Επιχείρηση «Νυχτερινή Περίπολος»: Ξεκινά η αποκατάσταση στο θρυλικό έργο του Ρέμπραντ

Επιχείρηση «Νυχτερινή Περίπολος»: Ξεκινά η αποκατάσταση στο θρυλικό έργο του Ρέμπραντ Facebook Twitter
Robin Utrecht/EPA
0

Συντηρητές, ειδικοί και ιστορικοί τέχνης στο Rijksmuseum το αποκαλούν «Επιχείρηση "Νυχτερινή Περίπολος"», επειδή «είναι σαν στρατιωτική επιχείρηση στον σχεδιασμό», εξηγεί ο Taco Dibbits, γενικός διευθυντής του μουσείου.

Στις 9 το πρωί της Δευτέρας, όταν οι πόρτες του μουσείου στο Άμστερνταμ ανοίξουν για το κοινό, θα ξεκινήσει η μεγαλύτερη και πιο περίπλοκη δημόσια αποκατάσταση έργου τέχνης στην ιστορία.  Σε έναν ειδικά διαμορφωμένο χώρο 7 τ.μ., φτιαγμένο από γυαλί, μια ομάδα 12 ειδικών θα εργαστούν για να επαναφέρουν την παλαιά του δόξα σε έναν από τους πιο εντυπωσιακούς πίνακες παγκοσμίως: τη «Νυχτερινή Περίπολο» του Ρέμπραντ.

Η διαδικασία όχι μόνο θα διεξάγεται μπροστά στο κοινό, σε ένα κτίριο χτισμένο το 1885 ως «καθεδρικός των τεχνών» όπου η «Νυχτερινή Περίπολος» κατέχει περίοπτη θέση στην γκαλερί του μουσείου, αλλά θα μεταδίδεται επίσης ζωντανά σε εκατομμύρια κόσμου σε όλον τον κόσμο. 

Επιχείρηση «Νυχτερινή Περίπολος»: Ξεκινά η αποκατάσταση στο θρυλικό έργο του Ρέμπραντ Facebook Twitter
Robin Utrecht/EPA

Εκτός από την συντήρηση του πίνακα - τελευταία φορά έγιναν εργασίες αποκατάστασης το 1975 μετά από την επίθεση με μαχαίρι ενός Ολλανδού δασκάλου- οι ειδικοί φιλοδοξούν πως η 10 μηνών έρευνα με χρήση τελευταίας τεχνολογίας θα δώσει νέες πληροφορίες σχετικά με το πώς έφτιαξε το αριστούργημά του ο Ρέμπραντ το 1642, αν έκανε, όπως πιστεύεται, προπαρασκευαστικό σχέδιο στον καμβά και σε ποιες αλλαγές προχώρησε στην πορεία.

Το απόγευμα της Κυριακής, όταν αποχωρήσουν και οι τελευταίοι επισκέπτες από το Rijksmuseum, περίπου 25 άτομα θα επιχειρήσουν το δύσκολο έργο μεταφοράς του 337 κιλών πίνακα στον ειδικό χώρο, όπου θα γίνει η αποκατάσταση, μια εργασία που αναμένεται να διαρκέσει μέχρι τα μεσάνυχτα.

Η «Νυχτερινή Περίπολος» έχει μετακινηθεί ελάχιστες φορές τα τελευταία 150 χρόνια, ανάμεσά τους στις αρχές του Β' Παγκοσμίου Πολέμου όταν μεταφέρθηκε σε ένα οχυρό, και αργότερα στην μάχη σε ένα ορυχείο νότια της Ολλανδίας.

«Αυτό που θα κάνουμε τους επόμενους δέκα μήνες είναι να τον χαρτογραφήσουμε σπιθαμή προς σπιθαμή και μετά σε αυτήν τη βάση θα φτιάξουμε το σχέδιο αποκατάστασης και μετά θα ξεκινήσει η συντήρηση», εξηγεί ο Taco Dibbits, σημειώνοντας πως επειδή ο πίνακας ανέκαθεν εκτίθετο, ακόμη και όσοι τον γνώριζαν καλά, είχαν πολλά να μάθουν. «Εργάζομαι εδώ 17 χρόνια και ποτέ δεν έχω δει την κορυφή του πίνακα- δεν μπορείς απλώς να βάλεις μια σκάλα μπροστά του. Γνωρίζουμε τόσα λίγα σχετικά με το πώς δούλεψε [ο Ρέμπραντ] την Νυχτερινή Περίπολο», καταλήγει.

Με πληροφορίες από Guardian

Culture
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.