Η Ιζαμπέλ Υππέρ στην Αθήνα με Μαριβώ

Η Ιζαμπέλ Υππέρ στην Αθήνα με Μαριβώ Facebook Twitter
0

Η Ιζαμπέλ Υππέρ στην Αθήνα με Μαριβώ Facebook Twitter
Φωτό: Pascal Victor / LifO

 

Η τρίτη συμμετοχή της σπουδαίας Γαλλίδας ηθοποιού Ιζαμπέλ Υππέρ στο Φεστιβάλ Αθηνών (μετά το Κουαρτέτο του Χάινερ Μίλερ και το Ένα λεωφορείο, διασκευή του Λεωφορείου ο Πόθος του Ουίλιαμς) με ένα έργο του Πιερ ντε Μαριβώ, ενός από τους σημαντικότερους Γάλλους συγγραφείς του 18ου αιώνα. Οι Ψευδοεξομολογήσεις (Les fausses confidences) ανέβηκαν για πρώτη φορά στις 16 Μαρτίου του 1737 από ηθοποιούς της Comédie Italienne στο Hotel de Boulogne και δεν σημείωσαν επιτυχία. Χρειάστηκε να περάσουν σχεδόν 60 χρόνια για να αναγνωριστεί η αξία του(θριάμβευσε τελικά το 1793), παρόλο που δεν υστερεί ούτε σε πλοκή ούτε σε γλώσσα σε σχέση με διασημότερα έργα του δημιουργού του. Συναφές με τη Διπλή Απιστία, διαπνέεται επίσης από το περίφημο προσωπικό στυλ του συγγραφέα, αυτό που οι δραματουργοί και οι θεατράνθρωποι αποκαλούν «marivaudage». Ένα ακόμα παιχνίδι σαγήνης, μεταμφιέσεων και ελιγμών με λεπτό χιούμορ και φόντο τον κόσμο της αριστοκρατίας. Ένα κυνήγι του έρωτα, όπου η πλούσια χήρα Αραμίντα είναι το αντικείμενο του πόθου του ξεπεσμένου Ντοράντ, ο οποίος πρέπει να αντεπεξέλθει σε διάφορες δυσκολίες έως ότου την κατακτήσει. Οι δυσκολίες έχουν να κάνουν κυρίως με συμφέροντα οικονομικά κι έτσι ο αγώνας αποδεικνύεται σκληρός. Έχει, όμως, σύμμαχό του τον Ντυμπουά, τον πιστό του πρώην υπηρέτη που πλέον βρίσκεται στην υπηρεσία της Αραμίντα.

Η Ιζαμπέλ Υππέρ στην Αθήνα με Μαριβώ Facebook Twitter
Φωτό: Pascal Victor / LifO

Ο γνωστός –κυρίως από την όπερα– σκηνοθέτης Λυκ Μποντύ και διευθυντής του Φεστιβάλ της Βιέννης αλλά και του παρισινού Odéon μεταφέρει τη δράση στο σήμερα και εντάσσει την Αραμίντα σε ένα ποπ περίβλημα. Η όμορφη χήρα αγαπάει τα ακριβά παπούτσια, έχει στην κατοχή της μια μεγάλη συλλογή από αυτά, κάνει τάι τσι και είναι ζεν. Μέσα σε όλα αυτά μπορεί να φιλονικήσει λεκτικά με τον περίγυρό της ως μια χειραφετημένη γυναίκα, να φλερτάρει και να αφεθεί στις διεκδικήσεις των αντρών, παίζοντας με ανοιχτά χαρτιά το παιχνίδι του έρωτα και της εξουσίας. Η κορυφαία ηθοποιός Υππέρ μεταπηδάει αριστοτεχνικά από το ένα συναίσθημα στο άλλο, από τη μία κατάσταση στην άλλη, μέχρι να οδηγηθεί στο αίσιο τέλος που κάθε έργο του Μαριβώ έχει, μετά από ουκ ολίγες μεταπτώσεις και διακυμάνσεις. 

Διάφορα
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Όχι άλλο κάρβουνο: Αφήστε το αναρχικό άστρο να λάμπει στην πλατεία Εξαρχείων και καλές γιορτές

Δ. Πολιτάκης / Όχι άλλο κάρβουνο: Αφήστε το αναρχικό άστρο να λάμπει στην πλατεία Εξαρχείων και καλές γιορτές

Μπορεί να έχει άμεση ανάγκη κάποιου είδους ανάπλασης η Πλατεία Εξαρχείων, το τελευταίο που χρειάζεται όμως είναι ένα μίζερο χριστουγεννιάτικο δέντρο με το ζόρι.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Δεκαετία του 2010: Δέκα χρόνια που στην Ελλάδα ισοδυναμούν με αιώνες

Β. Βαμβακάς / Δεκαετία του 2010: Δέκα χρόνια που στην Ελλάδα ισοδυναμούν με αιώνες

Οποιοσδήποτε απολογισμός της είναι καταδικασμένος στη μερικότητα, αφού έχουν συμβεί άπειρα γεγονότα που στιγμάτισαν τις ζωές όλων μας ‒ δύσκολο να μπουν σε μια αντικειμενική σειρά.
ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΗ ΒΑΜΒΑΚΑ
Τα χρόνια των μετακινήσεων και η κουβέντα για το brain drain που δεν μου αρέσει καθόλου

Β. Στεργίου / Τα χρόνια των μετακινήσεων και η κουβέντα για το brain drain που δεν μου αρέσει καθόλου

Αντί να βλέπουμε τη χώρα σαν άδεια πισίνα όπου πρέπει να γυρίσουν τα ξενιτεμένα της μυαλά για να γεμίσει, ας αλλάξουμε τα κολλημένα μυαλά σ' αυτόν εδώ και σε άλλους τόπους.
ΤΗΣ ΒΙΒΙΑΝ ΣΤΕΡΓΙΟΥ