ΑΠΕΡΓΙΑ ΓΣΕΕ

Έκοψαν όλες τις ομοφυλοφιλικές σκηνές του Bohemian Rhapsody - Εξοργίζει η λογοκρισία στην Κίνα

Έκοψαν όλες τις ομοφυλοφιλικές σκηνές του Bohemian Rhapsody - Εξοργίζει η λογοκρισία στην Κίνα Facebook Twitter
3

Η Κίνα λογόκρινε τουλάχιστον δέκα ομοφυλοφιλικές σκηνές από την βραβευμένη με Όσκαρ ταινία «Bohemian Rhapsody» με θέμα τη ζωή του Φρέντι Μέρκιουρι.

Η ακραία αυτή λογοκρισία προκάλεσε  αντιδράσεις από πολίτες που καταγγέλλουν τις αρχές για υπερβολικά μέτρα.

Η ταινία για τη ζωή του τραγουδιστή του θρυλικού συγκροτήματος Queen, ένα gay icon στη Δύση, ξεκίνησε να προβάλλεται στις κινηματογραφικές αίθουσες της Κίνας την Παρασκευή και έχει ήδη κάνει εισπράξεις οκτώ εκατομμύρια δολάρια στο box office, σύμφωνα με την κινεζική κινηματογραφική εταιρεία Alibaba Pictures.

Αλλά από το φιλμ  απουσιάζουν τουλάχιστον τρία λεπτά σκηνών μεταξύ των οποίων ένα κοντινό πλάνο που δείχνει τον Μέρκιουρι να κουνάει ρυθμικά τους γοφούς του πάνω στη σκηνή και ένα άλλο πλάνο με ένα φιλί σε έναν άνδρα σε πάρτι.

 

«Ουσιαστικά είναι σαν να έχει κοπεί ολόκληρη η ταινία παρότι στην πραγματικότητα λείπουν μόνο τρία λεπτά», είπε ένας χρήστης του Weibo. «Η ταινία από μόνη της δεν επιχειρεί να τονίσει κάτι αλλά όταν σκοπίμως κόβονται σκηνές, το ζήτημα γίνεται ευαίσθητο», έγραψε ένας άλλος.

Η αρμόδια αρχή της Κίνας δεν απάντησε σε αίτημα του Reuters να σχολιάσει.

Η ταινία εξιστορεί τη ζωή του τραγουδιστή από το 1970 που σχηματίστηκε το συγκρότημα μέχρι το 1985 και μια από τις σημαντικότερες εμφανίσεις του στο Λονδίνο.

Η ομοφυλοφιλία δεν είναι παράνομη στην Κίνα και σε κάποιες πόλεις υπάρχουν πολυάριθμες κοινότητες γκέι, αλλά οι ακτιβιστές υποστηρίζουν ότι οι συντηρητικές απόψεις ορισμένων έχουν προκαλέσει την λήψη αυστηρών μέτρων από την κυβέρνηση.

Από το 2012 η Κίνα έχει αυξήσει τα μέτρα λογοκρισίας του περιεχομένου που θεωρεί ότι παραβιάζει τις αποκαλούμενες βασικές σοσιαλιστικές αξίες υπό τον πρόεδρο Σι Τζινπίνγκ είτε πρόκειται για βίντεο γκέιμς, για μουσική ή για τηλεόραση.

Αλλά οι κινεζικές αρχές λογοκρισίας είναι συχνά απρόβλεπτες ως προς το τι θεωρούν βία, πορνογραφία και πολιτικά ευαίσθητα θέματα.

Για παράδειγμα, σε μια άλλη ταινία, το «Πράσινο Βιβλίο», η οποία μάλιστα στέρησε το Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας από το «Bohemian Rhapsody» στη φετινή απονομή των βραβείων, οι γκέι σκηνές δεν αφαιρέθηκαν όταν κυκλοφόρησε στην Κίνα αυτόν τον μήνα.

Αλλά ο Σι Γιεντόνγκ, ένας αναλυτής ταινιών με έδρα το Πεκίνο, θεώρησε αναπάντεχο και το ότι το «Bohemian Rhapsody» εγκρίθηκε από τις αρχές λογοκρισίας της χώρας υπό τις παρούσες συνθήκες. «Η λογοκρισία εντείνεται όλο και περισσότερο στον κινηματογράφο και την τηλεόραση», εξήγησε ο ίδιος.

Culture
3

ΑΠΕΡΓΙΑ ΓΣΕΕ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.

σχόλια

3 σχόλια
Εκεί δεν είναι μαλθακή Δύση. Εκεί διαμαρτυρίες δεν πιάνουν, ούτε βιντεάκια και hashtag διαμαρτυρίας στα social media. Όλα αυτά αγνοούνται επιδεικτικά εκεί. Για Κίνα μιλάμε παιδιά. Η λογοκρισία είναι δεδομένη. Και εκτελούν θανατική ποινή ή ισόβια για πλάκα. Έχουν άλλους ρυθμούς εκεί. Να λέτε και ευχαριστώ που καταρχήν προβλήθηκε έστω και έτσι η ταινία εκεί χάρη στο άνοιγμα της αυταρχικής - αλλά αναγκαίας, κακά τα ψέμματα, με τόσο πληθυσμό - Κίνας τα τελευταία 20 χρόνια προς τον υπόλοιπο κόσμο. Κάποτε παλιά θα απαγορευονταν μόνο και μόνο επειδή θα προερχόταν απ την Δύση και ας ήταν με κατάλληλο για αυτούς περιεχόμενο.
Δεν είναι κατι καινούργιο!Η Κίνα έκανε το ίδιο και με την Γιουροβίζιον πέρυσι. Ότι έχει να κάνει με εισβολή δυτικού ή ξενου πολιτισμού στην χώρα είναι εξαιρετικά επιφυλακτικη, διστακτική, καχύποπτη στα όρια της λογοκρισίας.