O Ρίντλεϊ Σκοτ μιλάει στη LifO

O Ρίντλεϊ Σκοτ μιλάει στη LifO Facebook Twitter
0
 
O Ρίντλεϊ Σκοτ μιλάει στη LifO Facebook Twitter
Μπορειτε να μας πειτε δυο λόγια για την απόφασή σας να επιστρέψετε μετά από τόσα χρόνια και πάλι στις ταινίες επιστημονικής φαντασίας;

Η επιστημονική φαντασία είναι ένα υπέροχο, δημιουργικό σύμπαν. Είναι μια αρένα όπου μπορείς να χρησιμοποιήσεις οτιδήποτε θέλεις, αλλά πρέπει να σιγουρευτείς πως δημιουργείς μια καλή ιστορία δίχως καταχρήσεις. Σε πολλές ταινίες επιστημονικής φαντασίας υπάρχει σοβαρό έλλειμμα αυθεντικότητας. Πολλοί παραγωγοί ταινιών δεν χρησιμοποιούν την επιστημονική φαντασία ως ιδέα. Μπορείς να κάνεις ό,τι θες, αρκεί πρώτα να χαράξεις τους κανόνες της ιστορίας σου. Μέσα σε αυτό το σύμπαν είσαι υποχρεωμένος ν’ ακολουθήσεις τους δικούς σου κανόνες. Το δυσκολότερο πράγμα είναι να γράψεις το σωστό σενάριο.

 

Στην αρχή, η ταινία αντιμετωπίστηκε, σωστά ή λανθασμένα, ως ένα prequel του Alien. Τι είναι τελικά η ταινία;

Aυτή είναι μια ερώτηση αξίας 64.000 δολαρίων και δεν πρόκειται να την απαντήσω. Πρέπει να δείτε την ταινία. Ωστόσο, οι απαντήσεις που ζητάτε θα σας δοθούν μόλις οκτώ λεπτά πριν από το τέλος της ταινίας. Όταν τη δείτε, θα πείτε, «μα, φυσικά». Η ταινία ανοίγει μια τελείως διαφορετική και μεγαλύτερη πόρτα, μακριά από τέρατα και δαίμονες.

 

Ένα ενδιαφέρον στοιχείο είναι πως η λέξη «Alien» δεν εμφανίζεται στον τίτλο.

Η ταινία δεν έχει ιδιαίτερη σχέση με το Alien, εκτός ίσως από κάποια ελάχιστα στοιχεία. Χαράζει τη δική της πορεία. Όταν αναλύαμε τον τίτλο, είπαμε, γιατί όχι; Διαθέτει ένα συγκεκριμένο βάθος. Το «Προμηθέας» είναι ένας καλός τίτλος και δείχνει ωραία και στο τρέιλερ.

 

Τελικά, τι είναι ο Προμηθέας;

 Ξέρετε ποιος ήταν ο Προμηθέας. Η ιστορία του μας διδάσκει πως δεν πρέπει να καταχρώμαστε τα δώρα που δίνουν οι θεοί. Επίσης, πως δεν πρέπει να πιστεύουμε ότι μπορούμε να τους  ανταγωνιστούμε. Ο Προμηθέας έκλεψε τη φωτιά και οι θεοί τον τιμώρησαν, βάζοντας έναν αετό να του ξεσκίζει κάθε μέρα τα σωθικά. Κάθε νύχτα του επούλωναν τις πληγές και την άλλη μέρα ο αετός ερχόταν και του κατέτρωγε πάλι το συκώτι και τα νεφρά. Μοιάζει με ένα μόνιμο καθαρτήριο. Βασικά, αυτό που λέει η ιστορία είναι πως δεν πρέπει να τα βάζεις με τους θεούς.

 

Γυρίσατε για πρώτη φορά ταινία σε 3D. Πώς σας φάνηκε η διαδικασία;

Δεν είχα κανένα πρόβλημα. Είδα πολλά από τα τεστ που έχει κάνει ο Ντέιβιντ (σ.σ. Φίντσερ) αλλά και τους τρόπους με τους οποίους μπορείς να φωτίζεις χωρίς φως. Τεχνικά, κερδίζεις πολύ χρόνο. Δεν θα είμαι ποτέ ξανά ο ίδιος, γιατί το διασκέδασα πραγματικά. Ακόμα και στις σκηνές που περιείχαν διαλόγους, ο χώρος έμοιαζε να μεγαλώνει λίγο. Δεν υπάρχει αμφιβολία πως με αυτό τον τρόπο η ταινία σε τραβάει περισσότερο και σε κάνει να νιώθεις πως βρίσκεσαι κι εσύ εκεί.

_____

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ ΣΤΟ ΦΩΤΟΜΠΛΟΓΚ ΤΟΥ ΣΠΥΡΟΥ ΣΤΑΒΕΡΗ

Prometheus. Η απάντηση του Ridley Scott στο Avatar.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κύρα Κάπη: «O Κυριάκος Μητσοτάκης δεν έχει προσποιηθεί ποτέ κάτι που δεν είναι»

Συνέντευξη / Κύρα Κάπη: H γυναίκα πίσω από το TikTok του πρωθυπουργού

Με αφορμή τη βράβευση της στα «Ermis Awards», η διευθύντρια Επικοινωνίας του πρωθυπουργού μιλά δημόσια για πρώτη φορά και περιγράφει το πώς διαμορφώνει τη δημόσια εικόνα του Κυριάκου Μητσοτάκη ενώ απαντά για τα λάθη, την κριτική και τις δύσκολες στιγμές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Δημήτρης Παπαϊωάννου

Συνέντευξη / Δημήτρης Παπαϊωάννου: «Αυτή θα είναι η τελευταία μου φορά στη σκηνή»

Λίγο πριν εμφανιστεί ξανά στη σκηνή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών με το ΙΝΚ, ο Δημήτρης Παπαϊωάννου κάνει μια αναδρομή σε ολόκληρη την καριέρα του σε μια κουβέντα έξω απ’ τα δόντια με τον Δημήτρη Παπανικολάου, καθηγητή Νεοελληνικών και Πολιτισμικών Σπουδών στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, για το περιοδικό «Dust», την οποία αναδημοσιεύει σε αποκλειστικότητα η LiFO.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ
Χρήστος Μαρκογιαννάκης: «Στη Γαλλία είμαι δημιουργικά ελεύθερος, στην Ελλάδα όχι»

Βιβλίο / Χρήστος Μαρκογιαννάκης: «Στη Γαλλία είμαι δημιουργικά ελεύθερος, στην Ελλάδα όχι»

Τα νουάρ μυθιστορήματά του είναι από τα πιο αγαπημένα του γαλλικού αναγνωστικού κοινού: Ο βραβευμένος συγγραφέας και σύγχρονος μετρ του είδους σε μια συζήτηση για το «τέλειο έγκλημα» στη ζωή και στη λογοτεχνία.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πέτρος Αϊβάζης: «Χρειάζεται αλληλεγγύη ανάμεσα στου ΛΟΑΤΚΙ+ που γερνούν, δεν βγαίνει αλλιώς»

LGBTQI+ / Πέτρος Αϊβάζης: «Χρειάζεται αλληλεγγύη ανάμεσα στους ΛΟΑΤΚΙ+ που γερνούν, δεν βγαίνει αλλιώς»

Από τη σεξεργασία και τα drag shows στην Αμερική ως την τηλεόραση, το σινεμά και τον ΛΟΑΤΚΙ+ εθελοντισμό στην Αθήνα, η «Ελληνίδα Divine» είναι ένας γλυκύτατος άνθρωπος με γεμάτη ζωή και νοιάξιμο για τους άλλους seniors της κοινότητας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Αργύρης Παυλίδης: Η φωνή των παιδικών μας χρόνων

Οθόνες / Αργύρης Παυλίδης: Η φωνή των παιδικών μας χρόνων

Ηθοποιός, σκηνοθέτης, παρουσιαστής παιδικών εκπομπών όπως οι θρυλικοί «Κόκκινοι Γίγαντες, Άσπροι Νάνοι», πρωτοπόρος της μεταγλώττισης και η φωνή αγαπημένων μας ηρώων σε σειρές και ταινίες κινουμένων σχεδίων. O Αργύρης Παυλίδης σε μια εκ βαθέων συνέντευξη στη LiFO.
ΜΑΝΟΣ ΝΟΜΙΚΟΣ
ΕΠΕΞ Η Daglara και το θρίλερ του «έθνους»: τρόμος, έρως και βουκολικό σικ

Συνεντεύξεις / Η Daglara στο Φεστιβάλ Αθηνών: Τρόμος, έρως και βουκολικό σικ

Performer, σχεδιάστρια ρούχων, πωλήτρια, φιλότεχνη, ντίβα, τέρας λαγνείας, η Daglara και η τέχνη της διαχέονται με λίκνισμα και γρύλισμα σε ένα σωρό πίστες της καθημερινότητας και της απόδρασης.
ΑΛΕΞΙΝΟΣ ΠΥΡΑΥΛΟΣ
Ανέκδοτη συνέντευξη της Αρλέτας: «Το μπαρ το ναυάγιο δεν ήταν μπαρ»

Μουσική / Μια ανέκδοτη συνέντευξη της Αρλέτας: «Το μπαρ το ναυάγιο δεν ήταν μπαρ»

Μια ανέκδοτη συνέντευξη της Αρλέτας στον δημοσιογράφο και ραδιοφωνικό παραγωγό Μιχάλη Γελασάκη το 2009, όπου μιλάει για τον τελευταίο της δίσκο, τα «αδικημένα» τραγούδια της, τους νέους, τους φραγκοφονιάδες της γενιάς της και αφηγείται την ιστορία του τραγουδιού το «Μπαρ το ναυάγιο», που δεν ήταν μπαρ! Δημοσιεύεται στo Lifo.gr για πρώτη φορά, έξι χρόνια μετά τον θάνατό της.
ΜΙΧΑΛΗΣ ΓΕΛΑΣΑΚΗΣ
Γιώργος Καστανάς: «Ε, ναι! Είμαι Έλληνας κι ας με πίκρανε ο νόμος»

Συνέντευξη / Γιώργος Καστανάς: «Ε, ναι! Είμαι Έλληνας κι ας με πίκρανε ο νόμος»

Ο νεαρός που έγινε viral στο TikTok όταν πήρε στα χέρια του την ελληνική ταυτότητα μετά από 5 χρόνια αναμονής, μιλά αποκλειστικά στη LIFO για όλη του τη ζωή στην Ελλάδα του ρατσισμού, αλλά και της άφατης καλοσύνης.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Διονύσης Τεμπονέρας: «Να μην δούμε ξανά το χάρτη όλο μπλε»

Βασιλική Σιούτη / Το πολιτικό άστρο του Διονύση Τεμπονέρα μόλις αναδύθηκε ― Μια συζήτηση

Ο Διονύσης Τεμπονέρας παρέμενε σχεδόν άγνωστος την εποχή της εξουσίας του ΣΥΡΙΖΑ και αναδείχθηκε μόλις πρόσφατα, στην πτώση, όταν κλήθηκε να βοηθήσει με κεντρικό ρόλο την τελευταία στιγμή. Κατά κοινή ομολογία τα πήγε καλά, αλλά το αποτέλεσμα είχε κριθεί προ πολλού. Δεν είναι ο αγαπημένος της ελίτ ούτε των κομματικών μηχανισμών, όμως πολλοί πιστεύουν ότι το πολιτικό του άστρο μόλις αναδύθηκε, κι ας αρνήθηκε να είναι υποψήφιος για την ηγεσία του κόμματος.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Αφροδίτη Παναγιωτάκου: «Στα Γιάννενα λειτουργήσαμε ριζωματικά, δεν πρέπει να προσγειώνεσαι πουθενά»

Εικαστικά / Αφροδίτη Παναγιωτάκου: «Στα Γιάννενα λειτουργήσαμε ριζωματικά, δεν πρέπει να προσγειώνεσαι πουθενά»

Η διευθύντρια Πολιτισμού του Ιδρύματος Ωνάση επιστρέφει στη γενέτειρά της με τη διπλή ιδιότητα της καλλιτεχνικής διευθύντριας της νέας μεγάλης έκθεσης ψηφιακής τέχνης «Plásmata II: Ioannina» και της συνδημιουργού ενός από τα πιο εντυπωσιακά έργα της.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Σεμίνα Διγενή: «Στα χρόνια της τηλεόρασης η ζωή περνούσε δίπλα μου κι εγώ την αγνοούσα»

Οι Αθηναίοι / Σεμίνα Διγενή: «Στα χρόνια της τηλεόρασης η ζωή περνούσε δίπλα μου κι εγώ την αγνοούσα»

Η δημοσιογράφος, συγγραφέας, και βουλευτής ΚΚΕ μιλάει για όλα τα μεγάλα κεφάλαια της ζωής της - από τα περιοδικά μέχρι την τηλεόραση, και από τα βιβλία μέχρι την πολιτική.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Δήμητρα Δασκαλάκη: «Δεν είναι δυνατόν να αποτελείς κύτταρο της κοινωνίας και να μη στηρίζεις τις γυναίκες και τη μητρότητα»

The Upfront Initiative / Δήμητρα Δασκαλάκη: «Δεν είναι δυνατόν να αποτελείς κύτταρο της κοινωνίας και να μη στηρίζεις τις γυναίκες και τη μητρότητα»

Η Γενική Διευθύντρια Οργανωσιακής Ανάπτυξης και Επικοινωνίας της METRO ΑΕΒΕ μιλά στη LIFO για την ισότητα στην πράξη και για τα μέτρα στήριξης και ενδυνάμωσης των γυναικών εργαζομένων στην εταιρεία, αλλά και στο ευρύτερο κοινωνικό σύνολο
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ