Χάος με έκθεση έργων του Banksy - O Ελληνοκύπριος Λαζαρίδης μπλόκαρε τέχνη αξίας 15 εκατ, ευρώ

Χάος με έκθεση έργων του Banksy - O Ελληνοκύπριος Λαζαρίδης μπλόκαρε τέχνη αξίας 15 εκατ, ευρώ Facebook Twitter
O Στιβ Λαζαρίδης
0

Είχε διαφημιστεί ως μια ανεπίσημη αναδρομική έκθεση 58 διάσημων έργων του Banksy σε ένα άδειο σούπερ μάρκετ των Βρυξελλών, αλλά τελικά δεν θα γίνει ποτέ.

Την Πέμπτη το βράδυ, ένα βελγικό δικαστήριο απέδειξε πόσο «μη εξουσιοδοτημένη» ήταν η έκθεση, διατάσσοντας τους δικαστικούς επιμελητές να κατασχέσουν τα έργα αξίας περίπου 15 εκατομμυρίων ευρώ.

Μετά από επιχείρηση πέντε ωρών τα έργα μεταφέρθηκαν σε μια άγνωστη, ασφαλή τοποθεσία και θα παραμείνουν σφραγισμένα μακριά από το κοινό, μέχρι το επόμενο δικαστήριο τον Ιανουάριο .


Ο Stanislas Eskenazi, δικηγόρος του Strokar Inside, του μη κερδοσκοπικού οργανισμού που διοργάνωσε την έκθεση, δήλωσε ότι οι πελάτες του είχαν εμπλακεί σε μια «τρελή ιστορία».

Η συλλογή του Banksy προσφέρθηκε στην γκαλερί από μια γερμανική εταιρεία που ονομάζεται On Entertainment, δήλωσε ο Eskenazi.

Η εταιρεία είπε ότι διοργάνωσε έκθεση στο Βερολίνο, αλλά ήθελε να μεταφέρει την έκθεση στη βελγική πρωτεύουσα.

Η έκθεση είχε ουσιαστικά ξεκινήσει μια παγκόσμια περιοδεία που διοργάνωσε ο Ελληνοκύπριος, πρώην ιδιοκτήτης γκαλερί, Στιβ Λαζαρίδης ο οποίος υπήρξε ο πρώτος που ανέδειξε τον μυστικοπαθή καλλιτέχνη και φέρεται να ήταν μάνατζέρ του. Όμως ο Banksy δεν είχε δώσει τη συγκατάθεσή του στον Λαζαρίδη, εξ ου και ο χαρακτηρισμός «μη εξουσιοδοτημένη» έκθεση.

Την περασμένη εβδομάδα, οι δικηγόροι από το γραφείο Maycair Mishcon de Reya προσκόμισαν έγγραφα στο δικαστήριο και κατηγόρησαν τη γκαλερί πως κρατούσε παράνομα τα έργα. Ήταν περιουσία του Λαζαρίδη, είπαν, και πρόσθεσαν πως η Entertainment δεν είχε δικαίωμα να τη μεταφέρει στο Βέλγιο.

«Οι πελάτες μου είχαν σκεφτεί ότι υπήρχε κάτι παράξενο από νωρίς. Είχαν ζητήσει δύο πράγματα από την On Entertainment: να έχουν τα δικαιώματα να εκθέσουν τα έργα και να είναι βέβαιοι ότι ήταν ασφαλισμένα καθώς είχαν αξία 15 εκατομμυρίων ευρώ. Οι πελάτες μου δεν είχαν τα χρήματα για αυτό και απλά ενοικιάζουν το χώρο», είπε ο δικηγόρος.

Ο δικηγόρος είπε ότι το γραφείο Mishcon de Reya ανέφερε ότι η On Entertainment δεν είχε κανένα δικαίωμα να μεταφέρει τα έργα από το Βερολίνο και ότι έπρεπε αμέσως να παραδοθούν στον Λαζαρίδη.

Η μκο Strokar Inside αποφάσισε ότι δεν ήθελε να παγιδευτεί στην υπόθεση και προσέφυγε στο δικαστήριο για να «κατασχεθεί» το σύνολο των έργων μέχρι να μπορέσουν να ξεπεράσουν τη διαφωνία τους στο δικαστήριο ο Λαζαρίδης και η On Entertainment.

«Όταν οι πελάτες μου δεν απέκτησαν διαβεβαίωση από την On Entertainment ότι τα έργα ήταν ασφαλισμένα, απλώς ήθελαν να αποτραβηχτούν από αυτή την κατάσταση», είπε ο Eskenazi. 

Το δικαστήριο των Βρυξελλών συμφώνησε, αποφασίζοντας ότι τα επίδικα έργα είχαν φτάσει στην έκθεση χωρίς τη συγκατάθεση των νόμιμων κατόχων τους και ότι ήταν απαραίτητο να ασφαλιστούν άμεσα.

Σημειώνεται πως ο ίδιος ο Banksy κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού είχε αφήσει αιχμές κατά του πρώην φίλου και συνεργάτη του όταν ανακάλυψε πως οι εκθέσεις που διοργάνωνε ο Λαζαρίδης χρέωναν είσοδο στους επισκέπτες.

Με πληροφορίες από Guardian

Culture
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.