Θα ξανανοίξει το παλιό Μουσείο της Ακρόπολης

Θα ξανανοίξει το παλιό Μουσείο της Ακρόπολης Facebook Twitter
1

 

Νέος κύκλος ζωής για το παλαιό Μουσείο Ακρόπολης. 

Εγκρίθηκε χτες από τη Διεύθυνση Μουσείων του υπουργείου Πολιτισμού, σύμφωνα με το Αθηναϊκό Πρακτορείο, η πρόταση για την επανάχρηση του παλαιού Μουσείου της Ακρόπολης, που παραμένει κενό από το 2009.


Το σχέδιο προβλέπει να ανανεώσει το εσωτερικό του κτιρίου σε ένα μοντέρνο επισκέψιμο χώρο, όπου στις αποθήκες του θα φυλάσσονται οι επιγραφές που καταστρέφονται εκτεθειμένες στις καιρικές συνθήκες, διάσπαρτα αρχιτεκτονικά μέλη των μνημείων, όπως επίσης και εργαστήριο συντήρησης, ορατό στους επισκέπτες. Ακόμα, θα εκτίθεται υλικό από το ιστορικό των αναστηλώσεων.


Το κέλυφος του κτιρίου που βρίσκεται στον Ιερό Βράχο από το 1874, και με τη σημερινή του μορφή από το 1964 σε σχέδιο Πάτροκλου Καραντινού, θα παραμείνει ως έχει.

Θα ξανανοίξει το παλιό Μουσείο της Ακρόπολης Facebook Twitter

Πριν από δύο χρόνια αντιδράσεις είχε προκαλέσει η γνωμοδότηση που ελήφθη στην κοινή συνεδρίαση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου και του Κεντρικού Συμβουλίου Νεωτέρων Μνημείων που είχε αποφασίσει τη μη κήρυξη του παλαιού Μουσείου Ακρόπολης ως διατηρητέου μνημείου. 

Η ανοικοδόμησή του κτιρίου ξεκίνησε στα μέσα του 19ου αιώνα σε σχέδια του αρχιτέκτονα Π. Κάλκου. Έπειτα από μία σειρά επεκτάσεων και προσθηκών έλαβε την τελική του μορφή περί τα μέσα του 20ού αι. με την επιμέλεια του αρχιτέκτονα Π. Καραντινού. Η αρχιτεκτονική του μορφή είναι απέριττη, συμμετρική και κλασικίζουσα, αποδίδοντας τα ρεύματα της εποχής του. Ελήφθη μέριμνα ώστε το κτήριο να αναπτύσσεται σε υψομετρική στάθμη χαμηλότερη από την κρηπίδα του όμορου Παρθενώνα, ώστε να μην προκαλεί οπτική όχληση στους επισκέπτες, αλλά και στην εικόνα του Βράχου από μακριά. Η επιλογή των υλικών ως προς τους χρωματικούς τόνους αλλά και την υφή ήταν τέτοια, ώστε να εναρμονίζεται με το περιβάλλον του Βράχου.

«Το παλαιό Μουσείο έκλεισε τον μεγάλο πρώτο κύκλο της ζωής του με την -αναμφισβήτητα αναγκαία- κατασκευή του νέου Μουσείου για την Ακρόπολη. Έκτοτε μένει κενό φέροντας ακόμη τα σημάδια των εκθεμάτων στο κέλυφος του, αλλά και την πατίνα της μακρόχρονης λειτουργίας του» είχε επισημανθεί τότε στην ανακοίνωση, που εξέδωσε ο Σύλλογος Ελλήνων Αρχαιολόγων (ΣΕΑ): «Ένας σύγχρονος αρχαιολογικός χώρος, με όγκο επισκεπτών που αγγίζει το 1,5 εκατομμύριο, έχει απόλυτη ανάγκη από τον μοναδικό στεγασμένο χώρο του. Εκεί μπορεί να προστατέψει και να εκθέσει, σύμφωνα και με την άποψη των αρμόδιων Υπηρεσιών, μεγάλο αριθμό επιγραφών, που τώρα φθείρονται στην ύπαιθρο και μεγάλο αριθμό αρχιτεκτονικών μελών, που σήμερα απόκεινται σε λιθοσωρούς και κλωβούς διάσπαρτους στο χώρο. Κύρια όμως να αποκτήσει έναν επισκέψιμο χώρο και να αφηγηθεί θεματικές που δεν παρουσιάστηκαν ποτέ, όπως η ιστορία των ανασκαφών του Βράχου, των αναστηλωτικών έργων, οι εποχές από τη μακραίωνη ζωή της Ακρόπολης στις οποίες το νέο Μουσείο παρέλειψε να αναφερθεί. Σε ένα τέτοιο κτίριο μπορούν ιδιαίτερα να βρουν στέγη ακόμη και εκπαιδευτικά προγράμματα οργανωμένα σε τακτική βάση, που σήμερα δεν μπορούν να προγραμματιστούν παρά μόνο ως επετειακά. Όσον αφορά στα αρχιτεκτονικά κατάλοιπα του ιερού του Πανδίονος και του μυκηναϊκού τείχους που διατηρούνται στις υπόγειες αποθήκες του Μουσείου, είναι δυνατόν να γίνουν επισκέψιμα με μικρή τροποποίηση των διαδρομών και διαμόρφωση του χώρου. Τελευταίο αλλά όχι έσχατο, οι ανάγκες που προκύπτουν από τον όγκο των επισκεπτών (έκτακτες καιρικές συνθήκες, ζητήματα υγείας των επισκεπτών και άλλα έκτακτα περιστατικά με τα οποία έρχονται συχνά αντιμέτωποι οι εργαζόμενοι στην Ακρόπολη) καθιστούν απαραίτητο τον στεγασμένο χώρο του παλαιού Μουσείου».

Θα ξανανοίξει το παλιό Μουσείο της Ακρόπολης Facebook Twitter
1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.

σχόλια

1 σχόλια