Ο Θάνος Σαμαράς

Ο Θάνος Σαμαράς Facebook Twitter
Photos: Parker Steele
3

#quote#

Ο Θάνος Σαμαράς, ένας από τους πιο σημαντικούς ηθοποιούς της γενιάς του, μετακόμισε στη Νέα Υόρκη  όπου παράλληλα με την ηθοποιία κάνει hair styling σε φωτογραφίσεις μόδας μεγάλων περιοδικών. Από το διαμέρισμά του στην Park Avenue μιλάει στη LifO για τις εμμονές του, για το θέατρο ως αυνανιστική διαδικασία και για τα χρόνια της άγνοιας που νοσταλγεί από την Ελλάδα.

 

Ο πρώτος σου ατζέντης στην Αγγλία σου είχε πει ότι έχεις τη γοητεία ενός αυτοκινητικού δυστυχήματος. Σου εξήγησε τι εννοούσε;

Δεν τα πάω καλά με τους Αγγλοσάξονες. Τι να εξηγήσει περαιτέρω κανείς; Όποιος με γνωρίζει πιστεύω ότι μάλλον συμφωνεί με τον χαρακτηρισμό. Προφανώς σημαίνει ότι σε κάθε περίπτωση διατηρώ μια απόσταση μεταξύ μας; Μήπως γι’ αυτό ονόμασα το σάιτ μου donteverloveme.com; Γιατί το όνομά μου σημαίνει αθάνατος, αλλά το χαϊδευτικό μου σημαίνει θάνατος; Γιατί πέρασε η κότα τον δρόμο;

 

Όταν μετακόμισες, έβαλες όλα σου τα υπάρχοντα σ’ ένα καράβι και αφού διέσχισαν τον Ατλαντικό για τρεις εβδομάδες έφτασαν στη Νέα Υόρκη. Απ’ ό,τι κατάλαβα, σου φάνηκε πολύ ρομαντικό αυτό.

Είμαι πολύ συναισθηματικός μάλλον. Σκοτεινά, παγωμένα, εκκωφαντικά κύματα και τα βρακιά μου, τα βιβλία μου και οι Blythe να τσουλάνε πάνω τους με γουρλωμένα μάτια, μέσα στην άγρια νύχτα.

 

Ο Θάνος Σαμαράς Facebook Twitter
Τι περιέχει το σπίτι σου στο Μανχάταν;

Το σκηνικό μιας ακόμη απόπειρας σπιτικού.

Τι βλέπεις από το μπαλκόνι σου;

 Είναι γωνιακό διαμέρισμα. Από τη μία βλέπω την Park Avenue και το Empire State Building, από την άλλη το Chrysler Building.

Είδα ότι σε μια από τις δουλειές σου ως hair stylist στην Αμερική έχεις συνεργαστεί με τον Τζεφ Κουνς, ο οποίος φωτογράφιζε. Πώς ήταν να δουλεύεις μαζί του;

Ήταν η πρώτη μου φωτογράφιση στη Νέα Υόρκη, για το αμερικανικό «Harper’s Bazaar». Ήταν από τις πιο ομαλές, ήρεμες συνεργασίες. Είναι πολύ συμπαθητικός τύπος.

 

Ο Θάνος Σαμαράς Facebook Twitter
Πώς σε αντιμετωπίζουν οι υπόλοιποι στις φωτογραφίσεις όταν τους λες ότι είσαι ένας καταξιωμένος ηθοποιός στην Ελλάδα;

Δεν αναφέρομαι ποτέ στη διπλή μου ζωή. Δεν υπάρχει κανένας λόγος. Ούτε χρόνος στο σετ. Κάποιοι, κατόπιν, με κοιτάνε στο Google και μου στέλνουν σοκαρισμένα μηνύματα.

 

Πας συγχρόνως και σε κάστινγκ για ταινίες;

Ναι.

 

Επίσης, κατασκευάζεις και μινιατούρες περούκες για κούκλες. Πώς έμαθες την τεχνική; Φαίνεται δύσκολο!

Μου φαίνεται πιο δύσκολο να αποστηθίσω ένα τηλέφωνο. Δεν έχω καταφέρει να διδαχτώ πραγματικά τρόπους για να κάνω κάτι. Συγκρατώ συνήθως παράταιρες λεπτομέρειες, όπως και στο πανεπιστήμιο και στη Royal Academy of Dramatic Art. Πάντα σκέφτομαι δικούς μου τρόπους για να κάνω κάτι. Με την υποκριτική, τα μαλλιά και τα υπόλοιπα. Όταν κοιτάς κάτι για αρκετό καιρό, σου φανερώνεται ο τρόπος να το διαλύσεις και να το φτιάξεις.

 

Τι «παράξενα» αντικείμενα έχεις ανακαλύψει στα μαγαζιά της Νέας Υόρκης;

Τα αντικείμενα βαραίνουν, προσπαθώ να τα αποφεύγω. Έχω, παρ’ όλα αυτά, πολλά παλιά κεφάλια με φυτεμένα μαλλιά πάνω τους. Λατρεύω τα προϊόντα φασίνας - εδώ όμως. Είναι τόσο αποτελεσματικά!

 

Ο Θάνος Σαμαράς Facebook Twitter
Ποιες είναι οι εμμονές σου;

Ο Ζαν Κοκτώ, η Έντι Μπιαλ, το «Dark Shadows» (η σειρά, όχι η ταινία του Μπάρτον), η πορνοστάρ Τζίνα Φάιν, οι ταινίες οι γυρισμένες εξ ολοκλήρου σε στούντιο.

 

Γιατί είσαι χορτοφάγος;

Γιατί δεν είσαι κανίβαλος; Δεν έχει καμιά διαφορά το ένα ζώο από το άλλο. Έχουν αντίληψη της πραγματικότητας, αισθάνονται αγάπη, φόβο, όπως ακριβώς κι εσύ, έχουν οικογένειες, αισθάνονται τη ζωή τους πολύτιμη, ακριβώς όπως εσύ τη δική σου, θέλουν την ευτυχία, τον ήλιο, αναπτύσσουν σχέσεις με τον δικό τους τρόπο, όπως εσύ με τον δικό σου, είναι οδοιπόροι πάνω στη γη, όπως εσύ. Έχουμε μάθει να αντιμετωπίζουμε τα ζώα ως υποδεέστερα όντα και αναλώσιμα, σαν αντικείμενα, χωρίς αξία. Δεν είναι, όμως, έτσι. Σε πολλούς τομείς είναι ανώτερα από εμάς. Είναι κοσμογονικό και μεγαλειώδες. Ζήσε κι άσε τους άλλους να ζήσουν, όπως κάνουν τα ζώα. Σκέψου το. Ή μην το σκεφτείς, χοντρέ/ή.

 

Τι έχει το playlist του iPod σου;

Ζορζ Ορίκ, Τζον Μπάρι, Lana Del Rey, Τζένη Βάνου, Τζόρτζιο Μορόντερ.

 

Ο Θάνος Σαμαράς Facebook Twitter
Κάπου έγραψες ότι η «Ωραία της ημέρας» του Μπουνιουέλ θα έπρεπε να διδάσκεται σε όποιον ασχολείται με την εικόνα.

Έτσι είπα; Όλο μαλακίες μανιφέστα καταστρώνω. Είχα δίκιο, όμως. Είναι υποδειγματική ταινία σε όλα τα επίπεδα.

Τι έχει καθορίσει την αισθητική σου;

Τα παιδικά μου βιβλία, οι ταινίες που είδα πολύ μικρός, όπως η Οδύσσεια του Διαστήματος και η Αποστροφή. O Ζαν Κοκτώ και ο Ζορζ Φρανζού. H Mπάρμπρα Στρέιζαντ. Τα βινύλια άλμπουμ των γονιών μου. Τσέχικες stop motion animation ταινίες. Η εγκυκλοπαίδεια του Ντίσνεϊ. H Τζίνα Φάιν.

 

Γιατί είσαι κολλημένος στα ’40s και στα ’50s; ’

00s, ’10s, ’20s, ’30s, ’40s, ’50s, ’60s, ’70s, ’80s, ’90s, ’00s. Ένας ολόκληρος κύκλος, ξανά και ξανά, στο μέλλον, στο παρελθόν και πίσω ξανά.

 

Έχεις, πάντως, και μια ροπή στο trash και cult. Ποιa είναι τα πέντε αγαπημένα σου trash/cult πράγματα;

Όπως κάθε πραγματικά σύγχρονος άνθρωπος, είμαι και για τα σαλόνια και για τα αλώνια. Mε ελκύει ο Ζαν Κοκτώ, με ελκύει και μια χυδαία τσόντα, όχι με πολύ διαφορετικό τρόπο. Δεν μου αρέσει ο όρος trash, υποδεικνύει μια αυτάρεσκη αλαζονεία ότι κάτι είναι καλύτερο από το άλλο.

1. Ζαν Κοκτώ - Η πεντάμορφη και το τέρας

2. Τα ανδρείκελα του Pierre Imans

3. Η Shaye St John

4. O Le Corbusier

5. Η Candy Candy

 

Ο Θάνος Σαμαράς Facebook Twitter
Έχεις γράψει και μια ταινία τρόμου μαζί με τη Λουκία Μιχαλοπούλου που θα σκηνοθετούσε ο Αργύρης Παπαδημητρόπουλος. Τι πήγε στραβά με αυτό το πρότζεκτ και δεν προχώρησε;

Οι Έλληνες.

 

Πώς φτάσαμε ως εδώ; Εννοώ την κατάσταση στην Ελλάδα...

Δεν με ενδιαφέρει. Ψέμα.

 

Είσαι καθόλου πατριώτης;

Όχι, αλλά μπορώ να υποδυθώ έναν πειστικά, αν θέλεις. Αγαπάω το χώμα, άλλα όχι

τους ανθρώπους του.

 

Ο πρωθυπουργός είναι συγγενής σου;

Let them eat tzatziki. Πάλι ψέμα.

 

Τι νοσταλγείς από την Ελλάδα;

Τα χρόνια της άγνοιας και της αθωότητας.

 

Επίσης, έχεις πει ότι το θέατρο είναι μια αυνανιστική διαδικασία.

Το θέατρο είναι μια στιγμιαία επιχείρηση, που στιγμιαία συμβαίνει και χάνεται. Το κάνει κανείς γιατί τον ευχαριστεί, γιατί είναι μια ζάλη, μια ερωτοτροπία. Για να αδειάσει ή να γεμίσει κάτι μέσα του. Είναι για σένα και μόνο. Πέφτει η αυλαία και υπάρχει πια μόνο τεμαχισμένο, μόνο στη μνήμη του κάθε θεατή και με διαφορετικό τρόπο, πάει. Κάτι τέτοιο εννοούσα, σε αντίστιξη με το σινεμά. Μου αφήνει ένα απτό αποκύημα, σαν μια γενναιόδωρη κίνηση. Να, πάρε να ’χεις μια ταινία. Αλλά μπούρδες, απλώς μια σκέψη έκανα, για να χωνέψω τι κάνω.

 

Η τελευταία σου ταινία είναι το «Dead Europe», μια αυστραλιανή ταινία βασισμένη στο ομώνυμο μυθιστόρημα του Ελληνοαυστραλού συγγραφέα Χρήστου Τσιόλκα. Πώς προέκυψε αυτό;

Ήρθαν σε επαφή μαζί μου στη Νέα Υόρκη, το περασμένο φθινόπωρο. Ο Τόνι Κράβιτζ είναι πραγματικά υπέροχος σκηνοθέτης. Είναι σαν σπονδυλωτή ταινία-οδοιπορικό, με ήρωα έναν Αυστραλό. Ένα κομμάτι διαδραματίζεται στην Ελλάδα, στα βουνά, όπου συμβαίνει ένα παγανιστικό, βουτηγμένο στο LSD menageatrois , μεταξύ εκείνου, της Δανάης Σκιάδη και εμού. Tα γυρίσματα είχαν ενδιαφέρον. Tρέχαμε γυμνοί σε δάση, καλαμιές, βουνά, πέφταμε σε παγωμένα ποτάμια, χορεύαμε γύρω από φωτιές, και seksi-time με τη Δανάη και τον Εwen Leslie. Μόλις βγήκε στην Αυστραλία, νομίζω.

 

Ποια φράση σε ακολουθεί στη ζωή σου;

Κάνουμε αυτό που πρέπει, Τα καταφέρνουμε όπως μπορούμε, Όλοι θέλουμε να είμαστε καλοί και όλοι θέλουμε να ευτυχήσουμε.

 

Ποιο είναι το αγαπημένο σου ποίημα;

Ας καμωθώ, λοιπόν, ότι όντως διαβάζω ποίηση. Μετά από ένα γρήγορο Google, παραθέτω το εξής: Τα θυμωμένα άνθη της φολιδωτής πολυκατοικίας / αναδεύουν απαισίως την ώρα της κηδείας του μεγάλου / εμπόρου πίσω απ’ το Τελωνείο κατά το ηλιοβασίλεμα, / ενώ μακριά στη θάλασσα ακούγονται οι φριχτές φωνές / του Λεβιάθαν. Τι καλός ο Τσαρούχης.

 

Ποιο είναι το πιο σημαντικό πράγμα που έχεις στην κατοχή σου;

Δεν έχω τίποτα.

 

Από ποιο πλευρό κοιμάσαι;

Έμαθα στο αριστερό, στο δεξί κοιμόταν ένας άγγελος.

 

Ποιος είναι αλήθεια ο Θάνος Σαμαράς;

Δεν με νοιάζει, δεν ρωτάω.

3

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κύρα Κάπη: «O Κυριάκος Μητσοτάκης δεν έχει προσποιηθεί ποτέ κάτι που δεν είναι»

Συνέντευξη / Κύρα Κάπη: H γυναίκα πίσω από το TikTok του πρωθυπουργού

Με αφορμή τη βράβευση της στα «Ermis Awards», η διευθύντρια Επικοινωνίας του πρωθυπουργού μιλά δημόσια για πρώτη φορά και περιγράφει το πώς διαμορφώνει τη δημόσια εικόνα του Κυριάκου Μητσοτάκη ενώ απαντά για τα λάθη, την κριτική και τις δύσκολες στιγμές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Δημήτρης Παπαϊωάννου

Συνέντευξη / Δημήτρης Παπαϊωάννου: «Αυτή θα είναι η τελευταία μου φορά στη σκηνή»

Λίγο πριν εμφανιστεί ξανά στη σκηνή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών με το ΙΝΚ, ο Δημήτρης Παπαϊωάννου κάνει μια αναδρομή σε ολόκληρη την καριέρα του σε μια κουβέντα έξω απ’ τα δόντια με τον Δημήτρη Παπανικολάου, καθηγητή Νεοελληνικών και Πολιτισμικών Σπουδών στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, για το περιοδικό «Dust», την οποία αναδημοσιεύει σε αποκλειστικότητα η LiFO.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ
Χρήστος Μαρκογιαννάκης: «Στη Γαλλία είμαι δημιουργικά ελεύθερος, στην Ελλάδα όχι»

Βιβλίο / Χρήστος Μαρκογιαννάκης: «Στη Γαλλία είμαι δημιουργικά ελεύθερος, στην Ελλάδα όχι»

Τα νουάρ μυθιστορήματά του είναι από τα πιο αγαπημένα του γαλλικού αναγνωστικού κοινού: Ο βραβευμένος συγγραφέας και σύγχρονος μετρ του είδους σε μια συζήτηση για το «τέλειο έγκλημα» στη ζωή και στη λογοτεχνία.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πέτρος Αϊβάζης: «Χρειάζεται αλληλεγγύη ανάμεσα στου ΛΟΑΤΚΙ+ που γερνούν, δεν βγαίνει αλλιώς»

LGBTQI+ / Πέτρος Αϊβάζης: «Χρειάζεται αλληλεγγύη ανάμεσα στους ΛΟΑΤΚΙ+ που γερνούν, δεν βγαίνει αλλιώς»

Από τη σεξεργασία και τα drag shows στην Αμερική ως την τηλεόραση, το σινεμά και τον ΛΟΑΤΚΙ+ εθελοντισμό στην Αθήνα, η «Ελληνίδα Divine» είναι ένας γλυκύτατος άνθρωπος με γεμάτη ζωή και νοιάξιμο για τους άλλους seniors της κοινότητας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Αργύρης Παυλίδης: Η φωνή των παιδικών μας χρόνων

Οθόνες / Αργύρης Παυλίδης: Η φωνή των παιδικών μας χρόνων

Ηθοποιός, σκηνοθέτης, παρουσιαστής παιδικών εκπομπών όπως οι θρυλικοί «Κόκκινοι Γίγαντες, Άσπροι Νάνοι», πρωτοπόρος της μεταγλώττισης και η φωνή αγαπημένων μας ηρώων σε σειρές και ταινίες κινουμένων σχεδίων. O Αργύρης Παυλίδης σε μια εκ βαθέων συνέντευξη στη LiFO.
ΜΑΝΟΣ ΝΟΜΙΚΟΣ
ΕΠΕΞ Η Daglara και το θρίλερ του «έθνους»: τρόμος, έρως και βουκολικό σικ

Συνεντεύξεις / Η Daglara στο Φεστιβάλ Αθηνών: Τρόμος, έρως και βουκολικό σικ

Performer, σχεδιάστρια ρούχων, πωλήτρια, φιλότεχνη, ντίβα, τέρας λαγνείας, η Daglara και η τέχνη της διαχέονται με λίκνισμα και γρύλισμα σε ένα σωρό πίστες της καθημερινότητας και της απόδρασης.
ΑΛΕΞΙΝΟΣ ΠΥΡΑΥΛΟΣ
Ανέκδοτη συνέντευξη της Αρλέτας: «Το μπαρ το ναυάγιο δεν ήταν μπαρ»

Μουσική / Μια ανέκδοτη συνέντευξη της Αρλέτας: «Το μπαρ το ναυάγιο δεν ήταν μπαρ»

Μια ανέκδοτη συνέντευξη της Αρλέτας στον δημοσιογράφο και ραδιοφωνικό παραγωγό Μιχάλη Γελασάκη το 2009, όπου μιλάει για τον τελευταίο της δίσκο, τα «αδικημένα» τραγούδια της, τους νέους, τους φραγκοφονιάδες της γενιάς της και αφηγείται την ιστορία του τραγουδιού το «Μπαρ το ναυάγιο», που δεν ήταν μπαρ! Δημοσιεύεται στo Lifo.gr για πρώτη φορά, έξι χρόνια μετά τον θάνατό της.
ΜΙΧΑΛΗΣ ΓΕΛΑΣΑΚΗΣ
Γιώργος Καστανάς: «Ε, ναι! Είμαι Έλληνας κι ας με πίκρανε ο νόμος»

Συνέντευξη / Γιώργος Καστανάς: «Ε, ναι! Είμαι Έλληνας κι ας με πίκρανε ο νόμος»

Ο νεαρός που έγινε viral στο TikTok όταν πήρε στα χέρια του την ελληνική ταυτότητα μετά από 5 χρόνια αναμονής, μιλά αποκλειστικά στη LIFO για όλη του τη ζωή στην Ελλάδα του ρατσισμού, αλλά και της άφατης καλοσύνης.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Διονύσης Τεμπονέρας: «Να μην δούμε ξανά το χάρτη όλο μπλε»

Βασιλική Σιούτη / Το πολιτικό άστρο του Διονύση Τεμπονέρα μόλις αναδύθηκε ― Μια συζήτηση

Ο Διονύσης Τεμπονέρας παρέμενε σχεδόν άγνωστος την εποχή της εξουσίας του ΣΥΡΙΖΑ και αναδείχθηκε μόλις πρόσφατα, στην πτώση, όταν κλήθηκε να βοηθήσει με κεντρικό ρόλο την τελευταία στιγμή. Κατά κοινή ομολογία τα πήγε καλά, αλλά το αποτέλεσμα είχε κριθεί προ πολλού. Δεν είναι ο αγαπημένος της ελίτ ούτε των κομματικών μηχανισμών, όμως πολλοί πιστεύουν ότι το πολιτικό του άστρο μόλις αναδύθηκε, κι ας αρνήθηκε να είναι υποψήφιος για την ηγεσία του κόμματος.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Αφροδίτη Παναγιωτάκου: «Στα Γιάννενα λειτουργήσαμε ριζωματικά, δεν πρέπει να προσγειώνεσαι πουθενά»

Εικαστικά / Αφροδίτη Παναγιωτάκου: «Στα Γιάννενα λειτουργήσαμε ριζωματικά, δεν πρέπει να προσγειώνεσαι πουθενά»

Η διευθύντρια Πολιτισμού του Ιδρύματος Ωνάση επιστρέφει στη γενέτειρά της με τη διπλή ιδιότητα της καλλιτεχνικής διευθύντριας της νέας μεγάλης έκθεσης ψηφιακής τέχνης «Plásmata II: Ioannina» και της συνδημιουργού ενός από τα πιο εντυπωσιακά έργα της.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Σεμίνα Διγενή: «Στα χρόνια της τηλεόρασης η ζωή περνούσε δίπλα μου κι εγώ την αγνοούσα»

Οι Αθηναίοι / Σεμίνα Διγενή: «Στα χρόνια της τηλεόρασης η ζωή περνούσε δίπλα μου κι εγώ την αγνοούσα»

Η δημοσιογράφος, συγγραφέας, και βουλευτής ΚΚΕ μιλάει για όλα τα μεγάλα κεφάλαια της ζωής της - από τα περιοδικά μέχρι την τηλεόραση, και από τα βιβλία μέχρι την πολιτική.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Δήμητρα Δασκαλάκη: «Δεν είναι δυνατόν να αποτελείς κύτταρο της κοινωνίας και να μη στηρίζεις τις γυναίκες και τη μητρότητα»

The Upfront Initiative / Δήμητρα Δασκαλάκη: «Δεν είναι δυνατόν να αποτελείς κύτταρο της κοινωνίας και να μη στηρίζεις τις γυναίκες και τη μητρότητα»

Η Γενική Διευθύντρια Οργανωσιακής Ανάπτυξης και Επικοινωνίας της METRO ΑΕΒΕ μιλά στη LIFO για την ισότητα στην πράξη και για τα μέτρα στήριξης και ενδυνάμωσης των γυναικών εργαζομένων στην εταιρεία, αλλά και στο ευρύτερο κοινωνικό σύνολο
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ

σχόλια

3 σχόλια
Βρε! Και νόμιζα ότι οι τρεις Σαμαράδες (Αντώνης, Θάνος, Τρύφων) δημιουργούσαν ισόπλευρο τρίγωνο λόγω ίσων αποστάσεων μεταξύ πολιτικής, θεάτρου και κομμωτικής. Έλα όμως που το τρίγωνο έγινε οξύ και ισοσκελές λόγω κομμωτικών επιδόσεων του Θάνου...
εγω πάντως χαίρομαι για σένα. μου άρεσε το οτι η εμφάνιση με την μισοανεβασμένη κάλτσα και τον κασκορσἐ σου σε κοινή θέα εχει άλλη αισθηση σε μια "polished" πολη. Να είσαι ελευθερος!
Λυπάμαι, αλλά μάλλον δεν με πειθεις. Καλύτερα να αλλάξεις το επιτειδευμένα κιτς/je m'en fous στυλάκι, είναι κατώτερο του μετρίου. Αν δεν είναι τότε ακόμα χειρότερα αλλά μπορεί να έχει και λαμπρό μέλλον αν μπορείς να το προμοτάρεις σωστά. Το μόνο κομμάτι της συνέντευξης που μου άρεσε είναι το σημείο που λές ότι βρήκες ρομάντικο την άφηξη της πραμάτιας σου στην Νεα Υόρκη. Ίσως και το μονο αυθεντικό σημείο. Υ.Γ. Να τσεκάρεις το μπαρ Milk & Honey, αν και προτιμώ να το αποκαλώ Milk & I'm Money επειδή μια ποταπή μπύρα κάνει >15USD.