H Cambridge Analytica είχε πρόσβαση στις ιδιωτικές συνομιλίες χρηστών του Facebook

H Cambridge Analytica είχε πρόσβαση στις ιδιωτικές συνομιλίες χρηστών του Facebook Facebook Twitter
EPA
1

Νέα τροπή παίρνει το σκάνδαλο της Cambridge Analytica μετά τις σημερινές αποκαλύψεις του Guardian, για το εύρος των ιδιωτικών δεδομένων που χρησιμοποίησε η εταιρεία, εν αγνοία των χρηστών.

Συγκεκριμένα, εκτός από τις δημόσιες αναρτήσεις και τις ενημερώσεις του timeline, η εφαρμογή του Αλεξάντρ Κόγκαν "This Is Your Digital Life" είχε πρόσβαση και σε ιδιωτικά μηνύματα, στο inbox των χρηστών, όπως αποκαλύπτει ο Guardian.

Πρακτικά, όσοι εγκατέστησαν την εφαρμογή του Κόγκαν (που υποστήριζε ότι συλλέγει πληροφορίες για ψυχογραφικά τεστ), επέτρεψαν την πρόσβαση σε ιδιωτικά μηνύματα που έστελναν και λάμβαναν από επαφές τους.

Στην πρώτη δημόσια ανάρτησή του για το ζήτημα, στις 21 Μαρτίου, ο Ζούκερμπεργκ εκτιμούσε τον αριθμό των χρηστών που είχαν «κατεβάσει» την εφαρμογή στις 300.000.

Στη συνέχεια κάποια από αυτά τα στοιχεία χρησιμοποιήθηκαν αθέμιτα, κατά την προεκλογική εκστρατεία του Ντόναλντ Τραμπ, με στόχο την στοχευμένη διαφήμιση και προώθηση υλικού, ανάλογα με το προφίλ του εκάστοτε αποδέκτη. 

Το Facebook παραδέχεται πως η εταιρεία συμβούλων «ενδεχομένως» είχε πρόσβαση στα ιδιωτικά μηνύματα «ορισμένων» εκ των 87 εκατομμυρίων χρηστών που επηρεάστηκαν από το πρωτοφανές σκάνδαλο, χωρίς την ρητή συγκατάθεσή τους, μεταδίδει ο Guardian.

Πρόκειται για την πιο σοβαρή, έως τώρα, αποκάλυψη της υπόθεσης που κλυδωνίζει την δημοφιλέστερη πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης στον κόσμο και τον 33χρονο, δισεκατομμυριούχου συνιδρυτή της.

Μιλώντας, χθες, για δεύτερη ημέρα στο Αμερικανικό Κογκρέσο, ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ υποστήριξε πως και ο ίδιος έπεσε θύμα της διαρροής και της αθέμιτης χρήσης των προσωπικών του δεδομένων από την Cambridge Analytica.

Aρκετοί είναι ωστόσο οι αναλυτές που κατηγορούν την εταιρεία ότι, με την τοποθέτηση του ιδρυτή της μεταξύ των «θυμάτων», επιχειρεί να διασκευάσει τις εντυπώσεις.

Με πληροφορίες από Guardian, Facebook και Business Insider

Τech & Science
1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

σχόλια

1 σχόλια
..και όλοι εσείς συνεχίστε να το χρησιμοποιείτε αυτό το αισχρό «εργαλείο» «κοινωνικοποίησης»...Όταν ανά διαστήματα, επειδή από την αρχή δεν μου άρεσε αυτό το πράγμα και δεν το χρησιμοποίησα, λέγοντας σε φίλους ή γνωστούς ότι δεν έχω fb, κοιτάζοντας με εκείνοι ως εξωγήινο, ακόμη χειρότερα, χαρακτηριζόμενος, έμμεσα ή άμεσα, ως «γραφικός» όταν εκφράζω και υποστηρίζω τους διάφορους λόγους για τους οποίος δεν το χρησιμοποιώ, ΠΑΡΤΕ ΤΑ ΤΩΡΑ!!...Ο Μεγάλος Αδερφός ( που αναφέρεται στο προφητικό μυθιστόρημα του Τζορτζ Όργουελ, «Χίλια Εννιακόσια Ογδόντα Τέσσερα»), τελικά, δεν ήταν ότι μέχρι σήμερα νομίζαμε, μαυροντυμένοι τύποι με καμπαρντίνες και μαύρα γυαλιά, δορυφόροι, τηλεφωνικές υποκλοπές, κάμερες παρακολούθησης (ή μόνο αυτά - που με τον ένα ή άλλο τρόπο, σχετικά εύκολα μπορούσαμε να αποφύγουμε σε αρκετές περιπτώσεις), αλλά κάτι χειρότερο, κυριολεκτικά «Ο Μεγάλος Αδερφός», τόσο οικείος και «φιλικός» σε όλους τους χρήστες του, το facebook!!!... ..που με τόσο «μαεστρία» στημένο (ναι μεν τόσο αθώα, όπως υποστηρίζει ο Ζούκερμπεργκ, αρχικά δημιουργημένο στο γκαράζ του σπιτιού του... ..εν συνεχεία όμως χρησιμοποιημένο από τα διάφορα κέντρα ελέγχου ως «Δούρειος Ίππος» προς παρακολούθηση του κάθε χρήστη του - και όχι μόνο), όχι μόνο καταφέρνει τόσο εύκολα να παρακολουθεί τα όποια, μέχρι πρότινος, προσωπικά δεδομένα μας, που εμείς εν γνώση μας θέλαμε μόνο ορισμένα να δημοσιοποιούνται, έχοντας την υποψία (βάσιμη ή μη), ότι μπορεί να υποκλέπτονται και ορισμένα καταφέρναμε συνειδητά ή όχι, να προφυλάσσουμε ή όσο μπορούσαμε να προστατεύουμε (...έτσι νομίζαμε...), με έναν μοναδικό τρόπο κατάφερε να μας «υποχρεώσει», δημιουργώντας μας αυτή την σύγχρονη «ανάγκη», σε βαθμό ρεαλιστικής εξάρτησης, από μόνοι μας να μπαίνουμε στην διαδικασία την ανεξέλεγκτης δημοσιοποίησης προσωπικών στοιχείων και δεδομένων, τα περισσότερα από τα οποία αν και φαίνονται αθώα (και σε πολλές περιπτώσεις εν αγνοία μας ΔΕΝ είναι), να αποκαλύπτεται δημοσίως, ξεκάθαρα (σε όσους γνωρίζουν να ερμηνεύουν τις πληροφορίες πίσω από τα δεδομένα), το πραγματικό ψυχογραφικό προφίλ μας, όσο και αν νομίζουμε πως ελέγχουμε ό,τι δημοσιοποιούμε, ακόμη και στις περιπτώσεις στοχευόμενης και ελεγχόμενης (από τον εκάστοτε χρήστη), δημιουργίας του εικονικού, «μοναδικού», «υπέροχου», «πετυχημένου», ηλεκτρονικού Alter ego του...!..και το μεγάλο «ΜΠΑΜ» δεν έχει συμβεί ακόμα... ..η κατάσταση αυτή, σε ό,τι αφορά τα social media, θα χειροτερέψει!... ..οι νέες γενιές, ήδη θεωρούν ως δεδομένη και αυτονόητη, «φυσιολογική» κατάσταση επικοινωνίας αυτή την ανεξέλεγκτη, ηλεκτρονική έκθεση προσωπικών δεδομένων, περιορισμένων ή μη, αθώων ή όχι. Στις επόμενες γενιές που θα ακολουθήσουν η κατάσταση αυτή θα έχει ξεφύγει σε μη αναστρέψιμο βαθμό από κάθε περιοριστικό έλεγχο νομοθετικού πλαισίου, κυρίως όμως (και αυτό είναι το χειρότερο) ηθικού. Εξ ου και η δυσκολία εφαρμογής του όποιου, μελλοντικού, νομοθετικού πλαισίου.