ΑΠΕΡΓΙΑ ΓΣΕΕ

Ένωση Θεατρικών Παραγωγών: Καμία παράσταση δεν είναι βιώσιμη με πληρότητα 30%

Ένωση Θεατρικών Παραγωγών: Καμία παράσταση δεν είναι βιώσιμη με πληρότητα 30% Facebook Twitter
EUROKINISSI
0

Η Ένωση Θεατρικών Παραγωγών έστειλε επιστολή προς την κυβέρνηση, με αφορμή τα όρια που τέθηκαν στα ποσοστά πληρότητας, για τα θέατρα σε περιοχές με υψηλό επιδημιολογικό φορτίο.

Όπως τονίζει η ένωση (που αν και δεν είναι συνδικαλιστικό όργανο εκπροσώπησης περιλαμβάνει σημαντικό τμήμα της αγοράς) καμία θεατρική παραγωγή δεν είναι βιώσιμη με ποσοστά πληρότητας 30% ή ακόμη και 50% - δηλαδή τα όρια που τέθηκαν στις ανακοινώσεις τις 12 Οκτωβρίου. 

Όπως σημειώνει το διοικητικό συμβούλιο της ένωσης, το μεγαλύτερο μέρος των επιχειρήσεων του κλάδου βρίσκονται όλο αυτό το διάστημα χωρίς δραστηριότητα, ενώ ακόμα και οι λίγες επιχειρήσεις που πραγματοποίησαν καλοκαιρινές παραστάσεις ανά την Ελλάδα, γνώρισαν νέες σημαντικές ζημιές.

Η Ένωση, ζητά μεταξύ άλλων από την κυβέρνηση επιδότηση του 40% των θέσεων των θεάτρων, επιδότηση 5.000.000 € για τις θεατρικές επιχειρήσεις με βάση το προσωπικό που απασχολούσαν στις αρχές Μαρτίου, απαλλαγή των δημοτικών μέχρι το τέλος Απριλίου του 2021 και πάγωμα των ασφαλιστικών και φορολογικών υποχρεώσεων των θεατρικών επιχειρήσεων. 

Αναλυτικά η επιστολή προς την κυβέρνηση

«Η Ένωση Θεατρικών Παραγωγών δεν είναι συνδικαλιστικό όργανο εκπροσώπησης του κλάδου, αλλά μία ένωση παραγωγών που έχουν ένα σημαντικό κομμάτι της αγοράς και συστάθηκε ακριβώς για να αντιμετωπίσει τις ιδιαίτερα δύσκολες συνθήκες που έχουν δημιουργηθεί στο χώρο του θεάτρου με την πανδημία. Από την άλλη ευελπιστεί και σε κανονικές συνθήκες να συνεισφέρει και γενικότερα στο διάλογο για την εξυγίανση και λειτουργία του θεάτρου από τη σκοπιά των επιχειρηματιών θεατρικών παραγωγών.


Πέρασαν πάνω από 7 μήνες από την ημερομηνία που λόγω της πανδημίας, τα θέατρα σταμάτησαν τη λειτουργία τους με εντολή δημόσιας αρχής. Οι θεατρικές επιχειρήσεις, από τις πλέον πληττόμενες, από την κατάσταση που έχει δημιουργηθεί, βρίσκονται σε οριακό σημείο.


Το μεγαλύτερο μέρος των επιχειρήσεων του κλάδου βρίσκονται το διάστημα αυτό χωρίς δραστηριότητα, ενώ και οι λίγες επιχειρήσεις που πραγματοποίησαν καλοκαιρινές παραστάσεις ανά την Ελλάδα, γνώρισαν νέες σημαντικές ζημιές. Από τη μια η οικονομική κατάσταση στην οποία έχουν περιέλθει οι υποψήφιοι πελάτες τους και από την άλλη τα υγειονομικά πρωτόκολλα και οι ακυρώσεις παραστάσεων με αποφάσεις δήμων ή περιφερειών συνετέλεσαν σε αυτό το αποτέλεσμα.

Στις 12 Οκτωβρίου 2020, ανακοινώθηκε ότι επιτρέπεται να ανοίξουν οι κλειστοί θεατρικοί χώροι, με πληρότητα 30%. Στη θεατρική αγορά είναι γνωστό ότι καμία θεατρική παραγωγή δεν μπορεί να είναι βιώσιμη με ποσοστά πληρότητας 30% ή ακόμη και 50%.


Αυτό σημαίνει ότι όσοι θεατρικοί παραγωγοί επιλέξουν να πραγματοποιήσουν παραγωγές τη σαιζόν 2020-2021, γνωρίζουν ότι θα είναι ζημιογόνες.

Κατόπιν των ανωτέρω, ως Ένωση Θεατρικών Παραγωγών, ζητούμε τα κάτωθι:
-Επιδότηση του 40% των θέσεων των θεάτρων, με 15€ ανά θέση και για έως και 8 παραστάσεις την εβδομάδα. Ο αριθμός των θέσεων θα προκύπτει από τις άδειες λειτουργίας των θεάτρων. Δικαιούχοι της επιδότησης θα είναι όσοι είχαν ενεργή θεατρική παραγωγή στις 8/3/2020. Σε περίπτωση lockdown και για όσο διάστημα ισχύσει αυτό, να υπάρξει επιδότηση του 25% των θέσεων των θεάτρων και για 8 παραστάσεις ανά εβδομάδα.
-Επιδότηση του 25% των θέσεων των θεάτρων που θα παραμείνουν κλειστά για τη σαιζόν 2020-2021, και για 8 παραστάσεις ανά εβδομάδα.
-Επιδότηση ποσού 5.000.000 € για τις θεατρικές επιχειρήσεις με βάση το προσωπικό που απασχολούσαν στις 8/3/2020. Πιο συγκεκριμένα η επιδότηση για κάθε επιχείρηση θα υπολογίζεται με βάση την αναλογία του αριθμού των εργαζομένων της επιχείρησης αυτής στις 8/3/2020, σε σχέση με τον αριθμό των εργαζομένων κατά την ίδια ημερομηνία, του συνόλου των επιχειρήσεων που είναι δικαιούχοι. Δικαιούχοι θα είναι όσες επιχειρήσεις είχαν ενεργή θεατρική παραγωγή στις 8/3/2020.
-Να υπάρξει απαλλαγή των δημοτικών τελών όχι μόνο για το διάστημα που υπήρχε η απαγόρευση λειτουργίας των θεάτρων, αλλά ολόκληρο το διάστημα μέχρι τις 30/4/2021.
-Πάγωμα των ασφαλιστικών και φορολογικών υποχρεώσεων των θεατρικών επιχειρήσεων έως τις 30/4/2021. Το πάγωμα θα πρέπει να αφορά τις τρέχουσες υποχρεώσεις, τις ρυθμισμένες υποχρεώσεις και τις υποχρεώσεις που έχουν παραταθεί από τα πλαίσια στήριξης λόγω της πανδημίας.
-Παροχή ασφαλιστικής και φορολογικής ενημερότητας έως τις 30/4/2021 σε όσες επιχειρήσεις ήταν ασφαλιστικά και φορολογικά ενήμερες στις 8/3/2020.
-Διατήρηση της έκπτωσης του 40% για τις μισθώσεις θεατρικών χώρων, έως τις 30/4/2021.
Οι ανωτέρω υπ' αριθμόν 5, 6 και 7 ελαφρύνσεις, να ισχύσουν και για όσους υπήρξαν εργαζόμενοι με εξαρτημένη εργασία σε θεατρική επιχείρηση κάποια στιγμή εντός του διαστήματος από 1/10/2019 έως και 30/4/2021.

Ευελπιστούμε ότι θα λάβετε υπόψη τα δίκαια και ζωτικής σημασίας αιτήματα του θεατρικού κλάδου καθώς και την κραυγή αγωνίας του.

Με εκτίμηση

Το Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΝ.ΘΕ.ΠΑ
Διονύσης Παναγιωτάκης
Γρηγόρης Βαλτινός
Μιχάλης Αδάμ
Γεράσιμος Σκαφίδας
Νίκος Αρτικόπουλος
Μίλτος Σωτηριάδης
Παναγιώτης Γεώργας»

Culture
0

ΑΠΕΡΓΙΑ ΓΣΕΕ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.