«Ασαφές. Όχι αστείο. Διαγράψτε»: Αποκαλύφθηκαν οι σημειώσεις του επιμελητή για το βιβλίο του Μάιλο Γιαννόπουλος

«Ασαφές. Όχι αστείο. Διαγράψτε»: Αποκαλύφθηκαν οι σημειώσεις του επιμελητή για το βιβλίο του Μάιλο Γιαννόπουλος Facebook Twitter
0

Τα έγγραφα του δικαστηρίου που κατατέθηκαν στις ΗΠΑ αποκάλυψαν τις ανησυχίες του εκδοτικού οίκου Simon & Schuster όπως διατυπώθηκαν για το χειρόγραφο της αυτοβιογραφίας «Dangerous» του αμφιλεγόμενου ακρδοδεξιού Μάιλο Γιαννόπουλος.

Σύμφωνα με πληροφορίες, ο οίκος είχε εξασφαλίσει συμφωνία έκδοσης με προκαταβολή ύψους 255.000 δολαρίων αλλά ακύρωσε τη συμφωνία τον Φεβρουάριο μετά την δημοσιοποίηση μιας ηχογράφησης στην οποία ο Γιαννόπουλος ακούγεται να ενστερνίζεται το σεξ μεταξύ νεότερων αγοριών και μεγαλύτερων ανδρών.

Τον Ιούλιο, ο Γιαννόπουλος αποφάσισε να μηνύσει τον Simon & Schuster διεκδικώντας 10 εκατομμύρια δολάρια για αθέτηση της σύμβασης.

Ως μέρος της υπόθεσης, ο Simon & Schuster υπέβαλε έγγραφα που αποκαλύπτουν τα προβλήματα που είχε με το βιβλίο.

Μεταξύ άλλων, οι σημειώσεις του εκδότη λένε ότι ο Γιαννόπουλος χρειάστηκε να διατυπώσει «ισχυρότερο επιχείρημα κατά των φεμινιστριών από το να λέει ότι είναι γυναίκες «άσχημες, χωρίς σεξ και έχουν γάτες».

Ως προς ένα άλλο κεφάλαιο σημειώνονται διαφωνίες για το πώς εκφράζει την αντίληψή του «ότι οι ομοφυλόφιλοι πρέπει να επιστρέψουν στο ντουλάπι».

Ο τόνος έχει οριστεί στις σημειώσεις του προλόγου του χειρογράφου. Ο επιμελητής Μίτσελ Ίβερς γράφει στον Γιάννοπουλο: «Σε όλο το βιβλίο, τα καλύτερα σημεία σου φαίνεται να χάνονται σε μια θάλασσα αυτοπροβολής και επιφανειακής προσέγγισης» και προσθέτει πως «το εγωιστικό καύχημά σου δεν σε κάνει να μοιάζεις νεανικός».

Ο επιμελητής καλεί συχνά τον Γιαννόπουλο να υποστηρίξει με επιχειρήματα τις δηλώσεις του στο κείμενο. Στις πρώτες εννέα σελίδες του πρώτου κεφαλαίου οι σημειώσεις περιλαμβάνουν: «Χρειάζονται παραπομπές», «Έχετε αποδείξεις για αυτό;», «Αστήρικτη κατηγορία» και «Παραθέστε παραδείγματα».

Ο Γιαννόπουλος μπλοκαρίστηκε μόνιμα από το Twitter το 2016 μετά από το ρόλο του στην διαδικτυακή παρενόχληση της ηθοποιού Λέσλι Τζόουνς. Ο επιμελητής κάνει αρκετές παρατηρήσεις ζητώντας από τον συγγραφέα να μετριάσει τον ρατσισμό στο κείμενο. «Διαγράψτε το άσχετο και περιττό εθνοτικό αστείο», γράφει για ένα απόσπασμα σχετικά με τους οδηγούς ταξί. Σε άλλο σημείο τον επιπλήττει επειδή χρησιμοποίησε τη φράση «μαύρη ήπειρος» για την Αφρική.

Ο Γιαννόπουλος επίσης επικρίνεται επειδή προσπάθησε να υποδείξει ότι οι αριστεροί του Χόλιγουντ είναι πιο ρατσιστές  από ό, τι οι Ναζί. «Δεν μου αρέσει η χρήση συγκρίσεων με τους Ναζί. Ποτέ!», είναι η σημείωση του συντάκτη.

Ο Γιαννόπουλος προειδοποιείται επανειλημμένα ότι η επιλογή των λέξεων υπονομεύει κάθε επιχείρημα που επιχειρεί να θέσει.« Η χρήση φράσεων όπως "διπρόσωπες σκύλες" μειώνει το συνολικό σας επιχείρημα», γράφει ένα σχόλιο. «Ασαφές, δεν είναι αστείο, διαγράψτε», τονίζει μια άλλη παρατήρηση.

Τα πρώτα τμήματα ενός κεφαλαίου σχετικά με το φεμινισμό φέρουν τη σημείωση: «Μη ξεκινάτε το κεφάλαιο με την κατηγορία ότι «φεμινίστριες ίσον χοντρές». Καταστρέφει κάθε σοβαρότητα του σκοπού». Ο Γιαννόπουλος συνεχίζει να επικρίνει τον σύγχρονο φεμινισμό ως «απλώς μια καπιταλιστική συναίνεση - μια αρπαγή χρήματος που σχεδιάζεται για να πουλάει μπλουζάκια με ανόητα συνθήματα στους φανς της Taylor Swift και της Beyoncé». «Δηλαδή...κάτι σαν το δικό σου"MILO SWAG";» απαντά ο επιμελητής.

Η φαινομενική αγανάκτηση του Ivers γίνεται ξεκάθαρη στη σελίδα 84, όπου η έκκληση του Γιαννόπουλου για απομάκρυνση των λεσβιών από τον πανεπιστημιακό χώρο απλώς προκαλεί το σχόλιο «ΔΙΑΓΡΑΨΤΕ» συνοδευόμενο με επιφώνημα δυσαρέσκειας.

Ο Ivers στη συνολική ανασκόπησή του περιγράφει το βιβλίο ως «στην καλύτερη περίπτωση ένα επιφανειακό έργο γεμάτο εμπρηστικά αστεία χωρίς συνεκτική ή εξεζητημένη ανάλυση πολιτικών ζητημάτων».

Ωστόσο, η εμφάνιση των σημειώσεων δεν εμπόδισε την κριτική εναντίον του οίκου Simon & Schuster για την αρχική σύναψη μιας συμφωνίας με τον Γιαννόπουλο ή τις συντακτικές προσπάθειες του οίκου για να κάνουν τις ιδέες του συγγραφέα πιο κατάλληλες για την αγορά.

Ο Τζάμιλ Σμιθ, αρθρογράφος της εφημερίδας Los Angeles Time σημειώνει πως «Ο εκδότης ήξερε ποιος ήταν ο Γιαννόπουλος όταν του έδωσε προκαταβολή ύψους 255.000 δολαρίων. Τα βάναυσα σχόλια του συντάκτη είναι κάπως διασκεδαστικά, αλλά κανένα από αυτά δεν πρέπει να αποσπά την προσοχή από το γεγονός ότι προσπάθησαν να κάνουν το φανατισμό του εύπεπτο και εμπορεύσιμο».

Το βιβλίο «Dangerous» εκδόθηκε τελικά τον Ιούλιο του 2017 από τον ίδιο το συγγραφέα. Ενώ ο Γιαννόπουλος ισχυρίστηκε ότι είχε πωλήσει 100.000 αντίτυπα στις πρώτες λίγες μέρες κυκλοφορίας του, τα στοιχεία αποκάλυψαν ότι στην πραγματικότητα είχε πωλήσει λιγότερα από 20.000 αντίτυπα.

Με πληροφορίες από Guardian

Culture
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.