Δημοπρατείται η «Αράχνη» του Νικολάου Γύζη από τον οίκο Sotheby's

Δημοπρατείται η «Αράχνη» του Νικολάου Γύζη από τον οίκο Sotheby's Facebook Twitter
0

Την «Αράχνη», ένα σημαντικό έργο του Νικολάου Γύζη στο πλαίσιο της σειράς δημοπρασιών «Erotic: Passion & Desire Online» παρουσιάζει ο οίκος δημοπρασιών Sotheby's. 

Πρόκειται, όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, είναι ένα τολμηρό και σαγηνευτικό έργο το οποίο είναι εμπνευσμένο από έναν αρχαίο ελληνικό μύθο. Η εκτιμώμενη τιμή πώλησης του ανέρχεται στις 30.000-50.000 στερλίνες.

Όπως και στο ποιητικό έργο Μεταμορφώσεις του Οβιδίου, ο πίνακας του Γύζη απεικονίζει το μύθο της Αράχνης όπου μια νεαρή γυναίκα τόλμησε να ανταγωνιστεί τη θεά Αθηνά σε έναν διαγωνισμό ύφανσης.

Στην περίπτωση που ηττείτο, η Αράχνη δεσμεύτηκε να απολέσει τα πάντα και να αφήσει την Αθηνά να αποφασίσει για τη μοίρα της. Όταν οι δυο διαγωνιζόμενες ολοκλήρωσαν τα έργα τους, η θεά Αθηνά δεν μπόρεσε να βρει κάποιο λάθος στο αναμφισβήτητα επιδέξιο τάπητα που είχε δημιουργήσει η Αράχνη.

Εντούτοις, εξοργίστηκε από το περιεχόμενο του έργου, διότι η Αράχνη είχε επιλέξει να απεικονίσει τη διαφθορά των κακών Θεών. Η Αθηνά διέλυσε το έργο και χτύπησε επανειλημμένα τη νεαρή γυναίκα ενώ για να ξεπεράσει την απελπισία της, η πληγωμένη και ταπεινωμένη Αράχνη προσπάθησε να βάλει τέλος στη ζωή της και κρεμάστηκε. Από λύπηση, η θεά Αθηνά την επανάφερε στη ζωή, αλλά την καταδίκασε να πλέκει για πάντα με την νέα της μορφή ως αράχνη.

Ο Γύζης ολοκλήρωσε άλλο ένα παρόμοιο γνωστό έργο και μια ελαιογραφία (Εθνική Πινακοθήκη-Μουσείο Αλέξανδρου Σούτσου, Αθήνα). Και τα δύο χρονολογούνται το 1884. Αν και τα τρία έργα διαφέρουν πολύ μεταξύ τους, η έκφραση επαναλαμβάνεται σε όλα συμβολίζοντας έτσι ένα κεντρικό νόημα.

Με τα μαγνητικά και επίβουλα μάτια της, η Αράχνη κοιτάει σε άλλη κατεύθυνση περιμένοντας έτσι την τιμωρία της. Αν και τα γυμνά άκρα της είναι ευγενικά απεικονισμένα, μοιάζουν να έχουν έντονη ακαμψία, καθώς αυτή σηκώνει τα χέρια της για να κρατήσει το ολοκληρωμένο έργο προμηνύοντας τη μεταμόρφωσή της σε αράχνη. Επιπλέον τα ακίνητα άκρα της στέκονται σε έντονη αντίθεση με τα μάτια της γεμίζοντάς τα ταυτόχρονα με συγκίνηση και κίνηση.

Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση, πατώντας πάνω στην επιτυχία των δύο τελευταίων ετών, η σειρά δημοπρασιών «Erotic: Passion & Desire» του Φεβρουαρίου προσφέρεται αποκλειστικά online και διαθέτει εξαιρετική γκάμα από έργα ζωγραφικής, φωτογραφίες, αφίσες ταινιών, βιβλία, σχέδια και πολλά άλλα, αντιπροσωπεύοντας με τον καλύτερο τρόπο τον ερωτισμό σε όλο τον κόσμο. Οι πρώτες εκτιμήσεις πώλησης κάθε έργου κυμαίνονται από 400 έως και 100.000 στερλίνες.

Στην ίδια σειρά δημοπρασίας διατίθενται δύο ακόμη έργα Ελλήνων καλλιτεχνών, το «Two Male Torsos» (εκτίμηση πώλησης 20.000-30.000 στερλίνες) του Βασιλάκη Τάκη, όπως και το «Red Nude» του Αλέκου Φασιανού (εκτίμηση πώλησης 5.000-7.000 στερλίνες).

Η πώληση είναι ανοικτή για υποβολή προσφορών μέχρι τις 12 Φεβρουαρίου, με την έκθεση να είναι ανοιχτή στο κοινό στην γκαλερί του Οίκου Sotheby's στο Λονδίνο έως τις 11 Φεβρουαρίου.

Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

Culture
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.