Το γυμνό έργο του Μοντιλιάνι «Nu Couché» πουλήθηκε σε δημοπρασία για 157,2 εκατ. δολάρια

Το γυμνό έργο του Μοντιλιάνι «Nu Couché» πουλήθηκε σε δημοπρασία για 157,2 εκατ. δολάρια Facebook Twitter
1

Ο τέταρτος πιο ακριβός πίνακας που πωλείται σε δημοπρασία έγινε το έργο «Nu Couché» του Αμεντέο Μοντιλιάνι, που πωλήθηκε αντί 157,2 εκατομμυρίων δολαρίων χθες βράδυ από τον οίκο Sotheby's. 

Η τιμή εκκίνησης ήταν 125 εκατ. δολάρια, η οποία καλυπτόταν από εγγύηση ύψους που ο οίκος Sotheby's αρνήθηκε να ανακοινώσει.

Οι προσφορές ήταν μετρημένες στα δάκτυλα του ενός χεριού και όλες από ιδιώτες συλλέκτες που μετείχαν τηλεφωνικά.

Το ποσό ανήλθε τελικά στα 139 εκατ. δολάρια με τελική τιμή τα 157,2 εκατ. δολάρια συμπεριλαμβανομένων εξόδων και προμηθειών. Ο οίκος Sotheby's αρνήθηκε να αποκαλύψει την ταυτότητα του αγοραστή.

Ο Σάιμον Σο, συνεπικεφαλής του τμήματος Ιμπρεσιονισμού και Μοντέρνας Τέχνης του οίκου, χαιρέτισε τη «νέα σημαντική στιγμή» στην ιστορία του Sotheby's. Ουδέποτε ο συγκεκριμένος οίκος δημοπρασιών, που ιδρύθηκε το 1744, είχε πουλήσει ένα έργο σε αυτή την τιμή.

Ο πίνακας του 1917 μόλις που ξεπέρασε το ποσό των 150 εκατομμυρίων δολαρίων που είχε αποτιμηθεί και ήταν η υψηλότερη εκτίμηση που είχε ανακοινωθεί ποτέ για έργο που βγαίνει στο σφυρί από όλους τους οίκους δημοπρασιών.

Το γυμνό έργο του Μοντιλιάνι «Nu Couché» πουλήθηκε σε δημοπρασία για 157,2 εκατ. δολάρια Facebook Twitter

Για τον Σάιμον Σο, η πώληση αυτή αντανακλά την κριτική και εμπορική επανεκτίμηση ενός έργου του Μοντιλιάνι (1884-1920), ο οποίος πέθανε σε ηλικία 35 ετών από επιπλοκές μηνιγγίτιδας. Υπογράμμισε ακόμη, ότι πριν από μόλις πέντε χρόνια το ρεκόρ για έργο του Ιταλού καλλιτέχνη ήταν 42 εκατομμύρια δολάρια.

Κατά τη διάρκεια της τελευταίας του παρουσίασης σε δημοπρασία το 2003 το «Nu Couché» που πωλήθηκε χθες είχε κατακυρωθεί αντί 26,9 εκατομμυρίων δολαρίων.

Ο πίνακας ήταν το καλύτερο κομμάτι των εαρινών πωλήσεων στη Νέα Υόρκη και κατά πολύ αποδοτικότερο σε σχέση με το «Κορίτσι με το πανέρι με τα λουλούδια» του Πάμπλο Πικάσο που πωλήθηκε 115 εκατομμύρια δολάρια από τον οίκο Christie's κατά τη διάρκεια της πώλησης της συλλογής Ροκφέλερ.

Πρόκειται για τον μεγαλύτερο πίνακα του ζωγράφου βάσει των διαστάσεών του (146 εκατοστά πλάτος επί 89 εκατοστά ύψος). Το έργο ανήκει σε μια σειρά με 22 γυμνά από τα οποία είναι το μοναδικό που παρουσιάζει όλο το μοντέλο, από την κορυφή έως τα νύχια. Εννέα γυμνά μεταξύ αυτών βρίσκονται ακόμη σε χέρια ιδιωτών συλλεκτών.

Κατά την παρουσίαση του έργου πριν από τη δημοπρασία, ο Σάιμον Σο είχε αναφέρει ότι η σειρά αυτή έφερε επανάσταση στην τέχνη του γυμνού στη ζωγραφική, χαρακτηρίζοντας το έργο που πωλήθηκε χθες «διακριτικά ριζοσπαστικό».

«Ενώ έχει ρίζες στην παράδοση, αντανακλά την αλλαγή στη θέση τη γυναίκας κατά τη διάρκεια του Α' Παγκοσμίου Πολέμου. Μια σύνθεση των ιστορικών αυθεντιών του γυμνού και της νέας ζωγραφικής του 20ου αιώνα, αλλά επίσης η ενσάρκωση της χειραφέτησης της γυναίκας που είναι κυρία του εαυτού της και έχει σεξουαλική αυτοπεποίθηση. Το έργο αποσπά εντελώς το βλέμμα μας», είχε δηλώσει χαρακτηριστικά. 

Culture
1

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.

σχόλια

1 σχόλια
Αριστούργημα στ' αλήθεια. Αλλά και τι ειρωνεία να αξίζει τόσα εκατομμύρια και ο δημιουργός του να πεθάνει στην ψάθα, ενώ τώρα άλλοι τα χαίρονται...