Ο Γιάννος Περλέγκας υποδύεται τον «Έντμοντ» του Ντέιβιντ Μάμετ- Πρώτες φωτογραφίες

Ο Γιάννος Περλέγκας υποδύεται τον «Έντμοντ» του Ντέιβιντ Μάμετ- Πρώτες φωτογραφίες Facebook Twitter
Η σύγχυση της σύγχρονης δυτικής καταναλωτικής κοινωνίας είναι το κεντρικό θέμα του «Έντμοντ».
0

Στο Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν θα ανέβει από τις 6 Φεβρουαρίου το αιχμηρό έργο του Ντέιβιντ Μάμετ, «Έντμοντ», σε σκηνοθεσία της Μαριάννας Κάλμπαρη και πρωταγωνιστή τον Γιάννο Περλέγκα.

Η σύγχυση της σύγχρονης δυτικής καταναλωτικής κοινωνίας είναι το κεντρικό θέμα του «Έντμοντ». Ένας άνδρας σε κρίση αναζητά την ταυτότητά του μέσα σε μια κοινωνία σε κρίση. Εγκαταλείπει το σπίτι του και δοκιμάζει να βρει την επιβεβαίωση στην αγορά του σεξ. Η βία με την οποία θα έρθει αντιμέτωπος, θα απελευθερώσει μια σκοτεινή, καταστροφική δύναμη που κρυβόταν μέσα του.

Ο "Έντμοντ" είναι κατά τον Μάμετ ένα είδος "σύγχρονης παραβολής". Ή μια "σύγχρονη μεσοαστική τραγωδία" με στοιχεία παρωδίας. Ή απλώς μια ιστορία που μιλά για τη βαθιά νόσο της δυτικής κοινωνίας. Γιατί "η κοινωνία είναι άρρωστη, όχι ο άνθρωπος" διευκρινίζει ο Μάμετ.

Μέσα από 23 σύντομες σκηνές, με λόγο αιχμηρό, πολιτικά μη ορθό, λόγο που με σκληρότητα αλλά και χιούμορ επιθυμεί να ενοχλήσει, να προκαλέσει και να ταρακουνήσει, το έργο σκιαγραφεί την κατάρρευση του αμερικανικού ονείρου σε μια κοινωνία όπου τα πάντα είναι αναλώσιμα και εμπορεύσιμα.

Ο Γιάννος Περλέγκας υποδύεται τον «Έντμοντ» του Ντέιβιντ Μάμετ- Πρώτες φωτογραφίες Facebook Twitter

Η υπόθεση

Ο ΄Εντμοντ είναι ο "everyman", ο μέσος άνδρας της δυτικής κοινωνίας: λευκός, ετεροφυλόφιλος, μεσοαστός, συντηρητικός, λίγο πριν τα σαράντα.

Αδυνατώντας να βρει νόημα στην ασφυκτικά τακτοποιημένη ζωή του, εγκαταλείπει τη σύζυγό του για να αναζητήσει την ανταμοιβή που θεωρεί ότι του οφείλει η κοινωνία που πιστά έχει υπηρετήσει ως σκληρά εργαζόμενος και υπεύθυνος πολίτης: την υπόσχεση μιας απροσδιόριστης ευτυχίας. Ή έστω ηδονής.

Θα την αναζητήσει σε μια σειρά από άγνωστα πρόσωπα, που θα συναντήσει στην "άλλη", τη σκοτεινή πλευρά της πόλης, εκεί όπου απροκάλυπτα κυριαρχεί το κυνήγι του σεξ και του χρήματος, της αποπλάνησης και της παραπλάνησης. Εκεί όπου η βία είναι ο απόλυτος νόμος.

Ο Γιάννος Περλέγκας υποδύεται τον «Έντμοντ» του Ντέιβιντ Μάμετ- Πρώτες φωτογραφίες Facebook Twitter

Σε αυτή την αστική ζούγκλα όπου τα πάντα ορίζονται από την εμπορική τους αξία και όπου δεν απαιτείται πλέον ευγένεια, ούτε πολιτική ορθότητα, ο αφελής αλλά καθόλου αθώος Έντμοντ, αφού βιώσει την εξαπάτηση, την ταπείνωση και την απόρριψη, θα απελευθερώσει όλη τη συσσωρευμένη οργή, την αλαζονεία, τα άγρια ένστικτα και τις βαθιά ριζωμένες προκαταλήψεις του: το μισογυνισμό, το ρατσισμό, την ομοφοβία. Και θα φτάσει μέχρι το φόνο. "Κάθε φόβος κρύβει μια ευχή", θα πει ο Έντμοντ όταν καταλήξει στη φυλακή, στο ίδιο κελί με έναν Αφρο-Αμερικανό κρατούμενο. Όμως η τελική του τιμωρία δεν έχει έρθει ακόμα. Ούτε και η "κάθαρση".

Είναι η πρώτη φορά που έργο του Μάμετ παρουσιάζεται στο Θέατρο Τέχνης και η πρώτη φορά που ο "Έντμοντ" παρουσιάζεται στην Αθήνα. Η πανελλήνια πρεμιέρα του έργου έγινε το 1990 στο Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδας. Η παγκόσμια πρεμιέρα έγινε το 1982 στο Σικάγο στο Goodman Theatre και λίγους μήνες μετά στο Provincetown Theatre της Νέας Υόρκης.

Ο "Έντμοντ" έχει πολλά κοινά σημεία με τον "Βόυτσεκ" του Μπύχνερ αλλά και τον "Μπάαλ" του Μπρεχτ, τόσο στη δομή (πολλές σύντομες σκηνές) όσο και στα βασικά χαρακτηριστικά του κεντρικού ήρωα. Ο Μάμετ επίσης επηρεάστηκε σ΄αυτό το έργο από τον "Μαλλιαρό πίθηκο" του Ο'Νηλ.

Αξίζει να επισημανθεί ότι το όνομα αλλά και το επίθετο του ήρωα: Edmond Burke, ο Μάμετ το δανείστηκε -διόλου τυχαία προφανώς-από τον Ιρλανδό φιλόσοφο και πολιτικό (1729-1797) που υπήρξε σφοδρός πολέμιος της Γαλλικής Επανάστασης και έμεινε στην ιστορία ως ο πατέρας του σύγχρονου συντηρητισμού και του κλασικού φιλελευθερισμού.

Ο Γιάννος Περλέγκας υποδύεται τον «Έντμοντ» του Ντέιβιντ Μάμετ- Πρώτες φωτογραφίες Facebook Twitter
Ο Γιάννος Περλέγκας υποδύεται τον «Έντμοντ» του Ντέιβιντ Μάμετ- Πρώτες φωτογραφίες Facebook Twitter
Ο Γιάννος Περλέγκας υποδύεται τον «Έντμοντ» του Ντέιβιντ Μάμετ- Πρώτες φωτογραφίες Facebook Twitter
Ο Γιάννος Περλέγκας υποδύεται τον «Έντμοντ» του Ντέιβιντ Μάμετ- Πρώτες φωτογραφίες Facebook Twitter
Ο Γιάννος Περλέγκας υποδύεται τον «Έντμοντ» του Ντέιβιντ Μάμετ- Πρώτες φωτογραφίες Facebook Twitter
Ο Γιάννος Περλέγκας υποδύεται τον «Έντμοντ» του Ντέιβιντ Μάμετ- Πρώτες φωτογραφίες Facebook Twitter
Ο Γιάννος Περλέγκας υποδύεται τον «Έντμοντ» του Ντέιβιντ Μάμετ- Πρώτες φωτογραφίες Facebook Twitter
Ο Γιάννος Περλέγκας υποδύεται τον «Έντμοντ» του Ντέιβιντ Μάμετ- Πρώτες φωτογραφίες Facebook Twitter

Συντελεστές

Μετάφραση-σκηνοθεσία: Μαριάννα Κάλμπαρη
Σκηνικά-κοστούμια: Χριστίνα Κάλμπαρη
Μουσική: Nalyssa Green
Χορογραφία: Βάλια Παπαχρήστου
Σχεδιασμός φωτισμών: Στέλλα Κάλτσου
Βοηθός σκηνοθέτη: Μαριλένα Μόσχου
Βοηθός σκηνογράφου: Σοφία Αρβανίτη-Φλώρου

Παίζουν: Γιάννος Περλέγκας, Δημήτρης Πασσάς, Κωσταντίνα Τάκαλου, Σταύρος Καλλιγάς, Βάλια Παπαχρήστου, Δημήτρης Μαγγίνας, Μαριλένα Μόσχου, Παναγιώτης Ρενιέρης.

Info
Παραστάσεις: 6 Φεβρουαρίου-26 Απριλίου
Ημέρες και ώρες παραστάσεων: Τετάρτη και Κυριακή 8.00 μμ, Πέμπτη έως Σάββατο 9.15 μμ.
Τιμές εισιτηρίων: Τετάρτη και Παρασκευή: γενική είσοδος 16, μειωμένο 12, ανεργίας 10
Κάθε Πέμπτη: γενική είσοδος 12, Σάββατο-Κυριακή: γενική είσοδος 18, μειωμένο 14, ανεργίας 12
Ατέλειες: 3 ευρώ
Προσφορά για την πρώτη εβδομάδα προπώλησης 10-17 Ιανουαρίου: Όλα τα εισιτήρια μέσω viva αλλά και από τα ταμεία του θεάτρου μόνο 10 ευρώ.
Η παράσταση είναι ακατάλληλη για ανηλίκους.

Culture
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.