Παρακαλούμε απενεργοποιήστε το Adblocker για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο περιεχόμενο και τις υπηρεσίες μας. Δείτε πώς.
Βρήκατε κάποιο λάθος ή παράλειψη;     Επικοινωνήστε μαζί μας  »
ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ ΚΙΝΗΤΑ
 

Γιώργος Τσίλης: Το ελληνικό τρόφιμο από τα capital controls μέχρι τα lockdown της πανδημίας

Ένα κείμενο του CEO και ιδρυτή της ΝΟΜΗΣ.
Γιώργος Τσίλης

 

 

«ΚΑΙ ΝΑ ΠΟΥ κάπως μεταξύ των capital controls του 2015 και του δεύτερου lockdown της πανδημίας φαίνεται να ορίζεται μια περίοδος με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά. Τα χαρακτηριστικά της περιόδου αυτής δεν είναι μόνο τα βάρη της κρίσης. Με την ίδρυση της ΝΟΜΗΣ το 2015 είχα την υποχρέωση να γνωρίσω την ελληνική παραγωγή από κάθε σημείο της χώρας κι έτσι μπορώ με μεγάλη βεβαιότητα να πω πως αυτά τα χρόνια η ανάπτυξη του ελληνικού προϊόντος είναι ραγδαία. Παρά τη μακροχρόνια και βαθιά οικονομική κρίση με τις γνωστές επιπτώσεις, το ελληνικό τρόφιμο όλα αυτά τα χρόνια φαίνεται να αναπτύσσεται αδιάκοπα. Αυτά τα χρόνια πέρα από τις δυσκολίες, έχουν παρουσιαστεί και πολλές δημιουργικές ιδέες, έχει ενισχυθεί το αίσθημα αλληλεγγύης και έχει οδηγηθεί πολύς κόσμος στην αποκέντρωση.


Η ΝΟΜΗ συστήθηκε στην αγορά μαζί με την επιβολή των capital controls με έναν ξεκάθαρο στόχο από την ίδρυσή της: την ενίσχυση και ανάδειξη του ελληνικού προϊόντος με κάθε τρόπο, σε κάθε δύσκολη συνθήκη, εντός και εκτός των ορίων της χώρας. Μέσα σε αυτά τα χρόνια πετυχαίνουμε τον σκοπό μας έχοντας στήσει μια δομή υπηρεσιών εστιασμένων κυρίως στη σωστά σχεδιασμένη διαφήμιση των προϊόντων και την αύξηση των πωλήσεών τους σε Ελλάδα και Ευρώπη. Από το 2014 βρισκόμαστε σε συνεχή έρευνα προκειμένου να αποτυπώνουμε σωστά την ανάγκη του Έλληνα παραγωγού και να διαμορφώνουμε τις κατάλληλες υπηρεσίες που θα προσφέρουν την επιτυχή ανάδειξη του προϊόντος του. Σε αυτήν την πάροδο του χρόνου η πεποίθησή μας ότι το ελληνικό προϊόν δεν είναι απλά μία τάση αλλά αναγκαιότητα, γίνεται ολοένα και πιο ισχυρή. Αναγκαιότητα τόσο για τους παραγωγούς, όσο και για τους καταναλωτές, αναγκαιότητα για την ελληνική οικονομία.

 

Η ΝΟΜΗ συστήθηκε στην αγορά μαζί με την επιβολή των capital controls με έναν ξεκάθαρο στόχο από την ίδρυσή της: την ενίσχυση και ανάδειξη του ελληνικού προϊόντος με κάθε τρόπο, σε κάθε δύσκολη συνθήκη, εντός και εκτός των ορίων της χώρας.


Τώρα λοιπόν, μέσα στην κορύφωση αυτής της κρίσης, η ανάγκη να στηρίξουμε αυτό που λέμε ελληνικό προϊόν είναι πιο επιτακτική από ποτέ. Η εμπειρία των τελευταίων ετών μας έδειξε ότι μπορεί να είναι αδύνατο να επιλέξουμε το πως θα βγούμε από όποια συνθήκη κρίσης, είναι όμως συγχρόνως στο χέρι μας να επιλέξουμε το τι θα καταναλώσουμε και πως.


Σήμερα το ελληνικό προϊόν είναι σε θέση να καλύψει όλες τις ανάγκες της καθημερινότητάς μας, όσο ιδιαίτερες και αν είναι αυτές, όποια και αν είναι η οικονομική μας κατάσταση. Πέρα από την υψηλή ποιότητα και αισθητική, τα ελληνικά προϊόντα έχουν ένα κοινό βασικό χαρακτηριστικό: είναι φτιαγμένα με μεράκι και αγάπη. Ανήκουν συνήθως σε μικρές ή και πολύ μικρές παραγωγικές μονάδες από όλη την Ελλάδα, οι οποίες παρά τα προβλήματα των τελευταίων ετών αυξάνουν τις θέσεις εργασίας τους και επηρεάζουν θετικά τον ευρύτερο κλάδο στον οποίο ανήκουν. Αυτά τα προϊόντα μπορεί κανείς πλέον να τα βρει σχεδόν σε όλη τη "μικρή αγορά" όπως παντοπωλεία, κρεοπωλεία, μανάβικα, delicatessen καταστήματα. Δεν είναι τυχαίο ότι τα τελευταία χρόνια όλα τα μεγάλα Super Markets τοποθετούν στα καλύτερα ράφια τους και προτείνουν προϊόντα Ελλήνων παραγωγών.

 

Γιατί να καταναλώσουμε ελληνικά προϊόντα; Μέσα από αυτά μεταφέρεται ολόκληρη η γαστρονομική μας κουλτούρα σε κάθε της πτυχή. Μπορεί κανείς να "ταξιδέψει" μέσα από τα προϊόντα και τις συνταγές σε όλη την Ελλάδα και να ανακαλύψει προϊόντα που τις προηγούμενες δεκαετίες ξεχάσαμε ότι υπάρχουν. Ας αναφέρω ενδεικτικά: Άφκος (φάβα Λήμνου), Πηχτόγαλο Χανίων, Νούμπουλο Κέρκυρας, Σαλάμι Λευκάδας, Προσούτο Ευρυτανίας, Σαν Μιχάλη Σύρου, Κορινθιακή Σταφίδα, Αυγοτάραχο Μεσολογγίου, Ανθό αλατιού Μεσολογγίου, Μάνης ή Κυθήρων, Φακές Εγκλουβής, Μαύρο σκόρδο Βόλου, Κρίταμο Ιονίου, Τόνο Αλοννήσου, Τσάι του βουνού (από παντού)! Παρατηρούμε ότι οι επιλογές είναι αμέτρητες και για όλες τις διατροφικές απαιτήσεις.

 

Περισσότερες από 200 ελληνικές ετικέτες μπύρας στέκονται δίπλα σε μονοποικιλιακά ή παλαιωμένα αποστάγματα από όλη την Ελλάδα, ελληνικά λικέρ φτιαγμένα από οτιδήποτε μπορούμε να φανταστούμε (π.χ. θυμάρι ή φασκόμηλο), ελληνικά Βερμούτ ή Gin. Όσο για τον ελληνικό αμπελώνα, αποτελεί ίσως τον καλύτερο πρεσβευτή μας σε όλο τον κόσμο. Δεκάδες διαφορετικές ποικιλίες μελιού, σπάνια βότανα, παραδοσιακά και σύγχρονα ζυμαρικά, άπειρες σάλτσες, αλλαντικά και τυροκομικά από 70 και πλέον κατηγορίες από όλη την Ελλάδα. Επίσης δεν πρέπει να παραλείψουμε ότι σε όλες τις παραπάνω κατηγορίες θα βρει κανείς βιολογικά προϊόντα, χωρίς γλουτένη, χωρίς συντηρητικά, χωρίς αλάτι ή ζάχαρη, κατάλληλα για όλες τις διατροφικές συνήθειες.


Ποια τα οφέλη του κλάδου; Η επιλογή κατανάλωσης του ελληνικού προϊόντος δημιουργεί αλυσιδωτά οφέλη σε μια ολόκληρη οικονομία γύρω από τη διατροφή, την εστίαση, τη φιλοξενία. Με την υποστήριξη του ελληνικού προϊόντος στηρίζουμε ο ένας τον άλλον. Όσο περισσότεροι παραγωγοί υπάρχουν, τόσο περισσότερες θέσεις εργασίας δημιουργούνται σε διάφορους τομείς, σε όλη την επικράτεια. Το ελληνικό προϊόν αναβαθμίζεται στις συνειδήσεις μας και αυτό μεταφέρεται και στα εκατομμύρια των επισκεπτών μας που έρχονται όχι μόνο για τον ήλιο και τη θάλασσα, αλλά κυρίως για να ζήσουν μαζί μας, να δουν τί παράγουμε, τί τρώμε και πως καλοπερνάμε. Οι ίδιοι επισκέπτες είναι που ζητούν και θα ζητούν ολοένα και περισσότερα ελληνικά προϊόντα και στα μέρη τους. Δημιουργείται μία υπεραξία, μία φήμη για το ελληνικό προϊόν που με μέθοδο, πολύ υπομονή και δουλειά θα αυξήσει τις εξαγωγές μας, άρα θα ενισχύει σημαντικά και την οικονομία μας.


Συνοψίζοντας, νιώθουμε ότι η αύξηση της κατανάλωσης ελληνικών προϊόντων μπορεί να λειτουργήσει σαν αντίδοτο, σαν το πιο δυνατό μας χαρτί σε όποια κρίση υπάρχει ή έρχεται. Ούτως ή άλλως είναι μέσα στην κουλτούρα μας το παντοπωλείο της γειτονιάς, τα πεσκέσια που κουβαλάμε στους αγαπημένους μας ταξιδεύοντας, οι συνάξεις (όταν πια αυτές θα επιτρέπονται) με καλό φαγητό και ποτό στην καθημερινότητά μας, ένα πλούσιο ποιοτικά τραπέζι ακόμα και με λίγα. Ας αισθανθούμε ότι υπάρχει φωτεινή ένδειξη σε όλο αυτό και έρχεται από τον πλούτο της γης μας και τον μόχθο των Ελλήνων παραγωγών. Κοιτώντας προς τα εκεί, η επόμενη μέρα θα είναι καλύτερη για όλους μας.»

 

https://nomeefoods.gr/ & https://nomeefoods.gr/shop/

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Είσαι γυναίκα. Είσαι δύναμη!»: Δωρεάν διαδικτυακά βιωματικά εργαστήρια σε όλη την Ελλάδα
Το επιτυχημένο πρόγραμμα της Novartis Hellas, για την ολιστική υποστήριξη των γυναικών με καρκίνο του μαστού, επανέρχεται ανανεωμένο και διαδικτυακό.
Η PUMA ανακοίνωσε τη συνεργασία της με τη Dua Lipa
H παγκόσμια pop super star Dua Lipa έχει πλέον επίσημα ενταχθεί στην οικογένεια της Puma, αποτελώντας το πιο πρόσφατο γυναικείο πρόσωπο της εταιρείας.
Απολαύστε φρεσκοαλεσμένο αρωματικό καφέ στο σπίτι, με τη νέα αυτόματη μηχανή Espresso Philips 4300 LatteGo
Η νέα αυτόματη μηχανή Espresso Philips 4300 LatteGo έρχεται για να αλλάξει την εμπειρία του καφέ στο σπίτι.
Το ΠΙΟΠ στη 17η διαδικτυακή Διεθνή Έκθεση Βιβλίου Θεσσαλονίκης
Στο πλαίσιο της φετινής διοργάνωσης το ΠΙΟΠ προβάλλει το πρόσφατο εκδοτικό έργο του και οργανώνει ψηφιακές παρουσιάσεις αγαπημένων παραμυθιών του, για μικρούς και μεγάλους.
Huawei Black Friday 2020: Αυτές είναι οι καλύτερες προσφορές τεχνολογίας
Όλα τα super deals σε smartphones, laptops, tablets, wearables και ακουστικά από την Huawei
Ο ANT1 παρουσιάζει μια νέα καμπάνια κοινωνικής ευαισθητοποίησης
Στόχος της καμπάνιας είναι να δείξει ότι κανένας δεν είναι μόνος του, ότι όλοι είμαστε οι κρίκοι της ίδιας αλυσίδας, μιας αλυσίδας που δεν πρέπει να σπάσει από το χτύπημα της πανδημίας.
Η Swatch παρουσιάζει 15 νέα λαμπερά μοντέλα ρολογιών
Περίπου 150 πετρούλες φωτίζουν το καντράν κάθε ρολογιού, ενώ τα απαστράπτοντα λουράκια προσδίδουν έξτρα λάμψη.
Τα νέα iPhone 12 & 12 Pro ήρθαν στην WIND
H διάθεσή τους ξεκίνησε ηλεκτρονικά και σε όλα τα καταστήματα WIND.
Επικουρική κάλυψη και στήριξη των εφημεριών του ΕΣΥ από το Ιατρικό Διαβαλκανικό Θεσσαλονίκης
Το πρωτοποριακό πρόγραμμα ξεκίνησε με τη στήριξη της εφημερίας του Γ.Ν.Θ. "Ιπποκράτειο" ενώ το Ιατρικό Διαβαλκανικό θα στηρίξει επικουρικά την εφημερία του Γ.Ν.Θ. "Γ. ΠΑΠΑΝΙΚΟΛAΟΥ".
Το διάσημο Απογευματινό Τσάι του Ξενοδοχείου Μεγάλη Βρεταννία έρχεται στο σπίτι σας
Η εξαιρετική ομάδα του Ξενοδοχείου Μεγάλη Βρεταννία και τα αυθεντικά αρώματα τσαγιών του Arnaud Larher, Meilleur Ouvrier de France υπόσχονται να φέρουν λίγη από τη μοναδική αίσθηση του ξενοδοχείου στο σπίτι σας.
Ξεκινούν οι προσφορές της Black Friday στο BestPrice.gr
Τα δωρεάν εργαλεία του BestPrice.gr είναι η λύση σε όλες τις ανησυχίες σας για την Black Friday.
Διαδικτυακή Επιστημονική Ομιλία με θέμα «Ψυχοθεραπευτική Αντιμετώπιση Ασθενών με Γυναικολογικό Καρκίνο» από τη Β’ Κλινική Μαστού του ΙΑΣΩ
Σκοπός της επιστημονικής εκδήλωσης είναι η ενημέρωση των Ιατρών / Συνεργατών αλλά και του κοινού για τις ψυχολογικές μεταπτώσεις και τη σχέση μεταξύ των ασθενών – ιατρού της συγκεκριμένης αυτής ομάδας.
Το efood παρουσιάζει τη νέα του τηλεοπτική καμπάνια για το delivery στην Ελλάδα
Το δημιουργικό της καμπάνιας επιμελήθηκε πλήρως η ομάδα του efood ενώ την παραγωγή επιμελήθηκε η DK Films.
Tο NIVEA Black & White υποστηρίζει τους νέους σχεδιαστές
Η σειρά αποσμητικών NIVEA Black & White «έντυσε» ασπρόμαυρα το Fashion Design Project της 27ης Athens Xclusive Designers Week.
Η 1664 Blanc επίσημος χορηγός στην 27η AXDW, για 3η συνεχή σεζόν
Η Γαλλίδα star στο πλευρό της Εβδομάδας Μόδας, με τα New Designers Awards by 1664 Blanc.
Συνεχίζοντας την περιήγηση στο lifo.gr, αποδέχεστε τη χρήση cookies.     Μάθετε περισσότερα.     Αποδοχή