Σχολεία χωρίς παρελάσεις, προσευχή και βαθμούς στην πρόταση για την Παιδεία

Σχολεία χωρίς παρελάσεις, προσευχή και βαθμούς στην πρόταση για την Παιδεία Facebook Twitter
36

Σαρωτικές αλλαγές θέλει να φέρει στο εκπαιδευτικό σύστημα η πρόταση του προέδρου του Εθνικού Διαλόγου Αντώνη Λιάκου που παραδίδεται σήμερα στον υπουργό Παιδείας Νίκο Φίλη.

Η Επιτροπή Εθνικού και Κοινωνικού Διαλόγου προτείνει μεταξύ άλλων την κατάργηση των παρελάσεων των μαθητών, του υποχρεωτικού εκκλησιασμού και της υποχρεωτικής προσευχής. Σήμερα έχει προγραμματισθεί σύσκεψη στο υπουργείο Παιδείας υπό τον υπουργό Νίκο Φίλη, στην οποία θα πάρουν μέρος οι επικεφαλής των οργάνων του εθνικού διαλόγου και θα γίνει η πρώτη μελέτη των προτάσεων της έκθεσης της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων και της έκθεσης που δημοσιοποιήθηκε χθες.

Πάντως, οι προτάσεις δεν είναι δεσμευτικές για το υπουργείο Παιδείας, ωστόσο, ήδη κάποιες προκαλούν την αντίδραση της Εκκλησίας και άλλες (καθιέρωση διετούς Λυκείου), κρίνονται ανεφάρμοστες.

Σύμφωνα με την Καθημερινή οι βασικές πρoτάσεις της Επιτροπής για την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση είναι οι εξής:

• Κατάργηση των παρελάσεων των μαθητών, του υποχρεωτικού. εκκλησιασμού και της υποχρεωτικής προσευχής.

• Αμεσος περιορισμός της ύλης κατά τουλάχιστον 20%-30%.

• Κατάργηση των επαναληπτικών εξετάσεων στο Γυμνάσιο.

• Αντικατάστασή τους με εργασίες (και εξετάσεις κατά τη διάρκεια του έτους).

• Θεσμοθέτηση των ομαδικών εργασιών ως τρόπου εξέτασης.

• Ενοποίηση των κατευθύνσεων των μαθημάτων και αντίστοιχη ενοποίηση των ειδικοτήτων που διδάσκουν τα μαθήματα.

Για τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση επιπλέον προτείνεται:

• Αναδιοργάνωση σε 4 χρόνια Γυμνάσιο και 2 χρόνια Λύκειο και αναμόρφωση του προγράμματος σπουδών. Η πρόταση προσιδιάζει με τη δομή του International Baccalaureate (IB) και όπως επισημαίνεται στο κείμενο, απαιτεί τη διοικητική ανασυγκρότηση των σχολικών μονάδων.

• Η Δ΄ Γυμνασίου θα αποτελεί οργανικό μέρος του καινούργιου τετρατάξιου γυμνασίου, αλλά παράλληλα θα είναι και το σημείο όπου θα οριστικοποιείται η απόφαση των μαθητών και των μαθητριών για τη συνέχεια της ακαδημαϊκής τους πορείας.

• Οι μαθητές θα μπορούν να καταρτίσουν το ατομικό τους πρόγραμμα το οποίο θα παρακολουθούν κατά τη διετία του Λυκείου.

• Η διαδικασία στην Α΄ και Β΄ Λυκείου θα είναι ενιαία. Δεν θα υπάρχουν εξετάσεις στην Α΄ Λυκείου, ούτε απορρίψεις ούτε μετεξεταστέοι. Η επίδοση κρίνεται στις τελικές εξετάσεις και το Εθνικό Απολυτήριο Λυκείου.

• Το Εθνικό Απολυτήριο θα χορηγείται ύστερα από γραπτές εξετάσεις στο τέλος της Β΄ Λυκείου. Στον βαθμό του απολυτηρίου θα έχει ιδιαίτερο βάρος η επίδοση σε εκτεταμένο δοκίμιο, το οποίο θα γράφουν οι μαθητές. Επίσης, συμμετοχή έχει η αξιολόγηση εργασιών κατά τη διάρκεια της Γ΄ Λυκείου.

• Τα Αγγλικά και η Ελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία θα είναι τα κοινά υποχρεωτικά μαθήματα για όλους τους μαθητές στο Λύκειο. Η Ελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία θα περιλαμβάνει σύγχρονη λογοτεχνία (ελληνική και παγκόσμια), ποίηση, θέατρο, δοκίμιο και παραγωγή γραπτού λόγου.

• Η διδασκαλία των Αγγλικών δεν θα έχει σχέση με τη φροντιστηριακή διδασκαλία των Αγγλικών ως ξένη γλώσσα, αλλά θα εστιάζεται στην πολιτιστική διάσταση της γλώσσας: λογοτεχνία, δοκίμιο, θέατρο, εφημερίδες και περιοδικά.

• Κατάργηση των βαθμών και αντικατάστασή τους από περιγραφές του προφίλ του μαθητή.

Αναλυτικά όλη η πρόταση ΕΔΩ

Με πληροφορίες από την Καθημερινή

36

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

σχόλια

16 σχόλια
Αν δεν κυνηγάνε όλοι τους βαθμούς και αξιολογείται μια εργασία ομάδας (όπως στη πραγματική ζωή) πως θα κερδίζουν χρήματα τα φροντηστήρια? Ούτε πελατεία για μετά το σχολείο θα έχουν οι διορισμένοι, ούτε κανένα χαρτζηλίκι θα βγάζουν οι φοιτητές και απόφοιτοι, ούτε θα αγοράσουν μπεμβε οι φροντηστηριάρχες. Θα αυξηθεί και ανεργία της επετηρίδας(που καταργήθηκε;)Υφεσιακό το μέτρο, δε λέει.Αν δεν κουνάνε τα χέρια τεντωμένα πάνω κάτω σα συγχρονισμένα σπαστικά ρομπότ ανήλικα παιδάκια , πως θα τιμηθούν οι πρόγονοι αγωνιστές;Αν δε δούμε εφηβικά μπουτάκια και σφιχτά στηθάκια πως θα αισθανθούμε εθνικό σφρίγγος;Αν δεν προσευχηθούν στην Παναγία το πρωί, τί θα βρίσουν στο γήπεδο το απόγευμα ή όταν έχουν να αντιμετωπίσουν κάμπερ στο COD οι νεανίες;Αν δεν βρεθούν ισοδύναμα, να μην υπογράψει τίποτα η υπουργάρα μας!
Η κατάργηση της βαθμολογίας και η αντικατάσταση της από την περιγραφή του προφίλ του μαθητή απαιτεί και καλούς καθηγητές. Ουσιαστικά πρόκειται για μία πιο περιγραφική αξιολόγηση της επίδοσης του μαθητή, κάτι που εγώ βρίσκω πιο απαιτητικό και δύσκολο τόσο για τον μαθητή όσο και τον καθηγητή. Ο βαθμός μπαίνει σε ένα μεμονωμένο γραπτό, η περιγραφή του προφίλ του μαθητή θέλει διαρκή ενασχόληση με τον μαθητή και την πρόοδο του. Πόσοι καθηγητές το κάνουν αυτό;Όσο για τον μαθητή, ναι μεν πιστεύω ότι θα είναι πιο δύσκολο γιατί θα πρέπει να κάνει ουσιαστική και πολύπλευρη προσπάθεια για να δημιουργήσει ένα "καλό προφίλ" από το να διαβάζει και να γράφει καλά στα τεστ (πχ να είναι περισσότερο δημιουργικός ή δραστήριος, να παίρνει περισσότερες πρωτοβουλίες, να συνεργάζεται κλπ), αλλά παράλληλα θα βοηθηθεί γιατί κάποιος θα τονίσει τις κλίσεις και τις αδυναμίες του, θα έχει μία καθοδήγηση κλπ. Κάτι σαν παράλληλος επαγγελματικός προσανατολισμός. Για τις εργασίες αλίμονο να διαφωνήσει κάποιος. Μόνο οφέλη έχουν.
η σχολικη διαδικασια πρεπει σαν κυριο στοχο να εχει ειτε να διορθωνει τους αντικοινωνικους ανθρωπους ειτε σε περιπτωση που αυτο δεν ειναι δυνατον να τους καθιστα ακινδυνους και γενικα η σχολικη διαδικασια πρεπει να κοινωνικοποιει τους ανθρωπους με σωστο τροπο
Με μια γρήγορη ματιά που έριξα (και επειδή είναι πάρα πολλά για να τα σχολιάσω ένα-ένα) θέλω να πω τα εξής:1. Χωρίς εκκλησιασμό και προσευχή δεκτό, χωρίς παρελάσεις γιατί; Η εθνική ταυτότητα δεν είναι κάτι κακό, το να τιμούμε τους προγόνους μας δεν είναι κάτι κακό. Ίσα ίσα που για να καταπολεμηθούν ακραίες εκφράσεις εθνικισμού θα πρέπει να υπάρχει και η υγιής έκφρασης της αγάπης προς την πατρίδα. Δεν έχει να κάνει με φανατισμό και ας συμμετέχουν όποια παιδιά θέλουν.2. Χωρίς βαθμούς γιατί; Το ένα παιδί μπορεί να διαβάζει περισσότερο απ΄το άλλο. Να μην επιβραβευτεί; Ας εμπλουτιστεί το σχολικό πρόγραμμα με άλλες δραστηριότητες και διαφόρων ειδών εξετάσεις ώστε να μπορούν να ανταποκριθούν όλα τα παιδιά και να μη νιώθουν άχρηστοι οι λιγότερο καλοί μαθητές.3. Ομαδικές εργασίες ως τρόπος εξέτασης;;;; Γιατί; Για να κάνει ο ένας τη δουλειά και να παίρνουν τα εύσημα όλοι; Απαράδεκτο. Ναι στις ομαδικές εργασίες, όχι ως τρόπος εξέτασης και αξιολόγησης όμως.4. Ουσιαστικά θέλουν επιλογή κατεύθυνσης απ΄την Α' λυκείου (Δ' γυμνασίου). Βρε παιδιά, ας μη χάνουμε χρόνο, ας βάζουμε τους μαθητές να επιλέξουν μελλοντική σταδιοδρομία απ΄τα 5 τους να τελειώνουμε, να μην έχουν και περιττά μαθήματα στο δημοτικό... Το πιο εξοργιστικό είναι το ότι ΠΑΛΙ θα ψηφιστούν και θα εφαρμοστούν οι πιο ακατάλληλες παράμετροι χωρίς υποστηρικτικά προγράμματα, χωρίς επαρκή μετεκπαιδεύση των καθηγητών, χωρίς επαρκείς υποδομές στα σχολεία και όλα αυτά θα γίνουν με τον τσαπατσούλικο τρόπο.
Δεν πρέπει να καταργηθεί η βαθμολογία γιατί μετά πως θα λένε οι γονείς :"τα παιδιά μου είναι αριστουχοι"-όπως το 99% στο δημοτικό ή "γιατί έβαλες στο παιδί μου 9 και όχι 10". Του κόβεις τα όνειρα. Η σύγκριση γίνεται μόνο με τον εαυτό σου και στα θετικά νομίζω στις πολιτισμένες χώρες. Τώρα στην Ελλάδα έχουμε πάρα πολλούς αριστούχους που δεν κάνουν καν το κόπο να διαβάσουν ξανά αυτό που έγραψαν για να δουν αν βγαίνει νόημα. Υ.γ.Αυτά τα λέει ένας άνθρωπος που ποτέ δεν κατάφερε να μάθει ορθογραφία και που σε λίγο θα χάσει και το φως του, με αυτά που διαβάζει σε γραπτά ανθρώπων που είναι στο πανεπιστήμιο.
Κρατάω τις επιφυλάξεις μου για την αναδιοργάνωση γυμνασίου και λυκείου, αλλά τα υπόλοιπα φαίνονται πολλά υποσχόμενα. Βέβαια από τη θεωρία έως την εφαρμογή στην πραγματικότητα του ελληνικού σχολείου η απόσταση είναι μεγάλη και δε μπορούμε ακόμα να ξέρουμε την αποτελεσματικοτητα της πρότασης.
Επιτέλους προοδεύουμε...όμοως ντρέπομαι που ανήμερα της επίσκεψης του προέδρου της πιο ομοφοβικής χώρας δε διαμαρτυρήθηκε που σε εκείνη τη χώρα(Ρωσία) οι γκέι οι άθεοι και τα ανθρώπινα δικαιώματα καταδιώκονται ανελέητα και το 80% θέλει μεσαίωνα και κανείς δε μιλά...
"Κατάργηση των βαθμών και αντικατάστασή τους από περιγραφές του προφίλ του μαθητή"Από πού προκύπτει ότι η περιγραφή αντικαθιστά τη βαθμολογία και δεν τη συμπληρώνει;
Οσοι περασαν απο λυκειο προσφατα θα ειναι θπερ σε ολα αυτα, παρα ισως τις παρελασεις ,που ειναι προσωπικο θεμα. Αλλα και οσοι δεν περασαν απο λυκειο προσφατα πρεπει νανμπορουν να αντιληφθούν την αναγκαιότητα αλλαγων στην παιδεια. Απ'οσο γνωριζω, ετσι λειτουργουν τα σχολεια και στην ευρωπη, και αυτο ειναι λογικο αφου το να κρινεται ολη σου η σχολικη ζωη απο κατι τρισαθλιες εξετάσεις που βασιζονται στην αποστηθιση ειναι απλα κουτο. Οι καθηγητες σου ξερουν ποιος εισαι και τι σου ταιριάζει πολυ καλα, οποτε αυτοι πρεπει να εχουν λογο πανω στο θεμα. Εξετασεις απο γυμνασιο ειναι κατι γελοιο , αλλα και στο λυκειο ειναι ματαιο. Σε σχολειο πας για να μαθεις και να μορφωθεις. Σε τι συντελουν οι εξετασεις σε αυτο δεν μπορω να καταλαβω. Δεν ειναι τυχαιο που ολος ο δυτικος κοσμος λιγο πολυ παρομοια συστηματα παιδειας εχει. Η προσευχή το πρωί πρεπει να καταργηθει γιατι πολυ απλα δεν εχει σχεση με την παιδεια. Ναι ειμαστε χριστιανοι, και τα λοιπα και τα λοιπα. Θα τα μαθουμε ολα αυτα στα θρησκευτικά/ θρησκειολογία. Η προσευχή δεν συμβαλλει σε κατι, ουτε αναπτυξη εθνικης συνειδησης ουτε τιποτα.Οο βαθμοι παλι, αν το σκεφτειτε παλι χαζος θεσμος ειναι. Δηλαδη βαθμολογουν το ποσα εμαθες? Μα καθιστε, η παιδεια ειναι ανταγωνιστικη ξαφνικα? Σκοπος ειναι να μορφωθεις οχι να γραφεις καλα στα διαγωνισματα. Και το να ξερεις οτι κανουν τα μιτοχόνδρια και ποσα πλοια ειχε το κρατος το 1941 δεν ειναι παιδεια, ειναι απλα εγκυκλοπαιδικες γνωσεις. Βεβαιως να μαθεις καποια πραγματα , αλλα οχι να αξιολογησαι πανω σε αυτα. Αξιολογηση απο καθηγητες στην συμπεριφορα σου , αυτο μαλιστα, στις ικανοτητες σου και τις αδυναμιες σου. Αλλα το να γραψεις 10 μαθηματικα δεν ειναι αδυναμια αφου μπορει να ησουν αρρωστος εκεινη τη μερα, να ειχες τσακωθει με καποιον ή γενικα να μην σου βγηκε. Και οσοι λενε πως οι βαθμοι ειναι τροπος ανταμοιβης της εργασιας του μαθητη, συγγνωμη, αλλα λετε μαλακιες. Ολη μου τη ζωη εβγαζα 19+, και το μονο που κερδισα ειναι μια υπεροπτικη αντιληψη που ακομα παλευω να ξεπερασω. Τελος, η παρελασεις των μαθητων. Εδω δεν θα πω πολλα. Αρκει μονο να θυμισω πως οι μονες χωρες που εχουν ΜΑΘΗΤΙΚΕΣ παρελασεις σημερα ειναι η Βορεια Κορεα , η Κινα και αλλες 2-3 χωρες αν θυμαμαι καλα. Δηλαδη ολες οι αλλες χωρες δεν εχουν νεκρους να τιμησουν? Ή μηπως ειναι "κακοι" λαοι ολοι οσοι δεν εχουν παρελασεις? Οι παρελασεις των μαθητων καθιερώθηκαν στην χουντα , και εκει ανοικουν. Κανουμε γιορτες για τους νεκρους μας, στηνουμε αγαλματα και γνωριζουμε για τους αγωνες μας. Οι παρελασεις δεν ενισχυουν την εθνικη αντιληψη, απλα μας θυμιζουν ποσο κατωτεροι νιωθουμε μεσα μας ως ελληνες απενατι στην ευρωπη , και τον φοβο μας πως οι τουρκοι παντα καραδοκουν εναντιων μας. Ισως μαλιστα, να ειναι και η εκφραση της αναγκης μας να απορριψουμε το τουρκικο στοιχειο απο πανω μας. Μια μορφη αμυντικου εθνικισμου απο ενα κρατος που πασχει απο συνδρομο κατωτεροτητας.
Δε διαφωνώ σε γενικές γραμμές με αυτά που λες αλλά το γεγονός ότι το σύστημα βαθμολογίας μπορεί να σε έκανε εσένα πιο υπερόπτη όπως λες είναι κάτι προσωπικό. Δε σημαίνει ότι όλοι οι υπόλοιποι νιωθαμε γαμάτοι επειδή βγάζαμε 20.Ούτε εγώ συμφωνώ με τη βαθμοθηρία που επικρατεί σε γυμνάσιο και λύκειο αλλά νομίζω αυτό που πρέπει να καταλάβουμε είναι ότι η ύπαρξη της βαθμολογίας εξυπηρετεί καθαρά πρακτικούς λόγους και δεν αποσκοπεί στο να χωρίσει στο τώρα (στο γυμνάσιο/λύκειο) τα παιδιά σε "χαζούς" και "έξυπνους". Αποτελεί απλά ένα χαρακτηριστικό το οποίο μας αντιπροσωπεύει σε μετέπειτα στάδια της ζωής μας. Καλώς η κακώς πχ, όταν θα διαλέγεις σχολή πρέπει κάπως το πανεπιστήμιο να αποφασίσει ποιους θα πάρει γιατί οι διαθέσιμες θέσεις είναι πχ 300 και οι υποψήφιοι 10000, και το να περάσει από προσωπικές συνεντεύξεις όλους τους μαθητές είναι πρακτικά αδύνατο. Δε λέω ότι αυτό είναι το καλύτερο σύστημα. Πχ ίσως θα ήταν καλύτερο οι εξετάσεις για εισαγωγή στο πανεπιστήμιο να ήταν πιο στοχευμένες στο αντικείμενο της εκάστοτε σχολής, αλλά αυτό είναι και το μεγαλύτερο πρόβλημα στην εκπαίδευση στην Ελλάδα: οποιαδήποτε αλλαγή γίνεται σε ένα κομμάτι της εκπαίδευσης χωρίς να λαμβάνονται υπόψη τα υπόλοιπα. Οποιαδήποτε αλλαγή πρέπει να βλέπει συνολικά την πορεία του μαθητή σε δημοτικό, γυμνάσιο, λύκειο, πανεπιστήμιο. Το να αλλάζεις ριζικά ένα από αυτά τα κομμάτια κάθε φορά δεν έχει απολύτως κανένα νόημα και δημιουργεί προβλήματα.Bottom line: αξιολόγηση είναι δύσκολο να μην υπάρχει γιατί υπάρχουν στιγμές στη ζωή μας που κάποιος θα πρέπει να μας διαλέξει υπέρ κάποιου άλλου χωρίς να μας ξέρει, χωρίς να ξέρει όσο καλοί είμαστε σε άλλα πραγματα ή συνολικά σε βάθος χρόνου. Είναι πρακτικοί οι λόγοι νομίζω αλλά θα με ενδιέφερε πολύ να δω μια τέτοια αλλαγή.
Ωραια τα λες, αλλα δεν νομιζεις οτι η βαθμολογια ειναι ενα εσφαλμενο κριτηριο αξιολογησης? Σημασια δεν εχει το ποσο εργαζεσαι και προσπαθεις? Το οτι μπορει καποιος να ειναι καλος στα μαθηματικα και να παιρνει βαθμους ευκολα δεν εγγυαται οτι στο πανεπιστήμιο θα κανει το ιδιο. Αντιθετα, αν οι καθηγητες αξιολογουσαν τους μαθητες με βαση την προσπαθεια, τοτε θα ηταν πολυ πιο "σωστο" το συστημα δεν νομιζεις? Θα μου πεις, και πως θα τους αξιολογουσαν χωρις βαθμο? Εκει ειναι και το δυσκολο κομματι της υποθεσης .Ισως με τη μορφη συστατικων επιστολων ? Δεν εχω ολες τις λυσεις, αλλα σιγουρα λυσεις υπαρχουν
@TheCringy, Spinner: Εφόσον η βαθμολογία δεν επηρεάζει πρακτικά τη μετέπειτα πορεία μας, έχει μόνο όση αξία της δίνουμε εμείς οι ίδιοι. Και η βαθμολογία στο γυμνάσιο δεν επηρεάζει καθόλου το τι κάνουμε στο λύκειο ή αργότερα. Τώρα αν κάποιος πχ δεν περνάει καν την τάξη, υπάρχει κάποιο σοοβαρό (σε σχολικά πλαίσια πάντα) πρόβλημα το οποίο η χαμηλή βαθμολογία το αναδεικνύει. Θέματα όπως η δυσλεξία πχ. (μιας και την ανέφερε η Balalaika) χρίζουν διαφορετικής αντιμετώπισης, αλλά το βασικό πρόβλημα εκεί είναι ότι δυστυχώς ούτε οι ίδιοι οι γονείς πολλές φορές αλλά ούτε και οι εκπαιδευτικοί (των οποίων είναι και δουλειά τους) ξέρουν πώς να χειριστούν τέτοιες καταστάσεις και δεν είναι ενημερωμένοι. Όπως είπα και πριν δεν μπορούμε να βλέπουμε ένα τόσο σύνθετο σύστημα τμηματικά. Υπάρχουν πολλοί παράγοντες να ληφθούν υπόψη και η μία ή η άλλη πρακτική μπορεί να είναι αποτελεσματική ή καταστροφική συναρτήσει των υπόλοιπων παραγόντων (πχ πόση παιδεία έχουν και οι ίδιοι οι καθηγητές κλπ).
Αγαπητοί μου, η μεταρρύθμιση ξεκινά απο το δημοτικό και το νηπιαγωγείο, οχι απο το γυμνάσιο και το λύκειο. Τα παιδιά πάνε γυμνάσιο και δεν ξέρουν να κανουν απλές πράξεις. Όσο πάνε τα πράγματα χειροτερεύουν, κι εσείς κι εδω θα τα κάνετε χειρότερα. Αυτους εμπιστευόμαστε, καλά να τα πάθουμε.
Ναι ο σκοπος ειναι να βγαινουν απο το λυκειο και να ειναι πυρηνικοι φυσικοι καλα λες. Στο νηπιαγωγείο προφανως τα παιδια δεν μαθαινουν πραξεις απλα κοινωνικοποιουνται. Οταν τελειώσουν το δημοτικο πρεπει να ξερουν τις πολυ βασικες πραξεις, τις οποιες και ξερουν. Μετα στο γυμνασιο αρχιζουν ταυτοτητες, εξισωσεις και τα λοιπα, τα οποια τα ξερουν 5% των ενηλικων, αυτοι δηλαδη που τα χρειαζονται.
Ακόμα και να θες να επικροτήσεις τις προτάσεις για τα αυτονόητα, "εκκλησιασμός, παρελάσεις" οι εμμονές των συντρόφων παραμονεύουν στην γωνία για να σου κόψουν κάθε ελπίδα: Όλοι ίδιοι. Καμία επιβράβευση στους καλύτερους. Μπορείς-δεν μπορείς να ακολουθήσεις τα μαθήματα, δεν κόβουμε κανέναν. Παιδιά 13 χρονών θα αποφασίζουν τι θέλουν και τι δεν θέλουν να μαθαίνουν. Πάνω από όλα η προσήλωση στις ιδεοληψίες μας, σύντροφοι!
Ως ενας απο τους καλυτερους σε πληροφορω πως οι βαθμοι οχι μονο δεν μας ανταμείβουν ή μας εξιλεωνουν, αλλα μας κανουν υπεροπτες και ταυτοχρονα μας περιθωριοποιουν. Ανταμοιβη της εργασιας μας θα ηταν να μην θελουμε να πεθανουμε στα χρονια μας στο λυκειο, αλλα που...
Η απόφαση για το τι θα σπουδάσει κάποιος δεν θα είναι στα 13...αν δεν κάνω λάθος 6 χρόνια δημοτικού συν 4 Γυμνασίου μας κάνουν 15-16 έτη, όπως και τώρα που στην Α' λυκείου αποφασίζεις τι κατεύθυνση θα ακολουθήσεις στην Β' λυκείου...!!!!! Και όσον αφορά το θέμα της επιβράβευσης στο σχολείο...μπήκα 45η στην σχολή μου και βγήκα 1η...ο τρόπος των εξετάσεων στο σχολείο δεν είναι ο καλύτερος.
Μα ο σκοπός της εκπαίδευσης είναι η απόκτηση γνώσεων, όχι η επιβράβευση. Αυτή είναι η ανταμοιβή του "καλύτερου" όπως αναφέρεις. Ότι έμαθε. Όχι ότι πήρε 19 ή 20. Νομίζω πως το βαθμοθηρικό εκπαιδευτικό σύστημα που έχει καθιερωθεί μας έχει κάνει να ξεχάσουμε εντελώς τον πραγματικό λόγο για τον οποίο είναι καλό να μελετάμε.Επίσης, υπάρχουν κι άλλα μέσα επιβράβευσης μιας προσπάθειας. Επιβράβευση μπορεί να αποτελέσει ένας καλός λόγος που θα πει ο εκπαιδευτικός στην ομάδα. Ένας έπαινος. Ή μπορεί να αποφασίζει ο καθηγητής ποια εργασία από αυτές που παρουσιάστηκαν τον ικανοποίησε περισσότερο. Ή να ψηφίζουν οι ίδιοι οι μαθητές ποια εργασία θεωρούν καλύτερη κ να τεκμηριώνουν στην τάξη την άποψή τους. Ή για παράδειγμα να αποφασίζει ο καθηγητής ποιος είχε την καλύτερη απόδοση στα μαθηματικά κάθε μήνα κ η επιβράβευσή του να είναι η εξής: να γίνεται βοηθός του καθηγητή στο συγκεκριμένο μάθημα κ να βοηθά όσους είναι πιο αδύναμοι.Γιατί πρέπει οπωσδήποτε η επιβράβευση να γίνεται με έναν βαθμό ; Τα παραπάνω παραδείγματα είναι ιδέες που σκέφτηκα βιαστικά κ ίσως να μην είναι τα καλύτερα, αλλά τουλάχιστον δεν καλλιεργούν στους μαθητές κλίμα ανταγωνισμού κ δεν τους κάνουν να κυνηγούν 20άρια. Θεωρώ εφικτό (και αναγκαίο!) να ξεφύγουμε από την ιδέα "καλύτερος μαθητής-πιο έξυπνος-πιο ικανός από τους άλλους = μεγαλύτερος βαθμός".
Γιατι η παιδεια δεν μπορει να ειναι ανταγωνιστικη. Εβγαλα 16 μαθηματικα εσυ εβγαλες 18. Εισαι τωρα πιο μορφωμενος? Καταλαβαινεις ξαφνικα τον κοσμο καλυτερα? Αξιολογηση πρεπει να γινεται με βαση αυτα στα οποια εισαι καλος οχι αυτα που ΔΕΝ εισαι. Απο την αλλη, σκεψου και πως νιωθουν οσοι δεν βγαζουν καλους βαθμους. Και ας μην πουμε το ωραιο "να διαβαζαν να ειχαν καλους βαθμους". Το λυκειο σημερα απαιτει την πληρη προσηλωση του μαθητη στην αποστηθιση για να βγαλει καλους βαθμους, κατι το οποιο απλα δεν μπορουν να κανουν ολοι
"Που σημαίνει ότι ο μεν αξίζει περισσότερο από τον δε να περάσει σε μία σχολή όπου τα Μαθηματικά είναι θεμελιώδη πχ. Μηχανικές, Φυσικομαθηματικές." Μα τι θα πει "αξιζει"? Μπορει ο μεν να μην ειναι οσο καλος οσο ο δε στα μαθηματικα αλλα να εχει διαβασει πολυ πολυ παραπανω. Αν απλα επειδη ειναι καλυτερος ο μεν του αξιζει να μπει στη σχολη πιο πολυ απο τον δε τοτε παραμενουμε στο ιδιο τρισαθλιο συστημα που δεν ανταμοιβει την προσπαθεια αλλα τους βαθμους
Μερικοί πιστεύουν πως ένας καλός βαθμός ενός , προσφάτως αποφοιτήσαντα, υποψηφίου προς εργασία για τον εργοδότη σημαίνει πως ο υποψήφιος είναι καλός επιστήμονας ή οτιδήποτε άλλο... Η αλήθεια είναι πως ο βαθμός φανερώνει πολύ περισσότερο την ικανότητα κάποιου να ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ εντολές. Διότι τι κάνει ένας μαθητής ή ένας φοιτητής; Ακολουθεί τις εντολές των διδασκάλων του. Αν τις ακολουθήσει πιστά είναι σχεδόν βέβαιο πως θα φέρει το επιθυμητό αποτέλεσμα.. Οπότε ένας εργοδότης θα προτιμήσει αυτόν που έχει εκπαιδευτεί και ξέρει να ακολουθεί εντολές. Οπότε οι κυρίες και οι κύριοι που "απαξιώνουν" την βαθμολογία προφανώς δεν δύνανται ή δεν θέλουν να ακολουθήσουν εντολές... Οπότε πολύ απλά έχουν λιγότερες πιθανότητες να βρουν δουλειά. Αυτό δεν πρόκειται να αλλάξει ποτέ!!!
@TheCringy: Εσύ όταν θα χρειαστείς γιατρό να σε χειρουργήσει ή μηχανικό να σου χτίσει το σπίτι, μην πάρεις αυτόν που ξέρει καλύτερα βιολογία/μαθηματικά επειδή διάβασε πάρα πολύ, πάρε αυτόν που έπαιρνε 15-16 επειδή δεν είχε όρεξη.