Βανδάλισαν το γλυπτό του Γιάννη Μόραλη στην Αίγινα

Βανδάλισαν το γλυπτό του Γιάννη Μόραλη στην Αίγινα Facebook Twitter
5

Άγνωστοι βανδάλισαν το γλυπτό του Γιάννη Μόραλη που είχε τοποθετηθεί αρχικά το 2016 στο λιμάνι της Αίγινας και πρόσφατα μεταφέρθηκε απέναντι την οικία Ν. Νικολάου.

Το Lifo.gr έχει επικοινωνήσει με το γραφείο Δημάρχου και αναμένει σχόλιο για το συμβάν.

Το γλυπτό έργο του Ι. Μόραλη "Χωρίς Τίτλο" (2004) βρίσκεται στην Λ. Καζαντζάκη, απέναντι από την οικία Νικολάου και έχει δωριθεί στο Δήμο Αίγινας από την Πέγκυ Ζουμπουλάκη.

Ωστόσο λίγες ημέρες πριν τα επίσημα αποκαλυπτήρια του έργου, στα οποία θα παραβρεθεί και η δωρήτρια και έχουν προγραμματιστεί για τις 16 Σεπτεμβρίου, άγνωστοι βανδάλισαν με λευκή μπογιά το γλυπτό.

Το γλυπτό «Χωρίς Τίτλο» (2004) του Γιάννη Μόραλη πριν και μετά τον βανδαλισμό του:

Βανδάλισαν το γλυπτό του Γιάννη Μόραλη στην Αίγινα Facebook Twitter
Βανδάλισαν το γλυπτό του Γιάννη Μόραλη στην Αίγινα Facebook Twitter

«Εύχομαι αυτοί που το έκαναν αυτό να μην ήξεραν ποιος ήταν ο Γιάννης Μόραλης. Και οι γονείς τους να μην ήξεραν ούτε και εκείνοι. Να μην ήξεραν για το ανυπέρβλητο φως και το γαλανό και τις ώχρες της Αίγινας, για τα πλοία που ερωτοτροπούν μεταξύ τους και που συναντιούνται μυστικά με τον αρχαίο Ναό του Απόλλωνα στην Κολώνα. Να μην ήξεραν ούτε ένα γράμμα από το απέριττο ελληνικό αλφαβητάριο του Κάλλους. Να μην είχαν συναντήσει τον ευφρόσυνο Κύριο Γ.Μ. στους μοναχικούς περιπάτους του από τα Πλακάκια ως το ανεπίσημο γραφείο του στο Αιάκειο. Να μην γνώριζαν τίποτε για το ήθος της διδαχής του μεγάλου Δασκάλου. Να αγνοούσαν, να αγνοούν τι σημαίνει κληρονομιά μονάκριβη...», σχολίασε μεταξύ άλλων η ιστορικός τέχνης Ίρις Κριτικού, εκφράζοντας την θλίψη της για τον βανδαλισμό του έργου.

Το γλυπτό «Χωρίς Τίτλο» του 2004, η κατασκευή του οποίου είχε βασιστεί σε ένα παλαιότερο ζωγραφικό έργο του Γιάννη Μόραλη με τίτλο «Αίγινα», του 1974, τοποθετήθηκε τον Ιούλιο του 2016 στο κεντρικό λιμάνι του νησιού, στα πλαίσια των πολύ επιτυχημένων τότε εκδηλώσεων για τα 100 χρόνια από την γέννηση του Γιάννη Μόραλη. Το γλυπτό δωρήθηκε από την Γκαλερί Ζουμπουλάκη και την Πέγκυ Ζουμπουλάκη, καθώς η πρόθεσή της ήταν το έργο να παραμείνει στην Αίγινα.

Η κατασκευή του είχε βασιστεί σε ένα παλαιότερο ζωγραφικό έργο του Γιάννη Μόραλη με τίτλο «Αίγινα», του 1974. Τα ferry boats που προσέγγιζαν τότε την Αίγινα, είχαν εμπνεύσει το έργο του. Αυτή η βιωματική εμπειρία μοιάζει σαν να αναγεννάτε και να ανασυγκροτείται, με την τοποθέτηση του γλυπτού στο λιμάνι.

Έναν χρόνο πριν, τον Αύγουστο του 2018 εγκρίθηκε από το Υπουργείο Πολιτισμού η τοποθέτηση του γλυπτού «Χωρίς Τίτλο» του Γιάννη Μόραλη στην παραλιακή οδό Νίκου Καζαντζάκη στην Αίγινα. 

Culture
5

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.

σχόλια

5 σχόλια
Μια αιρετική άποψη: Οι "βάνδαλοι" θα πρέπει να είχαν υψηλή αίσθηση της τέχνης γιατί το "βανδαλισμένο" γλυπτό έχει μεταμορφωθεί -κατά τη γνώμη μου- σε ένα πρωτότυπο και εντελώς διαφορετικό έργο τέχνης. Μάλιστα, ως απολύτως αδαής σε οτιδήποτε αφορά το ανυπέρβλητο φως και το γαλανό και τις ώχρες της Αίγινας, τα πλοία που ερωτοτροπούν μεταξύ τους και που συναντιούνται μυστικά με τον αρχαίο Ναό του Απόλλωνα στην Κολώνα, μην ξεροντας ούτε ένα γράμμα από το απέριττο ελληνικό αλφαβητάριο του Κάλλους, μη έχοντας συναντήσει τον ευφρόσυνο Κύριο Γ.Μ. στους μοναχικούς περιπάτους του από τα Πλακάκια ως το ανεπίσημο γραφείο του στο Αιάκειο, μην γνώριζαντας τίποτε για το ήθος της διδαχής του μεγάλου Δασκάλου,τολμώ να πω ότι, από αισθητική άποψη, στην ταπεινή υποκειμενικότητά μου όντως αρέσει περισσότερο η "βανδαλισμένη" εκδοχή του έργου.