Το δικαστήριο αποφάσισε πως είναι αθώα η περφόρμερ που εξέθεσε το αιδοίο της μπροστά τη Μόνα Λίζα

Το δικαστήριο αποφάσισε πως είναι αθώα η περφόρμερ που εξέθεσε το αιδοίο της μπροστά τη Μόνα Λίζα Facebook Twitter
Η Deborah de Robertis απομακρύνεται από τον πίνακα Μόνα Λίζα στο μουσείο του Λούβρου μετά την περφόρμανς της (Φωτογραφία: Fabienne Costa, ©Deborah De Robertis)
1

Η καλλιτέχνης Deborah De Robertis απαλλάχθηκε από τις κατηγορίες σεξουαλικής επιδειξιομανίας (sexual exhibitionism) από το Ανώτατο Δικαστήριο του Παρισιού.

Η De Robertis υπερασπίστηκε τον εαυτό της στη δίκη μετά από καταγγελία που υπέβαλε το Λούβρο σχετικά με την αμφιλεγόμενη περφόρμανς που πραγματοποιήθηκε μπροστά στο έργο Μόνα Λίζα στις 24 Σεπτεμβρίου.

Η περφόρμανς που οδήγησε την De Robertis στα δικαστήρια περιελάμβανε μεταξύ άλλων την ίδια να κάθεται μπροστά στον πίνακα και να ανοίγει τα πόδια της για να εκθέσει τα γεννητικά όργανα της.

Το δικαστήριο έκρινε ότι οι ενέργειές της δεν αποτελούσαν δημόσια έκθεση λόγω της απουσίας του «ουσιώδους στοιχείου του εγκλήματος», που σημαίνει ότι οι θεατές δεν μπορούσαν να δουν τα γεννητικά όργανα εξαιτίας του ηβικού τριχώματος. Το δικαστήριο αναγνώρισε επίσης ότι το κίνητρο για το αδίκημα ήταν μη σεξουαλικού χαρακτήρα.

«Το δικαστήριο δεν έχει καμία νομιμότητα να αποφασίσει τι αποτελεί τέχνη και τι όχι», δήλωσε η De Robertis όταν μίλησε στο artnet News. «Αλλά, διαπίστωσε ότι το έργο μου δεν μπορεί να αποτελέσει αδίκημα σεξουαλικής επίδειξης λόγω της πολιτικής, ακτιβιστικής και καλλιτεχνικής του διάστασης. Δείχνω τα γεννητικά όργανα των γυναικών όπως είναι, τριχωτά και φυσικά, και το γυμνό μου δεν είναι σεξουαλικό επειδή αναφέρεται στο εικονογραφικό γυμνό», προσθέτει.

Το καλλιτεχνικό μήνυμα πίσω από το προκλητικό έργο τέχνης του De Robertis αφορά τη θέση των γυναικών στην ιστορία της τέχνης, στην οποία εμφανίζονται τόσο συχνά ως γυμνά μοντέλα αλλά σπάνια για το καλλιτεχνικό τους έργο. Σύμφωνα με τους ειδικούς, ακόμα και η Μόνα Λίζα μπορεί να ήταν αρχικά γυμνή.

Η περφόρμερ αντιμετώπισε επίσης κατηγορίες για επίθεση εναντίον φρουρού τον οποίο δάγκωσε κατά τη σύλληψη, και διατάχθηκε να ολοκληρώσει 35 ώρες κοινοτικής θητείας.

Η επίμαχη παράσταση ήταν συνέχεια μιας άλλης που πραγματοποιήθηκε μπροστά από τη Μόνα Λίζα νωρίτερα αυτό το έτος. Η πρώτη παράσταση ήταν μια κριτική ματιά στο σεξισμό στον κόσμο της τέχνης, καθώς αναφέρθηκε σε ένα παρόμοιο έργο που έκανε ο Alberto Sorbelli το 1997 κατά τη διάρκεια του οποίου η περφόρμερ εξέθεσε τους γλουτούς της μπροστά από το έργο.

Η περφόρμερ η οποία έχει και στο παρελθόν απασχολήσει με τις προκλητικές της παραστάσεις, ανακοίνωσε επίσης την κυκλοφορία ενός βίντεο με τίτλο Ma Chatte Mon Copyright (Το αιδοίο μου- Το δικό μου Copyright), στο οποίο θα μπορεί κανείς να δει την πρώτη παράσταση στο Λούβρο. Κατά τη διάρκεια της δίκης, το Λούβρο ζήτησε από το δικαστήριο να απαγορεύσει στην De Robertis την είσοδο στις γκαλερί του και να διατάξει την απομάκρυνση όλων των εικόνων της περφόρμανς από το διαδίκτυο. «Είναι επομένως σαφώς θέμα λογοκρισίας, παραβίασης της ελευθερίας μου για δημιουργία και για έκφραση» είπε η περφόρμερ.

Η ταινία έχει λογοκριθεί από το YouTube και το Facebook και άλλοι ιστότοποι έχουν επιβάλει περιορισμό ηλικίας, κάτι που ο De Robertis θεωρεί υποκριτικό δεδομένης της μη σεξουαλικής φύσης και της έλλειψης λογοκρισίας γύρω από πολύ πιο σεξουαλικό περιεχόμενο. 

Το nsfw βίντεο του «Ma Chatte Mon Copyright»

Culture
1

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.

σχόλια

1 σχόλια