Τι θα δούμε φέτος την άνοιξη στο Μουσείο Μπενάκη

Τι θα δούμε φέτος την άνοιξη στο Μουσείο Μπενάκη Facebook Twitter
Στέφανος Ρόκος, Darker with the Day
0

Ντουλαμάς ο μεγαλοπρεπής

Ένα πανωφόρι αλλιώτικο από τ' άλλα
Πειραιώς 138
Εγκαίνια: 6 Μαρτίου 2019
Διάρκεια έκθεσης: 7 Μαρτίου – 26 Μαΐου 2019

 

 

Τι θα δούμε φέτος την άνοιξη στο Μουσείο Μπενάκη Facebook Twitter
Ένα σπάνιο ένδυμα, που φορέθηκε στα δυτικά Βαλκάνια την περίοδο της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας.

Ο ντουλαμάς, όπως αντίστοιχα το πιρπιρί για τις γυναίκες, είναι ένα εξαιρετικό, σπάνιο ένδυμα, που φορέθηκε στα δυτικά Βαλκάνια την περίοδο της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας και παρουσιάζει γεωγραφικές και άλλες ενδιαφέρουσες παραλλαγές.


Σκοπός της έκθεσης είναι να αναλύσει τις διάφορες εκδοχές στην ορολογία, τα αχνάρια, τα υλικά και τη διακόσμησή του και τελικά να προτείνει νέους τρόπους χρήσης του στη μόδα και το θέατρο, κάτι που η Ι. Παπαντωνίου έχει ήδη κάνει σε πολλές παραστάσεις στο Εθνικό Θέατρο, στο Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος και στο Θεσσαλικό Θέατρο, και οι οποίοι θα παρουσιαστούν στην έκθεση.


Όσον αφορά τη μόδα, έχει ήδη γίνει μια πρώτη προσπάθεια όταν, με την ευκαιρία της συμμετοχής της Ι. Παπαντωνίου στη συνάντηση του ICOM Costume Committee 2017 στο Λονδίνο, προτάθηκε σε ορισμένους Έλληνες σχεδιαστές μια πειραματική έκθεση με βάση τον ντουλαμά και το πιρπιρί, έχοντας ως παράδειγμα την έκθεση Inspirations του Dries van Noten στο MoMu, στην Αμβέρσα το 2015. Τα αποτελέσματα αυτής της συνεργασίας, εμπλουτισμένα με δημιουργίες περισσοτέρων σχεδιαστών που προστέθηκαν στην πορεία, παρουσιάζονται στην τελευταία ενότητα της έκθεσης.

Η ιδέα και η γενική επιμέλεια ανήκουν στην πρόεδρο του Πελοποννησιακού Λαογραφικού Ιδρύματος Ιωάννα Παπαντωνίου (ενδυματολόγος-σκηνογράφος και ιστορικός του ενδύματος).

Διοργάνωση: Πελοποννησιακό Λαογραφικό Ίδρυμα και Μουσείο Μπενάκη

Δρόμοι της Αραβίας

Αρχαιολογικοί Θησαυροί από τη Σαουδική Αραβία
Πειραιώς 138
Εγκαίνια: 20 Μαρτίου 2019
Διάρκεια έκθεσης: 21 Μαρτίου – 26 Μαΐου 2019

 

 

Τι θα δούμε φέτος την άνοιξη στο Μουσείο Μπενάκη Facebook Twitter
Η έκθεση εγκαινιάστηκε στο Παρίσι το 2010 και έκτοτε έχει ταξιδέψει σε τρεις ηπείρους με παρουσία σε σημαντικές μητροπόλεις.

Ο πολυδιάστατος χαρακτήρας της Αραβικής Χερσονήσου αποκαλύπτεται μέσα από την έκθεση Δρόμοι της Αραβίας-Αρχαιολογικοί Θησαυροί από τη Σαουδική Αραβία.


Η πολιτισμική εξέλιξη της Αραβίας από την προϊστορική εποχή έως και τον 20ό αιώνα ενσαρκώνεται στα ευρήματα τα οποία είναι άρρηκτα συνδεδεμένα με προϊστορικές μετακινήσεις, εμπορικές διαδρομές που ένωναν τη χερσόνησο με τη Μεσόγειο, τη Μεσοποταμία και την Ασία γενικότερα, καθώς και τις προσκυνηματικές οδούς που αναπτύχθηκαν κατά τον 7ο αιώνα μ.Χ. και οδηγούσαν στη Μέκκα.

Η γεωγραφική εγγύτητα του ελληνικού χώρου με την Αραβική Χερσόνησο και ο πολιτισμικός πλουραλισμός μεταξύ των δύο περιοχών διαφαίνεται μέσω πληθώρας αντικειμένων εμπνευσμένων από την αρχαιοελληνική παράδοση που είτε μεταφέρθηκαν εκεί μέσω των καραβανιών είτε παρήχθησαν τοπικά.


Η έκθεση ξεκινάει με τις σημαντικότερες προϊστορικές θέσεις, συνεχίζει με τους πολιτισμούς της αρχαιότητας και της ύστερης αρχαιότητας, ως την έλευση του Ισλάμ, τις ισλαμικές δυναστείες και τελικά την ενοποίηση της Σαουδικής Αραβίας.
Αγάλματα μεγάλων διαστάσεων, χρυσά κτερίσματα, επιτύμβιες στήλες και πολύτιμες θρησκευτικές προσφορές αποτελούν ορισμένα από τα αντικείμενα της έκθεσης που φιλοδοξούν να γνωρίσουν στο ελληνικό κοινό την ιστορική και πολιτισμική κληρονομιά της χερσονήσου, αλλά και του βασιλείου της Σαουδικής Αραβίας.

Η έκθεση εγκαινιάστηκε στο Παρίσι το 2010 και έκτοτε έχει ταξιδέψει σε τρεις ηπείρους με παρουσία σε σημαντικές μητροπόλεις, όπως το Βερολίνο, η Ουάσινγκτον και το Τόκυο. Η έλευσή της στην Ελλάδα και το Μουσείο Μπενάκη σηματοδοτεί τη γνωριμία της με τα Βαλκάνια και τη νοτιοανατολική Μεσόγειο.

Επιμέλεια: Μίνα Μωραΐτου

 

Δημήτρης Κοιλαλούς
Caesura- Όσο κρατάει μια ανάσα

Πειραιώς 138
Εγκαίνια: 27 Μαρτίου 2019
Διάρκεια έκθεσης: 28 Μαρτίου – 26 Μαΐου 2019

 

 

Τι θα δούμε φέτος την άνοιξη στο Μουσείο Μπενάκη Facebook Twitter
Δημήτρης Κοιλαλούς, Caesura- Όσο κρατάει μια ανάσα

Η Caesura είναι μία συλλογή φωτογραφιών που αποτυπώνει τη μεταβατική κατάσταση των προσφύγων και των μεταναστών που έφταναν στην Ελλάδα το 2015 και το 2016, έχοντας διασχίσει το Αιγαίο –το διαβόητο πέρασμα του θανάτου– μια διάβαση ανησυχητική και οδυνηρή, την οποία εκείνη τη στιγμή θεωρούσαν το πιο δύσκολο κομμάτι της διαδρομής τους, επειδή δεν ήξεραν τι τους επιφύλασσε το μέλλον.

Ο όρος Caesura σημαίνει τη σύντομη σιωπηλή παύση στη μέση ενός ποιητικού στίχου ή μιας μουσικής φράσης, μία κοφτή άηχη ανάσα· είναι μια έννοια που χρησιμοποιείται μεταφορικά για να περιγράψει τον σιωπηλό ενδιάμεσο χρόνο ανάμεσα σε δύο περιόδους βίαιες και ταραγμένες: τη ζωή στην αφετηρία του ταξιδιού και τη ζωή στο –άγνωστο– πέρας της διαδρομής.

Διοργάνωση: Μουσείο Μπενάκη

Stefanos Rokos
Nick Cave & The Bad Seeds' No More Shall We Part

Πειραιώς 138
Εγκαίνια: 3 Απριλίου 2019
Διάρκεια έκθεσης: 4 Απριλίου – 19 Μαΐου 2019

 

 

Τι θα δούμε φέτος την άνοιξη στο Μουσείο Μπενάκη Facebook Twitter
Στέφανος Ρόκος & Nick Cave

Πολύ καιρό μετά την πρώτη ακρόαση του «No More Shall We Part», οι εικόνες που είχαν διαμορφωθεί μέσα μου όταν πρωτοάκουσα τα τραγούδια του δίσκου ήξερα ότι με ακολουθούν ακόμη.

Έτσι, το 2015, ωριμότερος πλέον καλλιτεχνικά, αποφάσισα ότι, για όσο καιρό χρειαζόταν, θα αφιερωνόμουν εξ ολοκλήρου στην υλοποίηση μιας ιδέας την οποία επεξεργαζόμουν επί χρόνια: στόχος μου ήταν να επιχειρήσω μια απολύτως προσωπική εικαστική προσέγγιση του άλμπουμ «No More Shall We Part», δημιουργώντας δεκατέσσερα ζωγραφικά έργα εμπνευσμένα από τα ισάριθμα κομμάτια του δίσκου – τα δώδεκα τραγούδια του και τα δύο b-sides που κυκλοφόρησαν με τη limited edition του άλμπουμ.

Στη συνέχεια, τα έργα αυτά θα τα μετέφερα πολύ προσεκτικά σε ένα καλλιτεχνικό βιβλίο, το οποίο θα εξέδιδα με δική μου επιμέλεια". – Στέφανος Ρόκος


Η εικαστική προσέγγιση του ζωγράφου Στέφανου Ρόκου στο μουσικό άλμπουμ του Nick Cave & The Bad Seeds με τίτλο "No More Shall We Part" αποτελεί την κατάθεση της προσωπικής του πρότασης για τη διαλεκτική σχέση που μπορεί να αναπτυχθεί ανάμεσα σε δύο μορφές τέχνης –τη ζωγραφική και την τραγουδοποιία– οι οποίες ανέκαθεν συγκροτούν τον σκληρό πυρήνα της καλλιτεχνικής του έκφρασης και δημιουργίας.


Διοργάνωση: Μουσείο Μπενάκη

Culture
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.