Μενδώνη για Αμφίπολη: Επίσπευση εργασιών και να τηρηθούν τα χρονοδιαγράμματα

Μενδώνη για Αμφίπολη: Επίσπευση εργασιών και να τηρηθούν τα χρονοδιαγράμματα Facebook Twitter
EUROKINISSI
0

Επίσπευση των εργασιών και την αυστηρή τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων στις εργασίες στον Τύμβο Καστά, ζήτησε σήμερα το μεσημέρι η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη που επισκέφθηκε την Αμφίπολη.

Μάλιστα, η υπουργός χαρακτήρισε το μνημείο στον τύμβο Καστά ως ένα μνημείο εξαιρετικά σπάνιο, εξαιρετικής υψηλής σημασίας, από ιστορική και αρχαιολογική άποψη, αλλά και ένα τεράστιο αναπτυξιακό πόρο για την περιοχή.

Συγκεκριμένα, σήμερα το μεσημέρι, η κ. Μενδώνη, επισκέφθηκε τον Τύμβο Καστά, παρουσία του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή, της υφυπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Φωτεινής Αραμπατζή, του υφυπουργού Εσωτερικών Θεόδωρου Λιβάνιου, του περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολου Τζιτζικώστα, του βουλευτού Σερρών, Θεόφιλου Λεονταρίδη, οι οποίοι συμμετείχαν σε ευρεία επιτόπια σύσκεψη των υπηρεσιών του ΥΠΠΟΑ.

Μενδώνη για Αμφίπολη: Επίσπευση εργασιών και να τηρηθούν τα χρονοδιαγράμματα Facebook Twitter
EUROKINISSI

Να ξεκινήσουν άμεσα οι αναστηλωτικές εργασίες 

Η υπουργός, ανακοίνωσε ακόμα ότι στις 17 Δεκεμβρίου θα περάσουν από το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο όλες οι μελέτες για τις αναστηλωτικές εργασίες που πρέπει άμεσα να ξεκινήσουν στο μνημείο.

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε η υπουργός έκανε και στο θέμα των απαλλοτριώσεων πέριξ του τύμβου Καστά και του ταφικού μνημείου, λέγοντας ότι αν και αυτές πέρασαν από το ΚΑΣ το 2016, έκτοτε δεν υπήρξε καμία εξέλιξη, σημειώνοντας ότι η ίδια θα προτείνει να υπάρχει διαπραγμάτευση, για απευθείας αγορά των οικοπέδων, προκειμένου να κερδηθεί χρόνος.

Η υπουργός απέφυγε να δώσει ξεκάθαρα χρονοδιάγραμμα για το πότε το μνημείο θα είναι επισκέψιμο, ωστόσο υπογράμμισε ότι αν τηρηθούν όλοι οι χρόνοι, τότε το μνημείο θα μπορεί να είναι επισκέψιμο από ειδικές ομάδες πολιτών στα τέλη του 2021.

Στη διάρκεια της ενημέρωσης έγινε αναφορά στο θέμα της συνολικής ανάδειξης του μνημείου, της οδικής πρόσβασης σε αυτό, της σύνδεσης του με την Εγνατία Οδό και της ήπιας ανάπτυξης περιμετρικά των χώρων του.

Μενδώνη για Αμφίπολη: Επίσπευση εργασιών και να τηρηθούν τα χρονοδιαγράμματα Facebook Twitter
EUROKINISSI

Η κ. Μενδώνη, που είχε ενεργή συμμετοχή στην ανασκαφή ως γεν. γραμματέας του Υπουργείου, ενημερώθηκε από τους εμπλεκόμενους υπηρεσιακούς παράγοντες του Υπουργείου Πολιτισμού και τα στελέχη της Εφορείας Αρχαιοτήτων Σερρών για την πορεία εξέλιξης των εργασιών της ανασκαφής και στη συνέχεια έκανε επιτόπια επίσκεψη στο μνημείο.

«Όλοι οι συναρμόδιοι υπουργοί», τόνισε η κ. Μενδώνη, «είναι εδώ για να εκφράσουν το συνολικό ενδιαφέρον της κυβέρνησης για το μνημείο και την περιοχή. Τα χρονοδιαγράμματα είναι πιεσμένα. Αυτή τη στιγμή γίνονται έργα που θα έπρεπε να είχαν γίνει φυσιολογικά την άνοιξη του 2015.

Ο στόχος είναι να είμαστε συνεπείς στα χρονοδιαγράμματα που θέτει το Περιφερειακό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας το οποίο χρηματοδοτεί το έργο, ώστε και περισσότερους πόρους να διεκδικήσουμε από την Περιφέρεια και να τους συμπληρώσουμε με τους απαραίτητους πόρους του Υπουργείου Πολιτισμού προκειμένου να γίνει μια ολοκληρωμένη επιστημονική έρευνα για τη συνολική ανάδειξη του μνημείου».

Κατά τη διάρκεια της ενημέρωσης, η κ. Μενδώνη έστειλε σαφές μήνυμα προς όλους τους εμπλεκόμενους φορείς ότι πρέπει να αυξηθεί η απορροφητικότητα του προγράμματος, ώστε να μπορούν να διατεθούν ακόμη περισσότερα χρήματα, ενώ μεγάλη σημασία έδωσε στους ταχυτάτους ρυθμούς που πρέπει να ακολουθηθούν, για να κερδηθεί ο χαμένος χρόνος, όλης της προηγούμενης περιόδου.

Τόνισε μάλιστα χαρακτηριστικά ό,τι οι αρχαιολογικοί χρόνοι πρέπει να γίνουν σεβαστοί, ωστόσο προσέθεσε «αν θέλουμε να σώσουμε τα μνημεία πρέπει να τρέξουμε σε χρόνους στιβαρούς και γρήγορους», για να συμπληρώσει «άλλο οι αρχαιολογικοί χρόνοι και άλλο η επιστημονική προσέγγιση».

Τι αλλαγές ζήτησε η υπουργός για το μουσείο της Αμφίπολης και το μνημείο στον τύμβο Καστά

 

Μενδώνη για Αμφίπολη: Επίσπευση εργασιών και να τηρηθούν τα χρονοδιαγράμματα Facebook Twitter
EUROKINISSI

Στη συνέχεια η υπουργός επισκέφθηκε το αρχαιολογικό μουσείο της Αμφίπολης όπου είδε από κοντά τα εργαστήρια στα οποία γίνονται οι εργασίες συντήρησης και αποκατάστασης των ευρημάτων του μνημείου στον τύμβο Καστά.

Επίσης, είδε και την κεφαλή της μιας από τις δυο σφίγγες, που βρίσκονται στην είσοδο του μνημείου και προσωρινά εκτίθεται στο αρχαιολογικό μουσείο. Μάλιστα, η κ. Μενδώνη ζήτησε σχεδόν επιτακτικά από τη διευθύντρια του μουσείου, να υπάρχει καλύτερη ανάδειξη του μοναδικού αυτού ευρήματος, λέγοντας χαρακτηριστικά «είναι το πρώτο από τα ευρήματα αυτού του σημαντικού μνημείου και πρέπει να δοθεί μεγάλη σημασία στην προβολή και την ανάδειξή του». Ζήτησε ακόμα να ληφθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα ώστε το αρχαιολογικό εύρημα να τύχει καλύτερη προβολής, «ώστε να φάνει η αξία της τέχνης της κεφαλής»!

Επιπλέον, ζήτησε να βελτιωθεί ο φωτισμός της προθήκης όπου φυλάσσεται η κεφαλή της σφίγγας και να γίνουν παρεμβάσεις και στην επεξηγηματική επιγραφή που τη συνοδεύει.

Οι υπάλληλοι τόσο του αρχαιολογικού μουσείου της Αμφίπολης αλλά και της ανασκαφής στο τύμβο Καστά, υποδέχθηκαν θερμά τη νέα υπουργό Πολιτισμού, η οποία συνομίλησε με όλους -πολλούς από τους οποίους τους γνώριζε με τα μικρά του ονόματα, αφού εργάστηκε μαζί τους και πέρασε πάρα πολύ χρόνο, κοντά τους προκειμένου να προχωρήσει η ανασκαφή.

Παρόντες στην επίσκεψη της υπουργού Λίνας Μενδώνη στην Αμφίπολη ήταν η αρχαιολόγος Κατερίνα Περιστέρη, ο υπουργός Υποδομών & Μεταφορών Κώστας Αχ. Καραμανλής, η υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης Φωτεινή Αραμπατζή και ο υφυπουργός Εσωτερικών Θοδωρής Λιβάνιος.

Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

Culture
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.