Θύελλα αντιδράσεων για την απόφαση του ΚΑΣ - Το BBC διεκδικεί με νέα πρόταση το Σούνιο

Θύελλα αντιδράσεων για την απόφαση του ΚΑΣ - Το BBC διεκδικεί με νέα πρόταση το Σούνιο Facebook Twitter
INTIME NEWS/ΛΙΑΚΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ
8

Μετά τις αντιδράσεις και την ένταση που προκλήθηκε από την άρνηση του ΚΑΣ για την παραχώρηση του αρχαιολογικού χώρου του Σουνίου για τα τα γυρίσματα της μίνι σειράς «The Little Drummer Girl» («Η Μικρή Τυμπανίστρια»), το BBC υπέβαλε νέα πρόταση για τα γυρίσματα η οποία αναμένεται να γίνει αποδεκτή.

Η εταιρεία παραγωγής «κατεβαίνει» με νέα πρόταση στο Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο (ΚΑΣ) στο πλαίσιο γυρισμάτων τηλεοπτικής σειράς μικρής διάρκειας του BBC, βασισμένης στο έργο του γνωστού συγγραφέα Τζον Λε Καρέ, σε σκηνοθεσία του διάσημου Νοτιοκορεάτη σκηνοθέτη Παρκ Τσαν Γουκ.

Όπως έγινε χτες γνωστό, η εταιρεία παραγωγής θα ζητήσει να γίνουν μόνο πρωινά γυρίσματα, με το θέμα να ξανασυζητείται στο ΚΑΣ τη Μ. Τρίτη, 3 Απριλίου.

Υπενθυμίζεται ότι την περασμένη Τρίτη, 27 Μαρτίου, τα μέλη του ΚΑΣ, με οριακή πλειοψηφία, δεν συναίνεσαν στη χορήγηση άδειας κινηματογράφησης στον αρχαιολογικό χώρο του Σουνίου στις 12 Απριλίου 2018 για τα γυρίσματα της σειράς.

Η αιτιολογία ήταν ότι η μεγάλη χρονική έκταση (η κινηματογράφηση θα γινόταν αυθημερόν από τις 7 το πρωί ως τις 7 το βράδυ), ο μεγάλος αριθμός προσωπικού του κινηματογραφικού συνεργείου, που θα έλεγχαν τη ροή των επισκεπτών, ενίοτε εμποδίζοντάς της και ο βαρύς εξοπλισμός, δυσχεραίνουν υπέρμετρα τη λειτουργία του αρχαιολογικού χώρου σε μια περίοδο αιχμής.

Η παραπάνω γνωμοδότηση πυροδότησε πολλές αντιδράσεις από διάφορους φορείς πολιτισμού καθώς και την έντονη δυσαρέσκεια από κυβερνητικούς κύκλους.

Η ΠΕΥΦΑ για την απόφαση του ΚΑΣ

Η Πανελλήνια Ένωση Υπαλλήλων Φυλάξεως Αρχαιοτήτων (ΠΕΥΦΑ), αναφέρθηκε σε ανακοίνωσή της στην «εντονότατη κριτική που ασκήθηκε μετά την αρνητική απάντηση του ΚΑΣ» στην κινηματογράφηση στον αρχαιολογικό χώρο του Σουνίου για τις ανάγκες γυρίσματος σειράς του BBC, με διάσημους συντελεστές.

«Σαν εργαζόμενοι στους Αρχαιολογικούς Χώρους και Μουσεία, θέλουμε να σας γνωρίσουμε ότι είμαστε υπέρ στο να πραγματοποιούνται τέτοιου είδους δράσεις, αλλά με έναν απαράβατο όρο. Να μη δημιουργείται πρόβλημα στην ασφάλεια του χώρου ή του μουσείου και στην ομαλή πρόσβαση των τουριστών» σημειώνουν οι αρχαιοφύλακες, συμπληρώνοντας ότι «όλα αυτά να γίνονται κατά τη διάρκεια του ωραρίου εργασίας των αρχαιοφυλάκων για πάρα πολλούς λόγους».

«Θέλουμε να σας ενημερώσουμε», προσθέτει η ΠΕΥΦΑ, «ότι πάρα πολλές φορές οι παραγωγές αυτές μικρές ή μεγάλες, δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα του αιτήματος. Με λίγα λόγια, άλλα αιτούνται στο ΚΑΣ και άλλα συμβαίνουν στην πράξη και αυτό έχει να κάνει με το ωράριο εργασίας, με την απασχόληση των εργαζομένων και κυρίως με την παρεμπόδιση των επισκεπτών επειδή αποκλείονται μεγάλα κομμάτια του χώρου με αποτέλεσμα οι επισκέπτες να διαμαρτύρονται εντονότατα».

Οι αρχαιοφύλακες ζητούν επίσης να μάθουν «το τίμημα που καταβάλλεται για τη χρήση του αρχαιολογικού χώρου, καθώς και την πληρωμή των εργαζομένων, όταν πρόκειται να εργαστούν υπερωριακά.

Η ανακοίνωση καταλήγει ως εξής: «Το ΚΑΣ είναι ένας επιστημονικός θεσμός του Υπουργείου Πολιτισμού ο οποίος προσπαθεί να διαφυλάξει την πολιτιστική μας κληρονομιά. Επειδή όμως "κληθήκαμε" να εκφράσουμε τη γνώμη μας και πιστεύαμε πως θα το κάνουνε και άλλοι πολλοί, θέλουμε να πούμε το εξής ρητό του Πλάτωνα: Γνώμην δύναται να έχουν άπαντες. Γνώσιν διά να έχουν γνώμην έχουν;».

Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου εναντίον απόφασης ΚΑΣ

Από την πλευρά του το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου εξέφρασε επίσης τη δυσαρέσκεια του για τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει η εταιρία παραγωγής της βρετανικής τηλεοπτικής σειράς σε ανακοίνωση του.

«Το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου εκφράζει τη βαθιά απογοήτευση και έκπληξή του σχετικά με την αρνητική απόφαση του ΚΑΣ ως προς την παραχώρηση του αρχαιολογικού χώρου του Σουνίου για τις ανάγκες των γυρισμάτων της βρετανικής τηλεοπτικής σειράς "The Little Drummer Girl", η οποία βασίζεται στο βιβλίο του Τζον Λε Καρέ, σε σκηνοθεσία του διακεκριμένου Παρκ Τσαν Γουκ.

Το ΕΚΚ γνωρίζει και παρακολουθεί εδώ και καιρό τα βήματα που έχει ακολουθήσει η εταιρεία παραγωγής για την απόκτηση αδειών για τα γυρίσματα της σειράς στην Ακρόπολη και στο Σούνιο, έχει προσκομίσει όλα τα απαραίτητα συνοδευτικά έγγραφα και έχει ενθαρρύνει τους εκπροσώπους της εταιρείας να πραγματοποιήσουν παράσταση στη συνεδρίαση του ΚΑΣ για την υποστήριξη του αιτήματός τους.

Ένα χρόνο μετά την σύσταση του Hellenic Film Commission, της αρμόδιας Διεύθυνσης του ΕΚΚ για την προβολή της Ελλάδας και την προσέλκυση διεθνών παραγωγών, αρνητικές αποφάσεις του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου απέναντι σε αντίστοιχα αιτήματα, τόσο υψηλού κύρους, δυσχεραίνουν το έργο του.

Η εξέλιξη της συνεδρίασης του ΚΑΣ, την Τρίτη 27 Μαρτίου 2018, ως προς την συγκεκριμένη παραγωγή, σε μια στιγμή που η χώρα βρίσκεται στην τελική ευθεία ανάπτυξης και ολοκλήρωσης των απαιτούμενων εργαλείων (ενεργό Film Commission, επενδυτικό κίνητρο), δημιουργεί εμπόδια στην προσπάθεια να γίνει επιτέλους πράξη η προσέλκυση διεθνών παραγωγών» επισημαίνει στην ανακοίνωσή του.

Καταλήγοντας αναφέρει: «Το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου αναμένει την επικείμενη οριστικοποίηση και υπογραφή των Υ.Α. και Κ.Υ.Α. (αδειοδότησης και καθορισμού των τελών κινηματογράφησης αντίστοιχα) συμβάλλοντας με την τεχνογνωσία του στη διαμόρφωση μιας ενιαίας στρατηγικής της χώρας, προκειμένου να επιτευχθεί ο κοινός στόχος της προσέλκυσης διεθνών κινηματογραφικών παραγωγών».

Αντιδράσεις από Παππά και Κρέτσου για το «όχι» του ΚΑΣ

Ιδιαίτερα ενοχλημένος με την απόφαση του ΚΑΣ είναι ο υπουργός Ψηφιακής Πολιτικής Νίκος Παππάς, η οποία ήρθε ήρθε λίγα 24ωρα μετά από την παρουσίαση του «Filming in Greece». Ο κ. Παππάς παρουσίασε έναν μηχανισμό που θα δώσει επενδυτικό κίνητρο για την παραγωγή κινηματογραφικών και οπτικοακουστικών έργων στην Ελλάδα. κάνοντας λόγο για άνοιγμα της χώρας μας στον διεθνή κινηματογράφο.

Μάλιστα, στην προωθητική καμπάνια του «Filming in Greece», διαφημίζεται την ομορφιά των ελληνικών μνημείων αλλά και η ευκολία στην έκδοση αδειών για τα γυρίσματα σε αρχαιολογικούς χώρους. «Τίποτα δεν πρόκειται να σταθεί εμπόδιο σε αυτή την προσπάθεια», δήλωσε χθες ο κ. Παππάς.

Αιχμές για το ΚΑΣ άφησε και ο Γενικός Γραμματέας Ενημέρωσης και Επικοινωνίας, Λευτέρης Κρέτσος.

Ο κ. Κρέτσος έκανε λόγο για «κακή απόφαση» και «διεθνή γελοιοποίηση της χώρας».

Παράλληλα τόνισε ότι «μετά από την πολυετή οικονομική κρίση που ισοπέδωσε την οπτικοακουστική παραγωγή της χώρας μας, που άφησε χιλιάδες εργαζόμενους στη βιομηχανία του θεάματος άνεργους και τους υπόλοιπους να δουλεύουν υπο-αμοιβόμενοι, σε άθλιες εργασιακές συνθήκες, και την ίδια στιγμή που ολόκληρος ο ελληνικός λαός κάνει υπερπροσπάθεια για να υπερβούμε όλοι μαζί την περίοδο της επιτροπείας, με μία μόνο αξιολόγηση να μας χωρίζει από την οριστική έξοδο από τα μνημόνια, το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο αρμενίζει σε δικές του ήρεμες θάλασσες σαν να μην έχει συμβεί όλα αυτά τα χρόνια απολύτως τίποτα».

«Δεν εξηγείται αλλιώς η σπουδή να απορριφθεί, με συνοπτικές διαδικασίες, και χωρίς να εξεταστούν εναλλακτικές, συμβιβαστικές λύσεις (όπως, για παράδειγμα, η δυνατότητα να γίνουν γυρίσματα νωρίς το πρωί ή σε ώρες μη αιχμής -λύσεις που πρότεινε, προς τιμήν της, η μειοψηφία) το αίτημα ενός, κατά τεκμήριο, σοβαρότατου φορέα, και ενός δημιουργού που τιμά τον τόπο μας επιλέγοντάς τον για την παραγωγή της σειράς του» σημείωσε μεταξύ άλλων.

Culture
8

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.