Ο Λουκάς Καρυτινός ορίστηκε νέος Διευθυντής της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών

Ο Λουκάς Καρυτινός ορίστηκε νέος Διευθυντής της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών Facebook Twitter
0

Ανακοινώθηκε επισήμως πριν από λίγο πως ο αρχιμουσικός Λουκάς Καρυτινός ορίζεται Διευθυντής της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών.

Η θητεία του Λουκά Καρυτινού θα είναι τριετής, σύμφωνα με την ανακοίνωση, ενώ το ΥΠΠΟΑ σημειώνει πως η απόφαση της τοποθέτησής του στη θέση του Διευθυντή ήταν της Υπουργού Πολιτισμού Λίνας Μενδώνη.

Ο Λουκάς Καρυτινός γεννήθηκε στην Αθήνα το 1952, όπου σπούδασε Μουσική και Νομικά, στο Ωδείο Αθηνών και στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, αντίστοιχα. Από το 1976 έως το 1981 συνέχισε τις σπουδές του με ειδίκευση στη διεύθυνση ορχήστρας στο Πανεπιστήμιο των Τεχνών του Δ. Βερολίνου με τον Χέρμπερτ Άλεντορφ, ενώ παράλληλα παρακολουθούσε σεμινάρια διεύθυνσης ορχήστρας στο «Μοτσαρτέουμ» του Σάλτσμπουργκ με τους Ότμαρ Σουίτνερ και Βάλτερ Βέλλερ.

Από το 1981 έως το 1985 εργάστηκε στη Γερμανία (Κόμπλεντς, Κολωνία, Βερολίνο). Κατά τη διαμονή του στο Βερολίνο, υπήρξε καλλιτεχνικός διευθυντής του «Πίκολο Τεάτρο Μπερολίνο». Tο 1985 έλαβε θέση τακτικού αρχιμουσικού στην Εθνική Λυρική Σκηνή, στην οποία έγινε Μουσικός Διευθυντής το 1992. Από το 1999 έως το 2005 υπήρξε Καλλιτεχνικός Διευθυντής της.


Στο διάστημα αυτό, το δραματολόγιο του οργανισμού αυξήθηκε σημαντικά. Προστέθηκαν 17 νέες όπερες και 4 οπερέτες καλύπτοντας το ρεπερτόριο από το μπαρόκ -που καλλιεργήθηκε συστηματικά- (Μαινόμενος Ορλάνδος-Βιβάλντι, Αλστίνα – Χαίντελ) έως τον 20ο αιώνα (Γκραν Μακάμπρ – Λίγκετι, Πήτερ Γκράιμς – Μπρίττεν). Επίσης συνεχίστηκε και διευρύνθηκε η πρακτική των συμπαραγωγών/συνεργασιών με θέατρα του εξωτερικού και ξεκίνησαν περιοδείες στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Παράλληλα, το 2000/01 λειτούργησαν, στο θέατρο Ακροπόλ, η Νέα Σκηνή με παραστάσεις ελληνικής οπερέτας και η Παιδική Σκηνή με παραστάσεις όπερας για παιδιά. Την ίδια χρονιά, δόθηκαν για πρώτη φορά παραστάσεις όπερας για παιδιά στο Ηρώδειο. Το 2003/04 εγκαινιάστηκε η Πειραματική Σκηνή και το 2004/05 ιδρύθηκε η Ανώτερη Σχολή Μπαλέτου της Ε.Λ.Σ. Καθ' όλη την διάρκεια της θητείας του, προσπάθησε να πείσει την ελληνική Πολιτεία για την αναγκαιότητα ύπαρξης νέου κτηρίου για την Όπερα.

Ο Λουκάς Καρυτινός επανειλημμένα έχει διευθύνει όλες τις σημαντικές ελληνικές ορχήστρες κι έχει πάρει μέρος στα Φεστιβάλ Αθηνών, Επιδαύρου, Αρένας της Βερόνας, Καρακάλλα Ρώμης, Φεστιβάλ Πουτσίνι «Τόρε ντελ Λάγκο», Βίττεν –Γερμανίας, Λας Πάλμας, Αβάνς, Αντίμπ κ.α. Έχει συμπράξει ως αρχιμουσικός με συμφωνικές ορχήστρες όπως η London Philharmonia, RSO-Berlin, Suisse Romande, WDR, Bruckner Orchester Linz, Philomusica Oxford, Orchestre Philharmonique de Nice, ορχήστρα της Ραδιοφωνίας της Βουδαπέστης κ.α. καθώς και με θέατρα όπερας, όπως η Γερμανική Όπερα του Βερολίνου, το Λισέο της Βαρκελώνης, της Κολωνίας, η όπερα «Αριάγα» του Μπιλμπάο, του Μόντε Κάρλο, του Ντιτρόιτ, της Ρώμης, της Κατάνια, του Κάλιαρι, της Μόντενα, του Λιβόρνο, της Πίζας, της Βέρνης , του Σάλτσμπουργκ κ.α.


Έχει συνεργαστεί με σκηνοθέτες όπως οι P.L. Pizzi, G. Vick, G.C. del Monaco, H. De Ana, και καλλιτέχνες όπως οι Gh. Dimitrova, R. Bruson, M. Devia, J. Cura, D. Voigt, M. Guleghina, Α.Κ. Αntonacci, A. Rachvelishvili, L. Oropesa, K. Opolais, J. Starker, V. Tretjakov κ.α. Εκτός από την Ελλάδα έχει διευθύνει στις περισσότερες χώρες της Ευρώπης, στην Κορέα, στις Η.Π.Α., στην Αυστραλία , στην Τουρκία, στην Αίγυπτο, στην Τυνησία κ.α.

Έχει ηχογραφήσει δίσκους για τις εταιρείες BMG, WEA, CBS, ETERNA , DYNAMIC. Το ευρύτατο συμφωνικό ρεπερτόριό του, συμπληρώνεται με περισσότερες από 70 όπερες. Εξ αυτών, σε πρώτη παγκόσμια εκτέλεση, τρεις όπερες του Μίκη Θεοδωράκη, τον «Κ. Καρυωτάκη» με την Εθνική Λυρική Σκηνή και σε σκηνοθεσία Σπ. Ευαγγελάτου, τη «Μήδεια» με την όπερα του Μπιλμπάο και την «Αντιγόνη» παραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών. Συνεργάστηκε με τον Μ. Καρύδη στην πρώτη πανελλήνια εκτέλεση της όπερας του Β.Α. Μότσαρτ «Η μεγαλοψυχία του Τίτο» και παρουσίασε σε πρώτη πανελλήνια εκτέλεση τον «Κουρσάρο» του Τζ. Βέρντι, την «Γενούφα» του Λ.Γιάνατσεκ και την «Μανόν» του Ζ. Μασνέ. Από τη διεθνή κριτική έχει θεωρηθεί ένας από τους καλύτερους ερμηνευτές της ιταλικής όπερας.

Για τις «εξαιρετικές υπηρεσίες» που έχει προσφέρει στο χώρο της μουσικής τιμήθηκε το 1989 με το «Χρυσό Μετάλλιο Τιμής» του Δήμου Αθηναίων. Το 2001 του απονεμήθηκε το βραβείο «Δημήτρης Μητρόπουλος» από το Γ' Πρόγραμμα-ΕΡΑ. Το 2006, ανέλαβε υπεύθυνος της διάδοσης του έργου του P. Mascagni από το Ίδρυμα P. Mascagni με έδρα το Λιβόρνο – γενέτειρας του συνθέτη- που ως κορύφωση είχε μια μεγάλη περιοδεία σε όλη την Ιταλία της όπεράς του «Ίρις» που είχε μεγάλη απήχηση κι επιτυχία. Για την προβολή του έργου του P. Mascagni αλλά και της ιταλικής όπερας ανά τον κόσμο, τιμήθηκε από τον Πρόεδρο της Ιταλικής Δημοκρατίας με τον τίτλο του «Commendatore dell' Ordine della Solidarieta' Italiana».


Το 2008 η Ένωση Ελλήνων Θεατρικών και Μουσικών Κριτικών, για τις παραστάσεις του της «Τραβιάτα» με την όπερα Θεσσαλονίκης και της «Τουραντότ» με την Εθνική Λυρική Σκηνή στα πλαίσια του Ελληνικού Φεστιβάλ στο Ηρώδειο, καθώς και για την εν γένει προσφορά του στην Όπερα, του απένειμε το «Μεγάλο Βραβείο Μουσικής». Τo 2010 η «Εταιρεία Φίλων της Εθνικής Λυρικής Σκηνής» του απένειμε το Βραβείο «Απόλλων», για τη συνολική μουσική προσφορά του στον Οργανισμό. To 2016 η Ακαδημία Αθηνών του απένειμε το Βραβείο Σπ. Μοτσενίγου (Μουσικής).

Σήμερα ο Λουκάς Καρυτινός, εκτός της μουσικής του δραστηριότητας, διδάσκει Διεύθυνση Ορχήστρας στο Ωδείο Αθηνών.

Culture
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.