Εξοργισμένοι Νεοϋορκέζοι από φωτογράφο που καταγράφει με τηλεφακό τις ιδιωτικές τους στιγμές

Εξοργισμένοι Νεοϋορκέζοι από φωτογράφο που καταγράφει με τηλεφακό τις ιδιωτικές τους στιγμές Facebook Twitter
22
Εξοργισμένοι Νεοϋορκέζοι από φωτογράφο που καταγράφει με τηλεφακό τις ιδιωτικές τους στιγμές Facebook Twitter

Ο φωτογράφος Arne Svenson ζει στον δεύτερο όροφο μιας πολυκατοικίας στη συνοικία Tribeca της Νέας Υόρκης. Για το έργο του «οι γείτονες» έστρεψε τον φωτογραφικό του φακό σε ένα πολυτελές συγκρότημα διαμερισμάτων που βρίσκεται απέναντι από το δικό του διαμέρισμα, φωτογραφίζοντας τους κατοίκους μέσα από τα ανοιχτά παράθυρα.

Αυτές οι φωτογραφίες τώρα πωλούνται για χιλιάδες δολάρια σε μια γκαλερί στη Νέα Υόρκη, αλλά όπως φαίνεται τα «θέματα» δεν είναι ευχαριστημένα με το γεγονός ότι βρίσκονται σε φωτογραφίες που πωλούνται.

Εξοργισμένοι Νεοϋορκέζοι από φωτογράφο που καταγράφει με τηλεφακό τις ιδιωτικές τους στιγμές Facebook Twitter
Εξοργισμένοι Νεοϋορκέζοι από φωτογράφο που καταγράφει με τηλεφακό τις ιδιωτικές τους στιγμές Facebook Twitter
Εξοργισμένοι Νεοϋορκέζοι από φωτογράφο που καταγράφει με τηλεφακό τις ιδιωτικές τους στιγμές Facebook Twitter

Η New York Post αναφέρει ότι αρκετοί κάτοικοι είναι «έξω φρενών» με την έκθεση του Svenson στην γκαλερί Julie Saul και για το γεγονός ότι οι φωτογραφίες τους δείχνουν σε προσωπικές στιγμές όπως όταν καθαρίζουν, κοιμούνται, και με παιδιά που κρατούν αρκουδάκια.

 

Ο Clifford Finn, ένας από τους κατοίκους της πολυκατοικίας (στην οποία τα ρετιρέ φτάνουν τα 6 εκατομμύρια) είπε στην εφημερίδα «δε θα έπρεπε να επιτρέπεται να φωτογραφίζει ένας άντρας παιδιά μέσα στα δωμάτιά τους με έναν τηλεφακό. Μπορείς να πεις ό,τι θέλεις για καλλιτεχνική άδεια, αλλά πραγματικά δεν είναι αυτό το θέμα. Λυπάμαι, αλλά είμαι πραγματικά ενοχλημένος».

Άλλοι κάτοικοι εξετάζουν το ενδεχόμενο νομικής δράσης κατά του φωτογράφου.

22

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.

σχόλια

16 σχόλια
Δεν είπα αν έχει σημασία. Είπα ότι θα αισθανθώ άβολα και γι' αυτό δεν έχω αιτιολόγηση απλά έτσι θα αισθανθώ.Πριν 3 χρόνια στην Κων/πολη ήταν ένα πιτσιρίκι ντυμένο με παραδοσιακή ενδυμασία. Ήθελα να το βγάλω φωτογραφία και ζήτησα άδεια από την μητέρα του που ήταν εκεί δίπλα. Θεωρώ απαράδεκτο να βγάζεις κάποιον φωτογραφία χωρίς πρώτα να ρωτάς.Την ίδια επιχειρηματολογία που χρησιμοποιείς (δημόσιος χώρος, κοινή θέα) θα μπορούσε να τη χρησιμοποιήσει αυτούσια το κράτος για τις κάμερες σε δημόσιους χώρους και την παρακολούθηση.
Καταλαβαίνω ότι όποιος ασχολείται με τη φωτογραφία δρόμου και αποτυπώνει κάποιες στιγμές κάποιου δεν το κάνει κακοπροαίρετα.Αλλά αδικούμε το θέμα αν εξετάζουμε αν καλύπτεται ή όχι νομικά ο φωτογράφος. Το κοινό περί δικαίου αίσθημα λέει ότι δεν είναι ότι καλύτερο. Και εγώ θα αισθανόμουν άβολα αν με φωτογράφιζε κανείς να ταΐζω περιστέρια ας πούμε για παράδειγμα.
Το θέμα είναι μάλλον πιο περίπλοκο από ότι δείχνει.Για όσους ασχολούνται με τη φωτογραφία δρόμου είναι σημαντικό θέμα το αν μπορείς να φωτογραφίσεις κάποιον τρίτο ή όχι. Και το νομικό καθεστώς, όπου υπάρχει, διαφέρει από χώρα σε χώρα.Πριν λίγα χρόνια, πάλι στη Νέα Υόρκη, είχε γίνει μια δίκη πάνω σε ένα αντίστοιχο θέμα και πάλι για ένα φωτογραφικό project που άλλοι χαρακτήριζαν άκυρο και άλλοι τέχνη:http://en.wikipedia.org/wiki/Nussenzweig_v._DiCorciaΟμολογουμένως όμως, είναι άλλο το να φωτογραφίσεις κάποιον στο δρόμο και άλλο μέσα στο ίδιο του το σπίτι.
Αυτοί που είναι τα μοντέλα σε έργο τέχνης ( είτε το ήξεραν, είτε όχι ), δεν μπορούν να απαιτήσουν αμοιβή ; Γι' αυτό το πράγμα. Και όση θέλουν. Εδώ που τα λέμε είναι και λίγο τζαμπατζής ο κύριος ...
Σε πολλές πόλεις του κόσμου τα κτίρια δεν έχουν κουρτίνες. Αυτό, θεωρητικά, σημαίνει ότι αφήνεις τον ιδιωτικό σου χώρο "ελεύθερο" προς θέαση στα μάτια των γειτόνων. Το ζήτημα, νομίζω, στην προκειμένη περίπτωση, δεν ήταν ότι κάποιος είδε κάτι, αλλά το ότι τα άρπαξε και τα αρπάζει χοντρά για τις φωτογραφίες που τράβηξε. Αν εγώ ή εσείς ή οποιοσδήποτε άλλος τραβούσε μια φωτογραφία και την είχε στην προσωπική του συλλογή (ή και το φέισμπουκ, τέλος πάντων), δεν νομίζω ότι κανείς θ' ασχολιόταν. Βέβαια, το ερώτημα είναι αν ανάλογη παραβίαση της ιδιωτικότητας θα ήταν κάποιος που καθόταν στο μπαλκόνι, τον έβγαζε ένας περαστικός (ή γείτονας) και, όπως και σ' αυτήν την περίπτωση, μοσχοπουλούσε τη φωτογραφία. Υποθέτω ότι από το μυαλό κάποιων θα είχε περάσει το ότι οι γείτονες μπορούν να τους δουν, αλλά βλέποντας τις φωτογραφίες συνειδητοποίησαν τι ακριβώς σημαίνει κάτι τέτοιο: Είναι η απόδειξη της υπόθεσης και το συναίσθημα δεν είναι ιδιαίτερα ευχάριστο. Ειδικά αν έχεις πληρώσει και κάτι εκατομμυρικάκια για το φτωχικό σου...
Σε κάποιες χώρες είναι και θέμα θρησκείας, πχ οι προτεστάντες το κάνουν γιατί "δεν έχουν κάτι να κρύψουν". Για αυτό και τόσα παράθυρα χωρίς κουρτίνες σε Γαλλία, Γερμανία, Ολλανδία κλπ.
να δούμε και ΠΟΣΑ άλλα είδε και έβγαλε μα δεν παρουσίασε στην έκθεση... δεν νομίζω με τόση παρακολούθηση να έβγαλε μόνο τύπους να κοιμούνται στον καναπέ και να κρατάνε αρκουδάκια...