Ως μία έκφραση καλλιτεχνικής δημιουργίας, χαρακτήρισε τα γκράφιτι ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης κληθείς να σχολιάσει τον βανδαλισμό των βαγονιών στο αμαξοστάσιο του μετρό Θεσσαλονίκης.

 

«Υπόσχομαι, ότι κάθε φορά που θα έχουμε ένα σημαντικό βήμα στο έργο του μετρό της Θεσσαλονίκης -είτε αφορά τον εξοπλισμό όπως είναι οι συρμοί είτε αφορά τους σταθμούς- θα έρχομαι και ας γράφουν κάθε φορά ότι κάνουμε εγκαίνια» δήλωσε μεταξύ άλλωνο Χρήστος Σπίρτζης, σε συνέντευξη που παραχώρησε στη Δημοτική Τηλεόραση Θεσσαλονίκης, Tv100.

 

Απαντώντας στην κριτική της αντιπολίτευσης στο συγκεκριμένο ζήτημα, ανέφερε χαρακτηριστικά, ότι «έχουν πραγματικά θράσος, να μιλούν και να κάνουν κριτική». Και πρόσθεσε ότι οι πολίτες της Θεσσαλονίκης «έχουν υποφέρει από αυτούς τους ανθρώπους, που κάποτε άνοιξαν μία τρύπα και είπαν ότι από αυτό το κανάλι θα τελειώσει το έργο». Ο κ. Σπίρτζης αναφέρθηκε «στα θλιβερά πεπραγμένα του παλαιοκομματισμού για το συγκεκριμένο έργο» λέγοντας: «Έδωσαν εκατοντάδες εκατομμύρια για να είναι σταματημένο το έργο. Άφησαν την κοινοπραξία των εργοληπτών να διεκδικεί για το 30% του έργου το 2015, 1,15 δισεκατομμύρια ευρώ. Περισσότερα δηλαδή από ότι ολόκληρη η σύμβαση του έργου και σήμερα κάνουν κριτική».

 

 

 

 

Ο υπουργός αναφέρθηκε και στα γκράφιτι που έγιναν στους νέους συρμούς, αναφέροντας μάλιστα, ότι ένα από τα συνθήματα αποτελεί απάντηση στους επικριτές της πρόσφατης παρουσίας του στο κεντρικό αμαξοστάσιο, όταν μπήκε το πρώτο βαγόνι στις ράγες.

 

 

«Το "Welcome home baby" είναι αν θέλετε και η απάντηση σε τέσσερα πρωτοσέλιδα κεντρικών εφημερίδων της Νέας Δημοκρατίας, που υποτίθεται ότι έχουν και μία σοβαροφάνεια, τα οποία μέσα μία μέρα πριν μας έλεγαν, ότι κάνουμε εγκαίνια στα βαγόνια. Αντί να τους ενημερώσουν αυτοί που για δεκαετίες δεν ολοκλήρωναν το μέτρο ή δεν προχωρούσαν το έργο, να το πω πιο κομψά, ότι υπάρχουν πολύ συγκεκριμένες χρονικές στιγμές, χρονικά ορόσημα, χρονοδιάγραμμα, πότε θα έρθουν οι συρμοί, τι πρέπει να γίνει για αυτούς τους συρμούς. Γιατί είναι μία τεχνολογία χωρίς οδηγούς, πρέπει να συναρμολογηθούν, να δοκιμαστούν, να τεσταριστούν, να μπουν στο αμαξοστάσιο και να ξεκινήσει η δοκιμαστική λειτουργία. Το διαβάζω αυτά σε εφημερίδες, που υποτίθεται οι δημοσιογράφοι της είναι και έγκριτοι».

 

Για το συμβάν αυτό καθ΄αυτό που αφορά τα γκράφιτι, ο κ. Σπίρτζης ανέφερε ότι «η κοινοπραξία του μετρό Θεσσαλονίκης, η οποία, σύμφωνα με τον νόμο είναι υπεύθυνη για τη φύλαξη και την ασφάλεια στο αμαξοστάσιο, ξεκίνησε ήδη την αποκατάσταση βαγονιών». Εξάλλου, δεν παρέλειψε να υπογραμμίσει, ότι σε κάθε περίπτωση το γκράφιτι είναι μία έκφραση καλλιτεχνικής δημιουργίας, εξηγώντας ότι θα πρέπει να δοθεί η δυνατότητα στη «νεολαία μας να έχουν μία δημιουργική, αν θέλετε, ενασχόληση και μέσα στον αστικό ιστό». Πρόσθεσε, ότι υπάρχουν «σημεία δομημένου χώρου, που θα μπορούσαν να αλλάξουν δημιουργικά μέσα από μία πολιτική που θα επιτρέψει ή να ομορφύνουν και οι γειτονιές μας και οι χώροι μας και κτίρια τα οποία είναι χάλια.