Το γλυπτό «Μπουκέτο με Τουλίπες» του Jeff Koons δίχασε αλλά τελικά δεσπόζει πλέον στο Παρίσι

Το γλυπτό «Μπουκέτο με Τουλίπες» του Jeff Koons δίχασε αλλά τελικά δεσπόζει πλέον στο Παρίσι Facebook Twitter
EPA
1

Σε μια τελετή στο Παρίσι την Παρασκευή, ο Αμερικανός καλλιτέχνης, Jeff Koons , αφιέρωσε το νέο του γλυπτό, «Μπουκέτο με Τουλίπες», στη φιλία μεταξύ Γαλλίας και ΗΠΑ αλλά και στα θύματα πρόσφατων τρομοκρατικών επιθέσεων στη χώρα.

Η τελετή εγκαινίων έκλεισε μία «διαμάχη» τριών ετών που αφορούσε τόσο στο μέρος που επρόκειτο να τοποθετηθεί το γλυπτό, όσο και στα κίνητρα του Koons για να το δημιουργήσει.

Κατά την τελετή εγκαινίων, ο Koons ανέφερε ότι «το γλυπτό Μπουκέτο με Τουλίπες δημιουργήθηκε ως σύμβολο μνήμης, αισιοδοξίας και επούλωσης». Κατασκευασμένο από χαλκό, αλουμίνιο και ανοξείδωτο ατσάλι, το «Μπουκέτο από Τουλίπες» έχει ύψος περίπου 12,4 μέτρα. Πρόκειται για ένα τεντωμένο χέρι που κρατά 11 πολύχρωμες τουλίπες και παραπέμπει στο χέρι από το Άγαλμα της Ελευθερίας που κρατάει τον πυρσό. Για το έργο, ο καλλιτέχνης έκανε αναφορά στην λιθογραφία του Πικάσο με τίτλο «Μπουκέτο Ειρήνης».

Το γλυπτό «Μπουκέτο με Τουλίπες» του Jeff Koons δίχασε αλλά τελικά δεσπόζει πλέον στο Παρίσι Facebook Twitter
EPA


Ο Koons είχε ανακοινώσει για πρώτη φορά το δώρο του προς τους πολίτες του Παρισιού το Νοέμβριο του 2016, λίγους μήνες αφότου η πρέσβης των ΗΠΑ, Jane D. Hartley, του είχε ζητήσει να δημιουργήσει ένα έργο-φόρο τιμής στα θύματα των τρομοκρατικών επιθέσεων στη Γαλλία το 2015 και το 2016. Ο ίδιος όμως έδωσε μόνο την ιδέα του μπουκέτου με τις τουλίπες. Η δημιουργία του, που κόστισε 3,5 εκατομμύρια ευρώ, έγινε με τη συνεισφορά Αμερικανών και Γάλλων δωρητών.


Σε συνέντευξη που παραχώρησε ο καλλιτέχνης την περασμένη εβδομάδα, σημείωσε ότι προσέθεσε ένα εκατομμύριο δολάρια από δικά του χρήματα, καθώς οι καθυστερήσεις οδήγησαν σε αύξηση των εξόδων.

Το γλυπτό «Μπουκέτο με Τουλίπες» του Jeff Koons δίχασε αλλά τελικά δεσπόζει πλέον στο Παρίσι Facebook Twitter
EPA


Οι τουλίπες έπρεπε να έχουν εγκατασταθεί από το 2017 στην πλατεία μπροστά από το μουσείο Palais de Tokyo, το οποίο έχει θέα προς τον Πύργο του Άιφελ. Αλλά το πεζοδρόμιο δεν ήταν αρκετά δυνατό για να υποστηρίξει το γλυπτό, βάρους 34 τόνων αλλά και τη βάση των 27 τόνων. Αυτό ωστόσο δεν ήταν το μόνο πρόβλημα καθώς τον Ιανουάριο του 2018, Γάλλοι καλλιτέχνες, πολιτικοί και άλλες προσωπικότητες από το χώρο του πολιτισμού, ζήτησαν την εγκατάλειψη του σχεδίου δημιουργίας του, με μία επιστολή που απέστειλαν στην εφημερίδα «Libération»,  υποστηρίζοντας ότι το γλυπτό-δώρο ήταν «καιροσκοπικό και κυνικό». Ο σχεδιασμός για την τοποθέτηση του μνημείου μπροστά στο Palais de Tokyo απορρίφθηκε το Μάιο του 2018.


Και ενώ η ιδέα του «μπουκέτου» φάνηκε ότι άρχισε να ξεθωριάζει, η ανάδειξη του Christophe Girard σε κορυφαίο στέλεχος πολιτισμού στο Παρίσι, επανέφερε το έργο του Koons ξανά στο προσκήνιο το φθινόπωρο του 2018. Ο Girard κάλεσε τον Koons να επισκεφθεί τους κήπους του Petit-Palais, ενός μουσείου τέχνης κοντά στα Ηλύσια Πεδία. Κατά τη συνάντησή τους συμφώνησαν να τοποθετηθεί το γλυπτό εκεί. Ο ίδιος πρόσθεσε ότι το Παρίσι χρειάστηκε χρόνο για να θεραπευτεί από τις επιθέσεις, αλλά θα μπορούσε πλέον να εκτιμήσει το δώρο του Koons.

Κατά την τελετή εγκαινίων της Παρασκευής, η δήμαρχος του Παρισιού Anne Hidalgo δήλωσε ότι η πόλη έχει συνηθίσει τις αντιπαραθέσεις γύρω από τα έργα τέχνης. Αλλά, όπως πρόσθεσε «αποδεχόμαστε ένα δώρο όταν προσφέρεται και ειδικά εκείνα τα δώρα που προέρχονται από καρδιάς και είναι αφιερωμένα στη ζωή και στην αισιοδοξία».

Με πληροφορίες από New York Times

Culture
1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.

σχόλια

1 σχόλια