμή Τιμή από 1/7/2019 Τιμή από 1/1/2020

Κατηγορία 1 1,40 ευρώ 1,50 ευρώ 1,60 ευρώ

Κατηγορία 2,3 και 4 2,80 ευρώ 3,00 ευρώ 3,30 ευρώ

Κατηγορία 5 7,10 ευρώ 7,50 ευρώ 8,20 ευρώ

Κατηγορία 6 11,30 ευρώ 12,00 ευρώ 13,20 ευρώ

Η ανακοίνωση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών:

Κάποια συμφέροντα δεν μπορούν να κρατηθούν ενόψει των εκλογών στις 7 Ιουλίου. Έτσι, ανακοίνωσαν μονομερώς αύξηση των διοδίων της Αττικής Οδού την 1η Ιουλίου και μεγαλύτερες αυξήσεις στη συνέχεια, παρότι βρίσκεται σε εξέλιξη Εισαγγελική Έρευνα η οποία έχει επικεντρωθεί στο θέμα των υπέρογκων εξόδων λειτουργίας και συντήρησης της Αττικής Οδού καθώς και στο χρόνο απόσβεσης του έργου, που σημαίνει ότι η Αττική Οδός πρέπει να επιστρέψει άμεσα στο Δημόσιο, πιθανά εντός του 2019.

Είναι γνωστό ότι δεν ικανοποιήθηκαν τα αιτήματά τους εδώ και τέσσερα χρόνια για χρονική παράταση της σύμβασης της Αττικής Οδού. Είναι γνωστό ότι δεν ανταποκρίθηκαν ούτε στις δεσμεύσεις τους για να υπάρξουν μελέτες επέκτασης του φυσικού αντικειμένου.

Είναι γνωστό ότι ακόμη και η μελέτη οδοποιίας για το οδικό δίκτυο στην πληγείσα περιοχή στο Μάτι, όπως είχαν δεσμευτεί, η μελέτη για τη σιδηροδρομική επέκταση στο Λαύριο και για μια σειρά άλλων έργων, ενώ είναι έτοιμες, δεν παραδίδονται στο Υπουργείο Υποδομών. Είναι γνωστό ότι για αρκετό καιρό γίνεται διαπραγμάτευση για μείωση των διοδίων της Αττικής Οδού.

Στις 28 Δεκεμβρίου 2018, έστειλαν επιστολή αύξησης διοδίων από την 1η Φεβρουαρίου 2019 και στη συνέχεια την ανακάλεσαν, με επιστολή τους στις 29 Ιανουαρίου 2019. Σήμερα, ανακοίνωσαν μονομερώς αυξήσεις μέσα στην προεκλογική περίοδο.

Σύμφωνα με τη σημερινή ανακοίνωση της Αττικής Οδού, η ίδια κράτησε σταθερά για 13 χρόνια τις τιμές των διοδίων. Το θυμήθηκε λίγες εβδομάδες πριν τις εκλογές.

Και για να γίνει απόλυτα κατανοητή η μεθόδευση, η γνωστοποίηση παραδόθηκε στο Πρωτόκολλο της Υπηρεσίας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, σήμερα στις 15:00, σχεδόν ταυτόχρονα με την ανακοίνωσή της.

Γιατί άραγε; Προφανώς γιατί επιχειρούν να υλοποιήσουν προεκλογικά ό,τι προσδοκούν μετεκλογικά... Οι μάσκες έπεσαν...

Καλούμε όλα τα κόμματα, τις πολιτικές δυνάμεις, την Αυτοδιοίκηση να πάρουν ξεκάθαρη θέση ενάντια σε αυτή τη μονομερή και απαράδεκτη ενέργεια αύξησης των διοδίων της Αττικής Οδού.

Η ανακοίνωση της Αττικής Οδού

Η «Αττική Οδός Α.Ε.» ανακοινώνει τις νέες τιμές των διοδίων που θα τεθούν σε ισχύ σε δύο διαδοχικά στάδια για όλες τις κατηγορίες των οχημάτων. Αντίστοιχα, αυξήσεις θα ισχύσουν και στα εκπτωτικά προγράμματα, με τις νέες τιμές για κάθε εκπτωτικό πρόγραμμα και κατηγορία οχήματος να ανακοινώνονται στους χρήστες σε εύλογο χρονικό διάστημα προ της εφαρμογής τους.

Σημειώνεται ότι η νέα ονομαστική τιμή του διοδίου, που θα ισχύσει από την 1η Ιουλίου 2019, είναι περίπου 20% χαμηλότερη από το όριο που προσδιορίζεται στη Σύμβαση Παραχώρησης, αφού το Άνω Συμβατικό Όριο Διοδίων Τελών ανέρχεται σήμερα σε €3,77, ενώ εάν ληφθούν υπόψη και τα εκπτωτικά προγράμματα, η μέση τιμή θα είναι ακόμη χαμηλότερη από το Συμβατικό Όριο.

Υπενθυμίζεται ότι ο Ανάδοχος, παρά την αύξηση του πληθωρισμού και παρά τη σημαντική μείωση του αριθμού των διελεύσεων, αντιλαμβανόμενος τις οικονομικές δυσκολίες που ενέσκηψαν στη χώρα, διατήρησε σταθερή την τιμή των διοδίων τα τελευταία δεκατρία (13) χρόνια.

Επισημαίνεται ότι από τον Φεβρουάριο του 2006 που το διόδιο ανερχόταν σε €2,70, η «Αττική Οδός Α.Ε.» προχώρησε μέχρι σήμερα σε μία μόνο μικρή αύξηση κατά €0,10, στα €2,80 τον Ιούλιο του 2010, στο πλαίσιο της κάλυψης των διαδοχικών αυξήσεων του ΦΠΑ, διαμορφώνοντας την καθαρή τιμή διοδίων των €2,80 με ΦΠΑ 24% σε χαμηλότερο επίπεδο της τιμής των €2,70 με ΦΠΑ 19%.

Η «Αττική Οδός Α.Ε.» καλεί τους χρήστες, που χρησιμοποιούν ακόμη μετρητά για τις συναλλαγές τους, να αξιοποιήσουν, ανάλογα και με τη συχνότητα χρήσης του αυτοκινητόδρομου, τα εκπτωτικά προγράμματα, λαμβάνοντας δωρεάν τον ηλεκτρονικό πομποδέκτη. Με το βασικό πρόγραμμα (Πρόγραμμα Express), η τιμή των διοδίων διαμορφώνεται σε €2,80, όσο στοιχίζει δηλαδή σήμερα η διέλευση με καταβολή μετρητών.

Στο www.aodos.gr υπάρχουν αναλυτικά όλες οι πληροφορίες σχετικά με τα εκπτωτικά προγράμματα, τις κατηγορίες των οχημάτων και τις νέες τιμές, ενώ ειδική εφαρμογή βοηθάει τον οδηγό να επιλέξει το πιο συμφέρον πρόγραμμα ανάλογα με τη χρήση που κάνει στον αυτοκινητόδρομο.

Ελλάδα
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Υπόθεση Κολωνού: «Ζητώ συγγνώμη που δε μίλησα από την αρχή, φοβόμουν» δηλώνει η 12χρονη

Ελλάδα / Υπόθεση Κολωνού: «Ζητώ συγγνώμη που δε μίλησα από την αρχή, φοβόμουν» δηλώνει η 12χρονη

«Πήγαινα στην πλατεία με το ποδήλατο μου, όπως όλα τα παιδιά της γειτονιάς. Μακάρι να μην είχε εμφανιστεί ποτέ αυτό το τέρας μπροστά μου. Όμως εμφανίστηκε» εξηγεί το παιδί, λίγο πριν την απόφαση της Δικαιοσύνης
NEWSROOM
Πώς έγινε η αποκατάσταση του υποθαλάσσιου αγωγού στην Αίγινα: Βίντεο και φωτογραφίες

Ελλάδα / Πώς έγινε η αποκατάσταση του υποθαλάσσιου αγωγού στην Αίγινα: 10 δύτες εργάζονταν σε βάθος 50 μέτρων - Βίντεο και φωτογραφίες

Η αποκατάσταση της βλάβης του υποθαλάσσιου αγωγού στην Αίγινα ήταν επιχείρηση υψηλού ρίσκου από ειδικά εκπαιδευμένο προσωπικό
ΧΡΥΣΑ ΓΡΙΒΑ
Τέμπη: Συνωμοσιολογία το «μπάζωμα», λέει ο Τριαντόπουλος και εξηγεί ότι οι ενέργειες καθορίστηκαν από το Ειδικό Σχέδιο Ανθρώπινων Απωλειών

Πολιτική / Τέμπη: Συνωμοσιολογία το «μπάζωμα», λέει ο Τριαντόπουλος και εξηγεί ότι οι ενέργειες καθορίστηκαν από το Ειδικό Σχέδιο Ανθρώπινων Απωλειών

Δεν έχουν σχέση με την πραγματικότητα ισχυρισμοί που αναφέρονται στη διαμόρφωση του χώρου στα Τέμπη, δήλωσε ο Χρήστος Τριαντόπουλος
NEWSROOM