Απεβίωσε η διακεκριμένη υψίφωνος Ζανέτ Πηλού

Απεβίωσε η διακεκριμένη υψίφωνος Ζανέτ Πηλού Facebook Twitter
Η Ζανέτ Πηλού στο έργο Μαντάμα Μπατερφλάι, Θέατρο Ολύμπια, 1976. Πηγή: Ηνωμένοι Φωτορεπόρτερ.
0

Τη Δευτέρα 27 Απριλίου 2020 απεβίωσε σε ηλικία 83 ετών η διακεκριμένη υψίφωνος Ζανέτ Πηλού, η οποία διέγραψε μια σπουδαία καριέρα τόσο στην Εθνική Λυρική Σκηνή όσο και σε μεγάλα λυρικά θέατρα του εξωτερικού, ερμηνεύοντας δεκάδες πρωταγωνιστικούς ρόλους του ρεπερτορίου.

Υπέροχη στον ρόλο της εύθραυστης Τσο-Τσο-Σαν («Mαντάμα Μπατερφλάι»), ξεχωριστή Μιμί («Μποέμ») και Βιολέτα («Τραβιάτα»), λαμπερή και δημιουργική για πολλά χρόνια στα μεγαλύτερα λυρικά θέατρα του πλανήτη (από τη Σκάλα του Μιλάνου και την Όπερα του Παρισιού ως την Κρατική Όπερα της Βιέννης, την Εθνική Λυρική Σκηνή κ.α.), τραγουδίστρια με σπάνιας ομορφιάς φωνή, πολύτιμη συνοδοιπόρος των κορυφαίων μαέστρων, σκηνοθετών και καλλιτεχνών της εποχής της (Αλφρέντο Κράους, Τζουζέπε ντι Στέφανο, Πλάθιντο Ντομίνγκο, Χέρμπερτ φον Κάραγιαν, Ζούμπιν Μέτα, Ζιλ Ντασέν κ.ά.) και αδυναμία του Μάνου Χατζιδάκι, η σπουδαία υψίφωνος Ζανέτ Πηλού έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 83 ετών στο σπίτι της στην Αθήνα. Υπήρξε μία από τις κορυφαίες, διεθνώς, λυρικές τραγουδίστριες της γενιάς της.

Γεννήθηκε στο Αλ-Φαγιούμ της Αιγύπτου στις 7 Νοεμβρίου 1937. Ξεκίνησε σπουδές φωνητικής στην Αίγυπτο και συνέχισε στην Ιταλία κοντά στην Κάρλα Καστελάνι. Πρωτοεμφανίστηκε στο Θέατρο Σμεράλντο του Μιλάνου ως Βιολέτα στην «Τραβιάτα» (1959). Η διεθνής σταδιοδρομία της αναπτύχθηκε γρήγορα, κυρίως αφότου μια τυχαία ακρόαση για την «Μποέμ» που ετοίμαζαν στην Κρατική Όπερα της Βιέννης το 1964 την υποχρέωσε να μετακομίσει στην Κεντρική Ευρώπη και από κει να διαπρέψει για πολλές καλλιτεχνικές σεζόν.

Το δραματολόγιό της κάλυψε ένα ευρύ φάσμα ρόλων λυρικής και δραματικής υψιφώνου της ιταλικής και γαλλικής εργογραφίας. Λονδίνο, Βρυξέλλες, Μιλάνο, Άμστερνταμ, Αμβούργο, Ανόβερο, Κολονία, Γένοβα, Βουδαπέστη, Παρίσι, Βαρκελώνη, Λισαβόνα, Σικάγο, Νέα Ορλεάνη, Χιούστον, Φιλαδέλφεια, Μπουένος Άιρες, είναι μερικές από τις πόλεις που την αποθέωσαν σε αυτά τα πολλά χρόνια καριέρας στο λυρικό τραγούδι. 

Διακρίθηκε, επίσης, στα Φεστιβάλ Αιξ-εν-Προβάνς, Βισμπάντεν, Βερόνας και Αθηνών. Το στίγμα της άφησε και στη Μητροπολιτική Όπερα της Νέας Υόρκης, ερμηνεύοντας Σουζάνα («Γάμοι του Φίγκαρο»), Μελισάνθη («Πελλέας και Μελισσάνθη»), Νέντα («Παλιάτσοι»), Μικαέλα («Κάρμεν»), Μαργαρίτα («Φάουστ») κ.ά. 

     

Την περίοδο 1969-1985 συμμετείχε τακτικά σε παραγωγές της Εθνικής Λυρικής Σκηνής στο Θέατρο Ολύμπια και στο Φεστιβάλ Αθηνών, διαπρέποντας ως Λιου στην «Τουραντότ», Σουζάνα στους «Γάμους του Φίγκαρο», Τσο-Τσο-Σαν στη «Μαντάμα Μπατερφλάι», Ντόνα Ελβίρα στον «Ντον Τζοβάνι», Δυσδαιμόνα στον «Οθέλο» κ.λπ.  

Το 1973 τη συναντάμε στο Μόντε Κάρλο να πρωταγωνιστεί στην πρώτη παγκόσμια παρουσίαση της όπερας «Η νεκρή βασίλισσα» του Ρέντσο Ροσελίνι, ενώ το 1998 ερμήνευσε τον πρωταγωνιστικό ρόλο στην ελληνική πρεμιέρα της όπερας «Πελλέας και Μελισσάνθη» του Ντεμπισί στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών. Υπήρξε ιδρυτικό μέλος του Σωματείου «Υποτροφίες Μαρία Κάλλας».

   

Τον περασμένο Οκτώβριο την είδαμε για τελευταία φορά, ανάμεσα στο κοινό της Αίθουσας Σταύρος Νιάρχος, να χειροκροτά τους τραγουδιστές που έλαβαν μέρος στο μεγάλο αφιέρωμα που ετοίμασε η ΕΛΣ στον σπουδαίο Έλληνα βαρύτονο Κώστα Πασχάλη.

Culture
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.