Αλφόνσο Κουαρόν στον Guardian: «Έψαχνα πάνω από ένα χρόνο να βρω την κατάλληλη Κλέο»

Αλφόνσο Κουαρόν στον Guardian: «Έψαχνα πάνω από ένα χρόνο να βρω την κατάλληλη Κλέο» Facebook Twitter
0

Αφιέρωμα στον Μεξικανό σκηνοθέτη Αλφόνσο Κουαρόν κάνει ο Guardian με αφορμή την ανάδειξη του «Roma» ως  κορυφαία κινηματογραφική ταινία για το 2018.

Περιγράφοντας την ταινία που ο κορυφαίος σκηνοθέτης βασίζει στην ιστορία της οικογένειάς του, κάνει λόγο για μία αφήγηση που αφορά «μία οικογένεια και μία χώρα».

Περιέχει spoilers


«Για εμένα, αυτή η ταινία είναι κάτι που δεν μπορώ να περιγράψω εύκολα. Ήταν μία διαδικασία παρακολούθησης της ζωής της Κλέο (η υπηρέτρια μία οικογένειας της μεσαίας τάξης) μέσα από την διερεύνηση των προσωπικών τραυμάτων της. Έπειτα συνειδητοποίησα ότι υπήρχαν 'κοινά' τραύματα με πολλούς ανθρώπους από το Μεξικό κάτι που με οδήγησε στο συμπέρασμα ότι υπάρχουν τραύματα που μοιράζεται ολόκληρη η ανθρωπότητα».

Αλφόνσο Κουαρόν στον Guardian: «Έψαχνα πάνω από ένα χρόνο να βρω την κατάλληλη Κλέο» Facebook Twitter

Το «Roma» είναι μία ωδή στην Λίμπο, την υπαρκτή οικιακή βοηθό της οικογένειας του σκηνοθέτη. Απαντώντας στην ερώτηση του δημοσιογράφου του Guardian για το πώς αντέδρασε η Λίμπο όταν είδε την ταινία, ο σκηνοθέτης απάντησε ότι «την είδε τρεις φορές, έκλαψε πολύ όχι για όσα συμβαίνουν στην ίδια αλλά γιατί ανησυχεί για τα παιδιά, δεν εστίασε στον δικό της πόνο»

Στο σχόλιο του δημοσιογράφου ότι σκηνοθέτες όπως ο Βίκτορ Ερίθε και ο Στίβεν Σπίλμπεργκ φαίνεται να έχουν επηρεάσει την δουλειά του Κουαρόν, στον τρόπο δηλαδή που παρουσιάζει το «θαύμα της παιδικής ηλικίας», ο ίδιος απαντά ότι «είναι μέσα στο DNA μου. Οι παραγωγοί ταινιών που έχουν αυτή την 'παιδική αίσθηση' όπως ο Σπίλμπεργκ επηρέασαν την γενιά μου. Τους λατρεύω πραγματικά. Το 'Πνεύμα του Μελισσιού' του Εριθε είναι ένα έργο τέχνης αφιερωμένο στην παιδική ηλικία».

Ο σκηνοθέτης περιγράφει την «απόγνωση» που βίωσε μέχρι να βρεθεί η κατάλληλη Κλέο για την ταινία. «Κάναμε κάστιγνκ για περισσότερο από ένα χρόνο και δεν μπορούσαμε να βρούμε το σωστό άτομο. Έβρισκα γυναίκες που έμοιαζαν με την Λίμπο αλλά δεν είχαν την αίσθησή της. Συνάντησα γυναίκες που είχαν την αίσθησή της αλλά δεν της έμοιαζαν καθόλου. Ένιωσα τόσο τυχερός όταν γνώρισα την Γιαλίτζα Απαρίτσιο. Υπήρξε άμεση οικειότητα μαζί με ένα μείγμα ευφυίας και ζεστασιάς. Είχα τρομερή αγωνία στην αρχή, καθώς η Γιαλίτζα αρχικά δεν είχε δείξει ενδιαφέρον για το ρόλο. Πέρασα δύο αγωνιώδεις εβδομάδες μέχρι να πει το 'ναι'».

Αλφόνσο Κουαρόν στον Guardian: «Έψαχνα πάνω από ένα χρόνο να βρω την κατάλληλη Κλέο» Facebook Twitter

«Δεν με ένοιαζε αν ήταν ή ήταν επαγγελματίας ηθοποιός. Ήθελα να μοιάζει όσο περισσότερο γινόταν σε αυτό που είχα κατά νου και οι ηθοποιοί που είχα δει έμοιαζαν 'διαβασμένοι'. Η Γιαλίτζα δεν είχε αυτό το χαρακτηριστικό».

Το σενάριο δεν δόθηκε από πριν στους ηθοποιούς με αποτέλεσμα ο σκηνοθέτης να αισθανθεί αμήχανα την στιγμή που εξηγεί στην Γιαλίτζα ότι θα γεννήσει ένα νεκρό μωρό. Με το που το άκουσε ξέσπασε σε κλάματα και χρειάστηκε να την παρηγορήσει.


Η ταινία έκανε τον σκηνοθέτη να αλλάξει οπτική όχι στον τρόπο που σκέφτεται την παιδική του ηλικία αλλά τις κοινωνικές σχέσεις και τις ταξικές διαφορές που υπάρχουν παντού στον κόσμο.


«Μπορεί η ταινία να σε ταξιδεύει πίσω στο 1971 αλλά τα προβλήματα από τότε είναι πολύ πιο σοβαρά. Όταν η Γιαλίτζα έγινε εξώφυλλο στο περιοδικό Vogue για παράδειγμα, δεν μπορείς να φανταστείς πόσα ρατσιστικά σχόλια εμφανίστηκαν» καταλήγει ο σκηνοθέτης.

Με πληροφορίες από τον Guardian 

Culture
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.