Χρυσό σκουλαρίκι της πρώιμης ελληνιστικής περιόδου ανακαλύφθηκε στην Ιερουσαλήμ

Χρυσό σκουλαρίκι της πρώιμης ελληνιστικής περιόδου ανακαλύφθηκε στην Ιερουσαλήμ Facebook Twitter
EPA/ABIR SULTAN
0

Ένα χρυσό σκουλαρίκι της πρώιμης ελληνιστικής περιόδου ανακαλύφθηκε σε ανασκαφή κοντά στην τοποθεσία των αρχαίων εβραϊκών ναών στην Ιερουσαλήμ. 

Πρόκειται για ένα σπουδαίο εύρημα, το οποίο πιστεύεται ότι χρονολογείται πριν από περισσότερα από 2.000 χρόνια. Ισραηλινοί αρχαιολόγοι κάνουν λόγο για μια σπάνια ένδειξη της ελληνιστικής επιρροής, καθώς είναι το πρώτο του είδους που ανακαλύφθηκε στην Ιερουσαλήμ.

Το σκουλαρίκι έχει μήκος 4 εκατοστά, είναι στρογγυλό και η άκρη του είναι διαμορφωμένη σε κεφαλή κερασφόρου ζώου, πιθανόν κριαριού.

Ανακαλύφθηκε τον Οκτώβριο 2017, κατά τη διάρκεια ανασκαφών έξω από την Παλιά Πόλη της Ιερουσαλήμ, στον αρχαιολογικό χώρο που αποκαλείται «Πόλη του Δαυίδ» και βρίσκεται σε απόσταση περίπου 200 μέτρων νοτίως του Όρους του Ναού, όπου σήμερα υπάρχει το τέμενος αλ-Άκσα.

Έχει αποτελέσει ήδη το θέμα ενός επιστημονικού άρθρου, όμως το εύρημα δεν είχε παρουσιαστεί μέχρι σήμερα στον Τύπο.

Χρυσό σκουλαρίκι της πρώιμης ελληνιστικής περιόδου ανακαλύφθηκε στην Ιερουσαλήμ Facebook Twitter
EPA/ABIR SULTAN

Η Ισραηλινή Υπηρεσία Αρχαιοτήτων ανακοίνωσε πως η τεχνική του κοσμήματος συμφωνεί με την τεχνική των κοσμημάτων της πρώιμης ελληνιστικής περιόδου -3ος ή αρχές του 2ου αιώνα π.Χ., μεταξύ της κατάκτησης της Ιερουσαλήμ από τον Μέγα Αλέξανδρο και της εβραϊκής επανάστασης εναντίον των παγανιστών, την οποία αφηγούνται στη Βίβλο τα βιβλία των Μακκαβαίων.

  

«Είναι η πρώτη φορά που κάποιος βρίσκει ένα χρυσό ενώτιο από την Ελληνιστική εποχή στην Ιερουσαλήμ», τονίζει ο Yuval Gadot, καθηγητής αρχαιολογίας στο πανεπιστήμιο του Τελ Αβίβ, ο οποίος συμμετείχε στην ανακάλυψη.

Τέτοια κοσμήματα μπορεί να φορούσαν εύποροι άνδρες ή γυναίκες της εποχής εκείνης και ο ιδιοκτήτης του θα ήταν πιθανόν είτε ένας Έλληνας που ζούσε στην Ιερουσαλήμ, είτε κάποιος ντόπιος «εξελληνισμένος εβραίος», πρόσθεσε ο Gadot.

«Δεν ξέρουμε πολλά πράγματα για την Ιερουσαλήμ της ελληνιστικής περιόδου. Η πόλη θεωρούνταν ανέκαθεν πολύ συντηρητική, δεν άφηνε να μπουν αντικείμενα από τον έξω κόσμο», συνέχισε, προσθέτοντας πως η συγκεκριμένη ανακάλυψη «προκαλεί μεγάλη έκπληξη. Ανοίγει μια συζήτηση για τη φύση του πληθυσμού της Ιερουσαλήμ» την εποχή εκείνη. 

Όπως είπε, «το συνδέουμε με άλλα πράγματα και ίσως να μπορέσουμε να καταλάβουμε καλύτερα την Ιερουσαλήμ, πώς οι άνθρωποι συμπεριφέρονταν εδώ πραγματικά».

 

Χρυσό σκουλαρίκι της πρώιμης ελληνιστικής περιόδου ανακαλύφθηκε στην Ιερουσαλήμ Facebook Twitter
EPA/ABIR SULTAN
Χρυσό σκουλαρίκι της πρώιμης ελληνιστικής περιόδου ανακαλύφθηκε στην Ιερουσαλήμ Facebook Twitter
EPA/ABIR SULTAN

Η ισραηλινή αρχαιολογική υπηρεσία αναφέρει σε ανακοίνωσή της πως η ποιότητα του κοσμήματος και το γεγονός ότι ανακαλύφθηκε κοντά στο Όρος του Ναού, όπου υψωνόταν ο εβραϊκός ναός της Ιερουσαλήμ που καταστράφηκε το 70 από τους Ρωμαίους, επιτρέπει να υποθέσουμε πως ο ιδιοκτήτης του ανήκε στην προνομιούχα τάξη.


Η «Πόλη του Δαυίδ» εκτείνεται στη βάση των οχυρώσεων της Παλιάς Πόλης στη Σιλουάν, παλαιστινιακή συνοικία της Ανατολικής Ιερουσαλήμ, η οποία έχει καταληφθεί και προσαρτηθεί από το Ισραήλ -επισημαίνεται πως ο ΟΗΕ δεν αναγνωρίζει την προσάρτησή της από το ισραηλινό κράτος. Στο σημείο αυτό, πραγματοποιούνται εντατικές και αμφιλεγόμενες ισραηλινές ανασκαφές.


Την «Πόλη του Δαυίδ» διαχειρίζεται η εθνικιστική οργάνωση Elad, δηλωμένος στόχος της οποίας είναι να ενισχύσει την εβραϊκή παρουσία στις αραβικές συνοικίες της Ανατολικής Ιερουσαλήμ. 

Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ/Reuters/AFP/Xinhua

Culture
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.