Ο Λαρς Φον Τρίερ σόκαρε τις Κάννες - Εκατοντάδες θεατές δεν άντεξαν και ενοχλημένοι έφυγαν στα μισά της προβολής

Ο Λαρς Φον Τρίερ σόκαρε τις Κάννες - Εκατοντάδες θεατές δεν άντεξαν και ενοχλημένοι έφυγαν στα μισά της προβολής Facebook Twitter
6

Η επιστροφή του Λαρς φον Τρίερ στις Κάννες ήταν για αρκετούς πολυαναμενόμενη, αλλά η προβολή του νέου του φιλμ προκάλεσε κάτι πρωτοφανές για το φεστιβάλ.

Τουλάχιστον έτσι περιγράφει τη σκηνή το Indiewire και μερικοί ακόμη ανταποκριτές και κριτικοί που έδωσαν το παρών στην προβολή του «Τhe House that Jack Built».

Με την ιστορία ενός κατά συρροή δολοφόνου, τον οποίο υποδύεται ο Ματ Ντίλον, ο Δανός σκηνοθέτης έφερε τον τρόμο και το gore στις Κάννες. Αλλά, πολλοί δεν άντεξαν...

Τουλάχιστον εκατό θεατές αποχώρησαν πολύ ενοχλημένοι και σοκαρισμένοι στα μισά της ταινίας.

Όσοι είχαν εισιτήριο για το Grand Théâtre Lumière είχαν προειδοποιηθεί πως η ταινία περιέχει ακατάλληλες σκηνές και βία, αλλά μάλλον κανείς δεν περίμενε τόσες ακρότητες.

Μερικοί από τους θεατές έγραψαν στο Twitter για εμετικό περιεχόμενο και για ταινία που δεν θα έπρεπε να είχε γίνει ποτέ. Eπίσης αναφέρεται πως αν και οι πρώτοι εκατό έφυγαν μετά από μια συγκεκριμένη σκηνή, τελικά πριν το τέλος της ταινίας είχε αδειάσει η μισή αίθουσα των 2.400 θέσεων.

Τα spoilers δεν είναι πολλά, αλλά υπάρχουν αναφορές για ακρωτηριασμούς, ακόμη και παιδιών. «Αποκρουστικό, τοξικό σκουπίδι» έγραψε ο κριτικός του theplaylist  που λέει πως είναι προτιμότερο κανείς να κάνει απόψυξη στο ψυγείου του παρά να δει το φιλμ αυτό.

Ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός πως ο Τρίερ είχε δηλώσει πως έμπνευσή για την ταινία ήταν ο Ντόναλντ Τραμπ.

Σύμφωνα με μια συνέντευξή του, το «House That Jack Built» υποτίθεται ότι κάνει παραλληλισμούς με την τρέχουσα πολιτική κατάσταση στις ΗΠΑ - ιδιαίτερα μετά την άνοδο του νέου προέδρου.

Μιλώντας στον Guardian την εποχή εκείνη,  ο σκηνοθέτης είπε ότι η ταινία θα καυτηρίαζε το πόσο κακή και χωρίς ψυχή είναι η ζωή. Στην ίδια συνέντευξη ο Λαρς φον Τρίερ είχε χαρακτηρίσει τον Τραμπ «αρουραίο».

Δείτε το τρέιλερ που μάλλον κάνει αρκετά κατανοητές τις ενστάσεις όσων είδαν όλο το φιλμ. Βέβαια υπάρχουν και οι φανς του προκλητικού σκηνοθέτη που πραγματικά έχουν ενθουσιαστεί με όσα γράφονται.

 
Culture
6

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.

σχόλια

6 σχόλια
Επίσης:Αρκετός κόσμος, εκτός από τις όποιες ισχυρές ιδεολογικού-ηθικού τύπου διαφωνίες, [ειδικά ως προς τις i. αληθοφανείς ή/και ii. artistically/ "φιλοσοφικά" meritorious δήθεν τάχα μου, gore/splatter/torture porn/ rape n' revenge κ.λπ., ταινίες] ίσως διαθέτουν έναν βιολογικό παράγοντα διαφορετικό, απ' αυτούς που βρίσκουν αυτές τις π@π@ριές "διασκεδαστικές".Scientists have identified a “Horror film gene that makes some scream while others laugh”https://www.nhs.uk/news/genetics-and-stem-cells/the-genetics-of-fear/...always with a pinch of salt, βέβαια, καθώς το study είναι limited.
Το οτι έπρεπε να διευκρινίσει οτι ή ταινία κάνει παραλλληλισμούς με την πολιτική κατάσταση συν οτι εμπνεύστηκε απο τον Τραμπ μου φαίνεται πολύ προσπάθεια για να βγάλει ένα μήνυμα. Δεν αποκαλύπτεται μόνο του το μήνυμα απο το θεατή και δεν είναι ισχυρό χωρίς να το πει.
Πάντα υπήραν ταινίες gore. Γίνεται και ανάλογο φεστιβάλ. Το πρόβλημά σας είναι ο ένας σκηνοθέτης του μεγέθους του Τριερ βγάζει αυτό το είδος απο το περιθώριο.
Το κακό με τον Τρίερ (που η αλήθεια είναι ότι έχω σταματήσει χρόνια βλέπω - δεν το εκτιμώ, καθόλου, όταν ένα σκηνοθέτης κάνει υπερπροσπάθεια οπτικού σαδισμού με θύμα τους θεατές του) είναι ότι μπορεί να φτάσει στο σημείο να σου δίνει την αίσθηση ότι αυνανίζεται, εγκεφαλικώς, με πράγματα όπως δολοφονίες και ακρωτηριασμούς παιδικών κορμιών και με κομμένα σε φέτες γυναικεία στήθη. Πολλοί κριτικοί, γνώστες των κινηματογραφικών πραγμάτων, αλλά και του έργου του αισθάνθηκαν αποτροπιασμό και κενή πρόκληση, ίσως ένα νοσηρό τρολάρισμα ακόμη. Σε άλλους, πάλι, άρεσε. Προσωπικά δεν έχω κανένα λόγο να δοξάσω τέτοιου είδους βία, όσο artsy-fartsy περίβλημα κι αν φέρει.
Ο Τρίερ παλιά έκανε αριστουργήματα. Τα τελευταία χρόνια νοιώθω ότι απλά θέλει να προκαλεί απλά για να προκαλεί κι είναι κρίμα. Μετά το "Δαμάζοντας τα Κύματα", το "Χορεύοντας στο Σκοτάδι", άντε και το "Dogville" οι υπόλοιπες ταινίες του είναι επιεικώς απαράδεκτες και δεν έχει να κάνει με τα ευαίσθητα στομάχια των κριτικών ή του κοινού ή τον "πουριτανισμό" τους. Έχει να κάνει με την τέχνη, κι αν στις τελευταίες του ταινίες θεωρεί ότι παράγει ή προάγει την Τέχνη τότε απατάται οικτρά. Παρόλο που προσωπικά πιστεύω πως γνωρίζει πολύ καλά ότι αυτά που κάνει τα τελευταία χρόνια δεν είναι ταινίες αλλά σκουπίδια για να προκαλέσει το κοινό του και κυρίως τους κριτικούς που δείχνει να αντιπαθεί σφοδρά. Ελπίζω να ξεπεράσει τα προσωπικά του προβλήματα και να ξανακάνει ταινίες που αξίζουν.
ΑΝΥΠΟΜΟΝΟΥΜΕ,ΤΟΝ ΝΕΟ ΛΑΡΣ ΝΑ ΔΟΥΜΕ!'' Some people claim that the atrocities we commit in our fiction are those inner desires we cannot commit in our controlled civilization so they are expressed instead through our art. I don't agree. I believe heaven and hell are one and the same. The soul belongs to heaven and the body to hell.''Ατάκα από το τρέιλερ.ΘΕΟΣ!