Με μια ανακοίνωση που εξέδωσε σήμερα η Κομισιόν προειδοποιεί τις εταιρείες που προσφέρουν "δωρεάν" εφαρμογές για κατέβασμα οι οποίες στη συνέχεια απαιτούν αγορές "εκ των έσω" (in-app purchases) να λάβουν άμεσα μέτρα ώστε να μην παραπλανούν και, εντέλει, υπερχρεώνουν το καταναλωτικό κοινό. Η ανακοίνωση εκδόθηκε μετά από σωρεία παραπόνων από ευρωπαίους πολίτες οι οποίοι υπερχρεώθηκαν από τέτοιες αγορές, που προέρχονται από παιδιά, λόγω ελλιπούς σήμανσης.

 

Ανάμεσα στις λύσεις που έχει ήδη προτείνει η αντιπρόεδρος της Κομισιόν και υπέυθυνη για την Ψηφιακή Ατζέντα της Ε.Ε. Neelie Kroes, για την προστασία γονέων και ιδίως των παιδιών από το online gaming, είναι να αποφεύγεται η χρήση της λέης "δωρεάν" όταν κάποιο παιχνίδι ή εφαρμογή απαιτεί το κατέβασμα έξτρα λογισμικού ώστε να προσφέρει την πλήρη εμπειρία στους χρήστες.

 

Η ανακοίνωση εξήρε τις προσπάθειες της Google, που από το Σεπτέμβρη πρόκειται να αλλάξει την ονοματολογία των σχετικών εφαρμογών απαλείφοντας τις επίμαχες λέξεις που μποούν να θεωρηθούν παραπλανητικές, αλλά κρατάει επικριτική στάση προς την Apple, η οποία, παρά τις υποσχέσεις της, δεν έχει παρουσιάσει ακόμα ένα πρόγραμμα δράσης κατά του φαινομένου. 

 

Παρόλα αυτά η Apple έσπευσε να υπερασπίσει τη θέση της με δήλωσλη της στο Engadget, σημειώνοντας ότι ήταν η πρώτη που επέβαλλε το γονικό έλεγχο στις αγορές 'εκ των έσω' και ότι θα συνεχίσει να βρίσκεται σε επαφή με την Κομισιόν και τα κράτη-μέλη της ώστε να προσφέρει ακόμα μεγαλύτερη προστασία μέσω του App Store και του iOS.

 

Το θέμα άπτεται πλέον της νομοθεσίας κάθε χώρας της E.E., ξεχωριστά, αλλά η Κομισιόν θα συνεχίσει να ελέγχει την αγορά των "δωρεάν" applications αλλά και των δημιουργών τους, καταλήγει η ανακοίνωση.

 

Ακολουθήστε το LiFO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

 

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο LiFO.gr