Τοποθετήθηκε το άγαλμα του Μεγάλου Αλεξάνδρου στο κέντρο της Αθήνας

Τοποθετήθηκε το άγαλμα του Μεγάλου Αλεξάνδρου στο κέντρο της Αθήνας Facebook Twitter
EUROKINISSI/ΣΤΕΛΙΟΣ ΜΙΣΙΝΑΣ
15

Τοποθετήθηκε πριν από λίγο το άγαλμα του Μεγάλου Αλεξάνδρου στο κέντρο της Αθήνας από συνεργεία του Δήμου Αθηναίων. 

Το άγαλμα τοποθετήθηκε στη συμβολή των λεωφόρων Αμαλίας και Βασιλίσσης Όλγας, ενώ η κατασκευή του βάθρου ολοκληρώθηκε πριν από λίγες μέρες

Πρόκειται για έφιππο ανδριάντα του Μεγάλου Αλεξάνδρου, έργο που έχει φιλοτεχνήσει ο γλύπτης Γιάννης Παππάς στις αρχές της δεκαετίας του 1990.

Τοποθετήθηκε το άγαλμα του Μεγάλου Αλεξάνδρου στο κέντρο της Αθήνας Facebook Twitter
EUROKINISSI/ΣΤΕΛΙΟΣ ΜΙΣΙΝΑΣ

Ο ανδριάντας, που έχει ύψος 3,5 μέτρα, είχε αποκτηθεί από το Υπουργείο Πολιτισμού του 1993 και στη συνέχεια δωρίστηκε στο Δήμο Αθηναίων.

Το άγαλμα τοποθετήθηκε πάνω σε ειδικό βάθρο που σχεδίασε ο αρχιτέκτονας Παντελής Νικολακόπουλος. Το βάθρο αποτελείται από το ίδιο κράμα μετάλλου με το άγαλμα.

Τοποθετήθηκε το άγαλμα του Μεγάλου Αλεξάνδρου στο κέντρο της Αθήνας Facebook Twitter
EUROKINISSI/ΣΤΕΛΙΟΣ ΜΙΣΙΝΑΣ

Σύμφωνα με πληροφορίες η τοποθέτηση του αγάλματος στην Αθήνα ήταν επιθυμία του δημιουργού του ο οποίος πέθανε το 2005. 

Τα επίσημα αποκαλυπτήρια του αγάλματος είναι προγραμματισμένα για την Παρασκευή.

Ο γλύπτης Γιάννης Παππάς

Ο Γιάννης Παππάς είχε γεννηθεί το 1913 στην Κωνσταντινούπολη και το 1930 ξεκίνησε τις σπουδές του στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών του Παρισιού.

Το 1937 βραβεύτηκε με χρυσό μετάλλιο στη Διεθνή Έκθεση των Παρισίων και το 1939 παρουσίασε στο Παρίσι το πρόπλασμα του ανδριάντα του Αδαμαντίου Κοραή.

Τοποθετήθηκε το άγαλμα του Μεγάλου Αλεξάνδρου στο κέντρο της Αθήνας Facebook Twitter
EUROKINISSI/ΣΤΕΛΙΟΣ ΜΙΣΙΝΑΣ

Το 1953 εκλέγεται καθηγητής των Εργαστηρίων Γλυπτικής της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών, το 1972 εκλέγεται αντεπιστέλλον μέλος της Γαλλικής Ακαδημίας Καλών Τεχνών, ενώ το 1980 εκλέχθηκε τακτικό μέλος της Ακαδημίας Αθηνών.

Ο Γιάννης Παππάς βραβεύτηκε με τον Ταξιάρχη dell' Ordine del Merito Nazionale της Ιταλίας. Πέθανε το 2005. 

Ανάμεσα στα έργα του οι ανδριάντες του Ελευθερίου Βενιζέλου στο Πάρκο Ελευθερίας, του Οδυσσέα Ελύτη στην Πλατεία Δεξαμενής και των Ελευθερίου Βενιζέλου και Χαριλάου Τρικούπη στο προαύλιο της Βουλής. 

Ελλάδα
15

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

σχόλια

6 σχόλια
Και γιατι ναχει η Αθηνα αγαλμα.του Μεγαλεξαντρου;Οι Αθηναιοι ηταν εχθροι των Μακεδονων. Διαβαστε και λιγο Δημοσθενη!Για να μην αναφερω και τη γνωστη απαντηση του Διογενη στον καραβανά οταν στηθηκε μπροστα του και γεματος αλαζονεια του ζητησε ο,τι ηθελε...Σε καποιον που δεν ειχε αναγκη απο τιποτα!
Το ψευδοπροβλημα του μακεδονικου, που ξεκινησε απο τους εθνιστικους φανατισμους και υστεριες αυτων εκει πανω απο το 1990 και μετα (που το παιζουν γνησιοι Μακεδονες ενω σχεδον ολοι καταγονται απο τον Ποντο και την Μικρα Ασια!), εγινε η βασικη αιτια για την επωαση του αυγου του φιδιου, που τις συνεπειες της τις λουζομαστε μεχρι σημερα, το 2019!
οχι μονο οι Αθηναιοι. Και οι Σπαρτιατες το ονειρο των χ.α πως κολαει να ζητοκραυγαζουν υπερ του Μακεδονα; Αχα οι Θηβαιοι τι να πουν για τον πολιτισμενο Μακεδονα;
"Ού μόνον ούχ Ελληνος όντος ουδέ προσηκόντως ουδέν τοις Ελλησιν, αλλ' ουδέ βαρβάρου εντεύθεν όθεν καλόν ειπείν, αλλ' ολέθρου Μακεδόνος, όθεν ουδ' ανδράποδον σπουδαίον ουδέν εν πρότερον πριάσθαι" (Γ΄ Φιλιππικός κεφ. 31) Νεοελληνική μετάφραση "Οχι μόνο δεν είναι Ελληνας (ο Φίλιππος) , όχι μόνο δεν έχει τίποτα κοινό με τους Ελληνες, αλλά είναι βάρβαρος γιά τον οποίον δεν μπορεί να ειπωθεί τίποτα το καλο. Πρόκειται γιά ένα ολέθριο πλάσμα από την Μακεδονία, όπου πρώτα δεν μπορούσες να αγοράσεις ούτε έναν σκλάβο της προκοπής"
Η τοποθέτηση του αγάλματος συζητειται επί δεκαετίες. Το άγαλμα ως γνωστόν υπάρχει εδώ και χρόνια και βρισκόταν στον κήπο του εργαστηρίου του γλυπτη. Θα έπρεπε να τοποθετηθεί στην Αθήνα εδώ και πολλά χρόνια. Το κακό δεν είναι ότι τοποθετήθηκε. Το κακό είναι ότι έγινε επί κυβέρνησης τσιπρα-ρεταλιων μετά το ξεπούλημα της Μακεδονίας και γίνεται αντικείμενο των λαικιστικων τακτικών του. Να μας πει τι?
... και επειδή πάλι δίνουμε τα φώτα του πολιτισμού στον κόσμο, σε κεντρικότατο σημείο και με δεδομένη τη δημοσιότητα που θα πάρει η είδηση, κανείς από τους εργαζόμενους δεν φέρει μέσα ατομικής προστασίας. Είναι εικόνα εργοταξίου αυτή; Με φορμίτσες και τζόκεϋ; Πάλι ρόμπα γίναμε.