Ενδοβρετανική κόντρα για την επιστροφή των γλυπτών του Παρθενώνα- Τι απαντά το Βρετανικό Μουσείο στον Guardian

Ενδοβρετανική κόντρα για την επιστροφή των γλυπτών του Παρθενώνα- Τι απαντά το Βρετανικό Μουσείο στον Guardian Facebook Twitter
0

Αντιδράσεις στη Βρετανία προκαλεί το άρθρο του Guardian για τα γλυπτά του Παρθενώνα στο οποίο επισημαίνει πως το Brexit «απομακρύνει» οποιοδήποτε δικαίωμα είχε η Βρετανία στην κατοχή τους.  

Σε επιστολή του προς την εφημερίδα ο πρόεδρος του Συμβουλίων των Επιτρόπων που διοικούν το Βρετανικό Μουσείο,Ρίτσαρντ Λάμπερτ, αναφέρει πως το μουσείο είναι αυτόνομο και από την αρχή της λειτουργείς του το 1753 διοικείται «ανεξάρτητα από την πολιτική και το κοινοβούλιο. Αυτή η αυτονομία του Μουσείο είναι θεμελιώδης στην αποστολή του και το δημόσιο σκοπό ύπαρξης του. Και αυτό σημαίνει πως παρά τα επιχειρήματα της αρθρογράφου του Guardian Ριάνον Λούσι Γκόσλετ σε άρθρο με τον τίτλο "Τα Μάρμαρα του Παρθενώνα πρέπει να βρίσκονται στην ΕΕ", ότι οι διαπραγματεύσεις για το Brexit δεν μπορούν με κανέναν τρόπο να επηρεάσουν αποφάσεις για το πού πρέπει να βρίσκονται τα Γλυπτά του Παρθενώνα που σήμερα εκτίθενται στο Λονδίνο».

Σύμφωνα με τον Λάμπερτ οι Επίτροποι που διοικούν το μουσείο δεν βλέπουν τα αντικείμενα και έργα τέχνης για τα οποία είναι υπεύθυνοι «σαν διαπραγματευτικά χαρτιά σε μια πολιτική συζήτηση». 

Στο δημοσίευμα του Guardian είχαν επισημανθεί τα επιχειρήματα της ελληνικής πλευράς με το πιο πειστικό να είναι πως τα Μάρμαρα του Παρθενώνα συνιστούν ενιαίο και μοναδικό έργο τέχνης, το οποίο δεν πρέπει να είναι χωρισμένο. «Δεν θα ήταν περίεργο αν το κεφάλι του Δαυίδ του Μιχαήλ Άγγελου ήταν στο Βρετανικό Μουσείο και το σώμα στην γκαλερί Ουφίτσι; Όπως λένε και οι Έλληνες εδώ και χρόνια, τα Μάρμαρα του Παρθενώνα είναι σαν ένα οικογενειακό πορτρέτο, από το οποίο λείπουν αγαπημένα πρόσωπα».

Στον αντίποδα, το δημοσίευμα παρέθετε και το επιχείρημα της Βρετανίας που δεν θέλει να τα επιστρέψει, υποστηρίζοντας πως το Βρετανικό Μουσείο φιλοξενεί παγκόσμιους «πολιτιστικούς θησαυρούς», ενώ το Μουσείο της Ακρόπολης συνιστά απλώς ένα εθνικό μουσείο. Ωστόσο,  η αρθρογράφος επεσήμανε πως το Brexit καθιστά το συγκεκριμένο επιχείρημα εντελώς άχρηστο.

«Μπορεί στ' αλήθεια το Βρετανικό Μουσείο να ισχυρίζεται πως είναι μουσείο του κόσμου όταν η βρετανική κυβέρνηση έχει εγκαταλείψει οποιαδήποτε ελευθερία κινήσεων στις διαπραγματεύσεις για το Brexit; Νομίζω πως όχι», αναφέρει η δημοσιογράφος και συνεχίζει: «Στείλτε πίσω στην Αθήνα τα Μάρμαρα του Παρθενώνα και θα τα βλέπει ελεύθερα οποιοδήποτε πολίτης της ΕΕ που επιλέγει να ταξιδέψει εκεί, απαλλαγμένος από περιορισμούς. Επίσης η Ελλάδα με χαρά θα δανείσει τα Μάρμαρα παγκοσμίως. Στο μεταξύ η Βρετανία θα μπορούσε να φτιάξει γύψινα αντίγραφα. Οι περισσότεροι επισκέπτες ενδεχομένως ούτε που θα το παρατηρούσαν ή θα τους ένοιαζε».

Το καλύτερο που θα μπορούσε να κάνει από ηθικής πλευράς η κυβέρνησή μας για να ζητήσει συγγνώμη σχετικά με παλαιότερες αποικιοκρατικές συμπεριφορές είναι να επιστρέψει τα Μάρμαρα του Παρθενώνα στους νόμιμους ιδιοκτήτες τους», τονίζεται στο δημοσίευμα.

Culture
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.