Aργύρης Μπακιρτζής

Aργύρης Μπακιρτζής Facebook Twitter
Φωτό: Πάνος Μιχαήλ
0
Ας ξεκινήσουμε από το επίκαιρο θέμα της επίθεσης μιας ομάδας οπαδών του Ολυμπιακού στο Θέατρο Τέχνης, όπου ανεβαίνει η παράσταση «Ταξιδεύοντας με τον ΠΑΟΚ», στην οποία συμμετέχετε κι εσείς. Τι πιστεύετε ότι πυροδότησε την επίθεση;

Τα διαβάσαμε και τα ξαναδιαβάσαμε, να μην τα ξαναλέμε. Προφανώς έγινε παρεξήγηση λόγω του τίτλου του έργου. Στην ουσία πρόκειται για ένα έργο με δυο γυναίκες στο περιθώριο κάπως της ζωής, με πλαίσιο τον κόσμο του ποδοσφαίρου, δοσμένο με υπερρεαλιστικό τρόπο, τοποθετώντας τα πράγματα στη θέση τους, δηλαδή στη θέση του παιχνιδιού και του χιούμορ.

Στη συνέχεια είχαμε και τις αντιδράσεις που προκάλεσε το κείμενο του Ανδρέα Ρουμελιώτη στην «Ελευθεροτυπία» για τα ίδια γεγονότα και που, απ' ό,τι φαίνεται, θα οδηγήσει στην απόλυσή του.

Θεωρώ το κείμενο του Ρουμελιώτη εξαιρετικό, γραμμένο με χιούμορ, από έναν άνθρωπο σκεπτόμενο. Ένα μεγάλο μας πρόβλημα είναι ότι έχουμε χάσει το χιούμορ μας. Αυτό που συνέβη μου θύμισε κάτι που είχα ζήσει στον στρατό. Μερικά παιδιά που είχαν καταταγεί εθελοντές το '70, στα χρόνια της χούντας, χωρίς καμιά πολιτική συνείδηση, βλέποντας πώς λειτουργούσε το ποδόσφαιρο εκείνα τα χρόνια, μαζοποιώντας και κάνοντας ηλίθιους τους ανθρώπους, απέκτησαν πολιτική συνείδηση. Αλίμονό μας απ' τους κρύους.

Τελευταία παρατηρούμε έναν φανατισμό σε διάφορες περιπτώσεις. Για το ντοκιμαντέρ «1821» του Σκάι, σε θέατρα που βλασφημούν τα θεία κ.λπ. Τι γνώμη έχετε για όλ' αυτά;

Υπάρχει έξαρση του φανατισμού και συνέχεια διαβάζουμε γι' αυτό. Εδώ, στη γειτονιά μου, στην παλιά πόλη της Καβάλας, μερικοί που τους ονομάζουμε «με τα μυαλά στα κάγκελα» έσφαξαν ένα γουρουνάκι στην είσοδο ενός τζαμιού και το αίμα πλημμύρισε τα αρχαία μάρμαρα. Έξω και μέσα στο τζαμί, κάτω απ' το δάπεδό του, αποκαλύφθηκε μια χριστιανική εκκλησία σε τρεις φάσεις, από τον 6ο μέχρι τον 13ο αιώνα, πιθανόν αφιερωμένη στην Αγία Αικατερίνη. Αυτοί που το 'καναν, γιατί το 'καναν; Για να προσβάλουν τους χριστιανούς; Τους μουσουλμάνους; Για να εκθέσουν τη χώρα τους διεθνώς και το κατάφεραν; Μήπως ήταν ξένοι; Δεν νομίζω.

Η περίφημη κόντρα Αθήνας-Θεσσαλονίκης είναι ακόμα ενεργή. Πιστεύετε ότι είναι δικαιολογημένη;

Η χώρα μας είναι αθηνοκεντρική. Η επαρχία αισθάνεται γενικά αδικημένη σ' όλους τους τομείς. Η επαρχία λειτουργεί είτε σαν δορυφόρος της Αθήνας είτε αντιθετικά προς αυτήν και έτσι δημιουργούνται κόντρες μεταξύ των φιλάθλων. Ο Ολυμπιακός και ο ΠΑΟΚ είναι δυο ομάδες με οπαδούς πλατιά λαϊκά στρώματα και γι' αυτό μοιάζουν. Κι αν φαίνεται ότι μισιούνται, δεν λένε πως στους κοντινούς υπάρχουν μεγάλα μίση, ενώ στους μακρινούς μικρά;

Κάντε μου μια σύντομη ανάλυση της οικονομικής κρίσης.

Θα πω οπωσδήποτε κοινοτοπίες για την ελαφρότητα και την κυριαρχία του μέτριου που επικράτησαν στα χρόνια μετά τη μεταπολίτευση, για το να είναι κανείς περήφανος για την ηλιθιότητά του ή που κλέβει από το Δημόσιο, για όλα αυτά που αναδείχθηκαν σε «αξίες», οι οποίες στηρίχθηκαν συχνά απ' τα ΜΜΕ και τα κανάλια αλλά και από τη συμπεριφορά των κυβερνώντων. Από την άλλη, βέβαια, κατά τον ταοϊσμό, «αν δεν βουλιάξεις, δεν θα βγεις στην επιφάνεια», «αν δε λυγίσεις, θα σπάσεις».

Ποια είναι τα πιο ωραία ταξίδια που έχετε κάνει και γιατί;

Στο Νοβοσιμπίρσκ, ως ηθοποιός, με 2 ταινίες του Τσιώλη υπό μάλης, με μια αποστολή εμποροκαλλιτεχνική, οργανωμένη από πρώην κομμουνιστές που μετά τη μεταπολίτευση στη Σοβιετική Ένωση το είχαν γυρίσει στο εμπόριο. Ακολουθούσα τα βήματα του θείου μου Αργύρη, αδελφού της γιαγιάς μου της Φανής από τον πατέρα μου, από τον οποίο πήρα το όνομά μου και ο οποίος, πρόσφυγας από 15 χρόνων κι εργάτης στην Οδησσό, συνελήφθη στο κίνημα του 1905, χωρίς να έχει, φαντάζομαι, τόσο νέος, σχέση και στάλθηκε σιδηροδέσμιος με τον Υπερσιβηρικό στη Σιβηρία· σε μια στάση του τρένου, στο Ιρκούτσκ ή κάπου εκεί κοντά, τον συνάντησε τυχαία ένας θείος του, πρόξενος της Γαλλίας στον τόπο εκείνο. Έμεινε μαζί του 2 χρόνια, μετά πήγε στη Σαγκάη άλλα 2, μετά στον φούρναρη αδελφό του στο Χαρτούμ και κατέληξε στη Θεσσαλονίκη, όπου άνοιξε καφενείο στην Κολόμβου κι ο πατέρας μου τον βοηθούσε πριν και μετά τη δουλειά του σε μηχανουργείο. Τον θυμάμαι, έμοιαζε με Κινέζο. Στο Νοβοσιμπίρσκ είδαμε τις πιο ωραίες γυναίκες του κόσμου, είχαν έναν συνδυασμό ρωσικής και μογγολικής ομορφιάς. Στη δεξίωση που έκαναν προς τιμήν μας ήρθαν οι πιο άσχημες γυναίκες που έχω δει σε όλη μου τη ζωή και χόρεψα με όλες. Ο κουμπάρος μου, επίσης ηθοποιός του Τσιώλη, Γιάννης Μουγγός, δεν χόρεψε με καμιά. Είναι κάπως ευτραφής και τον πέρασαν κάτι ανάμεσα σε υπουργό και πρόεδρο του Κέντρου Κινηματογράφου, οπότε περίμεναν, φαίνεται, κάτι άλλο απ' αυτόν. Ένα άλλο ταξίδι που μου έμεινε ήταν στην Αυστραλία με τους Χειμερινούς Κολυμβητές. Δεν χρειάζεται να εξηγήσω γιατί. Κι ένα ακόμα το περασμένο καλοκαίρι, με την οικογένειά μου στο Πωγώνι, για τις βουτιές στον Βοϊδομάτη απ' τα 5 μέτρα και τα κλαρίνα σχεδόν όλα τα βράδια. Και πάρα πολλά άλλα.

Ποια είναι η πιο έντονη παιδική ανάμνηση που έχετε;

Δυο-τριών χρόνων, στο χαμάμ γυναικών Ολύμπια στην οδό Ολύμπου, όπου είχα γουρλώσει τα μάτια μου τόσο που η μάνα μου δεν με ξαναπήρε μαζί της.

Τι είναι αυτό που έχει καθορίσει την αισθητική σας;

Τι να σας πω; Μάλλον τα πάντα.

Ποιοι είναι οι αγαπημένοι σας αρχιτέκτονες;

Από τους νεότερους ο Σινάν, ο Γκαουντί, ο Πικιώνης, ο Καν.

Τι γοητευτικό βρίσκετε στην ελληνική επαρχία;

Κοντά η θάλασσα και η φύση, εύκολες επικοινωνίες. Και πολλά τα καθόλου γοητευτικά. Ένας φίλος μου, ο Δημήτρης Φωστηρόπουλος, που έφυγε πολύ νέος, έλεγε: «Μικρές πόλεις, μικρά μυαλά».

Ποιος είναι ο πιο ωραίος στίχος που έχετε ακούσει διαβάσει;

Ένας που μου ήρθε αμέσως στον νου: «L' arte di farmi felice tu la conosci da sempre / ti é naturale un talento, un arte» - «Την τέχνη να με κάνεις ευτυχισμένο εσύ τη γνωρίζεις από πάντα / σου είναι φυσικό ένα ταλέντο, μια τέχνη», Paolo Conte - «Un gelato al limon».

Με τον «θρυλικό» Καραμανιώλα πώς γνωριστήκατε;

Είναι γείτονάς μου στο Μεγάλο Καζαβήτι της Θάσου, όπου το 1975 με τρία μηνιάτικα αγόρασα ένα παλιό σπίτι, που άλλοι το θεωρούν υπέροχο κι άλλοι ημιερειπωμένο.

Με τον Σίμο τον δασικό;

Ο Σίμος ήταν δασικός στο χωριό του μπαρμπα-Σταύρου και τους κυνηγού- σε όταν έπιαναν πουλιά. Έμεινε 6 χρόνια και ο μπαρμπα-Σταύρος, όταν έφυγε, έγραψε: «Του έγινε μετάθεση κι έληξε η θητεία, και 'μεις ας την ξεχάσουμε τη μαύρη εξαετία». Προς τιμήν του δεν έγραψε επταετία, για εκμετάλλευση. Όταν δίναμε πριν από χρόνια συναυλία στο χωριό του,τη Σίνδο του Δήμου Εχεδώρου, ενώ λέγαμε το τραγούδι του, ήρθε από πίσω (ήταν πανύψηλος) και όταν τελειώσαμε αναφώνησε: «Είμαι ο Σίμος». Αγκαλιαστήκαμε, συγκινηθήκαμε και ήταν πράγματι μια μεγάλη στιγμή της καριέρας του συγκροτήματός μας.

Eχετε πει ότι δεν σας αρέσει το όνομα Χειμερινοί Κολυμβητές. Πώς θα θέλατε να λέγεστε και γιατί;

Δεν μου αρέσει γιατί είναι πολύ προφανής ο συμβολισμός του. Μου αρέσει το «Κασμάδες», ως σχόλιο στον οργασμό των γυναικών, εμπνευσμένο από ένα σκίτσο σε μια πολυγραφημένη έκδοση του Νταλί που αγόρασα στη μεγάλη εκδρομή του Πολυτεχνείου στο Παρίσι με τριάντα γαλλικά φράγκα -σήμερα το ψάχνουν τα μουσεία-, όπου μια αγρότισσα οργώνει χρησιμοποιώντας έναν αγρότη, τον άντρα της μάλλον, ως άροτρο. Τελευταία έχω προτείνει το «Καθετήρες», αλλά πρέπει να συμφωνήσουν και οι νεότεροι του συγκροτήματος· το χιούμορ δεν μας λείπει, αν το προχωρήσουμε, νομίζω θα το δεχθούν ευχαρίστως.

Εργάζεστε για πολλά χρόνια ως αρχιτέκτονας και αναστηλωτής στη Μακεδονία και τη Θράκη. Με ποια μνημεία έχετε ασχοληθεί;

Με το παράλιο τείχος και τις Καμάρες της Καβάλας, τον τεκκέ του Σέλινου, το Μεγάλο Τέμενος Διδυμοτείχου, την Κοσμοσώτειρα Φερρών, το Οκτάγωνο Φιλίππων, τα τζαμιά των Σερρών, τον πύργο της Απολλωνίας, τον πύργο του Καντακουζηνού στο Πύθιο, τα σπίτια της Παναγίας Καβάλας, την παλιά πόλη της Ξάνθης.

Ποιο είδος τραγουδιού και ποιους καλλιτέχνες, Έλληνες και ξένους, θαυμάζετε από μικρός μέχρι σήμερα;

Από μικρό μου άρεσαν πολύ τα δημοτικά της Μακεδονίας και στη συνέχεια τα ρεμπέτικα. Απ' τους ρεμπέτες ο Μάρκος, ο Γιοβάν Τσαούς, η Παπαγκίκα, ο Κωστής, ο Κατσαρός, ο Κυριαζής, ο Τσαουσάκης και πάρα πολλοί άλλοι. Ήμουν με τη μεριά του Μίκη. Όταν έκανα ειδικότητα στη Ρώμη μου άρεσαν πολύ η Τζιοβάνα Μαρίνι, ο Πάολο Κόντε, ο Τζιόρτζιο Γκάμπερ και ο Φαμπρίτσιο ντε Αντρέ. Μου άρεσαν πολύ επίσης ο Λεό Φερέ, η Κολέτ Μανί και ο Σκοτ Τζόπλιν.

Τι θέση έχει ο έρωτας στα τραγούδια των Κολυμβητών και ποιες είναι οι λογοτεχνικές επιρροές/αναφορές σας πάνω σε αυτό το ζήτημα;

Οι Έμποροι των εθνών, ο έρωτας στα βιβλία του Φίλιπ Ντικ, τα λυρικά του Σαίξπηρ, ο Πιερ Λιούις, ο Θράσος Καστανάκης, το Χίλιες και μία νύχτες...

Σαράντα πέντε χρόνια Χειμερινοί Κολυμβητές. Αισθάνεστε λίγο σαν τους Rolling Stones;

Μόνον ο Διονύσης μπορεί να αισθανθεί σαν τους Rolling Stones. Γιατί αυτός είναι ένας κι αυτοί τέσσερις. Εμείς, εξάλλου, ξεκινήσαμε το '65, ενώ εκείνοι το '62.

Ενώ συνήθως δισκογραφείτε με δικά σας τραγούδια, στη «Μαστοράντζα» μελοποιήσατε κομμάτια του Παπαζαχαρίου. Πώς έγινε αυτό;

Τα πίστεψα αμέσως, θεώρησα πως ήταν εξαιρετικά επίκαιρα και άνοιγαν πολλές συζητήσεις, αφού αφορούσαν αυτά που ενώνουν τους λαούς και όχι αυτά που τους χωρίζουν. Διαβάστε το τελευταίο του βιβλίο, τη Βαλκανική κολυμβήθρα ονομάτων. Θα έχουμε πάρα πολλά να πούμε. Tα τραγούδια τα πρότεινα στους συναδέλφους, τα δουλέψαμε, τα δοκιμάσαμε, αισθάνθηκα ότι μας ανανέωσαν στις συναυλίες, μπήκαμε στο στούντιο και σε 4-5 τετράωρα-πεντάωρα τα τελειώσαμε. Μπαμ και κάτω.

Ποια ιστορία σας αρέσει να διηγείστε συνέχεια;

Πριν από καμιά 15αριά χρόνια, μετά τη δουλειά, ξεκίνησα με το παλιό μου αυτοκίνητο φορτωμένο με λάδια, μέλια και άλλα θασίτικα προϊόντα από την Καβάλα για το σπίτι στη Θεσσαλονίκη. Σταμάτησα για κατούρημα στη λεγόμενη «Πηγή του Αλέξανδρου» κοντά στη Νέα Απολλωνία. Δίπλα υπήρχε ένα καφέ σε λυόμενο με μερικά τραπεζάκια μέσα. Παραπάνω η πηγή και κάτι σαν παιδική χαρά. Άλλο αυτοκίνητο δεν υπήρχε, ούτε παρκαρισμένο ούτε στον δρόμο. Πήγαινε να σουρουπώσει. Χειμώνας. Κατουρούσα σε απόσταση 2-3 μέτρων από το αυτοκίνητο και έτρωγα συγχρόνως ένα μήλο. Αφού τέλειωσα τη δουλειά μου, γύρισα για να συνεχίσω το ταξίδι. Αυτοκίνητο δεν υπήρχε. Αισθάνθηκα πως βρέθηκα σε μια άλλη διάσταση. Δεν ήξερα τι να κάνω. Σκέφθηκα πως μου το κλέψανε. Πήγα να πάρω τηλέφωνο, ήταν κατειλημμένο. Ρώτησα στο καφέ, δεν είχαν καταλάβει τίποτα. Καθόμουν και αναρωτιόμουν τι να έγινε. Μετά από μισή ώρα περνούσε από την αντίθετη κατεύθυνση ένας φορτηγατζής και μου έκανε νόημα, δείχνοντάς μου την άλλη πλευρά του δρόμου. Το αυτοκίνητο είχε κυλήσει διασχίζοντας διαγώνια τον δρόμο και είχε πέσει σε έναν γκρεμό 4-5 μέτρων, σε απόσταση περίπου 80 μέτρων. Το είχα πάρει από έναν κουμπάρο μου 600.000 δραχμές. Για να το φτιάξω πλήρωσα άλλες 200.000.

Ύστερα από τόσα χρόνια, τι είναι αυτό που σας δίνει κίνητρο για να γράφετε;

Πώς ξέρετε αν γράφω;

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κύρα Κάπη: «O Κυριάκος Μητσοτάκης δεν έχει προσποιηθεί ποτέ κάτι που δεν είναι»

Συνέντευξη / Κύρα Κάπη: H γυναίκα πίσω από το TikTok του πρωθυπουργού

Με αφορμή τη βράβευση της στα «Ermis Awards», η διευθύντρια Επικοινωνίας του πρωθυπουργού μιλά δημόσια για πρώτη φορά και περιγράφει το πώς διαμορφώνει τη δημόσια εικόνα του Κυριάκου Μητσοτάκη ενώ απαντά για τα λάθη, την κριτική και τις δύσκολες στιγμές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Δημήτρης Παπαϊωάννου

Συνέντευξη / Δημήτρης Παπαϊωάννου: «Αυτή θα είναι η τελευταία μου φορά στη σκηνή»

Λίγο πριν εμφανιστεί ξανά στη σκηνή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών με το ΙΝΚ, ο Δημήτρης Παπαϊωάννου κάνει μια αναδρομή σε ολόκληρη την καριέρα του σε μια κουβέντα έξω απ’ τα δόντια με τον Δημήτρη Παπανικολάου, καθηγητή Νεοελληνικών και Πολιτισμικών Σπουδών στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, για το περιοδικό «Dust», την οποία αναδημοσιεύει σε αποκλειστικότητα η LiFO.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ
Χρήστος Μαρκογιαννάκης: «Στη Γαλλία είμαι δημιουργικά ελεύθερος, στην Ελλάδα όχι»

Βιβλίο / Χρήστος Μαρκογιαννάκης: «Στη Γαλλία είμαι δημιουργικά ελεύθερος, στην Ελλάδα όχι»

Τα νουάρ μυθιστορήματά του είναι από τα πιο αγαπημένα του γαλλικού αναγνωστικού κοινού: Ο βραβευμένος συγγραφέας και σύγχρονος μετρ του είδους σε μια συζήτηση για το «τέλειο έγκλημα» στη ζωή και στη λογοτεχνία.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πέτρος Αϊβάζης: «Χρειάζεται αλληλεγγύη ανάμεσα στου ΛΟΑΤΚΙ+ που γερνούν, δεν βγαίνει αλλιώς»

LGBTQI+ / Πέτρος Αϊβάζης: «Χρειάζεται αλληλεγγύη ανάμεσα στους ΛΟΑΤΚΙ+ που γερνούν, δεν βγαίνει αλλιώς»

Από τη σεξεργασία και τα drag shows στην Αμερική ως την τηλεόραση, το σινεμά και τον ΛΟΑΤΚΙ+ εθελοντισμό στην Αθήνα, η «Ελληνίδα Divine» είναι ένας γλυκύτατος άνθρωπος με γεμάτη ζωή και νοιάξιμο για τους άλλους seniors της κοινότητας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Αργύρης Παυλίδης: Η φωνή των παιδικών μας χρόνων

Οθόνες / Αργύρης Παυλίδης: Η φωνή των παιδικών μας χρόνων

Ηθοποιός, σκηνοθέτης, παρουσιαστής παιδικών εκπομπών όπως οι θρυλικοί «Κόκκινοι Γίγαντες, Άσπροι Νάνοι», πρωτοπόρος της μεταγλώττισης και η φωνή αγαπημένων μας ηρώων σε σειρές και ταινίες κινουμένων σχεδίων. O Αργύρης Παυλίδης σε μια εκ βαθέων συνέντευξη στη LiFO.
ΜΑΝΟΣ ΝΟΜΙΚΟΣ
ΕΠΕΞ Η Daglara και το θρίλερ του «έθνους»: τρόμος, έρως και βουκολικό σικ

Συνεντεύξεις / Η Daglara στο Φεστιβάλ Αθηνών: Τρόμος, έρως και βουκολικό σικ

Performer, σχεδιάστρια ρούχων, πωλήτρια, φιλότεχνη, ντίβα, τέρας λαγνείας, η Daglara και η τέχνη της διαχέονται με λίκνισμα και γρύλισμα σε ένα σωρό πίστες της καθημερινότητας και της απόδρασης.
ΑΛΕΞΙΝΟΣ ΠΥΡΑΥΛΟΣ
Ανέκδοτη συνέντευξη της Αρλέτας: «Το μπαρ το ναυάγιο δεν ήταν μπαρ»

Μουσική / Μια ανέκδοτη συνέντευξη της Αρλέτας: «Το μπαρ το ναυάγιο δεν ήταν μπαρ»

Μια ανέκδοτη συνέντευξη της Αρλέτας στον δημοσιογράφο και ραδιοφωνικό παραγωγό Μιχάλη Γελασάκη το 2009, όπου μιλάει για τον τελευταίο της δίσκο, τα «αδικημένα» τραγούδια της, τους νέους, τους φραγκοφονιάδες της γενιάς της και αφηγείται την ιστορία του τραγουδιού το «Μπαρ το ναυάγιο», που δεν ήταν μπαρ! Δημοσιεύεται στo Lifo.gr για πρώτη φορά, έξι χρόνια μετά τον θάνατό της.
ΜΙΧΑΛΗΣ ΓΕΛΑΣΑΚΗΣ
Γιώργος Καστανάς: «Ε, ναι! Είμαι Έλληνας κι ας με πίκρανε ο νόμος»

Συνέντευξη / Γιώργος Καστανάς: «Ε, ναι! Είμαι Έλληνας κι ας με πίκρανε ο νόμος»

Ο νεαρός που έγινε viral στο TikTok όταν πήρε στα χέρια του την ελληνική ταυτότητα μετά από 5 χρόνια αναμονής, μιλά αποκλειστικά στη LIFO για όλη του τη ζωή στην Ελλάδα του ρατσισμού, αλλά και της άφατης καλοσύνης.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Διονύσης Τεμπονέρας: «Να μην δούμε ξανά το χάρτη όλο μπλε»

Βασιλική Σιούτη / Το πολιτικό άστρο του Διονύση Τεμπονέρα μόλις αναδύθηκε ― Μια συζήτηση

Ο Διονύσης Τεμπονέρας παρέμενε σχεδόν άγνωστος την εποχή της εξουσίας του ΣΥΡΙΖΑ και αναδείχθηκε μόλις πρόσφατα, στην πτώση, όταν κλήθηκε να βοηθήσει με κεντρικό ρόλο την τελευταία στιγμή. Κατά κοινή ομολογία τα πήγε καλά, αλλά το αποτέλεσμα είχε κριθεί προ πολλού. Δεν είναι ο αγαπημένος της ελίτ ούτε των κομματικών μηχανισμών, όμως πολλοί πιστεύουν ότι το πολιτικό του άστρο μόλις αναδύθηκε, κι ας αρνήθηκε να είναι υποψήφιος για την ηγεσία του κόμματος.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Αφροδίτη Παναγιωτάκου: «Στα Γιάννενα λειτουργήσαμε ριζωματικά, δεν πρέπει να προσγειώνεσαι πουθενά»

Εικαστικά / Αφροδίτη Παναγιωτάκου: «Στα Γιάννενα λειτουργήσαμε ριζωματικά, δεν πρέπει να προσγειώνεσαι πουθενά»

Η διευθύντρια Πολιτισμού του Ιδρύματος Ωνάση επιστρέφει στη γενέτειρά της με τη διπλή ιδιότητα της καλλιτεχνικής διευθύντριας της νέας μεγάλης έκθεσης ψηφιακής τέχνης «Plásmata II: Ioannina» και της συνδημιουργού ενός από τα πιο εντυπωσιακά έργα της.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Σεμίνα Διγενή: «Στα χρόνια της τηλεόρασης η ζωή περνούσε δίπλα μου κι εγώ την αγνοούσα»

Οι Αθηναίοι / Σεμίνα Διγενή: «Στα χρόνια της τηλεόρασης η ζωή περνούσε δίπλα μου κι εγώ την αγνοούσα»

Η δημοσιογράφος, συγγραφέας, και βουλευτής ΚΚΕ μιλάει για όλα τα μεγάλα κεφάλαια της ζωής της - από τα περιοδικά μέχρι την τηλεόραση, και από τα βιβλία μέχρι την πολιτική.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Δήμητρα Δασκαλάκη: «Δεν είναι δυνατόν να αποτελείς κύτταρο της κοινωνίας και να μη στηρίζεις τις γυναίκες και τη μητρότητα»

The Upfront Initiative / Δήμητρα Δασκαλάκη: «Δεν είναι δυνατόν να αποτελείς κύτταρο της κοινωνίας και να μη στηρίζεις τις γυναίκες και τη μητρότητα»

Η Γενική Διευθύντρια Οργανωσιακής Ανάπτυξης και Επικοινωνίας της METRO ΑΕΒΕ μιλά στη LIFO για την ισότητα στην πράξη και για τα μέτρα στήριξης και ενδυνάμωσης των γυναικών εργαζομένων στην εταιρεία, αλλά και στο ευρύτερο κοινωνικό σύνολο
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ