Ισραήλ: Ανοίγει αύριο για το κοινό μέρος από το Παλάτι του Ηρώδη [ΕΙΚΟΝΕΣ&BINTEO]

Ισραήλ: Ανοίγει αύριο για το κοινό μέρος από το Παλάτι του Ηρώδη [ΕΙΚΟΝΕΣ&BINTEO] Facebook Twitter
Ισραήλ: Ανοίγει αύριο για το κοινό μέρος από το Παλάτι του Ηρώδη (EPA)
0

Οι ισραηλινές αρχές αναμένεται να αποκαλύψουν στο κοινό δομές από το παλάτι του βασιλιά Ηρώδη, που μέχρι σήμερα ήταν εκτός των επιτρεπτών ορίων, για τους επισκέπτες.

Το Ηρώδειο, ένας εξαιρετικά δημοφιλής τουριστικός προορισμός, βρίσκεται κοντά στη Βηθλεέμ στην κατεχόμενη Δυτική Όχθη, αλλά ανήκει σε περιοχή όπου το Ισραήλ ασκεί πλήρη στρατιωτικό και πολιτικό έλεγχο.

Οι αρχαιολόγοι λένε ότι ο Ηρώδης αποφάσισε προς το τέλος της ζωής του να θάψει το παλάτι του, χρησιμοποιώντας έδαφος από τον λόφο, στον οποίο ήταν χτισμένο, μέχρι να μην είναι ορατό πλέον το περίγραμμα της δομής.

Η Αρμόδια Αρχή Φύσης και Πάρκων του Ισραήλ σχεδιάζει να ανοίξει την νέα τοποθεσία την Κυριακή, επιτρέποντας στους επισκέπτες να δουν για πρώτη φορά την τοξωτή σκάλα, την είσοδο και το ιδιωτικό θέατρο του Βασιλιά Ηρώδη,

Το συγκρότημα, χτίστηκε από τον Ρωμαίο διορισμένο βασιλιά, γνωστό τόσο για τη βαρβαρότητά του όσο και για τις υπέροχες δομές, που χτίστηκαν κατά τη διάρκεια της βασιλείας του, στην Ιουδαία από το 37 έως το 4 π.Χ.

Το παλάτι στην κορυφή του λόφου, η κύρια είσοδος του με θέα στην Ιερουσαλήμ, ήταν το αγαπημένο του Ηρώδη.

Ήταν το μόνο που ο ίδιος επέλεξε να δώσει το όνομά του και να ταφεί, δήλωσε ο Roi Porat, αρχαιολόγος του Εβραϊκού Πανεπιστημίου που είναι υπεύθυνος για τις ανασκαφές.

Μια απλή ταφή, ωστόσο, δεν θα ικανοποιούσε τον Ηρώδη, ο οποίος ήθελε τον τελευταίο του χώρο ανάπαυσης να επισκιάσει το παλάτι του.

«Αυτός είναι ο λόγος που κάλυψε το βουνό, συμπεριλαμβανομένου του παλατιού, με χώμα», δήλωσε ο Eran Kruzel από την Αρχή Φύσης και Πάρκων του Ισραήλ.

Και ενώ θάφτηκε το παλάτι κατά τη διάρκεια της ζωής του, αυτό έδωσε στον Ηρώδη την ικανοποίηση να γνωρίζει ότι ο τάφος του θα ξεχωρίζει.

«Πρόκειται για ένα απαράμιλλο αρχαιολογικό εργαστήριο», είπε ο Porat, συγκρίνοντάς το με τη διατήρηση της Πομπηίας.

Υπάρχουν τρία κυρτά επίπεδα με καμάρες στήριξης πάνω από την είσοδο, από τότε που ο Ηρώδης αποφάσισε να θάψει το παλάτι του. Και αυτό γιατί χρειαζόταν ακόμα πρόσβαση ενώ ήταν ζωντανός.

Ισραήλ: Ανοίγει αύριο για το κοινό μέρος από το Παλάτι του Ηρώδη [ΕΙΚΟΝΕΣ&BINTEO] Facebook Twitter
ΑFP Instagram
Ισραήλ: Ανοίγει αύριο για το κοινό μέρος από το Παλάτι του Ηρώδη [ΕΙΚΟΝΕΣ&BINTEO] Facebook Twitter
ΑFP Instagram
Ισραήλ: Ανοίγει αύριο για το κοινό μέρος από το Παλάτι του Ηρώδη [ΕΙΚΟΝΕΣ&BINTEO] Facebook Twitter
ΑFP Instagram
Ισραήλ: Ανοίγει αύριο για το κοινό μέρος από το Παλάτι του Ηρώδη [ΕΙΚΟΝΕΣ&BINTEO] Facebook Twitter
ΑFP Instagram

Η ίδια η είσοδος περιέχει τοιχογραφίες σε πράσινο και μαύρο χρώμα, δημιουργώντας σχέδια που μιμούνται μαρμάρινα πάνελ, σύμφωνα με το βασιλικό στιλ της Ιουδαίας.

Στο κάτω μέρος της σκάλας στην άλλη πλευρά του τάφου βρίσκεται το θέατρο με περίπου 300 θέσεις, ο ιδιωτικός χώρος και το βασιλικό δωμάτιο των επισκεπτών, με θέα.

Ο Ηρώδης φιλοξένησε τον Μάρκο Αγρίππα, τον δεύτερο διοικητή του Καίσαρα Αύγουστου, σε αυτό το δωμάτιο το 15 π.Χ.

«Ήταν μια εξαιρετικά σημαντική επίσκεψη για τον Ηρώδη, με τον κυβερνήτη της Ιουδαίας να αναδιαμορφώνει την αίθουσα, ώστε να περιλαμβάνει μια σειρά σχεδίων που μιμούνται ανοιχτά παράθυρα και απεικονίζουν την κατάκτηση της Αιγύπτου από τον Αγρίππα, με τολμηρά και πλούσια ανάγλυφα. Πριν από αυτό, ο Ηρώδης ακολούθησε την εβραϊκή παράδοση που απέφυγε εικόνες ζώων και ανθρώπων, αλλά εδώ, όλα ήταν δυνατά», δήλωσε ο Porat.

«Είναι πραγματικά μια ρωμαϊκή κάψουλα μέσα στην Ιουδαία» τόνισε ο καθηγητής.

Η ανασκαφή και η συντήρηση των τελευταίων τμημάτων του ανακτόρου ξεκίνησαν πριν από περίπου 13 χρόνια με την ανακάλυψη του τάφου του Ηρώδη.

Για τον Porat, ο τόπος απεικονίζει τη νοοτροπία του Ηρώδη, «όταν το μόνο που τον απασχολούσε ήταν να διατηρήσει την υστεροφημία του».

Με πληροφορίες του France 24

Culture
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.