Η επιτροπή γερμανικού λογοτεχνικού βραβείου ακυρώνει την βράβευση της Καμίλα Σάμσι επειδή η συγγραφέας υποστηρίζει το μποϊκοτάζ κατά του Ισραήλ

Η επιτροπή γερμανικού λογοτεχνικού βραβείου ακυρώνει την βράβευση της Καμίλα Σάμσι επειδή η συγγραφέας υποστηρίζει το μποϊκοτάζ κατά του Ισραήλ Facebook Twitter
η Καμίλα Σάμσι μετά την περσινή βράβευση της με το βρετανικό Women’s prize for fiction
4

Η επιτροπή του γερμανικού βραβείου λογοτεχνίας Nelly Sachs ακύρωσε την απόφασή της να τιμήσει την Βρετανο-Πακιστανή συγγραφέα Καμίλα Σάμσι με το φετινό βραβείο εξαιτίας της υποστήριξής της στο κίνημα πολιτιστικού μποϊκοτάζ του Ισραήλ

Στις αρχές του μήνα, η επιτροπή είχα ανακοινώσει την απόφασή της να τιμήσει την Καμίλα Σάμσι (βιβλία της οποίας έχουν μεταφραστεί και στα ελληνικά) με το βραβείο που έχει πάρει το όνομα της Γερμανίδας ποιήτριας και δραματουργού Νέλι Ζαχς (1891-1970) παρομοιάζοντας το έργο της με «χτίσιμο γεφυρών ανάμεσα σε κοινότητες».

Το βραβείο Nelly Sachs, το οποίο περιλαμβάνει και χρηματικό έπαθλο ύψους 15.000 ευρώ, απονέμεται σε συγγραφείς που ενισχύουν «την ανεκτικότητα, την συμφιλίωση και τη βελτίωση των πολιτιστικών σχέσεων ανάμεσα σε διαφορετικές κουλτούρες» και μεταξύ των πρόσφατων κατόχων συμπεριλαμβάνεται και η Μάργκαρετ Άτγουντ.

Όταν όμως διαπίστωσαν ότι υποστηρίζει το κίνημα μποϊκοτάζ του Ισραήλ εξαιτίας της πολιτικής του εναντίον των Παλαιστινίων, τα μέλη της επιτροπής του βραβείου αναίρεσαν την απόφασή της, εκδίδοντας σχετική ανακοίνωση στην οποία αναφέρονται μεταξύ άλλων και τα εξής:

«...Το πολιτιστικό μποϊκοτάζ ως πρακτική δεν υπερβαίνει σύνορα, αντιθέτως επηρεάζει αρνητικά το σύνολο της Ισραηλινής κοινωνίας, αποκλείοντας το έργο της Καμίλα Σάμσι από ολόκληρο τον Ισραηλινό πληθυσμό».

Η ίδια η συγγραφέας χαρακτήρισε στο Twitter την απόφαση της επιτροπής να της αφαιρέσει το βραβείο «εξοργιστική», προσθέτοντας ότι είναι απαράδεκτο να στηλιτεύεται το μποϊκοτάζ ως κάτι «ντροπιαστικό και άδικο» και ότι δεν επιτρέπει την έκδοση του λογοτεχνικού της έργου στο Ισραήλ επειδή «δεν υπάρχει ούτε ένας Ισραηλινός εκδότης μη διαπλεκόμενος με τον κρατικό μηχανισμό».

Culture
4

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.

σχόλια

2 σχόλια
Το μποϊκοτάζ στο Ισραήλ φυσικά ασκείται εναντίον και εκείνων των Ισραηλινών, που πιθανώς διαφωνούν με την εξωτερική πολιτική της κυβέρνησής τους. Μποϊκοτάζ σε πανεπιστήμια, καλλιτεχνικές εκδηλώσεις ακόμα και στην έκδοση βιβλίων όπως βλέπουμε εδώ. Οι μαχητές υπέρ των Παλαιστινίων αποδεικνύονται πολιτισμικά (και άρα και πολιτικά) λίγοι και φυσικά ούτε βραβεία, ούτε φήμη δικαιούνται εφόσον διαδίδουν τη σύγχυσή τους στο κοινό. Δεν είσαι πολιτισμικός ταγός αν σέρνεσαι σαν ουρά των πιο χαμερπών διαθέσεων του κόσμου, αλλά όταν είσαι έτοιμος να καταλάβεις και να μιλήσεις ενάντια και πέρα από αυτές ωθώντας το κοινό σου να σκεφτεί κι από άλλες σκοπιές τα ζητήματα.Στη συγκεκριμένη περίπτωση, η απαξίωση των Ισραηλινών σε τι άλλο συντελεί παρά στην αναζήτηση ενός εχθρού που φταίει για όλα τα κακά του κόσμου και που αν δεν υπήρχε (και άρα τελικά θα πρέπει να εξαλειφθεί) οι άνθρωποι θα ζούσαν ευτυχείς μες στην αιώνια ειρήνη. Η ιστορική πραγματικότητα βέβαια της εκεί περιοχής διαψεύδει τέτοιους ισχυρισμούς, όμως το μυθικό κάστρο μένει άθικτο, σχεδόν απρόσιτο από την πιο στοιχειώδη λογική, εφόσον τα υλικά του είναι άλλα, πιο μύχια, πιο σκοτεινά, πιθανώς εδράζονται σε κάποιες αντιστροφές των ενστίκτων και στην τελική εμφάνιση μιας μνησικακίας που φορά το προσωπείο της αγάπης προς τον αδύναμο. Ακόμα βέβαια κι αν δε μπορούμε να καταλάβουμε τις αιτίες, είμαστε αντιμέτωποι με τις συνέπειες. Κι είναι ελάχιστο χρέος μας να μην τις εξωραΐζουμε, να μην τις δικαιολογούμε. Η επιτροπή δηλαδή έπραξε υπεύθυνα, έστω και καθυστερημένα.
Και πολύ καλά της έκαναν, αφού η ίδια ΔΕΝ ενισχύει και μάλιστα αντιμάχεται «την ανεκτικότητα, την συμφιλίωση και τη βελτίωση των πολιτιστικών σχέσεων ανάμεσα σε διαφορετικές κουλτούρες».
To 2009 τα Εμιράτα που δεν αναγνωρίζουν το Ισραήλ, αναγκάστηκαν και έδωσαν βίζα σε Ισραηλινό τενίστα για το Barclays Dubai Tennis Championships.Λόγω της διεθνούς κατακραυγής, ένα συντηρητικό Μουσουλμανικό κράτος εχθρικό προς το Ισραήλ, έβαλε νερό στο κρασί του και γλίτωσε το παγκόσμιο ρεζιλίκι.Μετά τον αθλητισμό, ήρθε και η σειρά της λογοτεχνίας.Γιατί άλλο λογοτέχνης και άλλο στρατευμένος λογοτέχνης.