Έλληνες Αρχαιολόγοι: Κινδυνεύει το ιερό της Αρτέμιδος Αγροτέρας στην Αθήνα

Έλληνες Αρχαιολόγοι: Κινδυνεύει το ιερό της Αρτέμιδος Αγροτέρας στην Αθήνα Facebook Twitter
1

Το ιερό της Αρτέμιδος Αγροτέρας στην Αθήνα κινδυνεύει, σύμφωνα με τον Σύλλογο Ελλήνων Αρχαιολόγων.

«Την αγωνία του για τη διάσωση του αρχαιολογικού χώρου, στον οποίο βρίσκονται τα θεμέλια του παριλίσσιου ναού της Αγροτέρας Αρτέμιδος, που αποτελούν μία από τις σημαντικότερες ιστορικά αρχαιολογικές τοποθεσίες στο κέντρο των Αθηνών», εκφράζει, σε ανακοίνωσή του, το ΔΣ του ΣΕΑ με τίτλο «Το ιερό της Αρτέμιδος Αγροτέρας στην Αθήνα: Ένα μνημείο σε κίνδυνο».

«Παρότι το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο, ήδη από το 1964, έχει γνωμοδοτήσει πολλάκις για την άμεση απαλλοτρίωση, προστασία και ανάδειξη του αρχαιολογικού χώρου, οι σχετικές ενέργειες δεν έχουν ουδέποτε ολοκληρωθεί. Οι πολιτικές ευθύνες, διαδοχικών πολιτικών ηγεσιών, είναι προφανείς. Αυτή η απαράδεκτη και απαξιωτική για το κύρος των αρμόδιων οργάνων της πολιτείας κατάσταση, που διαμορφώθηκε υπό την πίεση ιδιωτικών συμφερόντων, όχι μόνο θέτει σε κίνδυνο τον ίδιο τον αρχαιολογικό χώρο αλλά προσβάλει βάναυσα τη νομιμότητα» τονίζει, στην ανακοίνωσή του, το ΔΣ του ΣΕΑ.

 

Επίσης, επισημαίνεται «πως είναι απαράδεκτο να διαιωνίζεται η εκκρεμότητα για το μέλλον του αρχαιολογικού χώρου, πολλώ δε μάλλον να υπεισέρχονται στη σχετική συζήτηση επιχειρήματα ξένα προς την κείμενη νομοθεσία, όπως ο βαθμός διατήρησης των μνημείων ή το κόστος της απαλλοτρίωσης (!) και να επιχειρείται με την επίκλησή τους να ανατραπεί η συνεπής, σοβαρή πολιτική προστασίας που ασκούν επί δεκαετίες μέχρι σήμερα τα αρμόδια κρατικά όργανα».

«Είναι πια καιρός να υλοποιηθεί επιτέλους η απαλλοτρίωση του αδιαμφισβήτητης ιστορικής, αρχαιολογικής και περιβαλλοντικής αξίας χώρου στο σύνολό του και να απαγορευτεί η δόμησή του, προκειμένου να επιτευχθεί η προστασία και ανάδειξή του» αναφέρει ο ΣΕΑ.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση, «στον αρχαιολογικό χώρο, κηρυγμένο από το 1960 λόγω της ιστορικότητας του τόπου και της ιδιαίτερης σημασίας του, τόσο για τη λατρεία, όσο και για τη συμπλήρωση του τοπογραφικού χάρτη της ανατολικής όχθης του Ιλισού, εκτός των τειχών της πόλεως των Αθηνών, σώζεται το παριλίσσιο τοπίο, ελεύθερο από δόμηση, που υπήρξε εμβληματικό τοπόσημο των Αθηνών για πάνω από έναν αιώνα, με τμήμα του πρανούς της αρχαίας κοίτης του Ιλισού και μέρος του αναλήμματος του Ιερού της Αρτέμιδος Αγροτέρας, στα οποία προστέθηκαν με πρόσφατη ανασκαφή θεμέλια ναού που αποδίδεται στον Μειλίχιο Δία με σημαντικότατα κινητά ευρήματα και τμήμα νεκροταφείου της ύστερης αρχαιότητας».

Τέλος, ο Σύλλογος Ελλήνων Αρχαιολόγων προτείνει: «Ο χώρος, που αποτελεί αρχαιολογική ενότητα με τον γειτνιάζοντα αρχαιολογικό χώρο του Ολυμπιείου, θα πρέπει, μετά την ολοκλήρωση των ανασκαφικών εργασιών και των αναγκαίων μελετών, να αποδοθεί στο κοινό ως ένας ανοικτός αρχαιολογικός χώρος και χώρος περιπάτου. Προς την κατεύθυνση αυτή, το ΔΣ του ΣΕΑ καλεί όλους τους εμπλεκόμενους φορείς να πράξουν τα δέοντα, σύμφωνα με τον αρχαιολογικό νόμο και το Σύνταγμα».

Culture
1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.

σχόλια

1 σχόλια