Πόσο ομοφοβική (δεν) είναι η Σώτη Τριανταφύλλου;

Πόσο ομοφοβική (δεν) είναι η Σώτη Τριανταφύλλου; Facebook Twitter
49
Πόσο ομοφοβική (δεν) είναι η Σώτη Τριανταφύλλου; Facebook Twitter

– Τι σας παρακίνησε να ασχοληθείτε με τον γκέι γάμο; Τι απαντάτε σε όσους σας προσάπτουν ότι όντας «απέξω», δεν κατανοείτε το ζήτημα και άρα «δεν δικαιούστε διά να ομιλείτε»;
Όπως θα ξέρετε, αγαπητέ, εδώ στη Γαλλία εκτυλίσσεται διαμάχη γύρω από τον λεγόμενο «γάμο για όλους». Μέχρι πρότινος, όταν ήμουν μέλος του Σοσιαλιστικού Κόμματος της Γαλλίας, βρισκόμουν στη μειονότητα: η συντριπτική πλειονότητα των Σοσιαλιστών είναι υπέρ του γάμου για όλους – έτσι πέρασε ο σχετικός νόμος. Εγώ, πάλι, δεν συμφωνώ. Και εκφράζομαι ως πολίτης και ως δημοσιογράφος. Όσο για τον γάμο γενικά, πρόκειται για θεσμό που αντέχει στον χρόνο και στις αναταράξεις, άρα οι άνθρωποι τον χρειάζονται και, προφανώς, παίζει τον ρόλο του στην κοινωνική σταθερότητα. Πράγματι, η σημασία του έχει αλλάξει, η διάρκειά του έχει συντομευτεί, ο βαρυσήμαντος χαρακτήρας του έχει ξεπεραστεί. Αλλά υπάρχει. Οι άνθρωποι που παντρεύονται πιστεύουν ότι θα τα καταφέρουν σε κάτι στο οποίο οι άλλοι έχουν αποτύχει. Μερικοί τα καταφέρνουν, οι περισσότεροι όχι.


– Το κείμενό σας κατηγορήθηκε από νεοσυντηρητικό μέχρι κραυγαλέα ομοφοβικό. Ορισμένες διατυπώσεις θεωρήθηκαν υπερβολικά τραβηγμένες, αστήρικτες, κινδυνολογικές. Θα αλλάζατε κάτι;
Όχι, τίποτα. Και δεν δίνω δεκάρα για τα σχόλια. Ο καθένας μπορεί να διατυπώνει τη γνώμη του: «ό,τι λες για μένα δίνει πληροφορίες για σένα». Εδώ έχουμε γίνει όλοι οικονομολόγοι, ειδήμονες, πανεπιστήμονες, δεν μπορούμε να τοποθετηθούμε σε ένα ζήτημα όπως ο γκέι γάμος; Είμαι, επίσης, εναντίον των υπερήλικων μητέρων, αν έχει κάποια σημασία δηλαδή. Όσο για τη «βιομηχανία μωρών», σημαίνει ότι πολλές γυναίκες θα γίνουν μηχανές που θα κατασκευάζουν παιδιά για άλλους. Δεν είναι σοβαρά πράγματα αυτά.


– Χιλιάδες ομοφυλόφιλοι έχουν ήδη παντρευτεί, πολλοί έχουν κιόλας αποκτήσει παιδιά, χιλιάδες άλλοι επιθυμούν να πράξουν το ίδιο. Μιλάμε δηλαδή για μια νέα κοινωνική πραγματικότητα. Δεν θα έπρεπε να αναγνωριστεί θεσμικά; Αρκεί, πιστεύετε, ένα σύμφωνο συμβίωσης για να την καλύψει;
Ναι. Ένα σύμφωνο συμβίωσης που να καλύπτει όλα αυτά τα ζητήματα είναι αρκετό, απαραίτητο κι έχει αργήσει καμιά τριανταριά χρόνια στην Ελλάδα. Εξυπακούεται ότι πρέπει να αφορά όλα τα ζευγάρια, ομοφυλόφιλα κι ετεροφυλόφιλα. Αν στη συνέχεια οι ομοφυλόφιλοι επιμένουν να παντρευτούν, ας παντρευτούν – δεν πρόκειται να κατέβω στον δρόμο να διαδηλώσω εναντίον τους.  Έτσι κι αλλιώς, δεν κατεβαίνω στον δρόμο. Δεν τίθεται ζήτημα ετεροφυλόφιλου φονταμενταλισμού. Δεν είμαι ζηλωτής, ούτε θρησκευόμενη.


– Ισότητα και ισονομία δεν ταυτίζονται, λέτε;
Ισονομία σημαίνει να μην προβλέπεται διαφορετική μεταχείριση λόγω καταγωγής, θρησκεύματος, κοινωνικής και ταξικής θέσης ή φύλου. Αλλά, αν επεκτείνουμε την έννοια σε ζητήματα της φύσης, όπως η τεκνοποιία, φοβάμαι ότι θα βρεθούμε σε πολλαπλά αδιέξοδα. Για παράδειγμα, η ηλικία διαφοροποιεί τον νόμο: ο ανήλικος δικάζεται διαφορετικά από τον ενήλικο. Ο ανήλικος κάτω των 16 δεν έχει δικαίωμα να κάνει σεξ – και σωστά, παρότι θα μπορούσαμε να συζητήσουμε το όριο της σεξουαλικής ενηλικίωσης. Πάντως, όταν ένας ενήλικος κάνει σεξ με άτομο κάτω των 16, παρανομεί. Και τα λοιπά και τα λοιπά... Καταλαβαίνεις τι λέω;


– Κάπου 15 χώρες έχουν αναγνωρίσει τον γκέι γάμο, υπέρμαχοι του οποίου είναι ο Γάλλος Πρόεδρος Ολάντ όσο και ο Αμερικανός Πρόεδρος Ομπάμα. Επίσης, διεθνείς οργανισμοί, προσωπικότητες από τον χώρο του θεάματος κ.λπ. Δεν πράττουν ορθά όλοι αυτοί; Αγρεύουν ψήφους και δημοσιότητα; Λαϊκίζουν;
Εννοείται ότι οι δηλώσεις και οι θέσεις περί γκέι γάμου και υιοθεσιών είναι ψηφοθηρικές. Επίσης, υπάρχει σύμπλεγμα: μην τυχόν μας χαρακτηρίσουν συντηρητικούς, ομοφοβικούς και τα τοιαύτα... Οι ηγεσίες ανταγωνίζονται η μία την άλλη σε δήθεν επαναστατικότητα, πράγμα αυτόχρημα γελοίο. Σε ό,τι με αφορά, επαναλαμβάνω ότι δεν με ενδιαφέρουν αυτοί οι χαρακτηρισμοί. Αν νομίζετε ότι είμαι συντηρητική και ομοφοβική, χάρισμά σας.


– Και καλά οι ομοφυλόφιλοι-ες που θέλουν να παντρευτούν. Οι άλλοι που κατεβαίνουν σε αντιδιαδηλώσεις, καλλιεργώντας μίσος και αντιπαλότητα, τι τους κόφτει; Γιατί δεν γράψατε κάτι γι ΄αυτούς;
Όσοι κατεβαίνουν σε αντιδιαδηλώσεις είναι επίσης φανατικοί. Εξάλλου, ο χρόνος θα δείξει: πιστεύω ότι μετά το ξέσπασμα του γάμου για όλους, όλο και λιγότεροι ομοφυλόφιλοι θα θέλουν να παντρευτούν και να αποκτήσουν παιδιά. Θα ατονήσει το κίνημα... Αλλά μπορεί και όχι.


– Υπάρχουν γκέι –όχι απαραίτητα συντηρητικοί– που επίσης αμφισβητούν τον γάμο. Μιλούν για αποπροσανατολιστική εμμονή και αγχωμένη προσπάθεια εξαγοράς της αποδοχής που δημιουργεί μια κοινότητα δύο ταχυτήτων και δύο ηθικών μέτρων και σταθμών, οδηγώντας εντέλει σε νέες διακρίσεις.
Βρίσκω πολύ σωστή αυτή την κριτική. Η μισαλλοδοξία, βλέπεις, δεν γνωρίζει φύλα, ηλικίες και ιδεολογίες. Εξάλλου, για να επανέλθω στο παράδειγμα της Γαλλίας, ενώ η κρίση απειλεί να εκθεμελιώσει την οικονομία, κυβέρνηση και πολίτες ξεμαλλιάζονται για τον γκέι γάμο, δηλαδή για ένα ζήτημα του εποικοδομήματος. Αυτό κι αν είναι αποπροσανατολισμός και ψευτοδιχασμός.


– Αν, ωστόσο, διακρίνετε πράγματι μια προσπάθεια τιθάσευσης της ομοφυλοφιλικής σεξουαλικότητας με κομφορμιστικές, μικροαστικές, ισοπεδωτικές πρακτικές, ποιος πιστεύετε ότι τις προωθεί/καλλιεργεί και γιατί; Το σύστημα; Η στρέιτ ηθική πλειονότητα; Οι ίδιοι οι ομοφυλόφιλοι;
Όλοι μαζί θέλουν να γίνουμε ίδιοι – κατοικίδια ζώα! Η διαφορά εκλαμβάνεται ως ανησυχητική. Και η ισότητα έχει παρεξηγηθεί – να μην επαναλαμβάνομαι... Για να γίνει ένας κόσμος χρειάζεται ποικιλία – σε μορφές σεξουαλικότητας, τρόπους συμπεριφοράς, θεσμούς, τρόπους του σχετίζεσθαι... Δείτε την τελευταία ταινία του Αλμοδόβαρ: χαριτωμένοι γκέι άνθρωποι, όχι αντίγραφα των στρέιτ. Μη μου πείτε ότι ο Αλμοδόβαρ είναι ομοφοβικός, διότι θα μπλέξουμε σε σφάλματα της λογικής.


– Αλλά γιατί, άραγε, είναι κακό να επιθυμούμε τα πάντα; Δεν ανήκετε κι εσείς στη γενιά του «τα θέλουμε όλα»; Κι αν αρχίσουμε να κάνουμε εκπτώσεις σε όσα ζητάμε, μήπως εντέλει τα στερηθούμε όλα;
Κι εγώ θέλω να γίνω τραγουδίστρια της όπερας. Το τι μπορώ να θέλω δεν περιγράφεται. Αλλά, στην ουσία, I don't want what I haven't got. Και δεν ανήκω σε καμιά γενιά – είμαι απλώς ένας άνθρωπος 55 ετών.

– Έχετε γκέι φίλους; Τι λένε, άραγε, εκείνοι για όλα αυτά;
Χα, χα, χα – αστεία ερώτηση. Δεν ρωτάτε καλύτερα αν έχω στρέιτ φίλους; Μόνο γκέι φίλους έχω! Τι λένε; Δεν συμφωνούμε σε όλα, ούτε διαφωνούμε σε όλα. Δεν συμφωνούν ούτε μεταξύ τους σε όλα: υπάρχουν αμφισεξουαλικοί, υπάρχουν γκέι άνδρες με ψηλοτάκουνες γόβες. Είμαστε φίλοι, δεν χρειάζεται να ταυτιζόμαστε. Γελάμε μαζί, κλαίμε μαζί, φλυαρούμε μαζί, αυτό είναι όλο.


– Αν βρω ένα καλό παιδί κι αποφασίσω να το στεφανωθώ, να σας καλέσω στον γάμο μου;
Κάλεσέ με και πες μου τι σου λείπει από τη λίστα γάμου να σου το πάρω.

49

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κύρα Κάπη: «O Κυριάκος Μητσοτάκης δεν έχει προσποιηθεί ποτέ κάτι που δεν είναι»

Συνέντευξη / Κύρα Κάπη: H γυναίκα πίσω από το TikTok του πρωθυπουργού

Με αφορμή τη βράβευση της στα «Ermis Awards», η διευθύντρια Επικοινωνίας του πρωθυπουργού μιλά δημόσια για πρώτη φορά και περιγράφει το πώς διαμορφώνει τη δημόσια εικόνα του Κυριάκου Μητσοτάκη ενώ απαντά για τα λάθη, την κριτική και τις δύσκολες στιγμές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Δημήτρης Παπαϊωάννου

Συνέντευξη / Δημήτρης Παπαϊωάννου: «Αυτή θα είναι η τελευταία μου φορά στη σκηνή»

Λίγο πριν εμφανιστεί ξανά στη σκηνή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών με το ΙΝΚ, ο Δημήτρης Παπαϊωάννου κάνει μια αναδρομή σε ολόκληρη την καριέρα του σε μια κουβέντα έξω απ’ τα δόντια με τον Δημήτρη Παπανικολάου, καθηγητή Νεοελληνικών και Πολιτισμικών Σπουδών στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, για το περιοδικό «Dust», την οποία αναδημοσιεύει σε αποκλειστικότητα η LiFO.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ
Χρήστος Μαρκογιαννάκης: «Στη Γαλλία είμαι δημιουργικά ελεύθερος, στην Ελλάδα όχι»

Βιβλίο / Χρήστος Μαρκογιαννάκης: «Στη Γαλλία είμαι δημιουργικά ελεύθερος, στην Ελλάδα όχι»

Τα νουάρ μυθιστορήματά του είναι από τα πιο αγαπημένα του γαλλικού αναγνωστικού κοινού: Ο βραβευμένος συγγραφέας και σύγχρονος μετρ του είδους σε μια συζήτηση για το «τέλειο έγκλημα» στη ζωή και στη λογοτεχνία.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πέτρος Αϊβάζης: «Χρειάζεται αλληλεγγύη ανάμεσα στου ΛΟΑΤΚΙ+ που γερνούν, δεν βγαίνει αλλιώς»

LGBTQI+ / Πέτρος Αϊβάζης: «Χρειάζεται αλληλεγγύη ανάμεσα στους ΛΟΑΤΚΙ+ που γερνούν, δεν βγαίνει αλλιώς»

Από τη σεξεργασία και τα drag shows στην Αμερική ως την τηλεόραση, το σινεμά και τον ΛΟΑΤΚΙ+ εθελοντισμό στην Αθήνα, η «Ελληνίδα Divine» είναι ένας γλυκύτατος άνθρωπος με γεμάτη ζωή και νοιάξιμο για τους άλλους seniors της κοινότητας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Αργύρης Παυλίδης: Η φωνή των παιδικών μας χρόνων

Οθόνες / Αργύρης Παυλίδης: Η φωνή των παιδικών μας χρόνων

Ηθοποιός, σκηνοθέτης, παρουσιαστής παιδικών εκπομπών όπως οι θρυλικοί «Κόκκινοι Γίγαντες, Άσπροι Νάνοι», πρωτοπόρος της μεταγλώττισης και η φωνή αγαπημένων μας ηρώων σε σειρές και ταινίες κινουμένων σχεδίων. O Αργύρης Παυλίδης σε μια εκ βαθέων συνέντευξη στη LiFO.
ΜΑΝΟΣ ΝΟΜΙΚΟΣ
ΕΠΕΞ Η Daglara και το θρίλερ του «έθνους»: τρόμος, έρως και βουκολικό σικ

Συνεντεύξεις / Η Daglara στο Φεστιβάλ Αθηνών: Τρόμος, έρως και βουκολικό σικ

Performer, σχεδιάστρια ρούχων, πωλήτρια, φιλότεχνη, ντίβα, τέρας λαγνείας, η Daglara και η τέχνη της διαχέονται με λίκνισμα και γρύλισμα σε ένα σωρό πίστες της καθημερινότητας και της απόδρασης.
ΑΛΕΞΙΝΟΣ ΠΥΡΑΥΛΟΣ
Ανέκδοτη συνέντευξη της Αρλέτας: «Το μπαρ το ναυάγιο δεν ήταν μπαρ»

Μουσική / Μια ανέκδοτη συνέντευξη της Αρλέτας: «Το μπαρ το ναυάγιο δεν ήταν μπαρ»

Μια ανέκδοτη συνέντευξη της Αρλέτας στον δημοσιογράφο και ραδιοφωνικό παραγωγό Μιχάλη Γελασάκη το 2009, όπου μιλάει για τον τελευταίο της δίσκο, τα «αδικημένα» τραγούδια της, τους νέους, τους φραγκοφονιάδες της γενιάς της και αφηγείται την ιστορία του τραγουδιού το «Μπαρ το ναυάγιο», που δεν ήταν μπαρ! Δημοσιεύεται στo Lifo.gr για πρώτη φορά, έξι χρόνια μετά τον θάνατό της.
ΜΙΧΑΛΗΣ ΓΕΛΑΣΑΚΗΣ
Γιώργος Καστανάς: «Ε, ναι! Είμαι Έλληνας κι ας με πίκρανε ο νόμος»

Συνέντευξη / Γιώργος Καστανάς: «Ε, ναι! Είμαι Έλληνας κι ας με πίκρανε ο νόμος»

Ο νεαρός που έγινε viral στο TikTok όταν πήρε στα χέρια του την ελληνική ταυτότητα μετά από 5 χρόνια αναμονής, μιλά αποκλειστικά στη LIFO για όλη του τη ζωή στην Ελλάδα του ρατσισμού, αλλά και της άφατης καλοσύνης.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Διονύσης Τεμπονέρας: «Να μην δούμε ξανά το χάρτη όλο μπλε»

Βασιλική Σιούτη / Το πολιτικό άστρο του Διονύση Τεμπονέρα μόλις αναδύθηκε ― Μια συζήτηση

Ο Διονύσης Τεμπονέρας παρέμενε σχεδόν άγνωστος την εποχή της εξουσίας του ΣΥΡΙΖΑ και αναδείχθηκε μόλις πρόσφατα, στην πτώση, όταν κλήθηκε να βοηθήσει με κεντρικό ρόλο την τελευταία στιγμή. Κατά κοινή ομολογία τα πήγε καλά, αλλά το αποτέλεσμα είχε κριθεί προ πολλού. Δεν είναι ο αγαπημένος της ελίτ ούτε των κομματικών μηχανισμών, όμως πολλοί πιστεύουν ότι το πολιτικό του άστρο μόλις αναδύθηκε, κι ας αρνήθηκε να είναι υποψήφιος για την ηγεσία του κόμματος.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Αφροδίτη Παναγιωτάκου: «Στα Γιάννενα λειτουργήσαμε ριζωματικά, δεν πρέπει να προσγειώνεσαι πουθενά»

Εικαστικά / Αφροδίτη Παναγιωτάκου: «Στα Γιάννενα λειτουργήσαμε ριζωματικά, δεν πρέπει να προσγειώνεσαι πουθενά»

Η διευθύντρια Πολιτισμού του Ιδρύματος Ωνάση επιστρέφει στη γενέτειρά της με τη διπλή ιδιότητα της καλλιτεχνικής διευθύντριας της νέας μεγάλης έκθεσης ψηφιακής τέχνης «Plásmata II: Ioannina» και της συνδημιουργού ενός από τα πιο εντυπωσιακά έργα της.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Σεμίνα Διγενή: «Στα χρόνια της τηλεόρασης η ζωή περνούσε δίπλα μου κι εγώ την αγνοούσα»

Οι Αθηναίοι / Σεμίνα Διγενή: «Στα χρόνια της τηλεόρασης η ζωή περνούσε δίπλα μου κι εγώ την αγνοούσα»

Η δημοσιογράφος, συγγραφέας, και βουλευτής ΚΚΕ μιλάει για όλα τα μεγάλα κεφάλαια της ζωής της - από τα περιοδικά μέχρι την τηλεόραση, και από τα βιβλία μέχρι την πολιτική.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Δήμητρα Δασκαλάκη: «Δεν είναι δυνατόν να αποτελείς κύτταρο της κοινωνίας και να μη στηρίζεις τις γυναίκες και τη μητρότητα»

The Upfront Initiative / Δήμητρα Δασκαλάκη: «Δεν είναι δυνατόν να αποτελείς κύτταρο της κοινωνίας και να μη στηρίζεις τις γυναίκες και τη μητρότητα»

Η Γενική Διευθύντρια Οργανωσιακής Ανάπτυξης και Επικοινωνίας της METRO ΑΕΒΕ μιλά στη LIFO για την ισότητα στην πράξη και για τα μέτρα στήριξης και ενδυνάμωσης των γυναικών εργαζομένων στην εταιρεία, αλλά και στο ευρύτερο κοινωνικό σύνολο
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ

σχόλια

20 σχόλια
Η αλήθεια τελικά για τον θεσμό του γάμου είναι η εξής: είτε το ζευγάρι είναι ετεροφυλόφιλο είτε ομοφυλόφιλο αν παντρευτεί ΜΟΝΟ για λόγους οικονομικούς, κοινωνικούς ή νομικούς και όχι λόγω αμοιβαίου έρωτα, τότε ο γάμος γίνεται στην πράξη μια ακόμα ΒΑΡΕΤΗ ΜΕΧΡΙ ΘΑΝΑΤΟΥ συμβίωση.Και καθότι ΔΥΣΤΥΧΩΣ δεν γίνονται όλοι οι γάμοι ακόμα και σήμερα λόγω σφοδρού έρωτα, η όλη συζήτηση για το δικαίωμα των ομοφυλόφιλων να παντρεύονται είναι περισσότερο ΨΥΧΡΑ νομικό και κοινωνιολογικό θέμα, δηλαδή θέμα άνευ ουσίας για όσους/ες αναζητούν τον αληθινό έρωτα!
Η Σώτη Τριανταφύλλου ομολογεί απερίφραστα οτι δεν συμφωνεί με τον "γάμο για όλους". [Δικαίωμά της.]Στη συνέχεια επιχειρηματολογεί υπέρ του γάμου (παραβιάζοντας ανοιχτές θύρες): είναι θεσμός που αντέχει και ότι η κοινωνία τον χρειάζεται. [Σάμπως διαφώνησε και κανείς;]Ακολούθως, ισχυρίζεται πως "Οι άνθρωποι που παντρεύονται πιστεύουν ότι θα τα καταφέρουν σε κάτι στο οποίο οι άλλοι έχουν αποτύχει". [Τι θέλει να πει εδώ ο... ποιητής; Από πού συνάγει κάτι τέτοιο η Σώτη; Ποιος "πέτυχε" πού και τι, και φαντάζεται η Σώτη ό,τι νομίζουν εκείνοι που νομίζει πως θέλουν να "πετύχουν"; Αγνωστον...]Φίλες και φίλοι, είμαι πατέρας ενός βαριά άρρωστου 11χρονου κοριτσού που έχει για μάνα ένα από τα πιο εκλεκτά πλάσματα στον κόσμο, οπότε φιλοτιμούμαι κι εγώ, και θέλοντας και μη έχω αφοσιωθεί και στις δυο τους.Ομολογώ ότι η δική μου αγάπη για την κόρη μου είναι επίκτητη, ενώ στην Αντιγόνη είναι έμφυτη. Βέβαια, η Αντιγόνη ούτως ή άλλως αγαπάει όλον κόσμο, εν αντιθέσει με εμένα που αγαπάω μόνο εκείνους που είναι αξιαγάπητοι, δηλαδή άνθρωπους που σέβονται το συνάνθρωπο με λόγια και έργα.Έχουμε ένα φίλο στην Αμερική που έχει χωρίσει και ζει με τον φίλο του, αλλά διακριτικά - δεν ξέρει τίποτε η κόρη του. Το φίλο του, η κόρη τους τον λέει "θείο". Το τι αγάπη έχουν οι δυο τους για αυτό το κορίτσι (που υποφέρει από την ίδια ασθένεια με εκείνη της κόρης μας -βαριά επιληψία), δεν περιγράφεται. Και η μητέρα του φυσικά το αγαπάει και είναι πολύ καλή και τον πατέρα και τον "θείο" - αναγνωρίζει τον αγώνα τους. Ε, αυτό το κορίτσι, είναι πραγματικά τυχερό, επειδή έχει τρεις μαμάδες με το ίδιο πάθος και την ίδια αφοσίωση.Σε τι διαφέρω από αυτές τις τρεις μαμάδες; Εκείνες αγαπάνε το κοριτσάκι τους με την καρδιά (και δίνουν τα πάντα για την υγεία του), ενώ εγώ με τον νου. Και οι τρείς τους βιώνουνε τον ατελείωτο αγώνα τους ως βαθύτατη υπαρξιακή ανάγκη, βγαλμένη από τα κατάβαθα της ύπαρξής τους.Ενώ εγώ βιώνω το αντίστοιχο έργο μου ως απλό καθήκον, ως χρέος απέναντι σε ένα παιδί το οποίο τη τύχη, η φύση και η κοινωνία μού εμπιστεύτηκαν - έχω λίγη φιλοτιμία μέσα μου.Για να κλείσω: Θεωρώ εντελώς κουτή την απαγόρευση του γάμου στα διαφορετικά ζευγάρια. Λένε κάποιοι ότι δεν εμπιστεύονται την σεξουλικότητά τους και άλλες αρλούμπες. Ενώ εμπιστεύονται στον όποιο ναρκομανή, νταβατζή, δολοφόνο, βιαστή, απατεώνα και βίαιο πατέρα να κάνει παιδιά και να ζει μαζί τους!Να μην τα πολυλογώ: είναι υπέρ του γάμου για όλα τα ζευγάρια που είναι υπέρ του γάμου. Όποιος είναι "κατά", ας μην πατρευτεί. Απλά πράγματα!
Φιλε απλα εφαρμοζεις την κοινη λογικη. ΑΓΑΠΗ ειναι το σημαντικοτερο πραγμα και αυτο που κανει μια οικογενεια. Οποια κι αν ειναι αυτη. Νοιαξιμο και φροντιδα...απλα πραγματα...
Λυπάμαι πολύ γιατί θαυμάζω τη συγγραφέα Τριανταφύλλου και έχω περάσει πολλές ώρες με τα βιβλία της. Αλλά η θέση της είναι ακατανόητη. Είναι ακατανόητο όχι απλώς να διαδηλώνει κάποιος στο δρόμο ενάντια στο γάμο των ομοφυλόφιλων αλλά και να νιώθει την ανάγκη να γράψει ένα άρθρο για να δηλώσει την αντίθεσή του. Θα ήταν αλλιώς αν το δικαίωμα υπήρχε ήδη για όλους και κάποιος προέτρεπε τους ομοφυλόφιλους να μην το εξασκήσουν για να διατηρήσουν την ιδιαιτερότητά τους. Όταν όμως αφαιρείς το δικαίωμα στην ουσία επιβάλεις την άποψη σου στον άλλο, τον υποχρεώνεις να ζήσει όχι όπως θα ήθελε αυτός αλλά όπως θεωρείς εσύ ότι είναι σωστό να ζει ένας ομοφυλόφιλος. Αν κάποιος γκέι φαντάζεται τη ζωή του περίπου σαν την τυπική ζωή ενός ετεροφυλόφιλου ζευγαριού, με το σύζυγό του, τα παιδιά του, τα πεθερικά του, ποιος έχει το δικαίωμα να του το αρνηθεί; Όχι είσαι γκέι, πρέπει να φέρεσαι έτσι κι έτσι, η κοινωνία χρειάζεται την ιδιαιτερότητα και την ποικιλία; Μπορεί να μην της αρέσει, αλλά ναι η άποψή της είναι ομοφοβική, συντηρητική και αναχρονιστική.
Θεωρω οτι ειναι αρκετα ομοφοβικη , φαινεται να αντιλαμβανεται τη διαφορετικοτητα ως αφορμη για να δημιουργουνται μαντριά στη κοινωνια , με διαφορετικα δικαιωματα το καθενα & τέλος , θεωρω το σχολιο για τη ταινια τοου Αλμοδοβάρ πολύ ατυχες . 'Οσο για τους γκει φίλους της , απορώ , ακόμα και αν οι ίδιοι δεν θέλουν να παντρευτουν στο μέλλον , δεν τους νοιάζει αν κάποιος όμοιος τους θα έχει ή δε θα έχει το δικαίωμα να το επιλέξει άμα το θέλει ? και πως νοιώθουν που η κολλητή τους αντιτίθεται σε αυτό ακόμα και στην αρθρογραφία της ?
Φοβαμαι οτι οι "φιλοι" της Σωτης εχουν κανει το κραξιμο που εχουν φαει στη ζωη τους ...σημαια. Και το κουβαλανε πια ως απαραιτητο...ως κατι μοιραιο, αναποφευκτο.Πολλοι γκέι στην Ελλαδα εχουν αποδεχτει την υποδεεστερη θεση....εδω ειναι Ελλαδα...τι να κανουμε , καλα ειμαστε κι ετσι....ή "θελω να διαφερω οπωσδηποτε" (δηλ εχω φαει τετοια απορριψη και τοσο αγωνα στη ζωη μου, που τωρα που μου δινουν καποια δικαιωματα , πια δεν τα θελω....).. αυτοθυματοποιηση????
Το ότι κάποιος έχει γκέι φίλους δεν σημαίνει ότι δεν διατηρεί ψήγματα αμηχανίας, αδυναμίας κατανόησης, συντηρητισμού ή ακόμη και ομοφοβίας, τα απόνερα δηλαδή μιας συντηρητικής διαπαιδαγώγησης -όχι απαραίτητα οικογενειακής αλλά γενικότερης.Έχω φίλη της γενιάς της Σώτης που έχει πολλούς γκέι φίλους και τους αγαπάει, αλλά στο βάθος βάθος δεν αποδέχεται πλήρως τη φυσιολογικότητα μιας γκέι επιλογής.Οι άνθρωποι δεν είμαστε άσπρο μαύρο, είμαστε το αντίθετο, βασιλιάδες των αντιφάσεων. Εξάλλου τι πιο αντιφατικό από έναν/μία γκέι με ενοχές για την επιλογή του; Κι όμως υπάρχει, και είναι κοινότατο.Επί του προκειμένου θα συμφωνήσω ότι η Σώτη αφενός πάντοτε θέλει να κρατάει αποστάσεις από οτιδήποτε εμπεριέχει μαζικότητα, είτε αυτό λέγεται αριστερή μαζικότητα, είτε λέγεται μαζικό γκέι αίτημα, είτε οτιδήποτε.Ενώ κι εμένα υπό όρους με ενοχλεί η μαζικότητα, με ενοχλεί και ο τρόπος που ενοχλεί τη Σώτη η μαζικότητα.Δεν είμαι γκέι αλλά έχω φίλους και φίλες, που τυχαίνει να έχουν και σοβαρή θεωρητική κατάρτιση επί του θέματος.Μπορώ να πω ότι στην αρχή το αίτημα του γκέι γάμου με είχε ενοχλήσει φιλοσοφικά αλλά κατόπιν συζητήσεων και ανάγνωσης πολλών απόψεων κατέληξα ότι είναι εύλογο αίτημα και φυσικά θεμιτό.Ακόμη νιώθω ενίοτε αμφιθυμικά απέναντι στο γκέι γάμο (ως ουσία και όχι ως θεσμό, εκεί είμαι ξεκάθαρος ότι πρέπει να επιτρέπεται) και θα κατανοούσα την οποιαδήποτε αμφιθυμία, μόνο που στη Σώτη δεν διακρίνω αμφιθυμία αλλά συγκεκριμένη τοποθέτηση. Δεν είναι παράλογο πάντως να την πεις κρυφοσυντηρητική, ακόμη και αν δεν είναι.
Επανήλθα να δω τι παίζει :PKαλά τώρα σοβαρά έχουμε περάσει από τη φάση οι gay θα αλώσουν την κοινωνία μας στη φάση οι str8 θα αλώσουν την gay κοινότητα; χαχαχαχα!Εντάξει ας μας πει η Σώτη και η κάθε Σώτη πως πρέπει να σκεφτόμαστε και να ζούμε ανάλογα με το τι πηδάμε - με το συμπάθιο. Μία/ένας bi που δυνητικά μπορεί να καταλήξει στο ότι ο άνθρωπος της ζωής του είναι ετερόφυλος ή ομόφυλος του τι θέση πρέπει να πάρει; :PΛοιπόν, η πολιτεία σε διάφορες χώρες αυτή τη στιγμή προσπαθεί να θέσει ένα πλαίσιο ισότητας και μη διάκρισης στο θέμα της συμβίωσης. Από 'κει και πέρα ο καθένας επιλέγει αυτό που του ταιριάζει. Οι κοινωνικοί θεσμοί αλλάζουν και μετασχηματίζονται στο χρόνο και ενίοτε μαραίνονται. Όπως δεν ζητάει κανείς στα σοβαρά να καταργηθεί ο γάμος γιατί είναι ένας μικροαστικός θεσμός, έτσι δεν μπορεί να ζητάει να μην θεσμοθετηθεί ο "γάμος για όλους". Από και και πέρα έχει κάθε δικαίωμα να μην παντρεύεται αν δεν θέλει, να επιλέγει έναν άλλο τρόπο θεσμοθετημένης συμβίωσης αν θέλει ή να μην επιλέγει καν, να προσπαθεί να πείσει τους γύρω του για το παρωχημένο του θεσμού αν θέλει και όσοι θέλουν ας ακολουθήσουν. Και ποιος ξέρει, μπορεί κάποτε ο θεσμός να πέσει σε αχρηστία... ως θεσμός γενικά όχι ως θεσμός για κάποιους. Το παλιό συντηρητικό επιχείρημα - η παρέα μας και η παρέα σας - ότι οι ομοσεξουαλικοί αποτελούν μειονότητα και ως εκ τούτου πρέπει να ζουν ως τέτοια χωρίς να μπλέκονται στα πόδια και τους θεσμούς μας επανέρχεται με πινελιές "προοδευτισμού". Δυστυχώς ο σεβασμός στη διαφορά και σε άλλες περιπτώσεις (π.χ. εθνότητες) έχει καταλήξει να αποτελεί απλά άλλοθι περιθωριοποίησης και υποβάθμισης (βλ. γκέτο)
Όπως εγώ το αντιλαμβάνομαι, αυτό που λέει μάλλον τιμά τους gay: η διαφορετικότητα είναι θεμιτή, ακόμη και επιθυμητή-γιατί να ισοπεδωθεί με τη διεκδίκηση ενός θεσμού τόσο παρωχημένου και εντέλει αποτυχημένου όπως ο γάμος; Γιατί ο σκοπός να είναι η εξομοίωση και μάλιστα με τόσο συντηρητικό και μικροαστικό τρόπο, εφόσον ένα σύμφωνο συμβίωσης μπορεί να εξασφαλίσει τα ίδια οφέλη;Παρακολουθώ την Τριανταφύλλου στα βιβλία και τα άρθρα της και τη θεωρώ από τους λίγους πραγματικούς διανοούμενους που διαθέτουμε. Μπορεί να μη συμφωνεί κανείς πάντα μαζί της, πάντως το σίγουρο είναι ότι πάντα δίνει τροφή για σκέψη
Τη Σωτη μπορει να την παρακολουθεις, τη συζητηση που εγινε στα σχολια μαλλον οχι.Συμφωνο συμβιωσης και Γαμος ΔΕΝ ειναι ισοδυναμα (στην Ελλαδα δεν εχουμε τιποτα απ τα δυο), το συμφωνο ειναι πολυ κατωτερο σε αποτελεσματα.Διαφορετικοτητα ναι , ΑΝΙΣΟΤΗΤΑ οχι. Τα εχεις μπλεξει....δε θελω να γινω ιδιος με εναν στρειτ, θελω να γινω ΙΣΟΤΙΜΟΣ , ΙΣΑΞΙΟΣ, πως αλλιως θα το πουμε??? (Και οχι δεν ειμαι ισοτιμος επειδη ετσι με θεωρω εγω και η παρεα μου για να μη στενοχωριομαστε...θελει κρατικη επιβεβαιωση αυτο)Το αν ειναι παρωχημενος ο γαμος και αποτυχημενος, θα το διαπιστωσω ΟΤΑΝ μου επιτραπει να τον τελεσω...ως τοτε ....εξαλλου μηπως μιλας εξ ονοματος ΟΛΩΝ των ζευγαριων του κοσμου??? (και των υποψηφιων ακομα?)Μου φαινεται οτι ...οτι δε φτανει η αλεπου τα κανει κρεμασταρια...ή οτι πολλοι Ελληνες (γκέι) αρνουνται πεισματικα να αντιμετωπισουν την (προς το παρον) υποδεεστερη θεση τους ....κατι σαν ψυχολογικη αμυνα μου κανει αυτο.Τερμα τα λογια και οι αμπελοφιλοσολφιες...πραξεις , μπορουμε???
Δεν έχω λόγο να διαφωνήσω μαζί σας. Είχα τη εντύπωση ότι το σύμφωνο και ο γάμος καλύπτουν και εξασφαλίζουν δικαιώματα με τον ίδιο τρόπο και αν όχι, mea culpa. Παρ'ολα αυτα, η άποψή της θέτει το θέμα σε μια ιδεολογική βάση που θα μπορούσε να προβληματίσει, που νομίζω συμπυκνώνεται στη αναφορά της ίδιας στάσης που υιοθετούν κάποιοι gay ("Υπάρχουν γκέι –όχι απαραίτητα συντηρητικοί– που επίσης αμφισβητούν τον γάμο. Μιλούν για αποπροσανατολιστική εμμονή ..."κτλ). Ως ετεροφυλόφιλη το θέμα δε με αφορά άμεσα, αυτό όμως δε με κάνει λιγότερο ευαίσθητη στα θέματα των ίσων δικαιωμάτων για όλους, ζητούμενο αδιαπραγμάτευτο. Και βέβαια δε μιλώ εξ ονοματος όλων των ζευγαριών του κόσμου (πώς θα μπορούσα;;)αλλά αναφερομαι στον πολύπαθο ΘΕΣΜΟ του γάμου (πολέμιος του οποίου γενικότερα είναι η Τριανταφύλλου). Βεβαίως αν εσείς τον επιλέγετε θα έπρεπε να έχετε το δικαίωμα να τον τελέσετε, αλλά και πάλι λέω ότι η προσέγγιση της συνέντευξης γίνεται στο ιδεολογικό υπόβαθρο των διεκδικήσεων των ομοφυλόφιλων.
1) Αν ψηφιστεί ο νόμος αυτός , είναι πολύ σημαντικό γιατί θα εδραιωθεί μια καινούργια αντιρατσιστική πολιτική που χώρες σαν την δική μας αργά ή γρήγορα θα υποχρεωθούν να ακολουθήσουν 2) αφού στην τελική, η κυρία αυτή , δεν την απασχολεί ιδιαίτερα η έκβαση των γεγονότων κι απλώς μιλάει για να ακούγεται , γιατί δηλώνει κατά του γάμου των ομοφυλοφίλων σε μια τοσο ευαισθητη περίοδο για τα gay δικαιώματα; Ας το έκανε , αργότερα ή πολύ πιο πριν. Αφού δηλώνει απόψεις που υποστηρίζουν την διαφοροποίηση κι όχι το δικαίωμα της διαφορετικότητας , καλά θα κάνουν οι gay φίλοι της να σκεφτούν τι σόι φίλους έχουν. Κι εγώ δεν θέλω να παντρευτώ, αλλά δεν εναντιωνομαι σε όσους το κάνουν , ΟΥΤΕ ΑΠΟΔΟΚΙΜΑΖΩ ΤΟΝ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΜΕΝΟ ΘΕΣΜΟ. Αφού υπάρχουν άνθρωποι ακόμα που τον σέβονται , κι ας είναι η μειονότητα, δείχνω σεβασμό προς αυτούς και δεν μηδενιζω αυτό που εκπροσωπούν. ( έχετε ζητήματα κυρια μου, και λύνονται πολυ εύκολα με ψυχοθεραπεία. Μην αδικειτε τον εαυτό σας με τόση άρνηση ! Κρίμα !)
Φυσικα, δεν εχει να κανει με το αν θελουμε να γινουμε τραγουδιστριες της οπερας. Δεν εχει καμια σχεση με τη φραση " τα θελω ολα", (ω, μα τι χυδαιοτητα). Η ισοτητα δεν ειναι σοσιαλισμος, Σωτη Τριανταφυλλου. Εσυ θα επρεπε να το εχεις μαθει καλα πια τοσα χρονια στη Γαλλια.Οταν ανθρωποι θελουν να παντρευτουν, δεν ειναι φυσικο να τους επιτρεπεται ή να τους απαγορευεται. Η αμφισβητηση του οτιδηποτε, δε μπορει να γινεται εμποδιο της αλληλεγγυης και της ισοτητας. Η αμφισβητηση σου ειναι το αγκαθι της αλληλεγγυης και της ισοτητας, εννοιες ουσιαστικες, που υπαρχουν μεσα μας, κι οι οποιες θα πρεπε να δρουν παρα τη θεληση μας, αυθορμητα.Επιτελους, ας αναζητησουμε μια κοινωνια χωρις εξουσιες, χωρις κυβερνωντες, χωρις συνορα. Μια κοινωνια που εσεις οι πενηνταριδες αμφισβητιες του τιποτα, δε μπορειτε να μου δωσετε. Γιατι η ισονομια σας ειναι εννοια που μ' ανατριχιαζει.Η ελευθερια ειναι ο στοχος. Που ερχεται μεσα απο την ευτυχια. Κι ο ευτυχισμενος ανθρωπος ειναι ελευθερος.Ποτε θα καταφερουμε να κατακτησουμε την ισοτητα, ως κοινωνια, ωστε να παρουσιαστει ξεκαθαρα μπροστα μας η ιδεα οτι οι ανθρωποι στην ουσια, ειμαστε ομοιοι;Τοτε που οι ομιχλωδεις απαντησεις, δεν θα εχουν θεση σε ξεκαθαρες ερωτησεις. Τοτε που οι οποιες απαντησεις δεν θα τρεφονται απο τις τσιριτσαντζουλες και τις φιοριτουρες. Τοτε που ο δημοσιογραφος δε θα εκφραζεται, αλλα θα παρουσιαζει. Τοτε που οι ανθρωποι θα μονιασουμε, για να οργανωσουμε την ελευθερη κοινωνια.
Ακόμα και αν έχει χίλια δίκια η κ. Τριανταφύλλου, σε κάθε συνέντευξή της αναλώνεται στο να προσπαθεί να αποδείξει ότι μια προοδευτική (εντός ή εκτός εισαγωγικών) ιδέα είναι λάθος.Εντάξει, δεν της αρέσει η αριστερά, η ανοχή στο ισλάμ, ο γάμος των ομοφυλοφίλων, κτλ. Το καταλάβαμε. Το ξανακαταλάβαμε. Το εμπεδώσαμε τελικά. Μπορούμε να πάμε παρακάτω, παρακαλώ;
όπου παρακάτω είναι η αριστερά, η ανοχή στο ισλάμ, ο γάμος των ομοφυλοφίλων; αν θες να πας παρακάτω δε σ' εμποδίζει κανείς, μερικοί έχουμε ενδοιασμούς και τα συζητάμε λίγο
Απο τη μια εχουμε τους φανατικους δεξιους που λογω πεποιθησεων και θρησκειων ειναι εναντιον των γκέι. Απ την αλλη εχουμε ψευτο-προοδευτικους, που δεν βλεπουν την "αναγκαιοτητα" , δε θελουν την "εξομοιωση", την εξαλλειψη της "διαφορετικοτητας" και το θεωρουν και μαγκια....Η κ Τριανταφυλλου δε θα πρεπε ακομα να ανησυχει για την Ελλαδα, γιατι χαρη στη "συναντηση" αποψεων δεξιων αριστερων και κεντρωων στο θεμα, μια χαρα υποδεεστεροι και απροστατευτοι πολιτες β κατηγοριας ειναι οι γκέι σ αυτη τη χωρα (να μια ωραια διαφορετικοτητα , την οποια υπερασπιζεται)Μου φαινεται οτι ο καθε "διανοουμενος" και ο καθε trendy γκέι, εξεταζουν το φαινομενο με βαση κανα δυο ζευγαρια φιλων που εχουν και με το αν αυτοι οι συγκεκριμενοι κανουν ή θελουν να ειναι συζυγοι, να αρχισουν οικογενεια κλπΤους διαφευγει η διακριση, η διωξη, ο ψυχικος εξαναγκασμος, ο φυσικος κινδυνος (μεχρι θανατου) , που εν δυναμει διατρεχει ο καθε γκέι σ αυτη τη χωρα , αναλογα με τη θεση που βρισκεται.Αν φυσικα θελει να ζησει ανοιχτα ως γκει (δεν εννοω με φτερα και πουπουλα, αυτο ειναι καρικατουρα για τις τηλεορασεις), ολοκληρη ζωη και οχι μιση , ανικανοποιητος και προσποιουμενος (οχι οπως οι ευρωπαιοι κουτοφραγκοι ας πουμε).Ο γαμος ειναι θεμα ισονομιας αλλα και "αναγνωρισης" της αξιας του γκέιο πολιτη, αρα και της συμβιωσης του.Πολυ πρακτικα : αλλιως θα αντιμετωπισει ο μεσος πολιτης εναν γκέι συμπολιτη του σε μια χωρα με πληρη δικαιωματα, αφου το κρατος θα του εχει "διδάξει" οτι και οι γκει εχουν την ΙΔΙΑ αξια. Κι αυτο διαχεεται σε σχολεια, δημοσιο, αστυνομια, δικαστηρια, εργασιακο περιβαλλον, κοινωνια γενικοτερα...Οπου δεν υπαρχουν οι αναλογοι νόμοι, οι γκέι ειναι οι "ανωμαλοι" που αξιζουν καθε διακριση και κακομεταχειριση (δεν εννοω μονο για συμβιωση σ αυτο)Αρκει μια ματια στον παγκοσμιο χαρτη για το που επιτρεπεται ο πληρης γαμος και που η συμβιωση , και που οχι. Θα δειτε ολους τους ανεπτυγμενους λαους που θαυμαζουμε τα επιτευγματα τους , αλλα οχι την Ελλαδα (ελα μωρε τι ξερουν οι κουτοφραγκοι...η Ελλαδα του Ψωμιαδη και της ΧΑ ειναι καλυτερη)Και ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ. Το συμφωνο ή ο γαμος, η δυνατοτητα δηλαδη αυτων, δε θα κανει τους γκει στρέιτ, ουτε θα τους ισοπεδωσει. ΕΛΕΟΣ. Απλα θα δωσει σε οσους το θελουν μια διευκολυνση και αναγνωριση εκει που τη χρειαζονται.Εγω ειμαι ασφαλιμενος ιατρικα, ο συντροφος μου οχι. Θα ηθελα να εχω τη δυνατοτητα να τον ασφαλισω οπως τα στρειτ ζευγαρια. Αν παθει κατι , θα ρθει ο καθε τρεντουλας , "αδεσμευτος", και μη "ομογενοποιημενος"¨γκέι που αρνειται την ισοτητα , να μου τον περιθαλψει???? Για πατηστε λιγο στη γη μερικοι....αεροβατειτε!!!ΥΓ Το "αλανθαστο" κριτηριο της Σωτης επι του θεματος, φανηκε οταν στη διαδηλωση των γκει υπερ του γαμου, νομιζε οτι εβλεπε στρειτ , λογω εξωτερικης εμφανισης.....κλάψτεεεεΥΓ2 Θα προτιμουσα να αγωνιζονταν οιλοι αυτοι εναντιον του ομοφοβικου ΕΣΡ στην Ελλαδα που καταδιωκει λυσσαλεα (παρανομα φυσικα αλλα δε δινουν λογο σε κανενα) καθε θετικο γκέι περιεχομενο στα μεσα (οχι αρνητικο, αυτο τους βολευει)
Αγαπητή κυρία Τριανταφύλλου, απ'όσο ξέρω δεν είστε νομικός, και το ζήτημα εκτός από κοινωνικό είναι και νομικό. Επιπλέον πέσατε σε ένα λογικό σφάλμα: είπατε: "Ισονομία σημαίνει να μην προβλέπεται διαφορετική μεταχείριση λόγω καταγωγής, θρησκεύματος, κοινωνικής και ταξικής θέσης ή φύλου. Αλλά, αν επεκτείνουμε την έννοια σε ζητήματα της φύσης, όπως η τεκνοποιία, φοβάμαι ότι θα βρεθούμε σε πολλαπλά αδιέξοδα." Αφενός αυτό που περιγράφετε λέγεται "αρχή της μη διάκρισης" και όχι ισονομία. Αφετέρου: εαν η τεκνοποιία είναι το μόνο διακριτικό στοιχείο γάμου και συμφώνου συμβίωσης τότε κάθε ετερόφυλο ζευγάρι όπου η γυναίκα έχει περάσει εμμηνόπαυση δεν έχει δικαίωμα στο γάμο.Ούτε το ζευγάρι των υγειών νέων που δεν μπορούν παρά ταύτα να τεκνοποιήσουν. Η δε θέλουν τα παιδιά ούτε ζωγραφιστά. Τα είπε η καημενούλα η Κάγκαν. Ποιός την ακούει όμως; Θα επωφεληθείτε πολύ έαν διαβάσετε τα επιχειρήματα και τις ερωτήσεις των δικαστών στο Αμερικάνικο Συνταγματικό Δικαστήριο.Αν ο γάμος είναι σύμβαση από την οποία απορρέουν δικαιώματα και υποχρεώσεις, τότε το να γίνεται διάκριση των συμβαλλομένων λόγω τεκνοποιίας είναι παράλογο. Όπως παράλογο είναι ένα ζευγάρι λεσβιών, που πάνε το ίδιο βράδυ με τον ίδιο άντρα και κάνουν δύο παιδιά που βιολογικά είναι αδέρφια, που έχουν τον ίδιο πατέρα και διαφορετικές μητέρες και που οι μητέρες τους επιθυμούν να παντρευτούν, ο νόμος να τους λέει ότι νομικά δεν είναι οικογένεια. Αφού είναι!
Για μένα ισότητα, ισονομία και ομοιότητα είναι έννοιες ταυτόσημες και δεν καταλαβαίνω γιατί να μην είναι. Όποιος αποδέχεται το γάμο των ετεροφυλόφιλων ζευγαριών, γιατί να αντιμετωπίζει με σκεπτικισμό το γάμο των ομοφυλοφίλων; Αερολογίες, αμπελοφιλοσοφίες και πολιτική- κοινωνιολογική παρέμβαση [...] από μία, που της έχει δοθεί πολύ περισσότερη αξία απ' αυτή που θα 'πρεπε.
Ακυρο φιλε....αιμιμιξια, κτηνοβασια, παιδεραστια και λοιπες ακροδεξιες δικαιολογιες και "επιχειρηματα" ...δεν παιζουν...μιλαμε για συμβιωση συναινουντων ενηλικων, με τους ιδιους κανονες με τους ετεροφυλοφιλους!
δεν ειπα για αιμομιξια (αν και οταν αφορα συναινουντες ενηλικες ΚΑΝΕΙΣ δεν μπορει να απαγορεψει σε ΚΑΝΕΝΑΝ).Μιλαω για χρόνια συμβιωση που δεν εχει σκοπο την αναπαραγωγη αλλα εχει ολες τις υποχρεωσεις και γενικα την καθημερινοτητα μιας συμβιωσης
τωρα που βρηκα τον τροπο να ποσταρω με προλαβαν πολλοι...να σε δωκω τη σαχαρα να με δωκεις το σουεζ..αν δεν τη σακουλευυτεις μαγκα μου την δουλεια αστο να παει...γουσταρουμε περι ταινιες τεχνης..καπελο μας.
Το να είσαι ενάντια του γάμου δε σημαίνει ότι πρέπει να δηλώνεις ενάντια στο γάμο ομοφυλοφίλων και ότι αυτός συνεπάγεται (κληρονομιές, υιοθεσίες κτλ.). Κι αν θέλουν να παντρευτούν λιγότεροι όταν αναγνωριστεί το δικαίωμα είναι τόσο φυσικό, όσο το να κάνουν λιγότερα παιδιά οι γυναίκες αφότου ξέσπασε η σεξουαλική επανάσταση...
Σαν να ακούω έναν παραδοσιακό - πλην κομμουνιστή (π.χ.) - άνδρα να μου λέει τι κατάλαβες που μορφώθηκες και βγήκες στην αγορά εργασίας σε εκμεταλλεύεται το κεφάλαιο! Δεν του περνάει από το μυαλό βέβαια ότι α. μπορεί να μην ασπάζομαι την ιδεολογία του και έχω κάθε δικαίωμα να το κάνω όπως έχει και αυτός και β. χωρίς κατοχυρωμένο το δικαίωμα της εκπαίδευσης και της εργασίας (που δηλώνουν την ισότιμη συμμετοχή μου στην κοινωνία)δεν πρόκειται ποτέ να αμφισβητήσω τις οικονομικές νόρμες αν αυτό θέλω. Ακραίο παράδειγμα; Μπορεί, αλλά της ίδιας λογικής. Έπειτα δεν καταλαβαίνω γιατί όσοι άνθρωποι αγαπάνε και θέλουν να είναι με άτομα του ιδίου φύλου με αυτούς πρέπει ενσυνείδητα να αποτελούν διαφορετική κοινωνική ομάδα (γιατί το διάβασα και αυτό)με συγκεκριμένους στόχους, συγκεκριμένο τρόπο ζωής, συγκεκριμένες αντιλήψεις και μάλιστα να αποτελέσουν και μία κοινωνική πρωτοπορία που θα αλλάξει παρωχημένους - για κάποιους - θεσμούς και πρότυπα οικογενειακής ένωσης. Η λογική της πεφωτισμένης (και εν τέλει αυταρχικής ως τέτοιας) πρωτοπορίας έχει πεθάνει, όχι? Γενικότερα συμφωνώ ότι το ζήτημα εν τέλει είναι θέμα περισσότερο ισότητας, ισονομίας και ελευθερίας επιλογής παρά του θεσμού του γάμου αυτού καθ' αυτού. Όσον αφορά ως προς το ζήτημα της πολιτικής εκμετάλλευσης πείτε μου κάτι το οποίο δεν εκμεταλλεύεται η πολιτική τάξη κατά το δοκούν. Δεν υπάρχει.
Τελικά ειμαι μαιμου str8......γιατι χαριτωμένο δεν με λες.... Αν ειναι ομοφοβική η Κ. Τριανταφυλλου δε το πιστευω, το οτι αρκέτα στα οποια αναφέρεται βασίζονται σε στερεότυπα και σε δίκες τις προσωπικές εμπειρίες αυτο ομως μπορώ να το πω...