Σεργκέι Πολούνιν: O χορευτής που απολύθηκε για ομοφοβικές δηλώσεις ξεκινά παραστάσεις στη Γερμανία

Σεργκέι Πολούνιν: O χορευτής που απολύθηκε για ομοφοβικές δηλώσεις ξεκινά παραστάσεις στη Γερμανία Facebook Twitter
0

Ο Σεργκέι Πολούνιν ετοιμάζεται για τον ρόλο του «Σπάρτακου» τον οποίο θα ερμηνεύσει στην Κρατική Όπερα της Βαυαρίας. 

Όμως, ο θόρυβος από τις πρόσφατες ομοφοβικές και ρατσιστικές δηλώσεις του που προκάλεσαν την απόλυση του διάσημου Ουκρανού χορευτή από την Όπερα του Παρισιού παραμένει.

Ο Πολούνιν είχε γράψει στο Instagram πως οι ομοφυλόφιλοι χορευτές δεν έχουν θέση στο σκηνή «γιατί ήδη μπαλαρίνα υπάρχει. Ο άνδρας πρέπει να είναι άνδρας και η γυναίκα πρέπει να είναι γυναίκα και αυτός είναι ο λόγος που έχετε όρχεις», έγραψε ο χορευτής.

Αναφερόμενος στους ομοφυλόφιλους άνδρες χορευτές είπε πως «οι γυναίκες προσπαθούν τώρα να πάρουν τον ανδρικό ρόλο γιατί δεν πάτε μαζί τους και γιατί αποτελείτε ντροπή».

 Η Όπερα του Παρισιού θεώρησε ότι οι δηλώσεις του Πολούνιν για τον ρόλο ανδρών και γυναικών στο μπαλέτο έρχονται σε αντίθεση με τις αξίες που η ίδια πρεσβεύει, ενώ ο Πολούνιν, παρά τις πολυάριθμες εκκλήσεις, δεν ζήτησε συγγνώμη για τα σχόλιά του.

Από την άλλη πλευρά, η Κρατική Όπερα της Βαυαρίας έσπευσε να του προτείνει αμέσως μετά την απόλυσή του από την Όπερα του Παρισιού τον ρόλο του «Σπάρτακου».

Όπως επιβεβαιώθηκε στη DW, ο Ουκρανός χορευτής κλήθηκε προηγουμένως να εξηγήσει το περιεχόμενο των επίμαχων αναρτήσεων. Τόσο ο γενικός διευθυντής της βαυαρικής Όπερας Νικόλαους Μπάχλερ όσο και ο διευθυντής του Μπαλέτου Ιγκόρ Ζελένσκι υποστηρίζουν ότι με τις δηλώσεις του ο Πολούνιν ήθελε μόνο να προκαλέσει.

Ειδικότερα δε για άλλα αρνητικά σχόλια που έκανε για τους υπέρβαρους –ότι θα έπρεπε να τους χαστουκίζει όποιος τους συναντά στο δρόμο- ο Πολούνιν φέρεται να είπε ότι ήθελε απλώς να τραβήξει την προσοχή στο θέμα της παχυσαρκίας. Συγχρόνως φέρεται να πήρε αποστάσεις τόσο από την ομοφοβία όσο και τον ρατσισμό.

Η διεύθυνση της βαυαρικής Όπερας δέχθηκε, όπως φάνηκε στην πράξη, την αιτιολογία του Πολούνιν, όπως και το κοινό –αυτό τουλάχιστον έδειξε το δυνατό χειροκρότημα μετά την πρώτη του εμφάνιση στον ρόλο του Σπάρτακου. Παρά τα όσα γράφτηκαν και στον γερμανικό τύπο, οι θεατές δεν φάνηκε να επηρεάζονται. «Πολύ ειλικρινά όλα αυτά μου προκαλούν έκπληξη» ανέφερε στη DW η κριτικός χορού Ντόριον Βάικμαν από το περιοδικό «Tanz».

Για την Βάικμαν στο Βερολίνο ή την Στουτγκάρδη θα προκαλούνταν σκάνδαλο. «Υπάρχει ελευθερία της έκφρασης, αλλά κανείς δεν πρέπει να μειώνει και να προσβάλλει άλλους», υπογράμμισε η ίδια υπενθυμίζοντας ότι ο Ιγκόρ Ζελένσκι, στενός φίλος του Πολούνιν, ήταν ο άνθρωπος που πριν λίγα χρόνια έσωσε τον νεαρό Ουκρανό χορευτή από τον εθισμό στα ναρκωτικά.

Γεγονός είναι πάντως ότι τόσο ο Πολούνιν όσο και η στάση της βαυαρικής Όπερας διχάζουν τους κριτικούς. «Μπορώ να καταλάβω τη στάση του Ζελένσκι, υπό την έννοια ότι δεν ήθελε να αφήσει έναν παλιό φίλο του να ξεπέσει» ανέφερε επίσης στη DW η Γκίζελα Ζόνενμπουργκ, εκδότρια του περιοδικού «Ballett-Journal» εκτιμώντας ότι οι επίμαχες δηλώσεις ήταν μια ατυχής προσπάθεια προβολής και πρόκλησης. Η ίδια εκτιμά από τη μια πλευρά ότι δεν πρέπει τέτοιες προσπάθειες προβολής να λαμβάνονται σοβαρά υπόψη, από την άλλη όμως οι προσβολές δεν μπορούν να γίνονται ανεκτές σε καμία περίπτωση.

Ειδικά όταν ο εν λόγω σούπερ σταρ του χορού γνωρίζει καλά ότι στον κόσμο του μπαλέτου πολλοί χορευτές είναι ομοφυλόφιλοι. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Πολούνιν έχει προκαλέσει και άλλες φορές έντονη συζήτηση, επειδή, είναι ένθερμος οπαδός του Τραμπ και του Πούτιν, το πρόσωπο του οποίου έχει κάνει μάλιστα τατουάζ.

Η δημοσιογράφος και φιλόσοφος Κάθριν Νιούμαν, σε συνέντευξή της στη DW, ανέφερε ότι υποθέσεις σαν κι αυτή φέρνουν στο προσκήνιο ένα παλιό θέμα, αυτό των ορίων, τα οποία μπορούν ή δε μπορούν να υπερβαίνουν οι καλλιτέχνες. Η ίδια εκτιμά ότι η «κόκκινη γραμμή» τίθεται όταν υπάρχει βία, σε οποιαδήποτε μορφή.

Σε κάθε περίπτωση η περίπτωση Πολούνιν ίσως να είναι και η τελευταία φορά που ένας ιστορικός θεσμός όπως η Όπερα της Βαυαρίας δείχνει ανοχή σε τέτοιες συμπεριφορές, αφού πέρα από τον Σπάρτακο δεν προβλέπεται κάποια άλλη παραγωγή με πρωταγωνιστή τον Πολούνιν. Αυτό φάνηκε τουλάχιστον από τις επαφές που είχε η DW με την βαυαρική Όπερα.

Αξίζει πάντως να σημειωθεί ότι το 2015 ο Σεργκέι Πολούνιν είχε γίνει γνωστός διεθνώς στο ευρύ κοινό που δεν παρακολουθεί μπαλέτο με τη συγκλονιστική χορευτική ερμηνεία σε βίντεο που έντυνε το διάσημο τραγούδι «Take me to Church» του Ιρλανδού καλλιτέχνη Hozier, ένα τραγούδι για την απόλυτη αγάπη χωρίς διακρίσεις που αποτελεί δριμεία κριτική στην καθολική εκκλησία και τις θέσεις της περί ανθρωπίνων σχέσεων.

Με πληροφορίες από Deutsche Welle

Culture
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.