«Plásmata: Bodies, Dreams, and Data»: Έρχεται η μεγάλη έκθεση της Στέγης στο Πεδίον του Άρεως

 “Plásmata: Bodies, Dreams, and Data”: έρχεται η μεγάλη έκθεση της Στέγης στο Πεδίον του Άρεως Facebook Twitter
0

Ένα τεχνητό φεγγάρι από ακτίνες λέιζερ που δημιουργείται με την ενέργεια του αττικού ήλιου και υψώνεται στα 70 μέτρα· ένας φωτεινός κόκκινος πλανήτης 22 μέτρων, χωρισμένος σε δύο ημισφαίρια· ένας μετατεχνολογικός ναός· μια μετανθρώπινη πλανητική πόλη· projection mapping πάνω σε δέντρα· ένα σύγχρονο μαντείο που προσφέρει στους ανθρώπους προσωπική καθοδήγηση σχετικά με υπαρξιακά διλήμματα· προβολές έργων από τη συλλογή του NOWNESS και τη συλλογή του SHOW Studio του Nick Knight· ηχητικές διαδρομές και ηχοτοπία· ο κόσμος των videogames όπου το ηλιοβασίλεμα δεν σταματά ποτέ· ένα άβαταρ που αντιστέκεται στις τεχνολογίες αναβάθμισης· ένα ανδροειδές που μας δίνει φάρμακα σε ένα ξεχασμένο φαρμακείο στην άκρη του πάρκου.

Επιστρέφοντας στο Πεδίον του Άρεως για δεύτερη χρονιά, μετά την έκθεση «You and AI», η Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση έρχεται με τα «Plásmata: Bodies, Dreams, and Data», από τις 23 Μαΐου μέχρι τις 10 Ιουλίου του 2022, να πιάσει το νήμα από εκεί που το είχε αφήσει: εάν το «You and AI» ασχολήθηκε με την τεχνητή νοημοσύνη και τον τρόπο που τοποθετούμαστε απέναντι σε αυτήν, η φετινή έκθεση, «Plásmata: Bodies, Dreams, and Data», αναζητά το σώμα, το δικό μας και το άλλο. Tο ατομικό και το συλλογικό, το ανθρώπινο και το μη ανθρώπινο και –τελικά– το πλανητικό. H ψηφιακή τεχνολογία εισχωρεί στο ανθρώπινο σώμα και ταυτόχρονα το επεκτείνει.

«We are having the time of our lives» γράφει το έργο που μας υποδέχεται στην έκθεση και δίνει τον τόνο της: ενός διασκεδαστικού ψηφιακού ονείρου, ενός κήπου απαγορευμένων απολαύσεων που ικανοποιεί και ταυτόχρονα καταβροχθίζει τα πλάσματα που είμαστε ή θα θέλαμε να είμαστε.

Με 25 διεθνή έργα μεγάλων διαστάσεων για πρώτη φορά στην Ελλάδα και νέες αναθέσεις, περισσότερα από 250 τετραγωνικά μέτρα έργων LED, βίντεο, διαδραστικές εγκαταστάσεις, 3D scanning, γλυπτά, φωτιστικές εγκαταστάσεις, mapping, ψηφιακές ταινίες, animation, τα εκθέματα αποτυπώνουν τον τρόπο που επιβιώνουμε μέσα σε ένα ψηφιακό περιβάλλον, που βλέπουμε τον εαυτό μας μέσα από την αντανάκλαση που εμείς οι ίδιοι δημιουργούμε, σε γνωστές διαδρομές αλλά και στα πιο απρόσμενα σημεία του πάρκου.

Επιστρέφοντας στο Πεδίον του Άρεως για δεύτερη χρονιά, μετά την έκθεση «You and AI», η Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση έρχεται με τα «Plásmata: Bodies, Dreams, and Data», από τις 23 Μαΐου μέχρι τις 10 Ιουλίου του 2022, να πιάσει το νήμα από εκεί που το είχε αφήσει: εάν το «You and AI» ασχολήθηκε με την τεχνητή νοημοσύνη και τον τρόπο που τοποθετούμαστε απέναντι σε αυτήν, η φετινή έκθεση, «Plásmata: Bodies, Dreams, and Data», αναζητά το σώμα, το δικό μας και το άλλο.

Σε έναν κόσμο όπου τα δεδομένα είναι ο νέος πηλός, πώς χρησιμοποιούμε τα ψηφιακά μας «χέρια» για να δημιουργήσουμε διαφορετικούς τύπους πλασμάτων και ταυτοτήτων, για να κατεργαστούμε και να ανακατεργαστούμε τους εαυτούς μας; Πώς μπορούμε να διαπλάσουμε τα δεδομένα –αυτή τη νέα πρώτη ύλη– για να απελευθερώσουμε τα σώματά μας, να γιορτάσουμε τις αστείρευτες δυνατότητες των υβριδικών –φυσικών και ψηφιακών– κόσμων, προστατευόμενοι συγχρόνως από τη δυσοίωνη πτυχή τους, αυτήν της συλλογής δεδομένων και της επιτήρησης;

Σε μια εποχή κατά την οποία έχουμε γίνει θεοί και συγχρόνως σκλάβοι των νέων μας δημιουργημάτων, πώς μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τον ψηφιακό πολιτισμό για να ενώσουμε την ανθρωπότητα αντί να τη διχάσουμε;

Η Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση επιλέγει και πάλι το Πεδίον του Άρεως, που στην αρχή της λειτουργίας του υπήρξε τόπος στρατιωτικών ασκήσεων και κατέληξε χώρος αναψυχής για τον κάτοικο της πόλης, για να μιλήσει για το σώμα όχι μόνο ως το locus της υποκειμενικότητας, αλλά και ως πεδίο ταυτοτικής, πολιτικής και κοινωνικής σύγκρουσης, ως το κέντρο της απόλαυσης, του πόνου και, τελικά, της ύπαρξής μας. 

Φέτος, η έκθεση θα ακολουθήσει διαδρομές που μας ζητούν να ανακαλύψουμε μέρη του πάρκου τα οποία παραμένουν ως επί το πλείστον άγνωστα στο ευρύ κοινό.

Τα «Πλάσματα» ξεκινούν από το άγαλμα του βασιλιά Κωνσταντίνου και φτάνουν μέχρι το θέατρο του Άλσους και το πευκόδασος που υπάρχει πάνω από αυτό.

Οι επισκέπτες της έκθεσης μπορούν να ανακαλύψουν το τμήμα του Πεδίου του Άρεως προς την πλευρά της Λεωφόρου Αλεξάνδρας, εκεί όπου βρίσκεται το άγαλμα της θεάς Αθηνάς, και να περιπλανηθούν στα ψηφιακά περίπτερα και τις δράσεις που συμβαίνουν στα παρτέρια και τα ξέφωτα που κρύβονται μέσα στο πάρκο.

 “Plásmata: Bodies, Dreams, and Data”: έρχεται η μεγάλη έκθεση της Στέγης στο Πεδίον του Άρεως Facebook Twitter
Onassis Stegi, Plásmata, Happiness, Dries Verhoeven. Φωτο: Willem Popelier

Πρόκειται για μια συνειδητή επιμελητική κατεύθυνση, που επιτρέπει στον επισκέπτη να προσεγγίσει την έκθεση από τα πολυσύχναστα σημεία του πάρκου, αλλά στη συνέχεια τον προσκαλεί να χαθεί μέσα σε αυτό, με αναπάντεχα εκθέματα, συλλογικές δραστηριότητες και δρώμενα.

Όπως και πέρυσι, ακολουθείται η λογική της «επιμελημένης τυχαιότητας», δηλαδή προτείνονται τρεις διαδρομές στους επισκέπτες, αλλά η έκθεση είναι επισκέψιμη από παντού: με το που θα δεις ένα έκθεμα μπορείς να δεις τουλάχιστον άλλο ένα κι έτσι να χαθείς μέσα στο Πεδίον του Άρεως.

Η υπαίθρια ψηφιακή έκθεση «Plásmata» υπόσχεται να μας οδηγήσει σε μια ονειρική περιπλάνηση σε ένα από τα μεγαλύτερα δημόσια πάρκα της Αθήνας, το Πεδίον του Άρεως που παραμένει πολιτικό, συλλογικό και ανεξάντλητο. Τα «Πλάσματά» του σε καλούν να το ανακαλύψεις. 

Η έκθεση περιλαμβάνει μια σειρά από συζητήσεις και εργαστήρια που θα ανακοινωθούν σύντομα. 

 “Plásmata: Bodies, Dreams, and Data”: έρχεται η μεγάλη έκθεση της Στέγης στο Πεδίον του Άρεως Facebook Twitter
Onassis Stegi, Plásmata, Another Moon, Kimchi and Chips@Jochen Tack
 “Plásmata: Bodies, Dreams, and Data”: έρχεται η μεγάλη έκθεση της Στέγης στο Πεδίον του Άρεως Facebook Twitter
Onassis Stegi, Plásmata, Eclipse, Tony Oursler. Credit: Thibault Voisin
 “Plásmata: Bodies, Dreams, and Data”: έρχεται η μεγάλη έκθεση της Στέγης στο Πεδίον του Άρεως Facebook Twitter
Onassis Stegi, Plásmata, Planet City, Liam Young
 “Plásmata: Bodies, Dreams, and Data”: έρχεται η μεγάλη έκθεση της Στέγης στο Πεδίον του Άρεως Facebook Twitter
Onassis Stegi, Plásmata, Breathing Pavilion, Ekene Ijeoma. Φωτο: Kris Graves
 “Plásmata: Bodies, Dreams, and Data”: έρχεται η μεγάλη έκθεση της Στέγης στο Πεδίον του Άρεως Facebook Twitter
Onassis Stegi, Plásmata, Quantum Memories, Probability, Square, Refik Anadol

Συμμετέχουν οι καλλιτέχνες:
Morehshin Allahyari / The Alternative Limb Project / Refik Anadol / Frederik Heyman / Ekene Ijeoma / Keiken x Clifford Sage / Kimchi and Chips / Nick Knight (SHOWStudio) / LaTurbo Avedon / Marshmallow Laser Feast / Eva & Franco Mattes / Christian Mio Locklair / Matthew Niederhauser, Elie Zananiri, John Fitzgerald / NOWNESS / Tony Oursler / Μαρία Παπαδημητρίου / Εύα Παπαμαργαρίτη / Annie Saunders, Andrew Schneider, Emma O'Halloran, OpenEndedGroup / / SpY / SUPERFLEX / Dries Verhoeven / Cecilie Waagner Falkenstrøm / Saya Woolfalk / Liam Young

Συντελεστές
Curatorial Direction: Αφροδίτη Παναγιωτάκου
Επιμέλεια: Ειρήνη Μιρένα Παπαδημητρίου, FutureEverything
Εκτελεστική Διεύθυνση, Επιστημονικός Σύμβουλος: Πρόδρομος Τσιαβός
Σχεδιασμός Έκθεσης: Studioentropia Architects_ (Γιώτα Πασσιά, Παναγιώτης Ρούπας)
Επικεφαλής Παραγωγής: Δήμητρα Δερνίκου
Παραγωγός: Βασίλης Παναγιωτακόπουλος
Συντονισμός Παραγωγής: Κατερίνα Βάρδα, Ηρακλής Παπαθεοδώρου
Υπεύθυνη Εκτέλεσης Παραγωγής: Δέσποινα Σιφνιάδου
Εκτέλεση Παραγωγής: Σία Σουρμελή, Γιώργος Στεργίου, Δήμητρα Μπουζάνη
Line Production Assistance: Φρόσω Τσιποπούλου, Σπυριδούλα Γκεράζη, Γιώργος Παπαγεωργίου, Μαριάνα Αντζουλάτου
Research Assistance: Κατερίνα Βάρδα
Τεχνική Διεύθυνση: Λευτέρης Καραμπίλας 
Διεύθυνση Τεχνικής Παραγωγής: Philip Hills
Ανάθεση – Παραγωγή: Στέγη Ιδρύματος Ωνάση

Με την ευγενική υποστήριξη της Περιφέρειας Αττικής

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Αναζητώντας την προφορική και μουσική παράδοση της Κέας

Μουσική / Αναζητώντας την προφορική και μουσική παράδοση της Κέας

Στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας «Cycladic Identity», ιστορίες και παραμύθια του νησιού, οι μελωδιές Τζιωτών μουσικών, η προφορική παράδοση και η μυθολογία συγκεντρώθηκαν σε μια σειρά podcast που θα μπορεί κάθε επισκέπτης της Κέας να ακούσει ενώ περιηγείται σε πλατείες, μονοπάτια, παραλίες, στα δρομάκια της Ιουλίδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
The Cenci Family: Το ελληνικό θέατρο ταξιδεύει στη Νέα Υόρκη 

Πολιτισμός / The Cenci Family: Το ελληνικό θέατρο ταξιδεύει στη Νέα Υόρκη 

Μετά τη μεγάλη επιτυχία και το τριπλό sold out του πρότζεκτ «The Artaud Diptych» την περασμένη άνοιξη στο THE TANK THEATER της Νέας Υόρκης, η διεθνής Ελληνίδα σκηνοθέτις Ιόλη Ανδρεάδη επιστρέφει με νέα παράσταση τον προσεχή Μάιο στο φημισμένο θέατρο του Μανχάταν, σκηνοθετώντας για πέμπτη συνεχή σεζόν στη σημαντικότερη θεατρική πόλη του κόσμου.
NEWSROOM
«Αγαπούσε τα Λουλούδια Περισσότερο»

Πολιτισμός / «Αγαπούσε τα Λουλούδια Περισσότερο»: Η νέα μεγάλου μήκους ταινία του Γιάννη Βεσλεμέ κάνει πρεμιέρα στη Νέα Υόρκη

Στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Tribeca, και συγκεκριμένα στο τμήμα “Escape from Tribeca” που φιλοξενεί τις πιο ιδιαίτερες και αταξινόμητες δουλειές δημιουργών απ’ όλο τον κόσμο, θα κάνει την παγκόσμια πρεμιέρα της η δεύτερη μεγάλου μήκους ταινία του Γιάννη Βεσλεμέ.
NEWSROOM
Γιορτή Βιβλίου 2024

Πολιτισμός / Η γιορτή Βιβλίου επιστρέφει στο Μουσείο Μπενάκη

Το bazaar βιβλίου θα πραγματοποιηθεί από την Παρασκευή 26 Απριλίου μέχρι και την Κυριακή 28 Απριλίου 2024 στο ισόγειο του κτιρίου Πειραιώς 138, μαζί με παρουσιάσεις βιβλίων και δωρεάν ξεναγήσεις στις εκθέσεις. Δείτε αναλυτικά το πρόγραμμα.
NEWSROOM
Η Βιτρίνα της Κριεζώτου. Ένας καλλιτέχνης προτείνει.

Πολιτισμός / Ένα οργιαστικό ανοιξιάτικο σκηνικό από την Ελένη Κανελλοπούλου στη Βιτρίνα της Κριεζώτου

Tην Πέμπτη 18 Απριλίου στις 19:00, το Πωλητήριο της Πινακοθήκης Γκίκα παρουσιάζει τριαντάφυλλα, παπαρούνες και λεμόνια που μπλέκουν με φυλλώματα πάνω στον πηλό στο πλαίσιο της σειράς παρουσιάσεων «Η Βιτρίνα της Κριεζώτου. Ένας καλλιτέχνης προτείνει».
NEWSROOM