Θεσσαλονίκη: Εγκαινιάστηκε το μουσείο του Κεμάλ Ατατούρκ

Θεσσαλονίκη: Εγκαινιάστηκε το μουσείο του Κεμάλ Ατατούρκ Facebook Twitter
15

Εγκαινιάστηκε η οικία των παιδικών χρόνων του Μουσταφά Κεμάλ Ατατούρκ το πρωί της Παρασκευής στην Θεσσαλονίκη. Τα εγκαίνια έγιναν από τον υπουργό Πολιτισμού και Τουρισμού της Τουρκίας Ομέρ Τσελίκ και τον υφυπουργό Εξωτερικών Άκη Γεροντόπουλο. Στον χώρο του μουσείου βρίσκονται φωτογραφικά ντοκουμέντα, δημοσιεύματα, έγγραφα και βιβλία για τη ζωή του Κεμάλ Ατατουρκ καθώς και ένα άγαλμά του από τον γλύπτη Μουράτ Ντασκίν.

Μετά το κόψιμο της κορδέλας από τον Ο.Τσελίκ και τον Α. Γεροντόπουλο πραγματοποιήθηκε ξενάγηση στον χώρο του μουσείου. Ο τούρκος υπουργός έκανε δηλώσεις μετά τα εγκαίνια: «Εμείς βλέπουμε τις δύο χώρες ως φίλες χώρες. Επίσης, βλέπουμε και τις μειονότητες που υπάρχουν στις δύο χώρες ως γέφυρες φιλίας μεταξύ των δύο λαών» ανέφερε ανάμεσα σε άλλα.

Ο Α.Γεροντόπουλος αναφέρθηκε επίσης στην φιλία και την συνεργασία ανάμεσα στις δυο χώρες.

15

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.

σχόλια

7 σχόλια
Έτυχε χτες να πέσω στην πορεία των "εθνικιστών" στην Θεσσαλονίκη ενάντια στο μουσείο.Έπρεπε να τους δείτε! Ένας κι ένας!Και φώναζαν τα γνωστά συνθήματα για την Αγιά Σοφιά και το τι θα κάνουν στις τουρκάλες...
η άποψη ότι ο Κεμάλ είναι ένα είδος Χίτλερ είναι ανιστόρητο κατασκεύασμα των ελληνικών 90s (της εποχής που κάναμε εμπάργκο για τον Αλεξάντερ δε Στρέητ) που προκαλεί γέλιο στον υπόλοιπο πλανήτη και δεν το διανοήθηκαν ούτε για πλάκα ο Βενιζέλος και οι υπόλοιποι πολιτικοί του 1920-1950 οι οποίοι τον είχαν απέναντί τους.
Όταν έγινε η γενοκτονία των Αρμενίων (1915) ο Κεμάλ ήταν μάχιμος αξιωματικός του οθωμανικού στρατού στο μέτωπο της Καλίπολης, πολεμώντας με Άγγλους και Νεοζηλανδούς 1000 χιλιόμετρα δυτικότερα. Ούτε η μάνα του δεν τον ήξερε τότε, βασικά.Θα επαναλάβω λοιπόν ότι είναι βαθιά ανιστόρητη, εμετική εθνικιστική προπαγάνδα του αισχίστου είδους η γελοία αφήγηση που τα κάνει όλα αυτά (Αρμένιοι, Μικρασιάτες, Κεμάλ, Νεότουρκοι, Εφές Πίλσεν, Ίμια, Εξοπλιστικές μίζες) μια σούπα με βασικό σκοπό να δαιμονοποιήσει την Τουρκία στα πρότυπα μεσαιωνικής αφήγησης για μεσαιωνικό όχλο προκειμένου να του πάρει τα λεφτά.
Τα μουσεία δεν είναι τιμητικά μνημεία, ιστορίες διηγούνται. Υπάρχουν μουσεία που αναφέρονται στο ολοκαύτωμα ή στον θάνατο, αυτό όμως δεν σημαίνει ότι "γιορτάζουν" τίποτα από τα δύο. Από την άλλη, η ερμηνεία των εκθεμάτων και το αν το μουσείο στρέφει τους επισκέπτες σε μια συγκεκριμένη πολιτική θέση είναι κάτι το οποίο σίγουρα δεν θα μπορούσαμε να το αξιολογήσουμε από μια φωτογραφία ή ένα άρθρο.
Υπάρχουν όντως μουσεία αφιερωμένα σε πράγματα που είναι γενικά κατακριτέα όπως τα όργανα βασανισμού ή οι παράφρονες εγκληματίες (βλ. madame tussaud's), και που προφανώς δεν παίρνουν θέση υπέρ, αλλά τα παρουσιάζουν σαν κάτι γραφικό. Όταν όμως σ'ένα κράτος φτιάχνεται μουσείο για κάποιο ιστορικό πρόσωπο, που μάλιστα έπαιξε κεντρικό ρόλο στην ιστορία του κράτους αυτού, όπως ο Κεμάλ έπαιξε για τους Έλληνες (πάνω από τους μισούς κατοίκους της Θεσ/κης έχουν προγόνους που ξεσπιτώθηκαν από τον Κεμάλ), η κίνηση σίγουρα δεν είναι ουδέτερη, έχει τουλάχιστον συγχωρετικό χαρακτήρα. Εκτός βεβαια και αν το πρόσωπο παρουσιάζεται ως αρνητικό κ' στηλιτεύονται οι πράξεις του... που δεν νομίζω να ισχύει για την περίπτωση του μουσείου Κεμάλ. Επίσης, όσον αφορά το μουσείο του Εβραϊκου Ολοκαυτώματος που λες, είναι σαφές ότι δεν πρόκειται για μια ουδέτερη "αφήγηση μιας ιστορίας" αλλά ότι τιμά τη μνήμη των θυμάτων
Το Μουσείο του Ολοκαυτώματος ανήκει σε αυτά που επιμελητικά και αρχιτεκτονικά έχουν ως στόχο να ενεργοποιήσουν τα συναισθήματα του επισκέπτη. Αυτό είναι μία μουσειολογική προσέγγιση αλλά, όχι η απόλυτη. Άλλα μουσεία λειτουργούν ως αρχεία εκθέτοντας το αντίστοιχο υλικό, το οποίο μπορεί να ιδωθεί διαφορετικά από τον κάθε επισκέπτη, άλλα επιμένουν στην αισθητική απόλαυση κ.ο.κ. . Αφήγηση ιστορίας πραγματοποιείται σε κάθε περίπτωση με διαφορετικό τρόπο. Η αντίληψη των μουσείων ως ιδρύματα-εγκώμια στην ιστορία, την τέχνη ή σε ιστορικά πρόσωπα είναι ξεπερασμένη. Το βρίσκω άδικο να μεταφράζεται πολιτικά η δημιουργία ενός μουσείου πρωτού εξεταστεί η επιμελητική προσέγγιση του.
Επιτέλους! Και μια ανοιχτόμυαλη ενέργεια (η δηιουργία του Μουσείου). Ο Κεμάλ, μια παγκόσμια προσωπικότητα του 20ου αιώνα, είτε το θέλουμε είτε όχι γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη. Καιρός να κλείσουμε τις πληγές μας. Και οι Γάλλοι με τους Άγγλους και τους Γερμανούς είχαν πόλεμο και σφαγές, αλλά δεν έμειναν καθηλωμένοι σε περασμένους αιώνες.
Άντε πάλι με την προσπάθεια δαιμονοποίησης της Ελλάδας.Και εδώ έχουμε κάνει μουσείο το παλάτι του Αλή Πασά στα Γιάννενα,και το σπίτι που γεννήθηκε ο Μωχάμεντ Άλι στην Καβάλα.
Για τους Μικρασιατες Έλληνες είναι ο σφαγέας Μουσταφά Κεμαλ.Στη ομιλία του ο Τούρκος Υπουργός Πολιτισμού επεσήμανε ότι το χαρακτηριστικό μνημείο της Θεσσαλονίκης ο Λευκός Πύργος κατασκευάστηκε επι Οθωμανικής αυτοκρατορίας .Στον ορθοστατη που μίλησαν υπαρχει επιγραφή στα Τουρκικά και στα Ελληνικά -- εδω γεννήθηκε ο Κεμαλ Ατατούρκ και πέθανε στην Ιστανμπουλ-- η μετάφραση της επιγραφης απο κάτω Απο ποτε στα Ελληνικά η Κωνσταντινούπολη έγινε Ιστανμπουλ; Αυτα είναι ψιλά γράμματα για την Ελληνική διπλωματία .
η Κωνσταντινούπολη έγινε Ιστανμπούλ από τότε που κάναμε διπλωματικό επεισόδιο στους Αλβανούς (και δεν κάναμε δεκτά χαρτιά υπηκόων τους) για το γεγονός ότι στα δικά τους επίσημα έγγραφα έγραφαν Selanik αντί για Thessaloniki. Ο μόνος τρόπος να μη φανούμε μαλάκες είναι να χρησιμοποιούμε και εμείς παντού την τοπική ονομασία, όπως είναι άλλωστε και το πρότυπο σε ΟΗΕ και ΕΕ.Γενικά δεν ξέρω αν υπάρχει περίπτωση να το συνειδητοποιήσεις αλλά πολλά από τα πράγματα που θεωρείς αυτονόητα είναι εθνικιστικές ακρότητες οι οποίες μάλλον ζημιά θα έκαναν στην ελληνική διπλωματία αν τα ακολουθούσε.
κοτσάνες των ηττημένων που τους εμπόδισε να κάνουν στη Μικρασία ό,τι κάνανε δέκα χρονια νωρίτερα στη Μακεδόνια. Σφαγές έκαναν οι Νεότουρκοι, ο Σουλτάνος, οι Κούρδοι και -φυσικά- ο Ελληνικός στρατός. Ο Κεμάλ έκανε εθνικοαπελευθερωτικό αγώνα. Απλώς εμείς ήμασταν οι κακοί της υπόθεσης. 70 χρόνια μετά κατασκευάστηκε μια ψευδοϊστορία η οποία μπλέκει γεγονόταν από 1905 μέχρι το 1923 σε ένα δήθεν ηλίθιο σχέδιο με κεντρικό εγκέφαλο τον Κεμάλ, προκειμένου να τροφοδοτήσει το μίσος απέναντι στη σύγχρονη Τουρκία (και άρα την κονόμα για τους Άκηδες αυτού του κόσμου). Κάτι σαν "όλα ήταν καλά κι ωραία μέχρι που ο Κεμάλ αποφάσισε να μας κάνει κάτι σαν τους Εβραίους, δώστε μας κι εμάς λοιπόν αποζημίωση και φουλ υποστήριξη από τη διεθνή κοινότητα απέναντι στο κράτος που έχτισε". Αποκορύφωμα αυτής της ιστορίας, πόντιος ιστορικός σε συνέδριο Κούρδων να λέει ότι και οι δύο λαοί πρέπει να ζητήσουν τα ρέστα από την Τουρκία. Τη στιγμή που οι Τούρκοι απλά παραδίδανε κόσμο στους Κούρδους για σφαγή. Το αντίστοιχο του να καλούσε Εβραίος τους αμετανόητους εγγονούς των αυστριακών SS να ζητήσουν τα ρέστα από τη Γερμανία για το Ολοκαύτωμα. Πλήρης διαστρέβλωση της ιστορίας, επειδή απλά τυχαίνει 100 χρόνια μετά οι Κούρδοι να είναι εναντίον των Τούρκων (ό,τι κι αν σημαίνει αυτό).Για πήγαινε όμως ρώτα Κωνσταντινουπολίτη αν τους άγγιζε κανένας όσο ζούσε ο Κεμάλ (έβγαινε ο επιτάφιος και απέδιδε τιμές το τουρκικό στρατιωτικό άγημα). Για πήγαινε ρώτα Τουρκοκύπριο τι τους είχε πει όταν ζητάγανε παρέμβαση ("άμα θέλετε έχετε το δικαίωμα να μετοικήσετε Τουρκία, τα σύνορα όμως δεν αλλάζουν πόντο"). Αυτή είναι η διαφορά ενός nation builder που ενδεχομένως πήρε κάποιες σκληρές αποφάσεις πάνω στον πόλεμο, από έναν παρανοϊκό γενοκτόνο.Δεύτερον έχουμε τη μονομέρεια. Την ηλίθια μονομέρεια του κομπλεξικού βαλκάνιου εθνικιστή. Κομπλεξικού λόγω ήττας, εννοείται.Μας φαίνεται πολύ φυσιολογικό που οι Πόντιοι (λ.χ.) προσπαθούσαν να κάνουν εθνικό κράτος στη μέση της Τουρκίας, με αρχιεπίσκοπο-κήρυκα μίσους, με δασκάλους πληρωμένους από την Ελλάδα, με φουλ υποστήριξη του ελληνικού στρατού που βίαζε λίγα χιλιόμετρα πιο νότια. Κοιτάμε την υπογραφή του Κεμάλ στη συνθήκη ανταλλαγής, και όχι του Βενιζέλου. Και βέβαια μόνο ο Τραπεζούντιος υπέφερε που τον διώξανε από το σπίτι του. Ο Τουρκοκρητικός, σιγά, τι είχε, τι έχασε. Αυτός δεν είναι πρόσφυγας ούτε δημιουργήθηκε από κανέναν.Ε όχι λοιπόν. Εκατομμύρια πρόσφυγες δημιούργησε ο εθνικισμός (τόσο ο ελληνικός όσο και ο τουρκικός). Είναι γελοίο να μετράμε μόνο τους δικούς μας και να τους φορτώνουμε σε έναν και μόνο άνθρωπο ο οποίος έκανε απλά το καλύτερο για τη χώρα του. Και βέβαια η άποψη ότι Ιστορία είναι μόνο ό,τι μας συμφέρει είναι ελεεινή. Αν είναι δυνατόν να μη μνημονεύεται το σπίτι που γεννήθηκε ένας από τους πιο σημαντικούς χαρακτήρες της ιστορίας της περιοχής [πιθανόν ο μόνος πολιτικός της περιοχής που θα εξακολουθεί να μνημονεύεται 500 χρόνια μετά], επειδή τυχαίνει να χάλασε τα σχέδια των ελλήνων μεγαλοϊδεατιστών.
"κοτσάνες των ηττημένων ....Ο Κεμάλ έκανε εθνικοαπελευθερωτικό αγώνα. Απλώς εμείς ήμασταν οι κακοί της υπόθεσης."Εντελώς ανιστόρητο αυτό. Πες την αλήθεια. Δεν έχεις διαβάσει για το συγκεκριμένο θέμα"Δεύτερον έχουμε τη μονομέρεια..."Από ότι φαίνεται την έχουν και οι ξένοι ερευνητές που ασχολούνται με τις γενοκτονίες Σελ. 166 (το κεφαλαίο 4 περιέχει αρκετές λεπτομέρειες) "The new leader, Mustafa Kemal (known as Ataturk, “father of the Turks”), repelled the Greek invasion through the bloody and indiscriminate countermeasures as escribed above; renounced the Sèvres Treaty; and in a secret gathering, declared it "indispensable that Armenia be annihilated politically and physically."http://www.amazon.co.uk/Genocide-Comprehensive-Introduction-Adam-Jones/dp/041548619X/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1376757833&sr=8-1&keywords=genocides