Βαρώτσος στη LiFO: «Παιδαριώδης και ανήθικη η στάση της Ζορμπά - Μου χρωστά μια συγγνώμη»

Βαρώτσος στη LiFO: «Παιδαριώδης και ανήθικη η στάση της Ζορμπά - Μου χρωστά μια συγγνώμη» Facebook Twitter
3

Παιδαριώδη και ανήθικη χαρακτηρίζει τη συμπεριφορά της υπουργού Πολιτισμού Μυρσίνης Ζορμπά για το ζήτημα του «Δρομέα», ο Έλληνας γλύπτης Κώστας Βαρώτσος. 

Μιλώντας στο LIFO.gr, ο κ. Βαρώτσος αποκαλύπτει λεπτομέρειες από την επικοινωνία του με την υπουργό, αλλά και τις προθέσεις του στο υποθετικό σενάριο της έκθεσης οποιουδήποτε έργου του στα Σκόπια. Εν τω μεταξύ, η υπουργός διαψεύδει κατηγορηματικά ότι πρότεινε στον Έλληνα γλύπτη την ανταλλαγή του «Δρομέα» με κάποιο γλυπτό από τη γειτονική χώρα. 

«Η συμπεριφορά αυτή είναι παιδαριώδης. Δεν έχει νόημα. Η κα Ζορμπά με πήρε τηλέφωνο στο σπίτι μου για να μου ανακοινώσει αυτή την ιδέα. Το ότι το αρνείται αυτή τη στιγμή, είναι μία στάση που με αφήνει για δεύτερη φορά εμβρόντητο. Την πρώτη φορά με άφησε εμβρόντητο με την πρόταση αυτή, την απίστευτη. Είναι μία ανήθικη στάση θα έλεγα», σχολιάζει ο Έλληνας γλύπτης. 

Ο κ. Βαρώτσος υπογραμμίζει ότι η υπουργός Πολιτισμού του χρωστά «τουλάχιστον μία συγγνώμη». «Απορώ γιατί έγινε όλο αυτό. Είναι απίστευτο. Τη συμβουλεύουν άσχημα, έχει κακούς συμβουλάτορες». 

Με δεδομένο ότι ο «Δρομέας» απέναντι από το ξενοδοχείο Hilton δεν είναι το ίδιο γλυπτό με αυτό που δημιουργήθηκε το 1988 αλλά αντίγραφο του γλυπτού στην πλατεία της Ομόνοιας, τον ρωτάμε αν θα είχε αντίρρηση να εκτεθεί ένα αντίγραφο του «Δρομέα» και στα Σκόπια. 

«Δεν διαφωνώ να μπει ένα έργο κάποιου καλλιτέχνη στα Σκόπια και να στείλουν ένα έργο οι Σκοπιανοί εδώ. Αλλά όμως όχι τον "Δρομέα". Ο "Δρομέας" είναι ριζωμένος μέσα στην ιστορία της Ελλάδας. Δεν μπορεί να ξεριζωθεί ένα κομμάτι της ιστορίας και να το στείλεις. Είναι τρελό». 

-Θα ήσασταν ανοικτός στο να φτιάξετε ένα άλλο έργο για την πρωτεύουσα της γειτονικής χώρας;

«Ένα άλλο έργο; Δεν έγινε τέτοια πρόταση (...) Θα ήτανε λογικό κάτι τέτοιο. Αλλά η ιστορία του να μεταφερθεί ο "Δρομέας" δεν έχει καμία λογική. Για αυτό και αρνήθηκα».

Κλείνοντας, ο διεθνούς φήμης γλύπτης ξεκαθαρίζει πως ακόμα και αν η κα Ζορμπά δεν του ζητήσει την οφειλόμενη συγγνώμη, εκείνος δεν θα ασχοληθεί περαιτέρω με το ζήτημα και θα επικεντρωθεί στη δουλειά του.

«Δεν θα ξανασχοληθώ με αυτά τα θέματα. Εγώ δεν έχω σχέση με το υπουργείο. Έχω διάφορα έργα που φτιάχνω αυτή τη στιγμή, θα ασχοληθώ με τη δουλειά μου και με το πανεπιστήμιο. Δεν μπορώ να ασχοληθώ, δεν με ενδιαφέρει». 

Ο Κώστας Βαρώτσος γεννήθηκε στην Αθήνα το 1955. Την τετραετία 1973-1976 σπούδασε αρχιτεκτονική στο πανεπιστήμιο Πεσκάρα και, στη συνέχεια, στην ακαδημία Καλών Τεχνών της Ρώμης και στη Νέα Υόρκη.

Τις τελευταίες δεκαετίες ζει και εργάζεται στην Ελλάδα. Το 1999 εξελέγη καθηγητής στο Πολυτεχνείο του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, στο τμήμα Αρχιτεκτόνων Μηχανικών όπου διδάσκει Εικαστικές Τέχνες

Ο «Δρομέας» δημιουργήθηκε τον Αύγουστο του 1988 στο πλαίσιο της καλλιτεχνικής δράσης «Δρώμενα» που οργάνωνε ο δήμος Αθηναίων επί δημαρχίας Μιλτιάδη Έβερτ και αντιδημαρχίας πολιτισμού Σταύρου Ξαρχάκου. 

Culture
3

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.

σχόλια

3 σχόλια
Πολύ ευγενικός και προφανώς σκεπτόμενο και αυτοελεγχόμενο άτομο κ. Βαρώτσος. Για αυτό και δεν θέλει να αποδεχθεί ότι η κ. Ζορμπά φέρει ακέραιη την ευθύνη της διάψευσης και όχι οι τυχόν σύμβουλοί της.Κάποτε θα καταλάβει ότι για πολλούς πολιτικούς προηγείται πάντα ο σκοπός και ότι η ανθρώπινη αξιοπρέπεια των άλλων ουδόλως μετράει, προκειμένου να διεκδικήσουν την υπεράσπιση της χαμένης δικής τους αξιοπρέπειας.Και ας θυμηθεί ότι δεν μπορεί να αμφισβητεί όσους έχουν εκ δωρεάς το ηθικό πλεονέκτημα, αν έχει ακουστά.