Αργυρώ Χιώτη και Vasistas ανεβάζουν τις «Απολογίες 4 & 5» του Ευθύμη Φιλίππου στην Αγγλικανική Εκκλησία

Αργυρώ Χιώτη και Vasistas ανεβάζουν τις «Απολογίες 4 & 5» του Ευθύμη Φιλίππου στην Αγγλικανική Εκκλησία Facebook Twitter
Φωτο: Isabelle Schneider
0

Η Αργυρώ Χιώτη με την ομάδα της Vasistas επαναφέρουν τις «Απολογίες 4 & 5» του Ευθύμη Φιλίππου για λίγες παραστάσεις στην Αγγλικανική Εκκλησία «Άγιος Παύλος», στο κέντρο της Αθήνας.

Το έργο του Ευθύμη Φιλίππου, ειδικά γραμμένο για την ομάδα Vasistas, με λόγο συμπυκνωμένο και λυρικό σαν σκηνικό ποίημα, επιχειρεί μια περιπλάνηση στην εσωτερική γεωγραφία δύο προσώπων.


Ένας δικαστής, απροσδιόριστη ηγετική φιγούρα με στοιχεία σχολικού εξεταστή - αστυνομικού ανακριτή - ψυχαναλυτή, και δύο εξεταζόμενοι. Μία γυναίκα και ένας άνδρας στο μέσο περίπου της ζωής τους, οικειοθελώς εξεταζόμενοι, ανατρέχουν στις απειροελάχιστες λεπτομέρειες που συνέθεσαν καθοριστικά τη ζωή τους με διακύβευμα την ένταξη ή τον αποκλεισμό, σε μια περιπέτεια που μοιάζει να υπερβαίνει το χρόνο και το χώρο. Η βίαιη σύγκρουση της ανάγκης του ανθρώπου για ουσιαστική ύπαρξη και συνύπαρξη.


Παρών καθ' όλη τη διάρκεια, σημείο αναφοράς και συνδιαλλαγής, ένας πενταμελής χορός ενόρκων που παρατηρεί και παρεμβαίνει τραγουδώντας ασταμάτητα ένα πολυφωνικό τραγούδι.

Σαν σύγχρονος τραγικός χορός παραμένει ενεργός μάρτυρας και τελικός κριτής της δίκης. Σαν δονούμενο σώμα, σαν μια άλλη πολιτεία, αποκαλύπτει την εύθραυστη εσωτερικότητα των προσώπων, που καταθέτουν την αλήθεια τους σχεδόν ψιθυρίζοντας.


Ο χορός ενόρκων - γυναικών δημιουργήθηκε με επιρροές από το έργο της εικαστικού Χριστίνας Κάλμπαρη, της Aleksandra Waliszewska και του πολυφωνικού συνόλου A Filetta.

Ένα βιογραφικό σκηνικό ποίημα βασισμένο σε πραγματικά γεγονότα. Μια άτυπη δίκη: «Ο άντρας πλησιάζει τον εξεταστή και υποκλίνεται μπροστά του σηκώνοντας το δεξί του χέρι: Αν το κολύμπι μ' ευχαριστεί, να μην βουτήξω ξανά σε γαλάζια καθαρά νερά. Αν μου αρέσουν οι περίπατοι στα πάρκα, τα δέντρα να πέφτουν και να μου κλείνουν τον δρόμο καθώς περπατώ. Θα είμαι ειλικρινής. Αν δεν είμαι ειλικρινής, δεν είμαι άξιος να είμαι εδώ μπροστά σας απόψε.»

Αργυρώ Χιώτη και Vasistas ανεβάζουν τις «Απολογίες 4 & 5» του Ευθύμη Φιλίππου στην Αγγλικανική Εκκλησία Facebook Twitter
Φωτο: Isabelle Schneider

Συντελεστές

Σκηνοθεσία: Αργυρώ Χιώτη

Μουσική διασκευή και διδασκαλία: Henri Kergomar

Σκηνικός χώρος: Μπάμπης Χιώτης

Φωτισμοί: Τάσος Παλαιορούτας

Κοστούμια: Χριστίνα Κάλμπαρη

Βοηθός σκηνοθέτη: Αντώνης Αντωνόπουλος

Βοηθός δραματουργίας: Άρτεμη Χρυσοστομίδου

Βοηθός ενδυματολόγου: Ιφιγένεια Νταουντάκη

Καλλιτεχνική συνεργάτιδα: Ariane Labed

Φωτογραφίες: Isa schneider

 

Με τους: Εύη Σαουλίδου, Ευθύμη Θέου, Φιντέλ Ταλαμπούκα

Χορός: Ευδοξία Ανδρουλιδάκη, Ματίνα Περγιουδάκη, Τζωρτζίνα Χρυσκιώτη, Ελένη Βεργέτη, Αργυρώ Χιώτη

Info

Αγγλικανική Εκκλησία «Άγιος Παύλος» (Φιλελλήνων 27, Σύνταγμα)

28 & 29 Ιανουαρίου, 5, 11, 12 & 18 Φεβρουαρίου

Ώρα: 21:00

Διάρκεια: 70 λεπτά

Τιμές εισιτηρίων: 12€ ολόκληρο, 8€ μειωμένο (φοιτητικό, ανέργων, +65, ΑμεΑ)

Κρατήσεις: 6944 965 863

Εισιτήρια πωλούνται τις ημέρες των παραστάσεων στο ταμείο της Αγγλικανικής Εκκλησίας «Άγιος Παύλος» από τις 19:30 και μέχρι την έναρξη της παράστασης. Θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας.

Culture
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.