Απεργία της ΓΣΕΕ

Βαρβαρότητα ή Τέχνη; Η νέα έκθεση του Guggenheim εξοργίζει τους φιλόζωους

Βαρβαρότητα ή Τέχνη; Η νέα έκθεση του Guggenheim εξοργίζει τους φιλόζωους Facebook Twitter
«Dogs That Cannot Touch Each Other»
2

Χιλιάδες άνθρωποι καλούν το Μουσείο Guggenheim στη Νέα Υόρκη να αποκλείσει τρία έργα που θα παρουσιαστούν στην επερχόμενη έκθεση «Art and China after 1989: Theater of the World».

Ο βασικός στόχος της διαμαρτυρίας που διατυπώθηκε σε μια καμπάνια μέσω Change.org απευθυνόμενη στο Guggenheim είναι το έργο «Dogs That Cannot Touch Each Other» ένα βίντεο των καλλιτεχνών Peng Yu και Sun Yuan.

Το έργο έχει καταγράψει εξαγριωμένα σκυλιά πιτ μπουλ που τρέχουν σε ρόδες προσπαθώντας να συναντηθούν ώστε να μονομαχήσουν, αλλά όσο και αν προσπαθούν δεν τα καταφέρνουν. Το υλικό που προβάλλεται στη νέα έκθεση είναι από μια πραγματική περφόρμανς του 2003 στο μουσείο του Πεκίνου.

«Αντικατοπτρίζοντας το καλλιτεχνικό και πολιτικό πλαίσιο της εποχής, τα σκυλιά που δεν μπορούν να φτάσουν το ένα το άλλο είναι ένα σκόπιμα προκλητικό έργο τέχνης που επιδιώκει να εξετάσει και να επικρίνει τα συστήματα της εξουσίας και του ελέγχου», ανέφερε το Guggenheim σε μια δήλωση που υπερασπίζεται το έργο.

«Αναγνωρίζουμε ότι το έργο μπορεί να προκαλεί αναστάτωση. Οι επιμελητές της έκθεσης ελπίζουν ότι οι θεατές θα εξετάσουν γιατί οι καλλιτέχνες το δημιούργησαν και τι εκφράζει για τις κοινωνικές συνθήκες της παγκοσμιοποίησης και τη σύνθετη φύση του κόσμου που μοιραζόμαστε», προσθέτει η ανακοίνωση που τονίζει πως πρόκειται για βίντεο. Τέλος το μουσείο υπογραμμίζει πως και στην παράσταση του 2003 δεν υπήρξε βιαιότητα καθώς τα σκυλιά δεν επετράπη να αγγιχτούν μεταξύ τους.

Βαρβαρότητα ή Τέχνη; Η νέα έκθεση του Guggenheim εξοργίζει τους φιλόζωους Facebook Twitter
«Theater of the World»

Ένα άλλο έργο που έχει εξοργίσει του φιλόζωους είναι το «Theater of the World» του Huang Yong Ping  το οποίο αποτελείται από μια δομή ξύλου και χάλυβα που κατοικείται από ερπετά και έντομα τα οποία τρώνε το ένα το άλλο ώστε κατά τη διάρκεια της έκθεσης να παρουσιάσουν τον κύκλο της ζωής.  

«Το προσωπικό του Μουσείου συνεργάστηκε στενά με τον καλλιτέχνη, καθώς και με εμπειρογνώμονα εντόμων και ερπετών», απαντά το μουσείο σε αυτή την περίπτωση και δηλώνει πως έχει εξασφαλιστεί ότι όλοι οι κάτοικοι της κατασκευής έχουν τις σωστές συνθήκες διαβίωσης που απαιτεί η νομοθεσία.

Τέλος διατυπώνεται δυσαρέσκεια και για το έργο του κινέζου Xu Bing, «A Case Study in Transference» το οποίο περιελάμβανε τατουάζ δύο χοίρων που ζούσαν σε μια ειδική κατασκευή στο μουσείο του Πεκίνου.

«Ας αναγνωρίσουμε ότι η σκληρότητα εναντίον των ζώων δεν έχει θέση στην τέχνη στις Ηνωμένες Πολιτείες, ούτε οπουδήποτε στον κόσμο» σημειώνει η διαμαρτυρία η οποία πλέον υποστηρίζεται και από την οργάνωση Peta.

Η έκθεση θα εγκαινιαστεί στη Νέα Υόρκη στις 6 Οκτωβρίου και μέχρι τότε είναι βέβαιο πως η διαμάχη μεταξύ μουσείου και φιλόζωων θα συνεχιστεί και ίσως τελικά οδηγήσει σε αφαίρεση των αμφιλεγόμενων έργων.

Με πληροφορίες από New York Times

Culture
2

Απεργία της ΓΣΕΕ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.