Στο φως πολυτελείς οικίες και στρατώνες κάτω από τον πρώτο καθεδρικό ναό του κόσμου στη Ρώμη

Στο φως πολυτελείς οικίες και στρατώνες κάτω από τον πρώτο καθεδρικό ναό του κόσμου στη Ρώμη Facebook Twitter
Αναπαράσταση της ρωμαϊκής βίλας, τα ερείπια της οποίας έχουν ανασκαφεί από αρχαιολόγους κάτω από τη βασιλική
0

Οι αρχαιολόγοι αποκάλυψαν πολυτελείς ρωμαϊκές οικίες και στρατώνες κάτω από το ναό του Αγίου Ιωάννη Λατερανού στη Ρώμη, που είναι γνωστός ως ο πρώτος καθεδρικός ναός του κόσμου.

Σύμφωνα με την Telegraph, οι αρχαιολόγοι είχαν εργαλεία τελευταίας τεχνολογίας στη διάθεσή τους. Χρησιμοποίησαν λέιζερ και τις τεχνικές για να εξερευνήσουν σε 10 μέτρα βάθος, κάτω από αυτόν τον καθεδρικό ναό, μέσα από πολυάριθμους μικροσκοπικούς θαλάμους και άξονες.


Ο συγκεκριμένος ναός που βρίσκεται σε αυτή τη θέση στη Ρώμη, χτίστηκε τον 17ο αιώνα, ωστόσο βρίσκεται πάνω από έναν άλλο ναό ο οποίος χρονολογείται από τον από τον 4ο αιώνα μ.Χ. και ο οποίος χτίστηκε από τον μεγάλο αυτοκράτορα Κωνσταντίνο όταν διακήρυξε ότι ο Χριστιανισμός έπρεπε να είναι η μόνη πραγματική θρησκεία της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας γύρω στα 312 π.Χ.

Στο φως πολυτελείς οικίες και στρατώνες κάτω από τον πρώτο καθεδρικό ναό του κόσμου στη Ρώμη Facebook Twitter
Βρετανοί αρχαιολόγοι χρησιμοποιούν προηγμένο εξοπλισμό για την ανασκαφή κάτω από τη βασιλική του Αγίου Ιωάννη του Λατερανού


Η βασιλική του 4ου αιώνα μ.Χ. κατασκευάστηκε πάνω από τα ρωμαϊκά στρατόπεδα, τα οποία με τη σειρά τους είχαν χτιστεί πάνω από τις εκπληκτικές ρωμαϊκές βίλες που είχαν φιλοτεχνηθεί με πολύχρωμες τοιχογραφίες, μερικές από τις οποίες σήμερα έχουν διασωθεί.

Ένα ιδιαίτερα ενδιαφέρον σημείο των τοιχογραφιών περιλαμβάνει σκηνές που απεικονίζουν το κυνήγι του στρουθοκαμήλου, κάτι που κανονικά αποτελούσε πρακτική μάχης μέσα στο Κολοσσαίο - όπου οι μονομάχοι δεν πολεμούσαν μόνο μεταξύ τους αλλά επιδίδονταν σε κυνήγι θηραμάτων μεταξύ των οποίων και τα γιγάντια αυτά πτηνά.

Ένα από τα πτηνά που απεικονίζονται στις τοιχογραφίες, το οποίο δεν είχε πολλή τύχη χάνοντας το κεφάλι του, πιστεύεται ότι μπορεί να είναι μια χιουμοριστική απεικόνιση του αυτοκράτορα Κομμόδου, ο οποίος είχε μάλλον μεγάλη ιδέα για τον εαυτό του και φέρεται να είναι γνωστός για το κυνήγι ζώων μέσα στο Κολοσσαίο.

Συζητώντας την εξερεύνηση των ρωμαϊκών στρατώνων και οικιών κάτω από τον καθεδρικό ναό της Βασιλικής του Αγίου Ιωάννη του Λατερανού(Basilica di San Giovanni in Laterano), ο καθηγητής Ίαν Χέινς του The Lateran Project περιγράφει πόσο δύσκολη ήταν η περιήγηση μέσα από τα πολλά στενά και σκοτεινά περάσματα.

Στο φως πολυτελείς οικίες και στρατώνες κάτω από τον πρώτο καθεδρικό ναό του κόσμου στη Ρώμη Facebook Twitter
Αναπαράσταση της ρωμαϊκής βίλας, τα ερείπια της οποίας έχουν ανασκαφεί από αρχαιολόγους κάτω από τη βασιλική του Αγίου Ιωάννη του Λατερανού

«Ορισμένες από τις περιοχές που διερευνήσαμε ήταν πολύ δύσκολες στην πρόσβαση - σκοτεινά περάσματα όπου έπρεπε να δουλεύουμε έρποντας. Η χρήση των σαρωτών λέιζερ σε τόσο στενά περάσματα ήταν πολύπλοκη. Σε ορισμένα σημεία, ήταν απαραίτητο να αντικαθιστούμε τις ομάδες κάθε μισή ώρα γιατί οι συνθήκες ήταν αποπνικτικές».

Οι στρατώνες που ανακαλύφθηκαν κάτω από τον καθεδρικό ναό ήταν γνωστοί ως Νέο Φρούριο ή Κάστρα Νόβα και ήταν εξαιρετικά μεγάλοι, στέγαζαν εκτός από τους εκατοντάδες ρωμαίους στρατιώτες και τα άλογα τους.


Η αρχαιολογική ομάδα που είναι υπεύθυνη για την ανακάλυψη του πολιτιστικού θησαυρού κάτω από τον πρώτο καθεδρικό ναό του κόσμου δημιούργησε επίσης 3D ψηφιακές απεικονίσεις με το πώς μπορεί να ήταν η ζωή στη ρωμαϊκή εποχή. Οι ίδιοι δεν έχουν καμία αμφιβολία ότι έχουν απομείνει πολλά για να ανακαλύψουν ακόμα σε αυτό το αρχαίο χώρο.

Culture
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.